Strona 11 z 11 PierwszyPierwszy ... 9 10 11
Pokaż wyniki od 201 do 210 z 210
Like Tree1Likes

Wątek: Air Poland (Loty z Kanady/USA do KRK, BUD, PRG).

  1. #201

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Pozwole sobie najpierw zacytowac jednego z uzytkownikow (niestey, dosc rzadko sie ostatnio pojawiajacego) tegoz forum


    Hihi
    Tak czytam i się zadziwiam, że jakaś polonijna spółeczka cośtam napisała a tu cała zgraja doświadzoych forumowiczów się ekscytuje. Po pierwsze, nie zacznie latać. Po drugie, gdyby zaczeła latać to szybko skończy. Powoływanie linii lotniczej do obsługi 1-2-3 tras longhulowych to absurd. Ekonomii nie da się oszukać - choć niektórym wydaje się że da się ją zakrzyczeć


    To tyle w temacie polaczen Hamilton - Krakow.

    Co do odpowiedzialnosci prawnej. Prowadzicie Panowie jakies wielkie dywagacje, a sprawa jest dosc prosta. Organizatorem byla Panorama, a Air Italy byla przewoznikiem. Odpowiedzialnosc ponosi Panorama. Kropka. Zreszta, taka jest tez wykladnia TICO, czyli Travel Industry Council of Ontario, w ktorej owa wydmuszka byla zarejestrowana. Klienci, ktorzy zakupili bilety, maja aplikowac o zwrot pieniedzy do TICO. Gdyby odpowiedzialne bylo Air Italy, to TICO tam wlasnie odeslalo by niedoszlych pasazerow.

    W skrocie wyglada to tak:
    1) Kupiles bilet karta kredytowa na stronie flycentraleurope.com - kontaktuj sie z firma wystawiajaca karte, a oni sie rozlicza z TICO.

    2) Kupiles bilet przez agenta zarejestrowanego w TICO - kontaktuj sie z agentem, oni rozlicza sie z TICO.

    3) Kupiles bilet przez agenta nie zarejestrowanego w TICO - "Zyczymy sukcesow w przyszlych podrozach"
    Pozdrowionka

  2. #202

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Rafal K@
    Organizatorem byla Panorama, a Air Italy byla przewoznikiem. Odpowiedzialnosc ponosi Panorama. Kropka.
    Z czego to wynika?

    Panorama nie jest organizatorem imprez turystycznych w myśl Rozporządzenia (WE) 261/2004.

    Odpowiedzialność ponosi Panorama, ale ponadto w ograniczonym zakresie może ponosić też przewoźnik Jeśli pewne przesłanki są spełnione... Czy były, tego póki co nie rozstrzygnęliśmy...

    3) Kupiles bilet przez agenta nie zarejestrowanego w TICO - "Zyczymy sukcesow w przyszlych podrozach"
    I tak się trzeba z agentem kontaktować... Jeśli agent działał jedynie jako pośrednik, to może istnieć podstawa do odpowiedzialności...

    Tymczasem pojawił się komunikat na stronie Air Poland:

    Po stronie Czarterującego leżała organizacja sprzedaży biletów i zarządzanie polityka sprzedaży - w oparciu o jego własną platformę internetowa.
    Tzn Air Poland nie miało dotąd pojęcia o tożsamości pasażerów, ani nawet o ich ilości?

  3. #203
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    11 stron o... niczym

  4. #204
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Panorama nie jest organizatorem imprez turystycznych w myśl Rozporządzenia (WE) 261/2004.
    A według prawa kanadyjskiego? Jeśli ta cała Panorama tam była zarejestrowana, to chyba działa prawo kanadyjskie, a nie rozporządzenie UE? Jak kupuje amerykański produkt w Polsce, to nie mogę chyba się powołać na dużo korzystniejsze amerykańskie prawo konsumenckie, jeśli chcę przedmiot zwrócić - tak na chłopski rozum. Tu nie działa to podobnie?

  5. #205

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    A według prawa kanadyjskiego? Jeśli ta cała Panorama tam była zarejestrowana, to chyba działa prawo kanadyjskie, a nie rozporządzenie UE? Jak kupuje amerykański produkt w Polsce, to nie mogę chyba się powołać na dużo korzystniejsze amerykańskie prawo konsumenckie, jeśli chcę przedmiot zwrócić - tak na chłopski rozum. Tu nie działa to podobnie?
    Rozporządzenie (WE) 261/2004 obowiązuje przewoźników, którzy działają na terenie UE. Pasażer lecący do UE lub z niej wylatujący może powołać się na to rozporządzenie.

  6. #206

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Behemot@ Nie interesuje Cię - nie musisz wchodzić w temat.

    michastrain@

    Prawo kanadyjskie obowiązuje jak najbardziej, i to ono jest zapewne właściwe (tak pewnie napisała Panorama w warunkach) do oceny umowy Panorama-kupujący bilet.

    Ale niezależnie od zasad ogólnych i stosunku umownego kupujący bilet-sprzedający bilet, istnieje Rozporządzenie (WE) 261/2004, które odnosi się tylko do części lotów, tylko do niektórych pasażerów, i reguluje tylko mały ułamek odpowiedzialności, tzn rozszerza ją na przewoźnika obsługującego po stronie dłużnika, i na pasażera po stronie wierzyciela (choć pasażer jest chroniony generalnie na zasadzie umowy o świadczenie na rzecz osoby trzeciej także i bez Rozporządzenia), ale tylko w niewielkim zakresie (określone w Rozporządzeniu świadczenia: ryczałt, rebooking, hotel, papu, zwrot).

    Fakt, że przewoźnik obsługujący jest wspólnotowym, wypełnia przesłankę zastosowania Rozporządzenia, podobnie jak fakt, że początek lub koniec podróży jest w UE.

    A może ktoś wie: czy Air Poland albo Air Italy dostało od Panoramy jakąkolwiek kasę kiedykolwiek, w związku z tymi zakontraktowanymi czarterami???

  7. #207
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Tu można się dowiedzieć jak odzyskać pieniądze.
    http://airconsumer.ost.dot.gov/cessations/Panorama.doc

  8. #208

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    Tzn Air Poland nie miało dotąd pojęcia o tożsamości pasażerów, ani nawet o ich ilości?
    Przewoźnik wykonujący lot czarterowy dowiaduje się o tożsamości oraz wstępnej liczbie pasażerów dopiero na około tydzień przed wylotem. Tak przynajmniej to wygląda w PL

  9. #209
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Behemot@ Nie interesuje Cię - nie musisz wchodzić w temat.
    Popis czytania ze zrozumieniem. Jak sie nie napisze [ironia][/ironia] to sobie nie radzisz?

  10. #210
    Amadeusz
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Wyobraźmy sobie taką sytuację: menel zakłada biuro podróży, podpisuje umowę z Air Italy (sam podpisuje, w obu miejscach), po czym sprzedaje przeloty na loty, w których przewoźnikiem obsługującym jest Air Italy. Ludzie kupują, płacą, menel znika, ludzie zostają z opłaconymi biletami na loty, za które Air Italy nie dostało ani grosza, bo umowa była nieważna, bo sfałszowana.
    Myślisz, że tak działają biura podróży? Chyba szkoda tuszu na powyższe.

Strona 11 z 11 PierwszyPierwszy ... 9 10 11

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •