SP-EXB od prawie 2 godzin w powietrzu, obecnie nad Morzem Egejskim. Czyżby zmierzał do kraju?
SP-EXB od prawie 2 godzin w powietrzu, obecnie nad Morzem Egejskim. Czyżby zmierzał do kraju?
Hej, czy ktoś wie dlaczego niektóre B737-800 nie mają okienek nad pilotami, tylko zaślepki. Szli po taniości, i podczas przeglądów wymieniali na zaślepki? Pilotów raziło słońce? No, bo przecież nie chcieli się przecież upodobnić do A320.Tak sobie gdybam, bo jeszcze chyba w żadnej innej linii takich zatyczek nie widziałem....
Dryndy, którymi leciałem
A300; A310; A319; A320; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800; B747-300,-400; B747-300,-400 Combi; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-800; Cessna 150; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.
Pewnie dlatego, żeby piloci patrzyli na przyrządy a nie rozglądali się po niebie![]()
lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota
Kiedyś przepisy certyfikacyjne wymagały odpowiedniego zakresu kątów widoczności z miejsca pilota w locie poziomym i w zakręcie, stąd te okienka. W praktyce nie były one często wykorzystywane - coraz mniej manewrów z ciasnymi zakrętami z widocznością ziemi i od mniej więcej przełomu stuleci przepisy te zmieniły się na mniej rygorystyczne. Same okna są kosztowne zarówno w zakupie, jak i w obsłudze, stąd zaczęły znikać, choć chyba były do końca ery NG oferowane jako opcja.
Ciekawa teoria, masz może jakieś źródło które to potwierdza? W sumie z tych okienek widać bardzo mało i wydaje się że musiałby to być bardzo ciasny zakręt.
Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
1200mm, 500mm, 10X50
LDZ-RUDKA, UP 851, UN 869, UM 985, UT 711 i różne skróty
Odpada dla mnie ta wersja - w wielu starszych samolotach, np. 747-100 nie było tych okienek, ale już w 737-200 były.
Czy jest jakiś wstępny termin określający kiedy MAX-y Enter Air zaczną realizować operacje? Kiedy znaczą realizować loty Itaki i TUI na Zanzibar (który ciągle jest otwarty i dostępny) do Omanu czy Wyspy Zielonego Przylądka? Bo rozumiem, że MAX-y zrobią te trasy bez międzylądowania?
Itaka oferuje loty bezpośrednie samolotem dalekiego zasięgu. W tym sezonie zimowym miał być A330 LukeAir (czyli dawna Blue Panorama) ale ostatecznie na Zanzibar czy Kubę lata dla Itaki z Warszawy B777 innej linii a wczoraj zastępczo poleciał przebazowany z Mediolanu 787-9.
Natomiast dopóki EASA nie wyda stosownej dyrektywy zdatności (od 24.11.2020 opublikowana jest propozycja dyrektywy), to nie ma co liczyć na uruchomienie u nas lotów "maxami". Linie w USA czy Brazylii zaczęły latać, ale tam obwiązują decyzje i regulacje ich władz lotniczych. FAA, czyli władza amerykańska i jednocześnie władza właściwa dla właściciela świadectwa typu 737Max czyli dla Boeinga już dawno wydała dyrektywę, ale EASA nie przyjęła jej gdyż postanowiła wydać własną.
A co do zasięgu 737max8, to nie jestem pewien, czy jego zasięg z kompletem pasażerów pozwala dolecieć z Warszawy na Zanzibar. O ile pamiętam rozmowy przed wprowadzeniem tego samolotu to wynikało z nich, że chyba Mombasa była na granicy zasięgu, ale nie upieram się przy tym.
Co będzie lecieć - tego nie wiem, ale na razie lata B777-200 EC-MUA linii Privilege Style. Na stronie Itaki zaś widziałem reklamę i zdjęcie A330 LukeAir.
Dawna Blue Panaroma miała zmienić się w Luke Air i użytkować dwa A330, które wycofane zostały z floty chyba Qatar Airways, natomiast czy im coś nie wyszło/opóźniło się, czy z innego powodu jak dotąd loty realizuje wspomniany B777.
Tak, ale udzieliła się warszawocentrość (jak w Warszawie pada śnieg to paraliż na drogach jest w całym kraju). Z KTW (zresztą chyba ze wszystkich poza WAW) lecą już 737...
Ciekawe informacje. Drimkiem zamiast A320...
No to pytanie czy są jakieś plany kiedy to może być? No i pytanie czy jak zezwolą to przecież te MAX-y nie będą raczej zdatne do lotu kolejnego dnia? Jakieś aktualizacja soft-u (czy już są?), przeglądy, załogi potrzebują jakiś dodatkowych szkoleń w końcu czy te szkolenia na iPad są wystarczające?
Z KTW ZNZ MAX-em tez przez HRG? Obecnie NG przy odległych destynacjach (głownie Wyspy kanaryjskie) sporo linii stosuje mniejszy bagaż 16kg zamiast 20kg na osobę. Zawsze to ~700kg mniej...
789 Neos był zamiast 772 Privilege Style (EC-MUA), który aktualnie, z WAW robi jako BV zarówno ZNZ jak i Karaiby.
Ca. 2 miesiące temu EXA i EXB przechodziły modyfikacje w KTW z pomocą inżynierów z Boeinga.
ZTCP, KTW-ZNZ też były xHRG, aczkolwiek pamięć już nie ta i mogę się mylić w tej kwestii![]()
Zakładki