Są 2 rejsy tego dnia, jeden TSUna drugi SWE (max)
Są 2 rejsy tego dnia, jeden TSUna drugi SWE (max)
Leciałem Enterem po długiej przerwie (ostatnio z 8 do 10 lat temu) i muszę powiedzieć , że jestem pod mega wrażeniem.
Lot KTW - DXB (w obie strony - wczoraj powrót). Samoloty ponad 20 letnie , ale mega zadbane. W środku czysto, nowe fotele, nic nie odpada, nie stuka i nie puka : ) : ) (jak w 777 privilige). Załoga pełna profeska. Czysto miło, punktualnie i przyjemnie. Trochę ciasno - ale czego się spodziewać po 737.
Linia przeszła mega przemianę i na pewno idą w b. dobrym kierunku. Dziwne , że nie próbują wchodzić w jakiś szeroki kadłub i długie loty na biur typu ITAKA, TUI czy R.
Ja leciałem kilkukrotnie i wrażenie mam odmienne, ale ostatni raz przed pandemią.
Co do szeroko kadłubowca to niestety chyba bardzo duże ryzyko. Nie ma za dużo kierunków na taki typ. Jak wchodzić to trzeba pewnie mieć ze 3-4 minimum żeby w przypadku awarii było co podstawić...
Poza tym MAX dużo namieszał, dociera w wiele miejsc gdzie wcześniej wymagane było międzylądowanie. Dużo bardziej elastycznie jest polecieć 2x MAX-em jak trzeba niż ryzykować nie zapełnieniem większego samolotu.
Ale przy obecnej konkurencji i wielu samolotach które nadal pasą się lub opalają na pustyniach to jeszcze dalsza perspektywa. LOT się bardzo rozgościł w tym segmencie. Ciekawe na jak długo.
Ps. MAX-y już całkiem sporo latają. Niestety oba poleciały do Warszawy i były ostatnio na Maderze, Grand Canarii i Fuerteventurze.
wydaje mi sie ze to kwestia czasu az boeing wymysli cos w stylu A321XLR. Typ samolotu jak A321XLR (czyli taki 757) pozwoli robic rzeczy typu dominikana czy jakas azja wschodnia na strzala bez miedzylądowania. Inna rzecz ze troche z komfortem lotu moze byc srednio. Ale jak ma byc tanie to sie grazyny i janusze posciskaja byle za srubki doleciec do 'cieplych krajow'.
A w Tuluzie czeka już kolejny, prawdopodobnie SP-ESI -> https://www.jetphotos.com/aircraft/m...g/serial/30684
Witam, czy ktoś wie dlaczego lot ENT4019 do Heraklionu zawrócił? Samolot SP-ESK (nowy we flocie ENT)
A ilość siedzeń w MAX i NG jest taka sama w Enterze? I czy MAX-y też są skonfigurowane w całości w klasie ekonomicznej?
Taka sama, Y189.
Od kiedy Enter używa A320? To jakiś wet lease?
Od kilku sezonów brane są w wet-lese maszyny. Kiedyś był Go2Sky na 738, a Electra na A320 też nie pierwszy sezon lata dla ENT.
A co z tymi kolejnymi MAX-ami? Kiedy będą, wiadomo coś?
Ze względu na niepewność, kiedy nastąpi uwolnienie rynku lotniczego od ograniczeń wynikającychz walką z pandemią, Grupa dokonała przesunięcia planowanych dostaw samolotów B737MAXodpowiednio na styczeń 2023 r., kwiecień 2024 r, styczeń 2025 r., kwiecień 2025 r., styczeń 2026, r. oraz kwiecień 2026 r. Poziom nakładów inwestycyjnych jest szacowany na 8 mln USD na każdysamolot. Spółka planuje pokryć te nakłady ze środków własnych pochodzących z zysków.
Zakładki