Szybko się wiadomości rozchodzą.
Kupilem wlasnie gazete polonijna w ktorej znajduje sie ciekawa reklama! Reklama przedstawia firme FlyCentralEurope.com oraz Air Poland. Wyglada na to ze Air Poland to nowa linia lotnicza polska, ktora bedzie oferowala przeloty pomiedzy kanadyjskim Hamiltonem a Krakowem, Praga oraz Budapesztem. Podobne loty maja sie odbywac z Chicago rowniez!
Tresc Reklamy:
Juz wkrotce FlyCentralEurope.com z udzialem nowych linii lotniczych, Air Poland, beda oferowac bezposrednie przeloty z Hamiltonu do Europy Centralnej, miedzy innymi do Krakowa. Wiecej informacju na temat przelotow i mozliwosci rezerwacji biletow juz wkrotce w polskich mediach i biurach podrozy. Od Maja do Wrzesnia 2011.
Pewnie was dziwi dlaczego Hamilton a nie Toronto. A wiec lotnisko Hamilton jest jakies 35 minut samochodem od Toronto i z pewnoscia jest znacznie tanszym lotniskiem od YYZ. Logo lini Air Poland jest identyczne do Air Italy Poland, a wiec wydaje mi sie ze wlasnie ta linia bedzie operowala na tych trasach.
Spojrzcie na strone Flycentraleurope.com
Chcialem jeszcze dodac ze moim zdaniem, jest to rezultat wycofania sie Malev-u, CSA z longhaul-ow oraz rezygnacja LOT-u z polaczen atlantyckich.
Untitled
Szybko się wiadomości rozchodzą.
I jaka piękna nazwa! Wreszcie!
Bo w Polsce rynek lotniczy nie był bardzo rozwinięty dopiero od dwóch lat coś się zaczęło dziać.Mam nadzieję że to wypali i będzie wreszcie jakaś konkurencja dla Lotu.
Na siedempiątce to może być ciężko z zasięgiem na takie połączenie, a na międzylądowanie to strata czasu i pieniędzy. Raczej będzie coś szerokokadłubowego. Ciekawe, z jakimi cenami chcą wejść na rynek i od kiedy.
Media polonijne reklamuja polaczenie BEZPOSREDNIE Hamilton-Krakow, Chicago-Krakow. Tego na 757 sie nie da wykonac bez miedzyladowania. Logo Air Poland jest identyczne do Air Italy Poland, rozni sie tym ze jest flaga bialo czerwona a nie zielono bialo czerwona, a wiec mysle ze to bedzie nic innego jak filia Air Italy Poland, latajaca dzisiaj.
Z drugiej strony reklama informuje wyraznie ze beda to NOWE LINIE LOTNICZE, ale dlaczego logo AIP??
Może będzie to nowa linia, ale zrobiona jako spółka z o. o. z udziałami, wkładem, finansowym linii Air Italy. Naprawy itp będzie można zlecać firmie Air Italy. Tak, aby w razie niewypalenia tego pomysłu linie Air Italy dalej mogły latać, a nie ponosić koszty tego połączenia. Poza tym, skoro Kirek pisze, że szybko się informacje rozchodzą, to znaczy, że już to wiedział wcześniej, że będzie to miało związek z AIP.
No i świetnie.
LOT będzie mieć więcej wolnych maszyn na rozwój połączeń do Wietnamu, teraz kolejny krok to loty do Ho Chi Minh
LOT nie potrafił zarobić na pasażerach w klasie ekonomicznej (bo na biznesie już dawna zarabia Lufthansa) to będą mieć problem z głowy.
Niech jeszcze jakaś linia zainteresuje się lotami z NYC do Polski to LOT może odsprzedać opcje na 787.
Gratulacje do strategii LOTu.
Airliner, nie przesadzaj. Lot lata za wielką wodę z 30 razy w tygodniu. Więc nawet gdyby ta linia miała latać 7 razy w tygodniu to za dużo pasażerów nie odbierze. Warszawiacy i tak będą woleli lecieć do siebie. No i wszystko zależy do jakiej miejscowości w Stanach się leci. Nikt nie poleci do Hamilton, aby samochodem jechać do NY.
Do Hamilton z KTW przewożone są głównie towary o dużych gabarytach lub o statusie towaru niebezpiecznego, a wiadomo że takie towary nie mogą być przewożone razem z pasażerami. W tym roku umowa na połączenie się kończy, a czy nowy prezes LOTu jest za przedłużeniem kontraktu nie wiadomo... a po tych ostatnich jego poczynaniach można by powiedzieć że raczej będzie na NIE. Wtedy połączenie z Krakowa do Hamilton będzie mogło zgarnąć trochę towaru, choć oczywiście nie tyle co może Cargojet.
Właścicielem domeny jest nieduże polskie biuro podróży w Ontario z trochę kiczowatą stroną: Panorama Travel & Tours Ltd. St. Catharines, Ontario, Canada
Wygląda na to, że to jest siedziba linii lotniczych: 46 Niagara St. Unit #3 St.Catharines - Mapy Google
Kontaktem administracyjnym jest osobnik, który również był kontaktem administracyjnym świętej pamięci Zoom Airlines, więc coś może być na rzeczy - mają kogoś kto programował serwis linii lotniczych.
Gorzej wróży fakt, że domena była kupiona zaledwie miesiąc temu, więc cała sprawa w powijakach dopiero.
Moim zdaniem wszystko wskazuje na to, że "linia" będzie albo wet leasingować samolot, albo - co bardziej prawdopodobne - będzie miało jakąś umowę czarterową jak biura podróży wożące ludzi na wakacje. Zresztą spójrzcie na "weekly schedule", jeden lot tygodniowo?
Czy ja wiem? To mi się jakoś kojarzy z Air Polonia, czyli źle. Poza tym jest w tej chwili raczej tendencja do konsolidacji na rynku lotniczym, czyli bardziej do łączenia istniejących, a nie do tworzenia nowych linii. Generalnie im większy, tym silniejszy. I co? Jeden samolot? Awaria lub poważne spóźnienie i cały rozkład w diabły. Oby nie była to jakaś radosna improwizacja.
Zakładki