Enter Air (ale też i Air Polska) myślą o 767 - Air Poland oraz Enter Air chcą wozić turystów do Azji i Ameryki Południowej - Transport - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty
Wersja do druku
Enter Air (ale też i Air Polska) myślą o 767 - Air Poland oraz Enter Air chcą wozić turystów do Azji i Ameryki Południowej - Transport - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty
Ciekawe. Nie dawniej niż 2 tygodnie temu czytałem artykuł o Enterze w Airliner World i jeden z prezesów Entera mówił, że nie będą starali się pozyskiwać szerokokadłubowców, bo koszty przelotu na pasażera i utrzymania są dużo wyższe niż w 737 (jeśli dobrze pamiętam, mówił o ok. 30%), a oprócz tego nie mieliby co robić z samolotem poza sezonem.
Poza sezonem, czyli kiedy ? Jeśli w zimie się lata do Tajlandii, Wenezueli, Kenii itp. a latem też jest sporo kierunków.
Wolę dopłacić parę złotych i lecieć szerokim niż się tłuc 737 np. do Tajlandii. Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł, oby się udało.
Pamiętaj że w Polsce nadal jest CCC (cena czyni cuda) i mało kto się interesuje czym leci i jak długo.
Ostatnio kolega leciał z Enterem do Kenii z międzylądowaniem na tankowanie w SSH. Pytam jak się leciało (a facet trochę w życiu polatał) odpowiedział że miejsca mało, ćmika przez prawie 10h nie zapalił ale spoko. I takie spoko jest dla większości. A że jeden korytarz i pospacerować trudno, a że miejsca jak we FRancy to mały pikuś. Jest tanio jest dobrze.
Oj nie wszyscy, na forum gazety wiele osób pisze, że taki lot to koszmar i że woleliby dopłacić do godziwych warunków. Taki np. Rainbow lata do Tajlandii Turkishem i jak widać się da. Kenia to jeszcze w miarę blisko, ale zobacz jak wygląda lot do Wenezueli z Itaką.
Dobrze by było jakby był wybór, jedno biuro za tyle i tyle 737, a inne za tyle i tyle np.767, wtedy by się okazało czy to ma sens u nas.
Pare linii rozwaza zakup widebody, ale wiaze sie to z gigantycznymi kosztami. Pozyskanie takiego A330, to mniej wiecej x4 rata leasingowa jak za 320tke nie mowiac o pozostalych stalych kosztach. Natomiast na pewno, rynek w Polsce na to jest. Mysle, ze kto pierwszy ten lepszy, czas najwyzszy.
Pozdr
Tylko przytaczałem wypowiedź, ale myślę, że jednak jest różnica między latem a zimą. Latem są setki tysięcy latających do Egiptu, Turcji, Grecji czy Tunezji, a zimą może i dziesiątki tysięcy, ale jednak między jedną liczbą a drugą jest różnica w liczbie zer. Niby zero oznacza "nic", ale czasami robi to różnicę;)
Fakt faktem nowy nie jest. Jednak łatwiej jest o niego na rynku wtórnym. Jest trochę tańszy w zakupie (choć w eksploatacji droższy).
Patrząc pod względem ekonomicznym to A332 byłby lepszym wyborem od 763. Większy zasięg, mniejsze zużycie paliwa, trochę większa miejsc.
Ale B767-400 już nowocześniejszy od 300. ;)Cytat:
Fakt faktem nowy nie jest. Jednak łatwiej jest o niego na rynku wtórnym. Jest trochę tańszy w zakupie (choć w eksploatacji droższy).
Patrząc pod względem ekonomicznym to A332 byłby lepszym wyborem od 763. Większy zasięg, mniejsze zużycie paliwa, trochę większa miejsc.
Czy Enter Air albo Air Poland ustalali coś z LOTem w sprawie ewentualnego wykorzystania nowopozyskanej maszyny jako piątego 767 na sezon letni 2012?
Pamiętajmy że są również do wzięcia A330-tki od Air Berlin , do przejęcia których był namawiany LO.
Witam :) Wiadomo coś w sprawie szerokokadłubowca dla Entera? Ah...Marzy mi się taki a330 :D Może, skoro Air Berlin się ich pozbywa, to warto by się nad nimi zastanowić. Oczywiście jeśli sytuacja finansowa Entera na to pozwala. Ale sądząc po ciągłej rozbudowie floty, wydaje się że mogli by sobie sprawić jakiegoś grubaska;)
A skąd informacje, że AB pozbywa się A330? Dreamlinery dopiero za jakiś czas do Berlina dotrą.
A330 przy flocie samych B737?
To, że marze o a330 to nie znaczy, że ma być a330 ;) Podałem go tylko jako przykład. To raczej pewne ze, jeśli Enter planuje jakiegoś szerokokadłubowca to będzie to 767. Ale od informacji która pojawiła się na pierwszej stronie tego tematu panuje cisza w tej sprawie, dlatego zapytałem czy może ktoś coś wie.
Tak, wiemy, że od podania informacji na pierwszej stronie tego wątku, panuje cisza.
Widziałem wywiad z Prezesem Enter - mówił wyraźnie, że jeżeli tylko na rynku pojawi się zapotrzebowanie na szerokokadłubowca, to z pewnością się w niego wyposażą :)
Edit: Wywiad Gość Pasażera: Grzegorz Polaniecki, prezes Enter Air - YouTube