Strona 18 z 32 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 28 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 636
Like Tree746Likes

Wątek: 4You Airlines.

  1. #341
    Awatar sandokan1966

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Śląsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Jasne, tylko ilość tej kasy, którą potrzebują zależy od tego jaki jest ich plan biznesowy. Na dzień dzisiejszy wszyscy krzyczą, że mają za mało i porównują ich do linii, które działają wg pewnych standardów. Porównanie bzdurne trochę... Nikt z nas nie wie, jak tak naprawdę wygląda ich model biznesowy, wszystko oparte jest na spekulacjach i domysłach... Na chwilę obecną chyba ciężko powiedzieć czy im zabraknie kasy czy nie. Fakt uważać trzeba, ale od razu "krzyczeć" że to niemożliwe itd. to "eksperci" potrafią pierwsi.

    Warto poczekać i zobaczyć czy im to wypali czy nie. Na chwilę obecną robi się im wciąż czarny PR, tak naprawdę nie wiedząc nic.
    Przepisy mówią wyraźnie - kasy ma być na 3 miesiace działalnosci bez przychodu - 600 patyków to "zdziebko" za mało
    vonMises likes this.

  2. #342
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Jasne, tylko ilość tej kasy, którą potrzebują zależy od tego jaki jest ich plan biznesowy. Na dzień dzisiejszy wszyscy krzyczą, że mają za mało i porównują ich do linii, które działają wg pewnych standardów. Porównanie bzdurne trochę... Nikt z nas nie wie, jak tak naprawdę wygląda ich model biznesowy, wszystko oparte jest na spekulacjach i domysłach... Na chwilę obecną chyba ciężko powiedzieć czy im zabraknie kasy czy nie. Fakt uważać trzeba, ale od razu "krzyczeć" że to niemożliwe itd. to "eksperci" potrafią pierwsi.

    Warto poczekać i zobaczyć czy im to wypali czy nie. Na chwilę obecną robi się im wciąż czarny PR, tak naprawdę nie wiedząc nic.
    Wiesz kolego nie chciałbym być niemiły, ale niezależnie od tego jaki jest ich "plan biznesowy" (o ile takowy w ogóle istnieje) to kapitał założycielski tej firmy wynosi ni mniej ni więcej tylko tylko tyle ile kosztują 4 Fordy S-Max 2.0 EcoBoost 240KM z Powershiftem, dobrym wyposażeniem (aczkolwiek bez skóry) i ubezpieczeniem. Więc łagodnie rzecz ujmując Twoja wypowiedź nie ma sensu...
    A jak się działa z takim kapitałem to pokazały ostatnie tygodnie.
    Opóźnienia, odwołane loty, wściekli pasażerowie, a i tak udaje im się tylko dlatego że jadą na cudzym garbie (ELO).
    Zobaczymy co będzie jak przyjdzie do zapłaty faktur.
    Mam niejasne wrażenie, że zapłaci za to ostatecznie podatnik, czyli my wszyscy.
    GoldenDave, grindavik and dzikun like this.

  3. #343
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nie pamiętam co to za jeden, ale był koleś, który chciał uruchomić loty bezpośrednie z NYC do Wilna na 742
    Nawet stronę internetową zrobił.
    Ale biletów nie sprzedaje...
    I to jest właśnie dowód na to, że żyjemy w dzikim kraju.
    I żadna UE tu nie pomoże, bo ignorancja urządasów połączona z bezwładem aparatu państwowego wystarczy żeby wałki były możliwe.
    shiver and urban787 like this.

  4. #344
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Jasne, tylko ilość tej kasy, którą potrzebują zależy od tego jaki jest ich plan biznesowy.
    Jeśli ich plan biznesowy, zakłada że nie będą mieli ani jednego dnia straty latając z RZE i LCJ (których wyniki i dynamika rozwoju są świetnie znane) i 600kPLN im wystarczy to tym planem można się podetrzeć najwyżej. Planowali też latać z RDO i też wiemy jak im się to udało... No i przepisy na taki "byznesplan" nie pozwalają.
    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Nikt z nas nie wie, jak tak naprawdę wygląda ich model biznesowy, wszystko oparte jest na spekulacjach i domysłach...
    A sama firma nie ma najmniejszego zamiaru rozwiać wątpliwości, co fantastycznie buduje ich wiarygodność. Nie odbiera telefonów i jest niedostępna dla mediów.
    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Na chwilę obecną chyba ciężko powiedzieć czy im zabraknie kasy czy nie.
    Na chwilę obecną wiadomo, że kasy nie ma. Nikt nie śpieszy zapewnić że będzie. W tej chwili to nawet nie jest linia lotnicza i jak wiadomo nie złożyli nawet wniosku o wydanie koncesji.
    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    Fakt uważać trzeba, ale od razu "krzyczeć" że to niemożliwe itd. to "eksperci" potrafią pierwsi.
    Jakiś czas temu można było mieć jedynie zastrzeżenia i wątpliwości, a także nadzieję. W tej chwili kiedy zaczynają sprzedaż biletów nie będąc linią, nie mając złożonych papierów w ULC na koncesję, nazywają się "Airlines" robiąc za pośrednika dla cypryjskiego biura podróży i zaliczając serię wtop operacyjnych i wizerunkowych trudno łudzić się nadzieją, że to przetrwa do końca roku, czy nawet że wystartuje.

    Takie są fakty.
    Ostatnio edytowane przez frik ; 25-08-2014 o 17:15
    STYRO, sven, GoldenDave and 1 others like this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #345
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    ciekawy; padały tu pytania, kto będzie płacił; tak, Pan, Pani..

    "Spóźnienia oznaczają dla biur podróży wizerunkowy uszczerbek i konieczność zrekompensowania klientom utraconego urlopu (jeśli spóźnienie było dłuższe). Ale klienci mogą się też domagać od linii lotniczej odszkodowań za loty spóźnione co najmniej 3 godziny – od 250 do 600 euro. – Po te pieniądze mogą przyjść następnego dnia, a mogą też za miesiąc lub za rok – przypomina dyrektor największej polskiej czarterowej linii lotniczej Enter Air Grzegorz Polaniecki. – A przy spóźnieniach jakie ma ta linia, w grę wchodzą setki tysięcy i miliony złotych. Może być więc tak, że Eurolot będzie musiał płacić te odszkodowania już po tym, jak 4You nie będzie istniało. A jeśli tak, to zapłaci z kieszeni podatników, bo to linia państwowa. To byłby wielki skandal."

    Pan Polaniecki powinien czekać, zacierając ręce;
    - obok artkułu link do innego: "Prezes Eurolotu: zarobimy na 4You Airlines"

  6. #346
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    No!

    Nowe tanie linie lotnicze pod lupą UOKiK. Nie mają certyfikatu ani koncesji. Czy w ogóle wystartują?

    Nowe tanie linie lotnicze 4You Airlines jeszcze nie wystartowały, a już mają spore kłopoty. Chcą regularnie latać po Europie od listopada, jednak do tej pory nie mają ani koncesji, ani certyfikatu. Dodatkowo spółką zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.4You Airlines to nowe polskie czarterowe linie lotnicze, których głównymi udziałowcami są osoby związane z biurem podróży Alfa Star. Samoloty dzierżawią od ukraińskiego przewoźnika YanAir. Wykonują rejsy z portów lotniczych w Warszawie, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi, Rzeszowie i Bydgoszczy. Główne cele lotów to Egipt, Turcja, Grecja, Bułgaria i Tunezja.

    Na początku sierpnia linie 4You rozpoczęły sprzedaż biletów na regularne loty, które mają wystartować 3 listopada. Z lotnisk w Łodzi i Rzeszowie będzie można polecieć m.in. do Londynu, Rzymu, Mediolanu, Barcelony i Paryża. Nie uzyskaliśmy od firmy odpowiedzi na pytanie, ile biletów zostało już sprzedanych, ale można podejrzewać, że sporo, bowiem aż 7 tys. z nich było oferowanych w promocyjnej cenie 47 zł.

    Wiele jednak wskazuje na to, że firma może nie zdążyć z uzyskaniem wymaganych pozwoleń i zapowiadany na listopad początek działalności nieco się opóźni. Ponadto niektórzy eksperci lotniczy w ogóle nie wróżą powodzenia liniom 4You.

    UOKiK się przygląda, ULC jeszcze nie dał pozwolenia

    Spółka ma bowiem coraz więcej kłopotów. Ostatnio zainteresował się nią Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zamierza sprawdzić, czy firma prawidłowo informuje klientów o swojej tożsamości i o tym, z kim zawierają umowę, kupując bilety.

    - Sprawdzamy też, czy informacje przekazywane konsumentom na stronie internetowej są zgodne z prawdą, jeśli chodzi o charakter świadczonej usługi. Badamy przede wszystkim, czy nie dochodzi do sugerowania konsumentom, że przedsiębiorca jest przewoźnikiem lotniczym, podczas gdy w rzeczywistości prowadzi jedynie usługi turystyczne - wyjaśnia Paweł Ratyński z biura prasowego UOKiK.

    UOKiK postanowił przyjrzeć się firmie m.in. po otrzymaniu niepokojących sygnałów od Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Ten drugi dobrze zna 4You Airlines. W maju otrzymał od niej wniosek o przyznanie certyfikatu przewoźnika lotniczego AOC. Obecnie trwa postępowanie administracyjne w tej sprawie.

    Jednak jak dotąd do ULC nie wpłynął wniosek o wydanie koncesji, a bez niej firma formalnie wciąż nie jest linią lotniczą. Może dlatego na swej stronie internetowej informuje, że do czasu jej uzyskania będzie realizować loty jako agent turystyczny. To właśnie m.in. ten wątek sprawdza UOKiK.

    Nie udało nam się dowiedzieć kiedy 4You zamierza postarać się o wymaganą koncesję. Czasu ma już niewiele, rozpoczęcie działalności zaplanowano na 3 listopada, a postępowanie ULC może potrwać nawet do trzech miesięcy.

    Nie ma pewności, czy wystartują

    W powodzenie całego przedsięwzięcia nie wierzą również eksperci lotniczy. W szczególności wskazują na niezwykle niski kapitał zakładowy firmy, wynoszący zaledwie 600 tys. zł. Przepisy wymagają, aby nowy przewoźnik posiadał fundusze pozwalające latać trzy miesiące bez uzyskiwania przychodów.

    - W wypadku programu, jaki zakłada 4You Airlines, czyli operowania z dwóch miast, Łodzi i Rzeszowa, na ośmiu trasach dwa lub trzy razy w tygodniu, spółka musiałaby wykazać się zabezpieczeniem w wysokości 45 milionów złotych - mówił w rozmowie z"Rzeczpospolitą" Grzegorz Polaniecki, dyrektor linii Enter Air.





    Kontrowersje dotyczą również pracowników firmy. Jak podawał portal Fly4free, za planowanie siatki połączeń 4You Airlines odpowiedzialny jest Mariusz Jachimek, który pracował wcześniej w OLT Express. Od przedstawicieli branży lotniczej można usłyszeć, że w tworzenie 4You Airlines zaangażowane są również inne osoby pracujące przedtem u przewoźnika bankruta.

  7. #347
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dla mnie ta firma to klasyczny przyklad duzego start-up'u w polskiej rzeczywistosci "wolnego rynku" - nie liczy sie zupelnie know-how tylko know-who.
    Przeciez bez poparcia pewnych ludzi na wysokich szczeblach zasiadajacych we wladzach spolek publicznych, panstwowywch, w ogole by nie wystartowali.
    600tys to nie sa pieniadze - ciekawe czy jak jutro zebralbym taka sume i chcial zalozyc firme dzialajaca w innej branzy to od razu dostalbym poparcie i pomoc firmy panstwowej w rozkreceniu konkurencyjnego dla nich biznesu?
    Odpowiedzcie sobie sami...
    Sam fakt, ze jeszcze ten twor zyje potwierdza, ze cale to przedsiewziecie ma spore "plecy" w odpowiednich kregach.
    Jak ktos kiedys opisze powiazania rodzinno-towarzyskie pomiedzy uczestnikami projektu to dopiero wyjda ciekawe kwiatki.
    Wg mnie szansa, ze to przetrwa (niestety) jest duza, wlasnie ze wzgledow, ktore opisalem powyzej.
    Jakbym kupil bilet to bym sie nie stresowal bo firma na pewno bedzie - jedynie sposob wykonania uslugi moze byc na zenujacym poziomie.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 29-08-2014 o 19:40
    szymonk2, Canonier, adamsc and 2 others like this.

  8. #348

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Kontrowersje dotyczą również pracowników firmy. Jak podawał portal Fly4free, za planowanie siatki połączeń 4You Airlines odpowiedzialny jest Mariusz Jachimek, który pracował wcześniej w OLT Express. Od przedstawicieli branży lotniczej można usłyszeć, że w tworzenie 4You Airlines zaangażowane są również inne osoby pracujące przedtem u przewoźnika bankruta.
    Gdyby dziennikarze z "wybiórczej" przegladali i czytali uwaznie to forum, to by wiedzieli, ze MJ jest rowniez pracownikiem PL Lodz. Tylko wtedy skazali by go na ukamieniowanie czy ukrzyzowanie
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  9. #349

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    @up W paru łódzkich gazetach już chcieli go skazać

  10. #350

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    Mhmm, za Bilety Lotnicze - 4YouAirlines :

    Informujemy, że występują problemy w płatnościach za pomocą kart. Pracujemy
    nad jak najszybszym ich rozwiązaniem. Płatności za pomocą przelewów działają
    bez żadnych zakłóceń.

    Czyzby procesor kart juz sie wycofal? Jesli tak, to kwestia kilku tygodni. Przelewu na Cypr nikt przy zdrowych zmyslach chyba nie zrobi.
    GoldenDave likes this.

  11. #351
    Awatar EwAgnieszka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Biura podróży z końcem sierpnia też kończą współpracę z 4You. Loty, które we wrześniu miał obsługiwać "Eurolot" zostały przejęte przez innych przewoźników (m.in. Small Planet).
    pullinek and GoldenDave like this.

  12. #352

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    Znaczy juz zakonczyly... w sumie dzis sobota, juz po 15 a jutro niedziela, ostatni dzien sierpnia
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  13. #353

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jeszcze dziś widać na tablicach loty np. Marsa-Alam na znakach K2... a co będzie od poniedziałku?
    Szczerze? Żal mi tylko naiwnych ludzi, którzy się w to zaangażowali (bo nie mieli pracy, bo byli zbyt wielkimi optymistami itp.) Samego "tworu" jakim jest 4 You nie żal mi wcale: nieczyste zasady, znów "Prezesi" z łapkami w kieszeniach i nieodbieranie telefonów, więcej niewiadomych niż wiadomych, bałagan organizacyjny, żenujące warunki pracy dla pracowników i zatrudnianie śmieciowe przez kilku pośredników itd... Niech to padnie na pysk i niech ktoś wrescie np. w naszym ULCu, Ministerstwie Transportu czy gdziekolwiek, weźmie się za stworzenie jasnych zasad funkcjonowania i powstawania firm lotniczych (sprzedawanie prawie - biletów i latanie prawie - samolotami), unormowania w zakresie zatrudniania ludzi w tej specyficznej branży(czyli żadnych pseudo - działalności, umów zlecenie i braku ubezpieczeń pracowników). Bo jeśli nie, to zaraz kolejna patologia zechce wejść na rynek
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 31-08-2014 o 00:42 Powód: Jesteś na forum lotniczym więc wypada wiedzieć co to to 4U
    shiver likes this.
    //
    <--------|
    \\

  14. #354

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    A przepraszam bardzo lotnictwo to jakaś uprzywilejowane branża? W markecie mogą na umowę na zlecenie pracować za 1200 ale ja Pan co w lotnictwie chce pracować to mam mieć przynajmniej średnią krajową, umowę o pracę itd? W czym ta branża jest niby taka specyficzna?
    spiggy likes this.

  15. #355

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    I tu i tu 1200 PLN na umowie-zlecenie to patologia. Ze wgzledow bezpieczeństwa jednak lotnictwo jest branża w pewien sposób regulowana/kontrolowana. W większości krajów istnieje odpowiednik ULC, a urzędy ds kontroli marketów nie. Tak wiec porównywanie tych dwóch branż jest trochę nie na miejscu.
    EwAgnieszka and Itts like this.

  16. #356

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przede wszystkim w prawie nic nie trzeba zmieniać - i w lotnictwie, i w sklepie, zatrudnianie jest dopuszczalne jedynie poprzez umowę o prace.

  17. #357

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EwAgnieszka Zobacz posta
    Biura podróży z końcem sierpnia też kończą współpracę z 4You. Loty, które we wrześniu miał obsługiwać "Eurolot" zostały przejęte przez innych przewoźników (m.in. Small Planet).
    a skąd takie informacje masz?

  18. #358

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    a skąd takie informacje masz?
    Dołączam się do pytania.
    Jutro (31.08.2014) mam lecieć ELO 6271, a za tydzień (07.09.2014) wracać ELO 6274.
    Czyżby szykowała mi się zmiana przewoźnika?

  19. #359
    Awatar EwAgnieszka

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lesaj Zobacz posta
    Dołączam się do pytania.
    Jutro (31.08.2014) mam lecieć ELO 6271, a za tydzień (07.09.2014) wracać ELO 6274.
    Czyżby szykowała mi się zmiana przewoźnika?
    O ile się nie mylę, lecisz z Katowic do Heraklionu, prawda?
    Powiedz jeszcze, proszę, które biuro jest organizatorem Twoich wczasów, to postaram się czegoś dowiedzieć

    I o ile też jutro możliwe jest jeszcze, że loty będzie obsługiwać 4You (ich umowa z Eurolotem obowiązuje do końca sierpnia), to z tego co wiem, wszystkie loty wrześniowe (w tym zapewne i Twój powrotny) przejmują już inni przewoźnicy.

  20. #360

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Przede wszystkim w prawie nic nie trzeba zmieniać - i w lotnictwie, i w sklepie, zatrudnianie jest dopuszczalne jedynie poprzez umowę o prace.
    To jak to się ma do zatrudnienia w 4 You i współpracującym z nimi ELO? Własna działalność (i pełna odpowiedzialność cywilna w razie wypadku, sądzenie się niekoniecznie z przewoźnikiem, a z firmą - pracownikiem), umowa zlecenie (ex. Bingo), czy kontrakty cypryjskie (Small Planet)?

    Co do uprzywilejowania branży: wybaczcie ale praca Pilota wymaga i większych umiejętności, wiedzy i poświęconego czasu na samodoskonalenie, niż praca we wspomnianym sklepie. Z kolei jeśli wydaje się komuś, że praca Stewarda czy Stewardessy jest lekka/łatwa/przyjemna, to proponuję wstawać kilka dni pod rząd o 2ej w nocy, móc pracować niemal bez przerwy przez 16 godzin i jednocześnie być mistrzem dyplomacji, cierpliwości, PRu, przysłowiową kelnerką, medykiem i ratownikiem, nie zapominając o innych obowiązkach. Z resztą chcecie linii na poziomie, bez machlojek i z wysokim naciskiem na bezpieczeństwo, to nie proponuję zatrudniać niedouczonych Pilotów za marne pieniądze i byle jakich panienek bez wykształcenia i perspektyw. Nie piję tu oczywiście do personelu 4 You tylko do patologii jakie się tworzą wraz z nowopowstałymi liniami lotniczymi.
    Ostatnio edytowane przez Quantas ; 31-08-2014 o 00:47 Powód: Bądź poważny!
    //
    <--------|
    \\

Strona 18 z 32 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 28 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-12-2014, 12:09
  2. 24-09-2014, 21:26
  3. 23-09-2014, 13:07
  4. 19-09-2014, 08:41
  5. 26-08-2014, 19:58
  6. 21-08-2014, 18:59
  7. 07-08-2014, 12:40
  8. 06-08-2014, 22:02
  9. 31-07-2014, 09:30
  10. 30-07-2014, 12:49
  11. 17-07-2014, 21:46
  12. 17-07-2014, 21:46
  13. 17-07-2014, 19:31
  14. 11-07-2014, 12:24
  15. 26-06-2014, 14:51
  16. 22-06-2014, 10:48
  17. 10-06-2014, 15:14
  18. 09-06-2014, 19:50
  19. 05-06-2014, 22:50
  20. 30-05-2014, 23:20
  21. 29-05-2014, 22:23
  22. 15-05-2014, 06:23
  23. 12-05-2014, 16:11
  24. 07-05-2014, 15:23
  25. 01-05-2014, 21:05
  26. 30-04-2014, 19:59
  27. 30-04-2014, 16:25
  28. 30-04-2014, 15:02
  29. 30-04-2014, 14:28

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •