Jeden pilot w kokpicie od 2025 w long haulach?
Temat przewija sie tu i owdzie co jakis czas. Trafilem wlasnie na relatywnie swiezy temat, gdzie Cathay Pacific wspolpracuje z Airbusem zeby zredukowac liczbe czlonkow zalogi w long haulach pozwalajac jednego z dwoch pilotow wyslac na odpoczynek podczas gdy w kokpicie mialby zostac tylko jeden.
https://www.reuters.com/business/aer...ul-2021-06-16/
Temat wydaje sie kontrowersyjny juz nie tylko z powodu tego ze cale gro pilotów bedzie przeszcześliwe slysząc cos takiego ale bardziej z tego, że po akcji z Germanwings i najprawdopodobniej Malaysia Airlines - nawet na jedynkę nie można zostawić samego drugiego pilota w kokpicie trzeba wzywać kogoś z cabin crew. A tu nagle chca jednego pilota w kokpicie zamykac bo nie ma co robic na cruise - pewnie nie ma ale to az sie prosi zeby posadzic tam pilota samobójce który teraz nawet za bardzo nie będzie musiał kombinowac jak tu się pozbyć kogoś z kokpitu.
Co myślicie o tym?