Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie Remonty dróg startowych


    Polecamy

    Ogłądałem ostatnio dokument na ORF1 o lotnisku FRA. Mówili, że remont kapitalny pasa tzn. zerwanie betonu czy asfaltu wraz z wymianą okablowania zajmuje 7,5h czyli są w stanie wyrwać pas i położyć nowy w nocnej przerwie w lotach i bez zakłócania ruchu przyjąc kolejne samoloty. Na Heathrow wymiana nawierzchni trwa ok. 4h.

    Dlaczego więc na EPWA remont pasa to ok. 1-2 tyg. a płytę remontują już ponad rok i jakoś nie widzę, żeby prace posuwały się do przodu...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie Re: Remonty dróg startowych

    Cytat Zamieszczone przez bartolomic
    Ogłądałem ostatnio dokument na ORF1 o lotnisku FRA. Mówili, że remont kapitalny pasa tzn. zerwanie betonu czy asfaltu wraz z wymianą okablowania zajmuje 7,5h czyli są w stanie wykonać tą pracę przy nocnej przerwie w lotach i bez zakłócania ruchu przyjąc kolejne samoloty. Na Heathrow wymiana nawierzchni trwa ok. 4h.

    Dlaczego więc na EPWA remont pasa to ok. 1-2 tyg. a płytę remontują już ponad rok i jakoś nie widzę, żeby prace posuwały się do przodu...
    Dlatego że zarząd i panowie dyrektorzy nie ponoszą odpowiedzialności za swoją pracę.
    W każdej innej firmie, gdzie właściciel pilnuje swojego interesu, zarząd i cała reszta została by zwolniona za taki stn rzeczy i nieudolne zarządzanie.
    Z tego samego powodu rozbudowa trwa nadal.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Z FL360

    Domyślnie

    Bo to Polska

  4. #4
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    no i ręce opadają... gdzie sie w tym kraju czegos nie dotknie tam syf, gnoj i afera... ostatnio jak bylem na tarasie i przygladalem sie "pracom" na plycie, stwierdzilem ze to musi byc bardzo skomplikowane i dlatego sie tak ciagnie... po obejrzeniu w/w filmu szczenka mi opadla... WSTYD!!!

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    tu nie liczy sie szybkość, a jakość wykonanej usługi

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Zaraz, ale powoli, wymiana nawierzchni czyli rozumiem że tylko warstwy ścieralnej to co innego, niż budowa od podstaw płyty postojowej z wbudowaną instalacją paliwową. Nikt mi nie wmówi że w 4 czy 7 godzin jest możliwe usunięcie całego pasa startowego i ułożenie go na nowo zaczynająć od zera. Idąć dalej, szybciej można wykonać wymianę wartswy ścieralnej (nawierzchni) całego pasa, niż dokonać poważnych napraw w konstrukcji pasa w kilku miejscach. Remonty pasów w WAW wbrew pozorom nie są takie pobieżne i kosmetyczne.
    ________________________________________
    Pozdrawiam, Krzysiek.

    "If you need a machine and don't buy it, then you will ultimately find that you have paid for it and don't have it" - courtesy of Henry Ford.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Zauważcie jeszcze że we FRA są 3 pasy, które się nie krzyżują, to spore ułatwienie. W WAW są dwa pasy, które na dodatek się krzyżują. Jak będą roboty prowadzone na krzyżówce...

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  8. #8
    Awatar bartolomic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    to o czym mówili w programie to był remont kapitalny wraz z okablowaniem (niekoniecznie wiem co to jest okablowanie, ale domyslam sie ze chodzi o oswietlenie), a materiał filmowy pokazywał dzisiątki buldożerów i innego cięzkiego sprzętu oraz setki ludzi.. i bynajmniej sciągneli tylko warstwę scieralną

    [ Dodano: Sro 28 Lut, 2007 16:29 ]
    Cytat Zamieszczone przez k_sko
    Zauważcie jeszcze że we FRA są 3 pasy, które się nie krzyżują, to spore ułatwienie. W WAW są dwa pasy, które na dodatek się krzyżują. Jak będą roboty prowadzone na krzyżówce...

    KS
    obawiam sie ze u nas nawet krzyzowki w jeden dzien nie potrafia zrobic...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Prawda leży gdzieś po środku.

    W Polskich przepisach przede wszystkim istnieje problem pracy w godzinach nocnych - tym samym, o ile nie ma to znamion czynu niemożliwego do wykonania w dzień, zgody na prace w nocy się nie dostanie. A nawet jeśli już, to się zaczyna wojna o: okresy lęgowe, mieszkańców, hałas itp itd...

    Poza tym - może i we FRA czy LHR trwa to 4h, ale tak jak powiedziano, warstw ścieralnych.

    Są jeszcze podbudowy, zagłębienia, konieczność wymiany innych warstw, a tutaj proces technologiczny jest bardzo różny. Do tego, jak chodzi o ostatnie lata, w przypadku pasów w WAW, dochodziły jeszcze budowy pewnych instalacji, o których wcześniej nie było mowy (odwodnienie, budowa Taxiway CentreLine na J itp itd). To jest już zabawa i ma swoje tempo.

    A co do samej płyty - ona jest budowana od zera. Gdzieś mam zdjęcia, jak wygląda budowa, to jest kilka warstw, układanych jedna na drugiej, kilkudziesięciocentymetrowej grbości. Wygląda to podczas budowy jak schody. Każda poprzednia musi wyschnąć przed kolejną.
    Potem zaczyna się etap instalacji (drogi do kołowania, szczelności instalacji odwodnieniowych, pompy deszczowe, instalacje zasilania samolotów), aż po malowanie linii. To wszystko trwa, a poza tym ma cykle technologiczne (np. farba do malowania linii to min +5 st.C i suche podłoże).

    Poza tym jest jeszcze po tym wszystkim etap publikacji lotniczych (dopiero po opublikowaniu przebiegu, pozycji opisanych koordynatami, oznaczeń, procedur, zapoznania z nimi personelu naziemnego) można przystąpić do oddania płyty do ruchu. Dla uzmysłowienia - zmiany na płycie wchodzą poprawką AIRAC, której czas od złożenia do publikacji to min. 41 dni. Minimum - bo to nie tak, że dziś składasz i 41 dni od złożenia, ale są specjalne terminy airac i musisz się wpasować. Dla uzmysłowienia horyzontu czasowego: składając dziś kompletny materiał, zacząłby obowiązywać od... 7go czerwca :-)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •