Strona 44 z 52 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 861 do 880 z 1039
Like Tree346Likes

Wątek: Flota Enter Air - tematy ogólne

  1. #861

    Dołączył
    Oct 2017
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez NnatanN Zobacz posta
    SP-ENL leciał z Omanu do Phuket i już 2 dni tam stoi...
    Pewnie wyczarterowany i nie opłaca im się, by wracał, a potem znów tam leciał na pusto, takie moje zdanie
    Spotter amator nie mający co robić z życiem
    http://www.planegeeks.pl

  2. #862
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Właśnie wraca do Sofii, był to czarter do Tajlandii po trasie: SOF-PFO-MCT-HKT-MCT-PFO-SOF

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  3. #863

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie

    Wracając do MAXa, może ktoś wie czemu takie opóźnienie w dostawie?

    Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

  4. #864

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na ten moment przylot SP-EXA planowany jest na 28 listopada br.
    marekmokrzynski likes this.

  5. #865

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie

    Chyba jednak szybciej, bo planują 21.11 lot na SID bez międzylondowania.
    EnterAir - WAW-SID - 21.11

  6. #866

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Na razie ostatnie zdjęcie jest z 10 listopada i pokazuje niepomalowany samolot z otwartymi pokrywami silnika

  7. #867
    Awatar pawel111

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Wrocław/ Ludwikowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekmokrzynski Zobacz posta
    Chyba jednak szybciej, bo planują 21.11 lot na SID bez międzylondowania.
    EnterAir - WAW-SID - 21.11
    Już ostatnio pisałem o tym połączeniu. Właśnie z czasu lotów wynika, że jednak jest międzylądowanie .

  8. #868

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie

    Ze strony TUI wynika że pierwsze bezpośrednie połączenie do SID od 02.01

  9. #869

    Dołączył
    Oct 2018

    Domyślnie

    Rainbow planuje latać do Gambii bezpośrednio od 28.12, więc samolot powinien pojawić się dopiero pod koniec grudnia

  10. #870

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Właściciele samolotów Enter Air.

    SP-ENG Wells Fargo Bank Northwest National
    SP-ENL Wells Fargo Bank Northwest National
    SP-ENM Wells Fargo Bank Northwest National
    SP-ENN Wells Fargo Bank Northwest National
    SP-ENO Sapphire Leasing I (AOE 3) Limited
    SP-ENP CIT Aerospace International
    SP-ENQ PKO Leasing fin,
    SP-ENR Aircastle / AIRCRAFT MSN 30652 LLC
    SP-ENT PKO Leasing fin,
    SP-ENU AerCap Wilmington Trust SP Services
    SP-ENV SASOF IV /Appolo Aviation Group
    SP-ENW PKO Leasing fin,
    SP-ENX PKO Leasing fin,
    SP-ENZ PKO Leasing fin,
    SP-ESA AerCap
    SP-ESB AerCap
    SP-ESC Apollo Aviation Group / SASOF IV
    SP-ESD Apollo Aviation Group / SASOF IV
    SP-ESE AerCap Wilmington Trust SP Services

  11. #871

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    ENQ, ENW, ENX, ENZ czyli te które mają w PKO po zakończeniu leasingu przejdą na własność Enter Air.

  12. #872

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    a wiesz kiedy się kończy?

  13. #873

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    To nie tak.... Owe 5 samolotów zostało wykupione przez Entera od lessora "za pieniądze PKO". Dlatego PKO jest właścicielem.
    Greg kiedyś pisał iż to dobre działanie. Po kilku latach w Enter użytkowania w firmie wykupili te egzemplarze z których byli zadowoleni i wiedzieli ,że polatają. Potentaci jak Aercap 15 letnie samoloty sprzedaje już definitywnie.

    Każdy z nich kosztował około 100-120mln PLN. Oczywistym jest iż nawet tradycyjne firmy jak LOT przekazują takie samoloty potem w leasing zwrotny. Po co zamrażać gotówkę w samolot (jeszcze trzeba ja mieć)

    A co do dat umowy z PKO koncza sie:

    31/02/2025
    15/12/2024
    28/12/2022
    21/03/2024
    15/02/2023

    i wartosci 101mln, 118mln, 102mln, 99mln i 84mln
    Rafoxs and Carte like this.

  14. #874
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    A te samoloty mają w tej chwili 18-20 lat, więc po ich spłaceniu ENT raczej je sprzeda niż będzie dalej eksploatował.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #875

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A te samoloty mają w tej chwili 18-20 lat, więc po ich spłaceniu ENT raczej je sprzeda niż będzie dalej eksploatował.
    Zwłaszcza, że ENQ i ENW to jedne z bardziej problematycznych sztuk

  16. #876
    Awatar igor289

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    SP-ENX w niedzielę w nocy poleciał na technicznym numerze lotu z WRO do TLV i tam do dzisiaj stoi. Jakiś czarter w najbliższym czasie? Ktoś coś wie?
    https://www.instagram.com/igor.k.photo/
    Trochę fotograficznej twórczości własnej... ;)

    http://flyinglodz.blogspot.com/
    Serdecznie zapraszam na lotnicze raporty z EPLL- zarówno zdjęciowe jak i informacyjne o samym lotnisku.

    https://maps.google.com/maps/ms?ie=U...3adf423e05c7e6
    Prywatny przewodnik po Lublinku i okolicach


  17. #877

    Dołączył
    Nov 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robbo2k Zobacz posta
    To nie tak.... Owe 5 samolotów zostało wykupione przez Entera od lessora "za pieniądze PKO". Dlatego PKO jest właścicielem.
    Niech będzie to tak nazwane. Samolot zostały kupione przez PKO, a następnie udostępnione Enter Air w leasingu finansowym (reszta samolotów od Aer Cap, Wells Fargo itp. jest w operacyjnym). W wypadku takiej umowy, klient staje się właścicielem przedmiotu leasingu automatycznie po wpłacie ostatniej raty. Przedmiot leasingu od samego początku umowy zalicza się do składników majątkowych leasingobiorcy (co w przypadku Entera widać w raportach giełdowych i szybkich wzrostach w pozycjach typu aktywa, wartość księgowa itp.) Na leasingobiorcy spoczywa obowiązek odpisów amortyzacyjnych (co pewnie spowoduje że wskaźniki majątkowe w stosownym czasie zostaną mocno skorygowane).

    Co do wieku i dalszej eksploatacji całej piątki zobaczymy. Koszt tradycyjnego leasingu jest również wysoki. Enter widocznie wyliczył sobie, że nabycie samolotów, ich eksploatacja a w przyszłości sprzedaż "na cargo", "do Trzeciego Świata" lub "na części" będzie opłacalna. Możliwe, że wliczono w to też poprawę wizerunku wśród inwestorów na GPW. Inaczej spółka wygląda z majątkiem kilkunastu mln zł, a inaczej kiedy wliczymy do niego samoloty za kilkaset milionów.

  18. #878

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Zgodnie z nowymi wytycznymi w księgowości MSSF-16 samoloty w leasingu operacyjnym od 1 stycznia 2019 wchodzą w aktywa spółki dlatego te wszystkie spółki spuchną w bilansach z jednej strony aktywo z drugiej wszystkie zobowiązania "pasywa" jak raty leasingowe

    Z jednej strony chciałoby się więcej, ale jak czarterowcy za duży łykają to się mogą udławić jak Small Planet. Na pewno wyzwaniem dla Entera będzie znalezienie pracy dla samolotów na zimę. Szczególnie iż w listopadzie przyjdą dwa nowe samoloty. Travel Planet/Smartwings już wysłał swoje np do Air Transat. Napewno MAX wizerunkowo poprawi pozycję Enter Air
    ppsha likes this.

  19. #879
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    SP-EXA wczoraj miał swój pierwszy lot.
    pawel111 likes this.

  20. #880

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Tymczasem były SP-ENK leci do MIA na konwersje do cargo (czyli jeszcze sobie polata kilka lat). A niedawno wyglądał tak


Strona 44 z 52 PierwszyPierwszy ... 34 42 43 44 45 46 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •