Działa Wam: http://www.oltexpress.com/ ???
Wersja do druku
Działa Wam: http://www.oltexpress.com/ ???
to co mnie tu zastanawia w tym temacie to to, czy dało się aby to wszystko zrobić bardziej bezpiecznie od strony upadłościowej. Czyli - nie wchodzić z takim rozmachem, szczególnie na mało opłacalne trasy, tylko zacząć od kilku, wyrobić chociaż trochę markę (chociaż to niewątpliwie się udało) i po osiągnięciu satysfakcjonującego bilansu n a opłacanych liniach wprowadzać kolejne. Co by było gdyby wprowadzili WAW<->GDA, KRK<->GDA, może jeszcze WRO<->WAW...?
szkoda to ludzi, że się dali nabrać... brawa dla OLT za marketing i PR - do wczoraj. dane mi było tylko raz skorzystać, ale większość znawców wyrokowała upadek tuż po wakacjach, więc nie kupowałem na wrzesień u nich tylko w LO... fajnie było lecieć ex-U2 :) żal mi ekipy nabranej na sztuczki speców od ponzio-scheme
I tak nie ma tam nic nowego poza cytowanym komunikatem. Można iść spać.
Kolego, patrzysz na to przez pryzmat OLT Express (nie dziwne skoro to takie forum), a nie zapominaj że istnieje (lub istniało) jeszcze coś takiego jak Amber Gold, które bylo inwestorem.
Scenariusz jest następujący (i był zaplanowany od początku):
1. Jutro od rana w TVN24 zaczyna się histeria na temat bankructwa OLT. Zapraszają "ekspertów", "ekonomistów", etc.
2. Wyżej wymienieni produkują się najpierw na temat biznesu lotniczego, a potem płynnie przechodzą do pieniędzy i uświadamiają widzów kto wpakował 200 baniek (oficjalnie tylko tyle) w OLT Express.
3. Depozytariusze Amber Gold zaczynają kumać, że sprawa śmierdzi i lecą do oddziałów wypłacać kasę.
4. Tej oczywiście nie ma i placówki są zamykane.
5. Zaczyna się histeria.
6. Przedstawiciel Amber Gold oświadcza, że "chcieli dobrze, ale na skutek działalności KNF i mediów niestety nie są w stanie dalej kontynuować działalności i co gorsza finansować OLT w które zainwestowali większość aktywów swoich klientów"
7. Amber Gold będący Sp. z o. o. ogłasza upadłość, a pan Plichta oświadcza, że "jest mu przykro, ale nie wyszlo". On chciał przecież dobrze, a latanie za 99 zyla po Polsce to był biznes skazany na sukces. Gdyby tylko nie ten KNF przez którego banki wypowiedziały kredyty, umowy o prowadzenie kont, etc.
8. Zaczyna się wieloletnie śledztwo, niestety utrudnione w związku z tym, że ani Amber Gold ani OLT Express nigdy nie zlożyło sprawozdania finasowego ze swojej działalności.
9. Pan Plichta w tym czasie żyje sobie spokojnie z kasy, która została wytransferowana z AG do OLT Express, ale nie została wydana na działalność lotniczą (np. koszty zarządu, zawyżone koszty reklamy, opłaty za posiłki na pokładzie które jak się okaże kosztowały po 50zł/szt, etc, etc.).
Na moje oko to będzie jakieś 20-40 milionów z tych 200 wpompowanych w OLT.
Można pożyć? Ano można jak się ma 7--12 milionow USD od jelonków.
Sorki za lekki off top, ale w sumie jest on bezpośrednio związany z OLT więc może warto zostawić...?
Niestety nie było mi dane skorzystać :( Bardzo się cieszyłem na ich wejście na rynek, jednak teraz mnie tak rozwścieczyli, że jakoś nie jest mi ich żal, tak jak np. Maleva. No, może poza załogami naziemnymi i powietrznymi :/
Moją teorią było, że chcą wykończyć LOT. Z pewnością napsuli im krwi, ale z drugiej strony zachęcili ludzi do latania na krajówkach. Teraz pewnie w K2 i LO zacierają ręce, dla nich to doskonała sytuacja.
Właśnie dlatego leasingodawcy zabierają znienacka samoloty. Inaczej porty je aresztują i żądają zwrotu opłat od właścicieli samolotów a więc leasingodawców.
Grzech pierworodny upadków linii lotniczych to brak wystarczającego kapitału. Gdyby było tak jak mówili, że mieli 400 mln na pokrycie strat 2 lat to by się nie skończyło jak się skończyło.
Z pewnością udowodnili, że jest istotny popyt na loty krajowe. Dla Eurolotu to jak dodatkowe życie w grze komputerowej. Oby je wykorzystali.
Btw: najlepszą metodą na odzyskanie środków w takich sytuacjach jest kontakt z wystawcą karty kredytowej. Ci co płacili przelewami sorry.
Ja, gdy słyszę o nowej taniej linii, to nasuwa mi się zawsze jeden komentarz "skończ waść wstydu oszczędź". Z reguły trafiam w 10tke...
No cóż, ja już w kwietniu sugerowałem, a w maju wątpliwości nie miałem, że to nie może się udać...
Nie mam satysfakcji, żal mi głównie załóg, potem wycieczkowiczów, regularnych pasażerów...
Zasilaczy Amber Gold niekoniecznie... No może tak po ludzku, ale chytry to ponoć dwa razy traci...
Eee szkoda. Przez ostatnie kilka tygodni leciałem 12 razy RT do Gdanska, Krakowa, Wrocławia i byłem zachwycony (serwis, punktualność, jedzenie itd nawet boarding na Okęciu z rękawa!). Samoloty niemal zawsze bliskie 90% LF. Oczywiście, wiedziałem że to się musi tak skonczyć. Kupowałem bilet w poniedziałek na czwartek i płaciłem 348 w obie za lot rano powrót wieczorem. Przy takich stawkach to było zbyt piekne. A nie mówię o biletach za 198 RT, bo te były już absurdem. Ale zastanawiam się czemu zawsze nasi domorośli lotnicy starają się przedobrzyć. Sprzedaż biletów powiedzmy po 350 zł. flat na takich trasach jak Gdansk, Wrocław, Szczecin czy nawet Kraków powinna cieszyć się powodzeniem. To cena kolei a np. z Gdanska leciałem 37 minut, co nawet z dojazdami, czekaniem itd było nie do pobicia. Jeszcze parę dni temu czytałem po raz enty w gazetce jak to "Polacy pokochali latać i jak im rośnie" A tu dupa!
Jeśli czartery padną to będzie masakra, mnóstwo klientów zostanie za granica , w sezonie nie ma możliwości zorganizowania szybko zastępstwa. Może się pogłębić efekt piramidy z upadłościami biur podróży który zaczął się od upadłości Alba Tour ( dzisiejszy Blue Rays jest tego dobitnym przykładem-podobno wtopili prawie 400 tys na współpracy z Albą w czarterach )
Wykonczyc to zle słowo ale niektórzy działacze OLT mieli osobiste porachunki z lotem i eurolotem i napewno chcieli cos pokazac.
Troche ludzi sie wypisało z firm około LOT i Eurolot i ci sie przeliczyli. Wiara w łatwa kasę czasami jest złudna.
Osobiście zakładem, ze dojada do października. Ale w sumie zwykle sierpień słaby jest w bookingach, może w tym roku przyszło to na nich wcześniej. Ciekawe w jakiej postaci AG miało dosypywac sie do pokrycia strat? 10 mln strat msc w najlepszych miesiacach to by znaczyło jakies 200 mln w 2 sezony. Kupa kasy pewnie tyle co LOT spala.
Jaki to miało sens? teorie spiskowe same sie nasuwają.
Ciekawe słowa pana Frankowskiego:
OLT Express zawiesza wszystkie rejsy regularne - Biznes w INTERIA.PL - notowania giełdowe, nieruchomości
ale co ty chcesz znaleźć na stronie?
Jest tam oficjalny komunikat i tyle. Jeżeli Twój rejs w najbliższych dniach operuje ELO lub LO to zadzwoń do nich, mają honorować bilety, dodzwonisz tez się szybciej jeżeli chcesz oczywiście polecieć. Jak chcesz odzyskać gotówkę a zapewne płaciłeś kartą możesz się skontaktować ze swoim bankiem i wyjaśnią Tobie jakie kroki należy przedsięwziąść.
Jak normalnie w call center pracowało powiedzmy 40 osób a teraz z 1 milion do nich dzwoni.
Spróbuj wejść na link bezpośredni
https://www.oltexpress.com/pl/reclamation_form
[IMG]http://img228.imageshack.us/img228/2483/olt1.jpg [/IMG]
Niniejszy formularz nie dotyczy lotów czarterowych pod numerami YAP obsługiwanych przez OLT Express Poland sp. z o.o. w sprawie reklamacji do tych lotów prosimy o kontakt z:https://www.oltexpress.com/pl/kontakt
OLT Express Poland sp. z o.o.
ul. 17 stycznia 45D
02-146 Warszawa
Reklamacje prosimy składać w formie pisemnej
[IMG]http://img607.imageshack.us/img607/4164/olt2.jpg[/IMG]
możesz także napisac emaila reklamacje@oltexpress.com
Na wszelki wypadek zamieściłem obrazki strona główna nie działa ale te podstrony dają jeszcze radę.
Czartery? Ale samoloty na czartery też trzeba zatankować. Kto ma zapłacić za paliwo skoro właściciel właśnie zbankrutował i nie ma czym płacić.
Właśnie dowiedziałem się, że utknąłem w Warszawie i mam w związku z tym prośbę o radę.
Mam na jutro na 8:30 bilet na OLT na trasie WAW-POZ.
Mam już zrobioną odprawę i wydrukowaną kartę.
Powiedzcie mi proszę w kilku prostych słowach co powinienem jutro zrobić. Pchać się na lotnisko i tam coś załatwiać, czy od razu brać PKP do Poznania, bo szans na nic nie mam.... na 11:00 muszę być w Poznaniu :(
Będę wdzięczny za wszystkie wskazówki.