TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree6Likes
  • 1 Post By Inter
  • 2 Post By michastrain
  • 3 Post By skaabeusz

Wątek: Dziwne praktyki lini Travel Service

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2013

    Domyślnie Dziwne praktyki lini Travel Service


    Polecamy

    Witam,

    Bardzo proszę o komentarz/wyjaśnienie ciekawych/dziwnych praktyk stosowanych w liniach Travel Service...

    1. Rok temu lecąc TVS na wakacje z EPWR do AYT mieliśmy międzylądowanie w OSR (Ostrawa) Samolot zatankował i polecieliśmy dalej...
    Dla mnie nie było w tym nic dziwnego, w końcu przewoźnik Czeski wolą tankować u siebie...
    W trakcie pobytu, podczas rozmowy z ludźmi przylatującymi TVS z innych Lotnisk (EPWR/EPKT) pasażerowie opisywali iż podczas lotu, samolot zniżał się nad OSR(symulując lądowanie) a następnie wzbijał się na przelotową i kontynuował lot dalej do AYT.
    W drodze powrotnej na EPWR, w czasie odprawy okazało się iż nie lecimy do Wrocławia tylko oficjalnie to Ostrawy (Czeskich pasażerów oczywiście nie było). I faktycznie samolot zniżył się na Ostrawą wykonał niski przelot nad pasem a następnie polecieliśmy dalej do EPWR...
    Kapitan (tylko po angielsku) w trakcie lotu nad Ostrawą powiedział iż wykonamy teraz "symulowanie podejście na lotniska" a następnie udamy się do Wrocławia i żeby mieć już pasy zapięte ze względu na możliwe turbulencje... Faktycznie przelot miedzy OSR a EPWR trwa ok 20 minut wiec lecieliśmy cały czas już dosyć nisko....W trakcie rozmów z pasażerami usłyszałem komentarz (ktoś powoływał się na rozmowę z członkiem załogi) w trakcie wcześniejszego lotu iż Turcja ze względu na wysokie opłaty lotniskowe którymi ich linie są obarczane w polsce podwyższyła swoje dla lotów z polski. Dlatego Czeski przewoźnik chcąc uniknąć wyższych opłat "udaje" iż leci z czeskich lotnisk.....
    Nie wiem czy to wszystko trzyma się kupy i ma sens...Pytanie- czy ktoś potrafi odpowiedzieć na to pytanie ?? o co chodzi ??

    2. Drugie pytanie dot. lotów linią TVS na Azory. Podczas obserwacji na FlightRadar24 lotu który odbywa się co tydzień z EPWR...samolot oficjalnie leci na Azory ale w/d FR24 leci do Faro (tak chyba pokazuje Transponder), po 15 minutach od wlotu nad ocean znika na radarze i dopiero potem ukazuje się na chwilę przed lądowaniem na wyspie
    Trudno mówić o dziurze radarowej gdyż w tym samym obszarze widać inne samoloty...
    W poniedziałek 15.07 moi rodzice lecieli tym właśnie lotem. I faktycznie cały czas śledząc samolot system pokazywał iż leci do FARO.
    oczywiście trasa przelotu z daleka omija FARO
    Samolot wleciał nad ocean zniknął na ok 1,5 godziny a potem pojawił się już zniżając się do lądowania...
    Czy w tym przypadku nie chodzi o oszukiwanie dot. certyfikacji na ETOPS ?

    Proszę o pomoc w wyjaśnieniu powyższych obserwacji..


    Pozdrawiam
    Jacek

  2. #2
    Awatar tomenaa

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Jak ci co wpisują samoloty do fr24 zabalują to samolot może lecieć nawet "To the moon" To ludzie wpisują relacje lotów do bazy FR24 więc może jest tak że jakiś czas temu ten lot o numerze dajmy na to 1234 był do Faro ale teraz lot 1234 jest na Azory i po prostu tego nie zmienili w bazie

  3. #3
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przy lotach na Maderę pokazuje normalnie FNC, to może rzeczywiście ktoś źle wpisał, ja już parę razy trafiłem na błędy na FR24.

  4. #4
    Awatar Concorde

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Warszawa (EPWA)

  5. #5
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Azory są robione bez etopsa. Potrzebna jest zgoda oceaniczna i nawigacja jest troszkę inna ale etopsa nie ma.
    Travelowe samoloty mają 180min, kilka sztuk (2-3) 120 więc nie ma co oszukiwać :P

    Co do podejścia, może robili certyfikację na ILSa u siebie albo coś, ciężko powiedzieć. Polska musiałaby dać zaporowe stawki żeby się opłacało schodzić z 36000 ft i potem wznosić znowu na jakieś 10000 pewnie ;-)

  6. #6
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Rok temu, kiedy jeszcze nie było polskiej spółki (ICAO: TVP), Travel nie mógł wykonywać bezpośrednich połączeń z Polski do Turcji, ponieważ umowa dwustronna przewiduje obsługiwanie połączeń czarterowych jedynie dla przewoźników polskich i tureckich. Dlatego udawali to lądowanie w Czechach, aby to nie był lot z Polski, tylko z Czech. Teraz jako TVP latają już bez żadnych kombinacji.

  7. #7
    Awatar grodek75

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Rok temu w sezonie letnim TVP już istniało i latali bez żadnych cyrków z Touch&Go w Ostravie. W lipcu leciałem z nimi do Bodrum bez pozorowanego lądowania. Zbaczając nieco z tematu w tym locie spotkało mnie zabawne i bardzo sympatyczne zachowanie ze strony stewarda - podczas serwisu zapytałem jakie kanapki mają w ofercie. Steward odpowiedział, że kurczak z czymś tam i krakowska. Poprosiłem o tego kurczaka na co steward mrugnął okiem i z konfidencjonalnym uśmiechem powiedział: "sugerowałbym jednak krakowską" Wziąłem to co sugerował (nawet zjadliwe było i sensacji żadnych później nie odnotowałem). Gość poprawił mi humor na długi czas, jak widać rok później nadal o tym pamiętam i cały czas się zastanawiam ile czasu ten kurczak już z nimi latał lub jak bardzo musiał być "smaczny"? Pozdrawiam całą ekipę TVP.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Wiecej niż 4 odcinki pewnie nie, bo i na tak długo sie rzadko ładuje

  9. #9
    Photo Screener
    Awatar Canon

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale kanapki są ważne co najmniej 5 dni. I mogą w ciągu tych 5 dni podróżować i być wielokrotnie przeladowywane, wiadomo ze lodówki w samolocie nie ma. Smacznego

  10. #10
    PMM
    PMM jest nieaktywny

    Dołączył
    Aug 2012

    Domyślnie

    a może właśnie chcieli wypchnąć starą kiełbachę a zostawić na póżniej świeższego kurczaka ;-)

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    konfidencjonalnym uśmiechem powiedział: "sugerowałbym jednak krakowską" Wziąłem to co sugerował (nawet zjadliwe było i sensacji żadnych później nie odnotowałem). Gość poprawił mi humor na długi czas, jak widać rok później nadal o tym pamiętam i cały czas się zastanawiam ile czasu ten kurczak już z nimi latał lub jak bardzo musiał być "smaczny"? Pozdrawiam całą ekipę TVP.

  11. #11
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Albo opchnął Ci część crew meal'a i kasę sobie wziął.

    Ach ta nasza wiara w ludzi!

  12. #12
    Awatar Szynus

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Crew meal to nie był na pewno a lodówki, fakt, nie ma ale są chłodzone torby na dłuższe rejsy. Same wózki też mają pewien "system" chłodzenia ;-)

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Ad 1.

    Cytat Zamieszczone przez grodek75 Zobacz posta
    Rok temu w sezonie letnim TVP już istniało i latali bez żadnych cyrków z Touch&Go w Ostravie. W lipcu leciałem z nimi do Bodrum bez pozorowanego lądowania.
    Właśnie z tego powodu utrzymywana jest córka Travel Service Poland z aż jednym samolotem. Wszystko to jest jawnym naginaniem przepisów odnośnie lotów między Polską a Turcją, ciekawe czy to naginanie jest w ogóle zgodne z prawem, bo w końcu TVP bardzo często (prawie notorycznie) tak jak np. dziś (kiedy miał miejsce incydent) lata do Turcji "nie swoim" samolotem ale spółki głównej TVS. Gdyby ktoś był złośliwy (inne polskie linie) to jakaś tam kara za te praktyki TVP mogłaby spotkać, bo w końcu nie trudno udowodnić, że obsługują więcej rejsów do Turcji niż mają na to możliwości (1 samolot). Są sytuacje gdy jedyny samolot TVP wykonuje lot do Turcji czy gdziekolwiek indziej a w międzyczasie jest wylot TVP do...Turcji samolotem "na zastępstwie". Po prostu łatwo udowodnić, że mają więcej lotów do Turcji niż to możliwe do zrobienia jednym samolotem. Może się zdarzyć, że ULC interweniuje wtedy będą dwie możliwości: 1) musieliby znów tą szopkę z Ostrawą wykonywać, 2) TVP miało więcej samolotów.
    Zorro_gppl likes this.

  14. #14
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    I co z tego, że ma 1 samolot? Wypożyczyć im od spółki-siostry nie wolno? LOT też nie ma samolotów, tylko je leasinguje. Czy to znaczy, że nie może nigdzie latać? Normalna praktyka w spółkach-siostrach. Jedna zapłaci drugiej, druga pierwszej, wszystko zostaje w jednym woku, a przy okazji nabije się trochę kosztów.
    maciek55 and aisle seat like this.

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Dokładnie. Rejsy innych samolotów, nie tylko czeskich ale i kanadyjskich są na zasadzie wet-leasa.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    I co z tego, że ma 1 samolot? Wypożyczyć im od spółki-siostry nie wolno? LOT też nie ma samolotów, tylko je leasinguje. Czy to znaczy, że nie może nigdzie latać? Normalna praktyka w spółkach-siostrach. Jedna zapłaci drugiej, druga pierwszej, wszystko zostaje w jednym woku, a przy okazji nabije się trochę kosztów.
    Tu nie chodzi o pożyczanie tylko o jawne łamanie obowiązującego prawa dot. lotów między Polską a Turcją. Albo powinny być sposoby na takie działania (doprecyzować prawo i je egzekwować) albo powinno to być zniesione. Dziś i rok temu jak na to nie parzeć to kombinatorstwo ze strony przewoźnika, choć gdyby faktycznie lądowali w Ostrawie można by to jeszcze rozumieć.

    Może moja opinia po części wynika z tego, że kibicuję polskim linią dlatego wolałbym Bingo albo Entera obecnego bardziej w Polsce niż czeską TVS(P).

  17. #17
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Czy jak LO latał na 772 EuroAtlantic to łamał prawo....? Bo też miał mniej samolotów niż lotów robił...
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  18. #18
    Awatar voyager747

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    "polskim liniom" sorry, musiałem

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Tu nie chodzi o pożyczanie tylko o jawne łamanie obowiązującego prawa dot. lotów między Polską a Turcją. Albo powinny być sposoby na takie działania (doprecyzować prawo i je egzekwować) albo powinno to być zniesione. \
    Ale jakie konkretnie prawo jest łamane? Umowa dwustronna zakłada, że musi to być przewoźnik z konkretnego kraju - i taki jest. Jest firma Travel Service Polska - ma jeden samolot, a resztę wypożycza z załogami na zasadzie wet-leasa - i zdziwić się można że załogi to polscy piloci i cc, którzy po prostu mają uprawnienia i kwalifikacje do tego żeby pracować na "obcych samilotach". Ja tu żadnego łamania prawa nie widze, i założę sie że gdyby takowe było to ULC szybciutko zaczął działać.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •