Linie lotnicze odwołały ponad 250 lotów z i do USA.Problemem jest ponoć
wprowadzenie usług 5G zakłócających pracę wysokościomierzy .
https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/linie-lotnicze-w-usa-odwoluja-niektore-loty-chodzi-o-wprowadzenie-sieci-5g/0jq6tb5,79cfc278
Czyżby foliarze mieli rację?
To pokrywa się z jeszcze jednym incydentem-Emirates B777 zawrócił z nad Morza Barentsa z powodu problemów z kontrolą lotu samolotu.
https://avherald.com/h?article=4f35d137&opt=0
Ostatnio edytowane przez frik ; 20-01-2022 o 10:36 Powód: tytul
Wg doniesień medialnych chodzi o problemy z dwoma modelami radiowysokościomierzy montowanych w różnych modelach samolotów, ale na czym one dokładnie mają polegać to nie wiem. 787 mają latać bezproblemowo.
https://www.flightglobal.com/safety/...147145.article
https://www.bbc.com/news/business-59737194
Problem dotyczy głównie samolotów Boeing 777 - linie, które nimi latają do USA, zmieniają samoloty na inne i/lub kasują loty.
Różne nadajniki emitują wiele różnych widm fal różnych. Od jakiegoś tam 5G po telefon właczony na pokładzie to może dojść to jakiegoś tam zjawiska konfliktu różnych widm fal w jakimś tam odbiorniku. I do tego dochodzi od dawna. No to już wiemy.
Tylko prośba odpowiedź na moje pytanie: co to jest "kontrola lotu"?
Z materiału na https://www.flightglobal.com/safety/...147145.article wynika coś wręcz przeciwnego! 787 może mieć problemy z zakłócaniem przez 5G jego systemów pokładowych, wykorzystywanych do wsparcia lądowania i hamowania po przejściu z trybu lotu do trybu przyziemienia (nie wiem jak przetłumaczyć mode air to ground
"Boeing 787 operators, it states, will need to take “additional precautions” when landing on wet runways at affected airports.The FAA says anomalies on all three 787 variants – which could affect the flight director, autothrottle, thrust-reversers, configuration warning system, or collision-avoidance systems – “may not be evident” until the aircraft is at low altitude on approach.
If interference prevents transition from ‘air’ to ‘ground’ mode on the type, such systems as speedbrake and reverse-thrust could malfunction and leave braking as the only option to decelerate.
“The presence of [5G] interference can result in degraded deceleration performance, increased landing distance, and runway excursion,” the FAA warns."
Nie rozumiem pytania
FAA wydało notkę, że 5G może mieć interferować z urządzeniami na pokładzie niektórych typów samolotów. 2 z 3 sieci w USA wstrzymało uruchomienie 5G. Problem jest, że częstotliwości użyte do uruchomienia sieci w USA są bardzo zbliżone do tych, których używają instrumenty pokładowe w samolotach. Nikt nie wie, jaki to będzie miało wpływ na samoloty, więc dmuchają na zimne i albo anulują loty, albo podmieniają samoloty na inne typy. A przynajmniej tyle zrozumiałem z tego, co w mediach przeczytałem.
Połączenie 5G z tym Emirates jest wątpliwe, z takich powodów nie zgłasza się emergency.
Tak jak napisał aaben - problem w tym locie Emirates raczej nie ma nic wspólnego z problemami samolotów z nadajnikami 5G w USA pracującymi w paśmie C. Nie znalazłem nigdzie żadnych konkretnych informacji co dokładnie spowodowało divert EK225, jedyne dostępne info, to że "crew reported control problems" i poprosili o przekierowanie.
A może to strach przed tym 5G.To się zbiegło w czasie.Dostali informację że są z tym problemy w USA,coś nie zadziałało lub źle zadziałało(5G wdrażają na całym świecie,nad Morzem Barentsa raczej nie),spanikowali tak że Jekaterinburg pomylił im się ze St.Petersburgiem.I był to B777 !
Zaraz ożyją teorie o "politycznie niepoprawnych" ,czy "technologicznie niezastąpionych",że o "tonach(!) złota" nie wspomnę.A,nie jestem foliarzem !
Zakładki