Strona 56 z 57 PierwszyPierwszy ... 6 46 54 55 56 57 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,101 do 1,120 z 1140
Like Tree402Likes

Wątek: Flota Enter Air - tematy ogólne

  1. #1101

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Na szczęście czasami Ci idioci zmieniają zdanie. Cała nadzieja, że w innych krajach otworzą granicę, zniosą obowiązkowa kwarantannę, to za 2-3 tygodnie nasi też to zrobią i ogłoszą jakiś tam sukces

    tapnięte..
    woszczol, jordanj and JeV like this.


  2. #1102
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    SP-EXB od prawie 2 godzin w powietrzu, obecnie nad Morzem Egejskim. Czyżby zmierzał do kraju?

  3. #1103
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    SP-EXB od prawie 2 godzin w powietrzu, obecnie nad Morzem Egejskim. Czyżby zmierzał do kraju?
    Do Katowic

  4. #1104

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Hej, czy ktoś wie dlaczego niektóre B737-800 nie mają okienek nad pilotami, tylko zaślepki. Szli po taniości, i podczas przeglądów wymieniali na zaślepki? Pilotów raziło słońce? No, bo przecież nie chcieli się przecież upodobnić do A320. Tak sobie gdybam, bo jeszcze chyba w żadnej innej linii takich zatyczek nie widziałem....
    Dryndy, którymi leciałem
    A300; A310; A319; A320; A321; A330; A340; A380; ATR-42; BAe 146; B727-100(?),-200; B737-200.-300.-400,-800; B747-300,-400; B747-300,-400 Combi; B757-200, B767-200LR,-300ER; B777-200; B787-800; Cessna 150; DC-9-50; DC-10-30; ERJ-145; ERJ-170; ERJ-190; Il-18; Il-62M; LT-1011-500 Tristar; MD-80,82,88; Piper PA-28 Cherokee; Robinson R22; Tu-134a; Tu-154; balon; patyki; motolotnie. We własnym zakresie ppg i paralotnie.

  5. #1105
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pewnie dlatego, żeby piloci patrzyli na przyrządy a nie rozglądali się po niebie
    mammecyje, myszygon and tomekz28 like this.
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  6. #1106

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Kiedyś przepisy certyfikacyjne wymagały odpowiedniego zakresu kątów widoczności z miejsca pilota w locie poziomym i w zakręcie, stąd te okienka. W praktyce nie były one często wykorzystywane - coraz mniej manewrów z ciasnymi zakrętami z widocznością ziemi i od mniej więcej przełomu stuleci przepisy te zmieniły się na mniej rygorystyczne. Same okna są kosztowne zarówno w zakupie, jak i w obsłudze, stąd zaczęły znikać, choć chyba były do końca ery NG oferowane jako opcja.
    tomekz28 likes this.

  7. #1107
    Awatar pik3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki

    Domyślnie

    Ciekawa teoria, masz może jakieś źródło które to potwierdza? W sumie z tych okienek widać bardzo mało i wydaje się że musiałby to być bardzo ciasny zakręt.

    Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
    1200mm, 500mm, 10X50

    LDZ-RUDKA, UP 851, UN 869, UM 985, UT 711 i różne skróty

  8. #1108

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Odpada dla mnie ta wersja - w wielu starszych samolotach, np. 747-100 nie było tych okienek, ale już w 737-200 były.
    tomekz28 likes this.

  9. #1109

  10. #1110

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Czy jest jakiś wstępny termin określający kiedy MAX-y Enter Air zaczną realizować operacje? Kiedy znaczą realizować loty Itaki i TUI na Zanzibar (który ciągle jest otwarty i dostępny) do Omanu czy Wyspy Zielonego Przylądka? Bo rozumiem, że MAX-y zrobią te trasy bez międzylądowania?

  11. #1111

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Itaka oferuje loty bezpośrednie samolotem dalekiego zasięgu. W tym sezonie zimowym miał być A330 LukeAir (czyli dawna Blue Panorama) ale ostatecznie na Zanzibar czy Kubę lata dla Itaki z Warszawy B777 innej linii a wczoraj zastępczo poleciał przebazowany z Mediolanu 787-9.
    Natomiast dopóki EASA nie wyda stosownej dyrektywy zdatności (od 24.11.2020 opublikowana jest propozycja dyrektywy), to nie ma co liczyć na uruchomienie u nas lotów "maxami". Linie w USA czy Brazylii zaczęły latać, ale tam obwiązują decyzje i regulacje ich władz lotniczych. FAA, czyli władza amerykańska i jednocześnie władza właściwa dla właściciela świadectwa typu 737Max czyli dla Boeinga już dawno wydała dyrektywę, ale EASA nie przyjęła jej gdyż postanowiła wydać własną.
    A co do zasięgu 737max8, to nie jestem pewien, czy jego zasięg z kompletem pasażerów pozwala dolecieć z Warszawy na Zanzibar. O ile pamiętam rozmowy przed wprowadzeniem tego samolotu to wynikało z nich, że chyba Mombasa była na granicy zasięgu, ale nie upieram się przy tym.

  12. #1112

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    W tym sezonie zimowym miał być A330 LukeAir (czyli dawna Blue Panorama) ale ostatecznie na Zanzibar czy Kubę lata dla Itaki z Warszawy B777 innej linii a wczoraj zastępczo poleciał przebazowany z Mediolanu 787-9.
    Hej, to jest ciekawy temat - jesteś pewien, że LukeAir nie lata w ogóle? Lecę za tydzień do ZNZ z Itaką i mam wpisaną włąśnie tę linię (LukeAir BV6736/BV6737).

    Z góry dzięki za info!

  13. #1113

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie

    Co będzie lecieć - tego nie wiem, ale na razie lata B777-200 EC-MUA linii Privilege Style. Na stronie Itaki zaś widziałem reklamę i zdjęcie A330 LukeAir.
    Dawna Blue Panaroma miała zmienić się w Luke Air i użytkować dwa A330, które wycofane zostały z floty chyba Qatar Airways, natomiast czy im coś nie wyszło/opóźniło się, czy z innego powodu jak dotąd loty realizuje wspomniany B777.

  14. #1114

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Co będzie lecieć - tego nie wiem, ale na razie lata B777-200 EC-MUA linii Privilege Style. Na stronie Itaki zaś widziałem reklamę i zdjęcie A330 LukeAir.
    Dawna Blue Panaroma miała zmienić się w Luke Air i użytkować dwa A330, które wycofane zostały z floty chyba Qatar Airways, natomiast czy im coś nie wyszło/opóźniło się, czy z innego powodu jak dotąd loty realizuje wspomniany B777.
    Dzięki bardzo za info!

  15. #1115
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    Czy jest jakiś wstępny termin określający kiedy MAX-y Enter Air zaczną realizować operacje? Kiedy znaczą realizować loty Itaki i TUI na Zanzibar (który ciągle jest otwarty i dostępny) do Omanu czy Wyspy Zielonego Przylądka? Bo rozumiem, że MAX-y zrobią te trasy bez międzylądowania?
    Jak EASA zezwoli.

    MAXy robiły SID i SLL bezpośrednio, ale ZNZ xHRG.

  16. #1116

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    Itaka oferuje loty bezpośrednie samolotem dalekiego zasięgu.
    Tak, ale udzieliła się warszawocentrość (jak w Warszawie pada śnieg to paraliż na drogach jest w całym kraju). Z KTW (zresztą chyba ze wszystkich poza WAW) lecą już 737...

    Cytat Zamieszczone przez Przemm Zobacz posta
    ale ostatecznie na Zanzibar czy Kubę lata dla Itaki z Warszawy B777 innej linii a wczoraj zastępczo poleciał przebazowany z Mediolanu 787-9.
    Ciekawe informacje. Drimkiem zamiast A320...

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Jak EASA zezwoli.
    No to pytanie czy są jakieś plany kiedy to może być? No i pytanie czy jak zezwolą to przecież te MAX-y nie będą raczej zdatne do lotu kolejnego dnia? Jakieś aktualizacja soft-u (czy już są?), przeglądy, załogi potrzebują jakiś dodatkowych szkoleń w końcu czy te szkolenia na iPad są wystarczające?

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    MAXy robiły SID i SLL bezpośrednio, ale ZNZ xHRG.
    Z KTW ZNZ MAX-em tez przez HRG? Obecnie NG przy odległych destynacjach (głownie Wyspy kanaryjskie) sporo linii stosuje mniejszy bagaż 16kg zamiast 20kg na osobę. Zawsze to ~700kg mniej...

  17. #1117
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    789 Neos był zamiast 772 Privilege Style (EC-MUA), który aktualnie, z WAW robi jako BV zarówno ZNZ jak i Karaiby.

    Ca. 2 miesiące temu EXA i EXB przechodziły modyfikacje w KTW z pomocą inżynierów z Boeinga.

    ZTCP, KTW-ZNZ też były xHRG, aczkolwiek pamięć już nie ta i mogę się mylić w tej kwestii

  18. #1118
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Jak EASA zezwoli.

    MAXy robiły SID i SLL bezpośrednio, ale ZNZ xHRG.
    Wiadomo coś o planach EnterAir na wznowienie lotów MAXami?
    no risk, no fun ;D


  19. #1119

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Wiadomo coś o planach EnterAir na wznowienie lotów MAXami?
    ale po co latanie i gdzie? i jeszcze MAXami......

  20. #1120

    Dołączył
    Feb 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stiletto Zobacz posta
    ale po co latanie i gdzie? i jeszcze MAXami......
    Pytanie po co latać można zadać każdej linii. Przecież nie tylko Enter lata z Polski (pozostańmy na naszym swojskim podwórku) w różne miejsca przecież - taki Lot również i to nawet dalej latać sobie pozwala. Kilka dni temu przywrócił do latania jednego B787, który od jesieni parkował w Rzeszowie - można też zapytać a po co?
    Działalność linii lotniczej polega na tym, by latać i w ten sposób zarabiać. Obecnie Enter lata do Egiptu, Do Kenii i Zanzibaru przez Hurghadę a także do ZEA (może jeszcze w inne miejsca też) - czy powinni przestać latać? Należy spodziewać się, że ma plany intensywniejszego latania wiosną i latem.
    Skoro linia ma dwa Maxy, to co ma z nimi zrobić? Albo są sprawne i potrzebne - wtedy zacząć eksploatować, albo niesprawne czy niepotrzebne - wtedy próbować zwrócić/sprzedać (raczej zwrot, bo pewnie leasing ale kto wie), wynająć albo nic nie robić czyli w praktyce pozostawić niech stoją i generują koszty. Jeśli tymczasowo nie mają zapotrzebowania na Maxy, to kilka tygodni czy miesięcy postoju więcej nie sprawia większej róźnicy, skoro i tak 2 lata nie latają handlowo ale w tym przypadku mówimy o odłożeniu decyzji wprowadzenia do eksploatacji z uwagi na zapotrzebowanie czy jego brak.
    Szersze pytanie to kwestia planów i strategii co pociąga za sobą decyzje o rozwoju lub zmniejszeniu floty - kwestia, która obecnie dotyka chyba każdą linię, z rodzimym Lotem włącznie.
    frik likes this.

Strona 56 z 57 PierwszyPierwszy ... 6 46 54 55 56 57 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •