Strona 151 z 152 PierwszyPierwszy ... 51 101 141 149 150 151 152 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,001 do 3,020 z 3035
Like Tree361Likes

Wątek: Strach przed lataniem (SPL)

  1. #3001

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Jak Ci mruga lampka przy lusterku w samochodzie, to uważasz że sprawność mechaniczna pojazdu albo Twoje życie są zagrożone? Albo jak jest objazd na trasie?

  2. #3002

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Jak Ci mruga lampka przy lusterku w samochodzie, to uważasz że sprawność mechaniczna pojazdu albo Twoje życie są zagrożone? Albo jak jest objazd na trasie?
    Oj no tak, ale inaczej to wszystko odczuwa się w powietrzu, a inaczej na ziemi. Czyli mam się w ogóle tym nie przejmować? Może tym razem nie będzie już nic migać

  3. #3003

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Niczym się nie przejmuj. Piloci mają w kokpicie dużo więcej migających lampek i jakoś się nie boją. O odchylenia na mapie na monitorach też możesz być spokojna. Piloci nie korzystają z tych map. (No chyba, że w pewnym momencie wyłoni się na ekranie Iran, Libia albo Somalia) Wtedy będziesz miała prawo odrobinkę się zaniepokoić. Ale tylko wtedy. Jak się skrzydło za bardzo wygina to też spoko, ptaki machają nimi jak potłuczone i żyją. A gdy coś czasem zabuczy to dobrze bo to znaczy, że to coś działa. Strach gdyby wcale nie zabuczało, ale to już wtedy zawczasu w kopicie pojawi się więcej migających lampek.
    vivere, kasmar00 and malgond like this.

  4. #3004

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    "...nasi piloci w tej linii naprawde trzymają poziom, wynika to z drogi, jaką musieli przebyć do kokpitu, która w Polsce wymaga dużo wysiłku i pracy, kiedy na zachodzie - głównie pieniędzy."

    To ciekawa opinia. Na jakiej podstawie tak uważasz, jeśli można zapytać?

    Co do strachu przed lataniem to bardzo popularna fobia.
    Szczerze polecam lekcje próbną, chociaż 30min za sterami. Kiedy się samodzielnie posteruje trochę samolotem, to nie taki diabeł straszny jak go malują. I satysfakcja jest i miło spędzony czas. Kilka pieczeni na jednym ogniu. Pomysł na prezent pod choinkę może?

  5. #3005
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    A czy w którymkolwiek z tych czterech lotów stało się faktycznie coś groźnego ?
    No przecież migały światełka!!!!
    Pitterek

  6. #3006
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DrtSpike Zobacz posta
    O odchylenia na mapie na monitorach też możesz być spokojna. Piloci nie korzystają z tych map. (No chyba, że w pewnym momencie wyłoni się na ekranie Iran, Libia albo Somalia) Wtedy będziesz miała prawo odrobinkę się zaniepokoić. Ale tylko wtedy
    Bez przesady z Iranem. No chyba, że w drodze przez Atlantyk. Za dokładnie miesiąc mam lot i mam wielką nadzieję znaleźć się nad tym krajem, zwłaszcza, że lot jest do Teheranu
    prz likes this.

  7. #3007

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie zapytanie

    Witam serdecznie,

    zauważyłam, że już bardzo dużo pytań i wątków zostało w tym temacie poruszonych. Chciałabym jednak zadać swoje pytania oraz rozwiać wątpliwości, które będą również dla mnie pomocne w przezwyciężeniu strachu przed lataniem. Dość długo się z tym męczę, a bardzo chciałabym przestać bać się latania, gdyż bardzo lubię zwiedzać, a jak wiadomo jest to niezbędne, gdy chce się wyjechać trochę dalej. Jeżeli jest na tym forum osoba, która zajmuje się profesjonalnie, zawodow lotnictwem, nauką na ten temat itp. i mogła by mi pomoć i odpowiedzieć na może nawet najprostsze pytania byłabym niesamowicie wdzięczna. Zawodowo bardzo odbiegam od nauk ścisłych i lotnictwa, stąd może mój problem i pytania będą śmieszne, mimo to chciałam spróbować i poprosić o pomoc i wsparcie. Czy ktoś mógłby i byłby chętny mi pomóc ?

  8. #3008

    Dołączył
    Jan 2016
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Pewnie wiele osób zechce pomóc Śmiało, powiedz, o co dokładnie chodzi-w tym wątku nie ma głupich pytań ani niedorzecznych wątpliwości.
    ,,Fizyka jest fundamentem wszystkich nauk przyrodniczych i technicznych. Przestańmy mówić o praktycznych „zastosowaniach” fizyki. Fizyka bowiem nie „znajduje” zastosowania w technice, fizyka stworzyła technikę, jest jej źródłem i istotą. I fizyka ciągle tworzy nowe techniki.'' Arkadiusz Piekara

  9. #3009

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Uprzejmie dziękuję za odpowiedź. Mam dość duży strach, wręcz fobię, boję się latać, mimo iż wielokrotnie latałam samolotami. Teraz ćwiczę z psychologiem i wybieram się na kolejny lot, gdyż kilka lat temu przestałam podróżować tym środkiem transportu. Zauważyłam, że w największej mierze mój strach wynika z tego, że zwyczajnie nie rozumiem procedur lotu, jak to do końca wygląda, że samolot się unosi itd. Dlatego też moje pytania są następujące: 1. W jaki sposó samolot się unosi i jest w powietrzu ? 2. Co stałoby się gdyby silniki przestały pracować ? 3. Dlaczego zawsze jest tak głośno w samolocie - te dźwięki silników mnie przerażają Co prawda czytałm o gęstości powietrza pod samolotem, opływowym kształcie, sile prędkości przy wznoszeniu itd ale do końca tego jeszcze nie rozumiem. Jeśli w wolnej chwili ktoś byłby w staniu to opisać będę bardzo wdzięczna. Pozdrawiam serdecznie

  10. #3010
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    A może wolisz, żeby ktoś pokazał ci to na żywo ? Samym tekstem pisanym będzie trudniej.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  11. #3011

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    1. Możesz zacząć np. od tego https://www.youtube.com/watch?v=praF0w3JQs0 . Samolot by lecieć potrzebuje skrzydeł. Opływ powietrza wokół nich generuje siłę nośną skierowaną ku górze i przeciwdziałającą sile grawitacji. Ze względu na opory powietrza potrzebne są też silniki, ale to sprawa drugorzędna. Leci - bo ma skrzydła.
    2. Samolot zamieniłby się w szybowiec. Dość ciężki, ale jednak szybowiec. A w szczegółach:
    a) Podjęte zostałyby próby ponownego uruchomienia silników (o ile jest sens, tzn. nie zabrakło nam np. paliwa).
    b) Konieczne byłoby stopniowe obniżanie lotu, aby utrzymać prędkość i zachować siłę nośną na skrzydłach (patrz p. 1).
    c) W przypadku niepowodzenia restartu nastąpiłoby lądowanie w najbardziej sprzyjającym miejscu (na najbliższym lotnisku, autostradzie, polu, wodzie).
    ALE - sytuacja jest skrajnie nieprawdopodobna. Może zawieść 1 silnik, to się sporadycznie zdarza. Wówczas na pozostałym lub pozostałych pracujących leci się na najbliższe lotnisko i tyle - leci się normalnie, tylko że wolniej i niżej. Niektóre samoloty są certyfikowane by znaleźć się nawet 5 i więcej godzin lotu od najbliższego lotniska, bo taki czas uznaje się dla nich bezpieczny przy locie na 1 silniku (patrz hasło ETOPS).
    Utrata silników nie oznacza więc katastrofy. Referencje: https://pl.wikipedia.org/wiki/Szybowiec_z_Gimli, https://pl.wikipedia.org/wiki/Incyde...tish_Airways_9
    3. Głośność jest relatywna. Zależą od typu samolotu i miejsca, w którym siedzisz. Moje osobiste doświadczenia - głośniej jest w turbopropach (samolotach śmigłowych) niż w jetach (odrzutowych) oraz głośniej jest z tyłu niż z przodu maszyny. Szumi powietrze, szumią silniki, szumi klimatyzacja - no jakoś to musi działać W samochodzie też jest głośno przy 150km /h
    frik likes this.

  12. #3012
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2014

    Domyślnie

    Ja czuję tylko silny strach podczas silnych turbulencji. Takie ostatnio przytrafiły mi się podczas lotu Air China z Pekinu do Warszawy. Właściwie zaczęło trzepać już podczas wznoszenia. Ale turbulencje nasiliły się do tego stopinia, że próba podania kolacja przez cabin crew spaliła na panewce. Wózki z jedzeniem zaczęły tańczyć, zatem nie podano wieczornego posiłku dopiero śniadania przed lądowaniem, kiedy lot był już spokojny. Do tego piloci powyłączali system rozrywki, zatem to dodatkowo wzmogło u mnie panikę bo nie mogłem sprawdzić czy znajdujemy się na odpowiedniej wysokości a samolotem rzucało ostro na wszystkie strony. A w nocy za oknem nic nie widać. Od razu przyszła mi na myśl katastrofa AF447, który w wyniku silnych turbulencji zaczął przpadać i rozbił się. Oczywiście wtedy zawiniła głównie załoga która nieumiejętnie sterowała maszyną podczas turbulencji. Drugi pilot ściągał drążek na siebie i powodował przepadanie samolotu zamiast go odpuścić. No ale zawsze w podświadomości podczas takiej jazdy na rollecosterze przychodzi strach i niepewność, tym bardziej, że to ten sam typ samolotu. Wcześniejszy lot z Taipei do Pekinu tego samego dnia również nie należał do najprzyjemniejszych jeżeli chodzi o turbulencje, no ale lot do Warszawy był mega nieprzyjemny, tak silnych turbulencji jeszcze nie przeżyłem, część pasażerów była mocno zaniepokojona. Zupełnie nie wiem jak siedzący obok mnie człowiek mógł chrapać w takich warunkach.

  13. #3013

    Dołączył
    Apr 2016

    Domyślnie

    Ja proponuję latać jak najwięcej, aż "wejdzie w krew", później człowiek szuka pretekstu, żeby gdzieś polecieć.
    Znajoma miała na początku stracha, więc się lekko znieczulała. Teraz jakoś nie ma z tym dużego problemu. I na 100% nie rozumie dlaczego samolot lata.
    Myślę, że zamiast z psychologiem , można polecieć z grupą znajomych, wcześniej się rozweselić

  14. #3014

    Dołączył
    Sep 2015
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Najlepsze i najbardzie "obrazowe" wytłumaczenie dlaczego samolot lata, czyli siły nośnej o któejnapisał @shiver zaobserwujesz sama na własnej skórze (i to dosłownie) jak jadąc samochodem z prędkością np. 100-120 km/h wystawisz przes okno dłoń ustawioną "w poziomie" i potem przechylisz ją tak aby "przednia krawędź" tej dłoni była wyżej niż dolna - poczujesz jak wiatr unosi ci dłoń - tak dokładnie działa skrzydło, tylko że prędkość jest dużo większa (więc i "siła" wiatru"), powierzchnia jest dużo większa i kształt skrzydła jest dużo doskonalszy pod katem generowania tej siły niż kształt dłoni.

    @voyager1 Z katastrofą AF to nie było tak prosto - pilot nie "ściskał drążka na siebie" bo nieumiejętnie sterował, tylko z powodu oblodzonych szujników położenia przyrządy przekłamywały rzeczywistość i w stosunku do tego co pokazywały przyrządy czynność byłą prawidłowa (błąd natomiast polegał na niumieniu zidentyfikowania faktu, iż przyrządy nie odpowiadają rzeczywistemu stanowi samolotu).
    mux84 likes this.

  15. #3015
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    To że początkowo nie działał AoA i system zbaraniał nie jest winą, że samolot spadł. Jakby piloci zastosowali procedurę "unrealiable speed" zauwazyli "dual input" albo po prostu nie robili nic - to nic by się nie stało. Ciągnięcie drążka na siebie jest jak najbardziej błędem - ale o tym jest dedykowany wątek

    Cytat Zamieszczone przez kitenation Zobacz posta
    voyager1 Z katastrofą AF to nie było tak prosto - pilot nie "ściskał drążka na siebie" bo nieumiejętnie sterował, tylko z powodu oblodzonych szujników położenia przyrządy przekłamywały rzeczywistość i w stosunku do tego co pokazywały przyrządy czynność byłą prawidłowa (błąd natomiast polegał na niumieniu zidentyfikowania faktu, iż przyrządy nie odpowiadają rzeczywistemu stanowi samolotu).
    Pitterek

  16. #3016
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez voyager1 Zobacz posta
    Od razu przyszła mi na myśl katastrofa AF447, który w wyniku silnych turbulencji zaczął przpadać i rozbił się.
    Katastrofa AF447 nie miała nic wspólnego z turbulencjami. Nie wiem czy miał miejsce jakikolwiek wypadek lotniczy spowodowany turbulencjami.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #3017

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Dzięki serdeczne za zainteresowanie i wytłumaczenie, odpowiedzi na moje pytania zostały super wyjaśnione. Także dzięki śliczne jeszcze raz. Zaglądałam w linki i poczytałam sobie jeszcze trochę. Jak dla mnie ta metoda radzenia sobie ze strachem jest najlepsza i już mi Wasze posty pomogły w dużej mierze

  18. #3018

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie Drony?

    Mam takie pytanie. Przeczytalam dzis, ze calkiem niedawno na lotnisku w Zurychu omal nie doszlo do zderzenia ladujacego samolotu z dronem.
    Jak to jest z tymi dronami, czy jest sie czego bac? Czy zderzenie z dronem moze doprowadzic do katastrofy?

  19. #3019
    Awatar qwaseq

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    Radom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bociek07 Zobacz posta
    Mam takie pytanie. Przeczytalam dzis, ze calkiem niedawno na lotnisku w Zurychu omal nie doszlo do zderzenia ladujacego samolotu z dronem.
    Jak to jest z tymi dronami, czy jest sie czego bac? Czy zderzenie z dronem moze doprowadzic do katastrofy?
    Jeśli mówimy o dronach typu quad copter​ z doczepionym gopro kontra maszyna typu boeing 737 to na 99.999999% nie ma czego się obawiać. Temat jest dość medialny więc czasem o tym słychać.
    Nie jestem pilotem czy konstruktorem samolotów/silników ale założę się o dobry napój że taki obiekt o masie 1-2kg mógłby w najgorszym razie uszkodzić silnik (słabo dla linii i pasażerów bo strata czasu i pieniędzy) ale w kontekście bezpieczeństwa lotu sprawa jest dobrze opisana procedurami i nic nikomu by się nie stało.
    - EVA67 report heading
    - Yes sir, we are happy :)

  20. #3020

LinkBacks (?)

  1. 25-07-2017, 21:26
  2. 14-01-2017, 22:32
  3. 19-07-2016, 18:25
  4. 21-05-2016, 21:39
  5. 25-04-2016, 11:22
  6. 12-10-2015, 01:08
  7. 27-08-2015, 08:45
  8. 01-08-2015, 20:41
  9. 21-06-2015, 22:15
  10. 07-06-2015, 14:10
  11. 28-05-2015, 07:44
  12. 08-05-2015, 15:44
  13. 07-05-2015, 11:27
  14. 07-05-2015, 09:00
  15. 03-04-2015, 17:54
  16. 19-03-2015, 20:37
  17. 21-01-2015, 18:19
  18. 15-01-2015, 19:53
  19. 18-11-2014, 15:51
  20. 17-11-2014, 23:41
  21. 17-11-2014, 18:44
  22. 14-10-2014, 18:08
  23. 12-09-2014, 10:14
  24. 17-08-2014, 20:53
  25. 31-07-2014, 14:45
  26. 29-07-2014, 01:44
  27. 26-07-2014, 20:59
  28. 21-07-2014, 21:27
  29. 16-07-2014, 18:34
  30. 10-06-2014, 22:28
  31. 29-05-2014, 20:37
  32. 09-05-2014, 22:53
  33. 11-04-2014, 10:33
  34. 27-03-2014, 16:13
  35. 10-02-2014, 10:32
  36. 13-01-2014, 12:45
  37. 10-01-2014, 21:18
  38. 02-01-2014, 22:24
  39. 12-12-2013, 12:02
  40. 12-12-2013, 09:17
  41. 12-12-2013, 08:31
  42. 13-11-2013, 18:24
  43. 13-11-2013, 17:10
  44. 13-11-2013, 16:55
  45. 10-11-2013, 17:42
  46. 06-09-2013, 08:47
  47. 02-09-2013, 18:41
  48. 28-08-2013, 22:45
  49. 06-07-2013, 18:09
  50. 10-05-2013, 22:38

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •