Chyba nikt nic nie napisze. Szkoda, ale rozumiem ich.
Linia lotnicza mająca siedzibę w Warszawie i działająca z tego co wiem od 1993 do 2004, kiedy to prezes Daniel Flisiński zginął w wypadku lotniczym na Babicach w Warszawie. Zajmowała się głównie przewozami cargo w Europie i Afryce. Może w ramach tego wątku byli pracownicy napisali by o jej działalności coś więcej, bo z historii tej linii, szczególnie w Afryce, mogłaby powstać ciekawa książka, a przynajmniej artykuł.
Złe datowanie. Polonia Airways działały od 1994 do 1999. Wcześniej ta firma nazywała się Polnippon Cargo. Za czasów Zacharskiego w Peweksie incydentalnie przewoziły na rzecz tego podmiotu urządzenia RTV i AGD. Ale ich głównym źródłem dochodów były loty m in. do Afganistanu i kilku innych republik poradzieckich z Azji Centralnej, np. Tadżykistan. Na ogół samoloty tej linii latały z transportami broni do krajów afrykańskich, m in. Angola, d. Zair, Liberia, Somalia, Etiopia, Jemen etc.
Z tego co udało mi się dowiedzieć to są małe szanse aby ktoś tutaj o tej linii napisał. Na ogół pilotami nie byli obywatele polscy. Piszę na ogół ponieważ często się zmieniali czy nawet byli wynajmowani na konkretne loty czy odcinki tras.
Znamienne jest że oficjalni figuranci w postaci "prezesów" zawsze ginęli w dziwnych okolicznościach. Natomiast pewien naturalizowany Polak do dzisiaj działa na rynku lotniczym w krajach afrykańskich. Powstają tam takie jednodniowe firmy w celu przewiezienia ładunku z punktu A do punktu B.
Fotka https://allegro.pl/polskie-linii-lot....html#imglayer
Proponuję pokopać nt. firmy "Turavia" z Pyrzowic. Oni również latali do Afganistanu B707. Ten właściciel również nadal funkcjonuje na rynku lotniczym ale zrzekł się obywatelstwa na rzecz bodaj szwajcarskiego. Nadal posiada bardzo egzotyczny sprzęt i lata w ciekawe miejsca.
Ostatnio edytowane przez Beteleguese ; 01-09-2018 o 11:23 Powód: Literówki
Zakładki