Tak -wspólnie - według słów prezesa.
Wersja do druku
Spółka „Small Planet Airlines” konsekwentnie rozwija działalność w regionie Azji Południowo-Wschodniej. Nowo utworzona spółka „Small Planet Asia” jesienią przyszłego roku planuje przewozić turystów z Chin i Korei Południowej do Bangkoku.
„Small Planet Airlines” zarejestrowano w stolicy Tajlandii - Bangkoku. Spółka planuje otrzymać certyfikat przewoźnika lotniczego na wykonywanie lotów z Tajlandii już wiosną 2015 roku.
„W ubiegłym roku skutecznie wykonywaliśmy loty do Bhutanu, a w listopadzie tego roku nasze samoloty zaczęły przewozić podróżnych z Kambodży. Dziś cieszę się, że mogę poinformować o debiucie „Small Planet Airlines” w Tajlandii. Wierzymy w nasz kierunek strategiczny - rozwijanie działalności gospodarczej w Azji, zmniejszając wpływ sezonowości biznesu w Europie” - twierdził Vytautas Kaikaris, dyrektor generalny „Small Planet Airlines”.
Jak twierdzi V. Kaikaris, „Small Planet Airlines” rozwinęła unikalny model biznesowy, pozwalający wyróżnić się na tle innych spółek lotniczych na świecie. W intensywnym okresie sezonu letniego samoloty „Small Planet Airlines” przewożą podróżnych po Europie. Po zakończeniu sezonu turystycznego, część samolotów wykonuje loty na kontynencie azjatyckim, który charakteryzuje się odwrotną sezonowością niż Europa.
„Small Planet Airlines” planuje rozpocząć loty z Bangkoku: początkowo jesienią przyszłego roku będzie przewozić podróżnych 2 samolotami, a następnie zamierza stopniowo zwiększyć liczbę samolotów do 6 w sezonie zimowym. Spółka szacuje, że jej obroty na rynku azjatyckim wyniosą około 30 proc. ogółu obrotów firmy.
Tajlandia stanowi jeden z najpopularniejszych kierunków turystycznych, a stolica kraju Bangkok w ubiegłym roku była drugą na liście najczęściej odwiedzanych miast świata (szacuje się 16,4 mln. odwiedzających w 2014 r.), ustępuje tylko Londynowi i wyprzedza takie lubiane przez turystów miasta jak Paryż albo Nowy Jork. Co więcej, w obliczu intensywnego wzrostu gospodarki krajów azjatyckich coraz więcej mieszkańców Azji wybiera wakacje za granicą i odwiedza inne kraje azjatyckie - na przykład, liczba turystów z Chin odwiedzających Tajlandię, co roku wzrasta o 60 proc. (w 2013 roku - prawie 5 mln. chińskich turystów w Tajlandii).
W ubiegłym roku „Small Planet Airlines” zrealizowała projekt wspólnie z „Bhutan Airlines” i przewoziła podróżnych z Bangkoku (Tajlandia) do Paro (Bhutan) – była to pierwsza zakończona sukcesem próba umocnienia się przez spółkę na rynku azjatyckim. W sierpniu bieżącego roku „Small Planet Airlines” podpisała umowę ze spółką lotniczą „Skywings Asia Airlines”, na podstawie której 2 samoloty „Airbus A320” od końca listopada b.r. do kwietnia 2015 r. będą przewoziły turystów z Siem Reap do miast w Chinach i w Korei Południowej.
O„Small Planet Airlines“
„Small Planet Airlines” – przewoźnik czarterowy operujący 11 samolotami przewozi podróżnych na rynku brytyjskim, polskim, litewskim i włoskim. „Small Planet Airlines” pracuje z największymi biurami podróży. W sezonie letnim przewozi wczasowiczów do Grecji, Hiszpanii, Turcji, Bułgarii i innych krajów, a w sezonie zimowym część samolotów kieruje na rynki innych regionów. Co więcej, wykonuje również loty specjalne - przewozi delegacje państwowe, sportowców oraz wykonuje zamówienia prywatne.
Mindaugas Biliauskas
Senior Account Manager
Marcin - ponownie Daleki Wschód:?:
Zawsze z przyjemnością ;) Pozdrowienia z Kambodży
Załącznik 2446
Może mały update o przybyciu do floty samolotu SP-HAG MSN 1723 oraz "stojący w kolejce do rejestracji" SP-HAH i SP-HAI ;)
Skąd masz te info? :)
^^ Ładnie nam sie rozwija ta linie, fajnie widzieć coraz wiecej maszyn z "Poliskimi Numerami"
wiem to wiem :)
SP-HAG msn 1723 ( były SP-ADK)
Small Planet Airlines (Poland) SP-HAG (Airbus A320 - MSN 1723) (Ex EI-EZO G-TTOD I-EEZO ) | Airfleets aviation
Już zarejestrowany i w AOC wykonał w grudniu kilka lotów komercyjnych w pełnej grafice(EPKT,EPWR,EPGD niestety nikt nie złapał)
Delivery
SP-HAH msn 2118 (były SP-ABK)
SP-HAI (tajemnica ;) )
SP-HAI to były B-6027 MSN 1007 Sichuan Airlines
Z dobrych wiadomości: w SP-HAC zostały wymienione siedzenia. Ja donoszą Ci, którzy mieli okazję siedzieć, spora zmiana na plus, jeśli chodzi o ilość miejsca. Do tej pory to był chyba najbardziej ciasny samolot SPA.
2015/05/18 Komunikat prasowy
Zyski Small Planet Airlines wzrosły czterokrotnie.
Strategia „Small Planet Group“: sprawdziła się i przyniosła znakomite wyniki finansowe.
„Bardzo dobre wyniki finansowe udało się osiągnąć dzięki przestrzeganiu ustalonych celów strategicznych i ciężkiej pracy całego zespołu. „W bieżącym roku strategicznym celem spółki nie był rozwój, a stabilizacja operacji“, - stwierdził Vytautas Kaikaris, dyrektor zarządzający „Small Planet Group“.
Ubiegły rok przyniósł najlepsze wyniki finansowe w historii spółki oraz perspektywę dalszego rozwoju. Grupa ma zapewnioną płynność finansową oraz nie jest obciążona długami długoterminowymi. Pomimo, że obrót „Small Planet Group“ wzrastał nieznacznie (9,2%) porównując lata 2014 i 2013, to zysk przed opodatkowaniem wyniósł 8,2 mln EUR w porównaniu do 1,7 mln EUR w 2013 roku. W tym okresie marża wzrosła do 5,4% w 2014 roku z 1,3% w roku 2013. Na dobre wyniki szczególnie duży wpływ miała decyzja, aby spowolnić szybki rozwój i skoncentrować się na obecnych klientach oraz ustabilizować operacje. W 2014r. kontynuowano odnowę floty – dwa starsze Boeingi 737-300 zastąpiono nowszymi, bardziej niezawodnymi i bardziej wydajnymi samolotami typu Airbus A320. Poza tym, podjęto decyzję o zbazowaniu jednego samolotu typu A320 jako rezerwowego, tzn. do użycia tylko w wypadku niezaplanowanych nieregularności, aby polepszać wskaźniki punktualności operacji lotniczych.
Konsekwentnie wzmacniana jest pozycja Small Planet Group w Azji: skutecznie zrealizowano projekt w Buthanie, podpisano ważną umowę z liniami lotniczymi „Sky Angkor“ w Kambodży oraz założono przedstawicielstwo w Tajlandii. V. Kaikaris twierdzi, że grupa zamierza kontynuować założoną strategię oraz pracować nad dalszym rozwojem na rynkach Azjatyckich, które charakteryzują się odwrotną sezonowością i w taki sposób polepszać bilans pomiędzy sezonami zimowym i letnim.
„Osiągnięte w ubiegłym roku cele finansowe i biznesowe pozwalają znów planować rozwój, inwestycje w kwalifikacje pracowników, nowe technologie i systemy informatyczne. W 2015 roku poszerzymy flotę do 18 samolotów oraz będziemy rozwijać nasze operacje w Wielkiej Brytanii i Polsce“, - mówi V. Kaikaris planując strategię na 2015r.
O „Small Planet Airlines“ „Small Planet Airlines“ – przewoźnik czarterowy operujący 18 samolotami przewozi podróżnych na rynku brytyjskim, polskim, włoskim, azjatyckim. „Small Planet Airlines“ współpracuje z największymi biurami podróży i w sezonie letnim przewozi wczasowiczów do Grecji, Hiszpanii, Turcji, Bułgarii i innych krajów, a w sezonie zimowym część samolotów kieruje na rynki Azji. Co więcej, wykonuje również loty specjalne – przewozi delegacje państwowe, sportowców oraz wykonuje zamówienia prywatne.
Więcej informacji:
Viktorija Ulinskė
Brand Manager
Witam,
mam nadzieje że pytanie będzie związane z pytaniem :). Otóż w wakacje chce lecieć do Egiptu, lecz mam 2,5 letnie dziecko, które (jakby była możliwość) używało by wózka. Pisałem do nich na mail-a, lecz nie odpisali. Liczę na szybką odpowiedź ;)
Pozdrawiam,
Artur
Pytanie brzmi że jak wygląda sprawa z wózkiem, na stronie pisze do 2 lat za darmo, a powyżej dwóch lat już nic nie piszę, czy jest płatne, czy w ogóle można wziąć wózek.
Podjeżdżasz pod samolot, zabierasz dziecko, wózek zabierają do luku, po lądowaniu odbierasz wózek przy samolocie lub na taśmociągu w terminalu. Do dwóch lat jest jako infant, leci w ogóle za darmo, ale nie ma swojego miejsca tylko na kolanach i dostajesz dodatkowe pasy bezpieczeństwa.
A moje dziecko ma już 2,5 lat więc nie leci jako infant.
Nie wiem czy to nie zależne od linii, a jeśli nie jest infantem, musi mieć swój bilet z miejscem.
Tyle tylko, że pytanie było o wózek a nie o wiek dziecka, więc dla wszystkich moich wylotów, a więc niezależnych od lini lotniczych, wózek jest traktowany jak bagaż rejestrowany, czyli jest w systemie jako coś co idzie do luku bagażowego, ale nie oddajemy od razu po odprawie, a dopiero w rekawie, bądż przy wyjściu z autobusu, jesli taki jest załadunek pasażerów.