Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Awatar m..m

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    domu

    Domyślnie A w Ameryce, to ATCO pilotów biją


    Polecamy

    ... i to jeszcze na wyraźnie polecenie FAA

    http://www.avweb.com/eletter/archive...ll.html#198538

    a dla nieklikaczy, cytat
    " If you've ever missed a turn, set the altitude bug incorrectly or committed any of thousands of sins that air traffic controllers routinely catch and help correct every day without much fuss, those days are apparently over. The FAA has apparently ordered controllers to violate pilots for any and all errors and has threatened to discipline them if they don't file the reports. While the FAA says it's just enforcing rules already in place, the head of the National Air Traffic Controllers Association say it's yet another burden on an already-overworked workforce that will pit controllers against pilots. "We are not the FAA police! The FAA's and controller's mission is to provide the safe and efficient movement of live air traffic," said NATCA President Patrick Forrey. "The fact that the FAA is now disciplining controllers for not 'policing' pilot actions as they relate to flight regulations is indicative of the tyrannical and oppressive culture the FAA has created." The FAA, as might be suspected, has a different view.
    In an e-mail to AVweb, FAA spokeswoman Laura Brown said it's alway been controllers' jobs to report pilot infractions and she stressed there has been no change in FAA policy in this regard. However, in a quote from an unnamed senior staff member in the Air Traffic Organization (ATO) it's clear that reporting infractions is now being stressed. "The bottom line is there has been no change in ATC requirements just reinforcing the reporting piece," Brown quoted one of the ATO managers as saying. For the record, controllers are supposed to write up errors and supply supporting evidence to the FSDO manager and the decision to sanction pilots is made there. Make sure those clearances and readbacks are clear ... ."

    Pozdrawiam
    M..M

  2. #2
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    REGULAMIN
    § 3. Dyskusje są prowadzone w języku polskim. Użytkownicy zamieszczający tekst w języku obcym proszeni są o przetłumaczenie go na język polski lub dokonanie polskiego streszczenia.



  3. #3
    Awatar dariuszw

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Sanok

    Domyślnie

    Bezczelny i jawny przyklad pogwalcenia paragrafu trzeciego ktorego kara w kodeksie karnym forum przewiduje kompletny ban na forum do dwoch tygodni. Kara zostanie wykonana od zaraz przez okres TRZECH tygodni !!!

    m...m bardzo ciekawy artykul. Jako instruktor pracujacy w Stanach w bardzo skomplikowanej strefie Chicago sam wiele razy popelnilem drobne wykroczenia lecz nigdy nikt nie wyciagal z tego dalszych konsekwencji karnych. Jest wrecz niemozliwym latanie bezpomylkowe i bledy zawsze beda sie przydarzac. FAA juz dawno chcialo karac pilotow wysokimi karami za byle co ale kontrolerzy zawsze nas kryli. Mam nadzieje ze nie ulegna presji FAA.
    Moja strona lotnicza www.PrzystanLotnicza.com

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Co do konieczności tłumaczenia - jestem przeciw, ale to forum nie jest dla pilotów.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •