Strona 18 z 44 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 28 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 880
Like Tree407Likes

Wątek: OLT Express zawiesił loty i sprzedaż biletów. Bankructwo.

  1. #341

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie


    Polecamy

    http://logistyka.pb.pl/2643654,96012...nska-wroclawia
    Polskie Linie Lotnicze LOT na najpopularniejszych kierunkach z Warszawy - np. do Gdańska, Wrocławia czy Krakowa - będą podstawiać samoloty z większa liczbą miejsc - poinformowała w piątek spółka. Ma to związek z zawieszeniem połączeń przez OLT Express. Jak poinformował w komunikacie PLL LOT, przewoźnik na bieżąco analizuje sytuację w portach krajowych.
    "W przypadku zapotrzebowania dokonuje podmian samolotów na większe. W godzinach nocnych dokonano takich zamian na rejsach do Gdańska, Wrocławia i Krakowa" - poinformowała spółka w piątkowym komunikacie wydanym w związku z zawieszeniem działalności jej konkurenta OLT Express.
    LOT podał, że na wybranych trasach krajowych można jeszcze kupić bilety na najbliższe dni.
    "W przyszłym tygodniu LOT, w przypadkach uzasadnionych ekonomicznie, podejmie decyzję o uruchomieniu na stałe w rozkładzie lotów dodatkowych rejsów na wybranych trasach krajowych" - napisała spółka.
    Podczas piątkowej konferencji prasowej dyrektor zarządzający OLT Express Jarosław Frankowski powiedział dziennikarzom, że prawdopodobnie jeszcze w piątek zostanie złożony wniosek o upadłość spółki OLT Express Regional.
    W piątek Urząd Lotnictwa Cywilnego bezterminowo zawiesił koncesję lotniczą spółce OLT Express Regional. Oznacza to, że firma nie może wykonywać działalności gospodarczej w zakresie przewozu lotniczego. OLT Express Poland, który wykonuje rejsy czarterowe, wykonuje je na zasadach określonych w przyznanej im przez ULC koncesji.
    W czwartek późnym wieczorem OLT Express na swojej stronie internetowej poinformował, że od piątku zawiesza wszystkie rejsy regularne, do odwołania. Wstrzymana została sprzedaż biletów lotniczych.
    OLT Express powstało w 2011 roku w wyniku przejęcia przez strategicznego inwestora - firmę Amber Gold - dwóch polskich przewoźników: OLT Jetair - obecnie OLT Express Regional oraz Yes Airways - obecnie OLT Express Poland.


    Oby to było na stałe(większe samoloty+ większa częstotliwość) a nie tylko przez upadek OLT.

  2. #342
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    Oby to było na stałe(większe samoloty+ większa częstotliwość) a nie tylko przez upadek OLT.
    Z punktu wiedzenia pasażera wolę jednak mniejsze samoloty (Embraery są wygodniejsze niż Boeingi).
    pasażer


  3. #343
    Awatar Concorde

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Warszawa (EPWA)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tyszek Zobacz posta
    Leci SP-IAA o C/S PRI9951. Czyżby dostawa dla Primery?
    Ląduje w Kopenhadze.

  4. #344

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    OLT Express Poland też nie jest w dobrej sytuacji. Cała ta afera odbija się na niekorzyść właśnie tej firmy, niestety największe biura podróży współpracują właśnie z tą nimi i tak jak powiedział egon.olsen, ze jeśli padnie ta firma to będzie kolejna katastrofa w branży turystycznej. Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że w tym roku bardzo duża liczba polskich biur podróży upadła, ale z tego co się orientuje jeszcze więcej kwalifikuje się do podzielenia losów swoich "kolegów po fachu". Ta sytuacja działa na plus dla Enter Air i LOTu Charters- największej konkurencji OLT Express Poland.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  5. #345

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    ale nawet przy tym pesymistycznym scenariuszu jakby OLT Express Poland Sp. z o.o. upadło, to po Sky Clubie trochę foteli w tym sezonie się chyba zwolniło, nie? :-)

  6. #346

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zdzislaw Zobacz posta
    wg. mnie, to bzdurna teza oraz wnioski. Nie taki mechanizm. Jakie pranie??? do kieszeni kogo?? ULC-u, lotnisk, agentow, lesingodawcow.... ??
    istnieje wiele sposobow przenoszenia kasy ze spolki do spolki bez "tracenia" jej po drodze i to w calkowicie zgodny z prawem sposob - w swojej pracy zawodowej mialem do czynienia z takimi powiazaniami kapitalowymi spolek, ze ... klekajcie narody (szczegolnie wlosi... ale to rozmowa bardziej przy browarku).
    Wg mnie to mialo sie udac, tzn... trwac spokojnie i podnosisc "prestiz" AG i wlascicieli... pieniadze mialy plynac od "lokatujacych" jeszcze szerszym strumieniem, i... tak jak juz pisalem ( http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_...tml#post791878 ) wg. mnie KNF zrobil dobrze ze przerwal to teraz bo za 3-5 lat mogloby byc duuuzo gorzej.


    Z.
    to był dobry wczorajszy post grodka: http://lotnictwo.net.pl/263-polskie_...tml#post791434

  7. #347

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mlodyy1985 Zobacz posta
    LOT oferuje większe samoloty z Warszawy m.in. do Gdańska, Wrocławia | Logistyka Oby to było na stałe(większe samoloty+ większa częstotliwość) a nie tylko przez upadek OLT.
    Ciekawe jak rozwinie się sytuacja na polskim niebie, kto wykorzysta kłopoty OLTa i wejdzie na trasy krajowe na których jest duże obłożenie. Np. taka trasa KTW-GDN (teraz nie będzie przez nikogo obsługiwana). To wielka szansa ELO i LO żeby uruchomić połączenia z lotnisk regionalnych...

  8. #348
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Od poczatku sie do tego przyznawali, mowiac ile maja kasy na pokrywanie strat przez dwa lata.
    Kredyt na budowę domu obciąża tylko Twoje przyszłe dochody - Behemocie. Sytuacja się zmienia jak spłacasz go samochodem od kogoś pożyczonym.

    Piotr

  9. #349
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Jakiego kredytu? Srodki na pokrycie strat pochodzily z AG.

  10. #350
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jakiego kredytu? Srodki na pokrycie strat pochodzily z AG.
    Wedle AG pochodziły z ich zysku, a nie z depozytów klientów. Więc jeśli depozyty tracą, bo OLT pada, to znaczy, że depozyty były obraczone ryzkiem, co jest działalnością reglamentowaną...

  11. #351
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Twojego - Behemocie - bo to metafora była.

    Jak AG zabezpieczyła swoim milionem 5 mln kredytu dla OLTu, to ryzyko po stronie AG wynosi tylko ten milion. Dopóki jest to mniej niż kapitały własne plus bieżące i... przyszłe zyski nie ma zarzutu o obciążanie ryzykiem depozytów klientów. Straty OLTa podane przez JF to na razie pikuś przy danych AG podanych przez MP. Dziś twardo dawano do zrozumienia, że 63m$ minus 30mPLN strat jest zamrożone i do odzyskania. Jak dla mnie jest oczywiste dlaczego tak mówiono.

    Piotr
    seburaj likes this.

  12. #352
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Wedle AG pochodziły z ich zysku, a nie z depozytów klientów. Więc jeśli depozyty tracą, bo OLT pada, to znaczy, że depozyty były obraczone ryzkiem, co jest działalnością reglamentowaną...
    Technicznie rzecz biorąc to prawdopodobnie nie były żadne depozyty, tylko pożyczki: Lokata w złoto, czyli w.. co? Dziwne umowy klientów z Amber ...

  13. #353
    Awatar Herhor

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Bydzi

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Moja teoria jest taka, że Plichta chyba jest ciut odjechanym człowiekiem i sam uwierzył w miraże Frankowskiego. Był artykuł swego czasu w Newsweeku, jak to chłopaki dogadali się w godzinę. Wniosek - nigdy nie robić interesów z facetem, który nosi czerwone spodnie jak JF.
    A według mnie: WNIOSEK - nigdy nie robić interesów z facetem, którego twarzy nikt nie zna i który ma wyrok za wyłudzenie...
    sven likes this.
    Pozdrawiam!

    Mariusz

    Codziennie na torach, wakacje w chmurach...

  14. #354

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Martinshmit Zobacz posta
    Mnie przeraża coś innego. Mamy tutaj oficjalne przyznanie, że fundusze (przecież nie własne, a Klientów) reklamowane jako "inwestycja w złoto" są tak naprawdę inwestycją w inne firmy. Wliczając OLT. W praktyce pozyskiwanie funduszy w celu zainwestowania w kredyt dla innej firmy jest działalnością stricte bankową. Czy tylko ja tu widzę potwierdzenie wprost, że AG de facto zajmuje się tym, o czym mówi KNF, i to językiem wprost? I do zasadności tejże opluwanej rekomendacji?

    O tempora, o mores.

    Pozdrawiam, Adam

  15. #355
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Ciekawe jak rozwinie się sytuacja na polskim niebie, kto wykorzysta kłopoty OLTa i wejdzie na trasy krajowe na których jest duże obłożenie. Np. taka trasa KTW-GDN (teraz nie będzie przez nikogo obsługiwana). To wielka szansa ELO i LO żeby uruchomić połączenia z lotnisk regionalnych...
    Obłożenie było duże, bo ceny były z przysłowiowej czapki wzięte.
    Zobaczymy jakie będą wyniki gdy teraz bilety będą sprzedawane w realnych cenach?
    Na tej samej zasadzie mógłbyś zacząć sprzedawać Porsche po 10 tys. zł i zacząć mówić, że jest liderem rynku i zrewolucjonizowało dostęp Polaków do aut klasy sport-premium. Dopóki byś je na takiej zasadzie sprzedawal rewolucja miałaby faktycznie miejsce.
    Ale po urealnieniu wszystko wróciłoby do normy...





  16. #356

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Na tej samej zasadzie mógłbyś zacząć sprzedawać Porsche po 10 tys. zł i zacząć mówić, że jest liderem rynku i zrewolucjonizowało dostęp Polaków do aut klasy sport-premium
    Można też zamiast "Porsche" sprzedawać np. "Kia" też ma 4 koła i kierownicę, ba, nawet wygodnie się jedzie i większość dróg pokonasz w tym samym czasie a na dodatek jest duuużo tańszy od "porsche".
    Wnisek.
    Nie koniecznie musi być zawsze drożej to lepiej czy bezpieczniej.
    A co do lotów po 99 zeta? przecież ktoś robił biznes plan, ktoś nad tym myślał, ktoś to wszystko wyliczał, bo inaczej nikt by w to nie wszedł.
    Chyba że od samego początku to był biznes typu "brać i czym prędzej uciekać"

  17. #357
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcgiwer Zobacz posta
    ...
    Chyba że od samego początku to był biznes typu "brać i czym prędzej uciekać"
    A masz jakiekolwiek wątpliwości co do tego?
    Przyjmijmy, że na pokład wchodzi ok. 180 PAX, a LF = 100%.
    Z czego połowa płaci 99 zeta.
    Daje nam to połowę pokładu za okrągłą kwotę 8910zł.
    Oczywiście każdy z nich dostaje jeszcze michę i gazetkę.
    Według Ciebie taki biznes mógł wypalić?





  18. #358
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hot.head Zobacz posta
    OLT Express Poland też nie jest w dobrej sytuacji. Cała ta afera odbija się na niekorzyść właśnie tej firmy, niestety największe biura podróży współpracują właśnie z tą nimi i tak jak powiedział egon.olsen, ze jeśli padnie ta firma to będzie kolejna katastrofa w branży turystycznej. Chyba nikomu nie trzeba przypominać, że w tym roku bardzo duża liczba polskich biur podróży upadła, ale z tego co się orientuje jeszcze więcej kwalifikuje się do podzielenia losów swoich "kolegów po fachu". Ta sytuacja działa na plus dla Enter Air i LOTu Charters- największej konkurencji OLT Express Poland.
    Po pierwsze (oprócz Sky Clubu) padły same płotki. Ale na ich upadek branża była przygotowana (nie było to niespodzianką dla nikogo).
    Po drugie przynajmniej jedno z tych upadłych biur prawdopodobnie nie upadło przypadkowo (Alba Tour) - sam sposob dystrybucji i cena wycieczek dawała 100 procent prawdopodobieństwa upadku (trzeba "podziękować" tez Grouponowi za promowanie tego biura - w końcu to był ich główny partner biznesowy).
    Po trzecie dla żadnego dużego touroperatora OLT nie było głównym przewoźnikiem (na szczęście). TUI pracuje głownie z Enterem, a Itaka głównie z Travel Service.
    pasażer


  19. #359

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    .....Według Ciebie taki biznes mógł wypalić?
    Powiem tak, różne rzeczy się robi w biznesie by przyciągnąć klienta, ale wszelkie "straty" początkowe które uwzględnia się w planach są tylko na pewien określony czas by zbudować stabilny grunt ( w tym przypadku przyciągnąć i przyzwyczaić klienta). Otwierając zwykły sklep z butami już na starcie przyjmuje się że trzeba mieć na utrzymanie min. na 3 mies. + "straty" na początkowych promocjach dla przyciągnięcia klienta.
    Zgadzam się że na dłuższą metę tak funkcjonować to nie mogło ale oni nawet nie zdążyli tak naprawdę rozpocząć
    Myślę że miało to szansę wypalić ale im widocznie o to nie chodziło A szkoda, bo zrazili masę ludzi nie dla tego że padli ale dla tego że padli na starcie.

  20. #360

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    A masz jakiekolwiek wątpliwości co do tego?
    Przyjmijmy, że na pokład wchodzi ok. 180 PAX, a LF = 100%.
    Z czego połowa płaci 99 zeta.
    Daje nam to połowę pokładu za okrągłą kwotę 8910zł.
    Oczywiście każdy z nich dostaje jeszcze michę i gazetkę.
    Według Ciebie taki biznes mógł wypalić?
    `dokladamy do kazdej transakcji ale nadrabiamy iloscia`

    Sent from my AZ210B using Tapatalk 2

Strona 18 z 44 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 28 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 09-11-2012, 21:00
  2. 12-09-2012, 20:30
  3. 11-09-2012, 21:50
  4. 30-08-2012, 11:04
  5. 26-08-2012, 14:39
  6. 10-08-2012, 10:35
  7. 09-08-2012, 15:29
  8. 09-08-2012, 15:17
  9. 07-08-2012, 19:43
  10. 07-08-2012, 17:13
  11. 07-08-2012, 15:47
  12. 07-08-2012, 15:38
  13. 06-08-2012, 10:20
  14. 05-08-2012, 23:04
  15. 04-08-2012, 15:50
  16. 04-08-2012, 12:04
  17. 04-08-2012, 01:14
  18. 03-08-2012, 21:15
  19. 03-08-2012, 11:31
  20. 03-08-2012, 10:16
  21. 03-08-2012, 09:57
  22. 02-08-2012, 22:48
  23. 02-08-2012, 16:30
  24. 02-08-2012, 12:06
  25. 01-08-2012, 20:34
  26. 01-08-2012, 13:42
  27. 01-08-2012, 13:15
  28. 01-08-2012, 01:14
  29. 01-08-2012, 00:25
  30. 31-07-2012, 23:36
  31. 31-07-2012, 18:18
  32. 31-07-2012, 08:25
  33. 30-07-2012, 20:44
  34. 30-07-2012, 17:00
  35. 30-07-2012, 08:11
  36. 30-07-2012, 00:58
  37. 29-07-2012, 15:58
  38. 29-07-2012, 15:46
  39. 29-07-2012, 12:37
  40. 29-07-2012, 12:15
  41. 29-07-2012, 09:59
  42. 29-07-2012, 01:56
  43. 29-07-2012, 00:34
  44. 28-07-2012, 22:11
  45. 28-07-2012, 19:53
  46. 28-07-2012, 19:32
  47. 28-07-2012, 15:12
  48. 28-07-2012, 12:50
  49. 28-07-2012, 11:57
  50. 28-07-2012, 09:52

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •