Strona 52 z 57 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,021 do 1,040 z 1135
Like Tree514Likes

Wątek: Bankructwa linii lotniczych

  1. #1021

    Dołączył
    Jan 2011

  2. #1022
    Awatar echoman

    Dołączył
    Dec 2013
    k5 1200mm 2x ;)
    ob. Najlepsza Chełmska szkoła awiacji.
    Asthetic spotter


  3. #1023

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    Waverly, OH

    Domyślnie

    Za to naszym zachodnim sąsiadom raczej bankructwo nie grozi

    9 mld euro pomocy dla Lufthansy, ale pod pewnymi warunkami. Merkel: to będzie twarda walka


    W trakcie posiedzenia prezydium Unii Chrześcijańsko-Demokratycznej (CDU) kanclerz Niemiec Angela Merkel sprzeciwiła się stawianym przez Komisję Europejską warunkom udzielenia państwowej pomocy zagrożonemu towarzystwu lotniczemu Lufthansa - potwierdzili agencji dpa uczestnicy obrad.

    Wcześniej poinformował o tym na swojej stronie internetowej dziennik ekonomiczny "Handelsblatt".
    Według gazety, KE domaga się między innymi, by plan ratunkowy obejmował przekazanie przez Lufthansę innym przewoźnikom części swych rejsów z będących jej głównymi punktami węzłowymi portów lotniczych we Frankfurcie nad Menem i w Monachium. Merkel miała na to oświadczyć, że nie chce dawać się "za bardzo" przekonać unijnym władzom. Miała też dodać: "To będzie twarda walka".

    Według uzyskanych przez dpa informacji, rząd Niemiec i zarząd Lufthansy osiągnęły już w zasadzie porozumienie w sprawie wielomiliardowej pomocy publicznej dla zmagającego się ze skutkami kryzysu koronawirusowego flagowego niemieckiego przewoźnika lotniczego.

    Swą zgodę muszą jeszcze wyrazić KE oraz kierownictwo niemieckiego państwowego funduszu stabilizowania gospodarki i inne gremia Lufthansy. Porozumienie wpisuje się "w ramy" przewidzianego przez rząd planu ratunkowego - oceniły w poniedziałek niemieckie źródła oficjalne.

    Pomoc ma sięgnąć kwoty 9 mld euro i zapewnić rządowi bezpośredni 20-procentowy udział kapitałowy w Lufthansie. Jest to poniżej mniejszości zaporowej, dzięki której można blokować ważne decyzje spółki.

    PAP, PR24, akg
    Źródło:
    https://polskieradio24.pl/42/259/Art...1deKlOYC31gN2s

  4. #1024

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez echoman Zobacz posta
    Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak ta linia mogła funkcjonować mając takie zadłużenie ?

  5. #1025

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez goguś Zobacz posta
    Czy mógłby ktoś mi wytłumaczyć jak ta linia mogła funkcjonować mając takie zadłużenie ?
    A ze niby LOT to inaczej funkcjonuje? Od kroplowki do kroplowki no i sie uzbieralo

    Sent from my Mi 9T using Tapatalk
    mcxmcx likes this.

  6. #1026
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    FRA

    Domyślnie

    Ja mysle, ze te cyfry opublikowane na p.com sa kopiuj-wklej z depesz ktore zdazyly zostac juz zmodyfikowane.
    https://www.reuters.com/article/us-l...KBN2320GT?il=0
    frik likes this.

  7. #1027
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi Zobacz posta
    Ja mysle, ze te cyfry opublikowane na p.com sa kopiuj-wklej z depesz ktore zdazyly zostac juz zmodyfikowane.
    https://www.reuters.com/article/us-l...KBN2320GT?il=0
    A jak myślisz, tak funkcjonuje cały ten portal
    MatSi and oskiboski like this.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  8. #1028

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MatSi Zobacz posta
    Ja mysle, ze te cyfry opublikowane na p.com sa kopiuj-wklej z depesz ktore zdazyly zostac juz zmodyfikowane.
    https://www.reuters.com/article/us-l...KBN2320GT?il=0
    To nie depesze zostały zmodyfikowane, tylko ktoś odwalił byle jaką robotę wykorzystując je lub skorzystał z byle jakich depesz, co sprowadza się do tego samego. np. long term liabilities (np. przyszłe raty leasingowe) to nie jest dług do zwrotu tu i teraz, który musi być pokryty przez gotówkę w kasie.
    Już pomijając to, że nazywanie bankruptcy protection, po prostu bankructwem, a nie ochroną przed wierzycielami połączoną z procesem sanacyjnym, świadczy o bylejakości pracy piszącego.
    megaloman, tinek6, MatSi and 6 others like this.

  9. #1029

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Wracając do tematu - Chepter 11 był też standardem chyba u wszystkich większych przewoźników USA po 9/11.

    Więc owszem, wierzytelności pewnych wierzyciele mogą nie odzyskać (albo egzekwowanie może być wstrzymane), ale nie jest to zniknięcie przewoźnika z nieba.

    Od czasu wybuchu pandemii Covid - zakładając, że nastąpiło to na przełomie roku, "zbankrutowały" w sensie końca działalności przewozowej (likwidacji definitywnej)... Chyba tylko Atlas Global, Flybe, Thomas Cook Aviation, Thomas Cook Balearics i South African Airways, przy czym ten ostatni jeszcze formalnie nie wszedł w procedurę likwidacji. Poza tym podobno LGW Luftfahrtgesellschaft Walter. Air Italy, Germanwings i TAME Ecuador (?) są likwidowane bez ogłaszania niewypłacalności.

    Cała reszta jeszcze definitywnie z nieba nie zniknęła - chyba, że coś przeoczyłem.
    travellersmc likes this.

  10. #1030

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wracając do tematu - Chepter 11 był też standardem chyba u wszystkich większych przewoźników USA po 9/11.

    Więc owszem, wierzytelności pewnych wierzyciele mogą nie odzyskać (albo egzekwowanie może być wstrzymane), ale nie jest to zniknięcie przewoźnika z nieba.

    Od czasu wybuchu pandemii Covid - zakładając, że nastąpiło to na przełomie roku, "zbankrutowały" w sensie końca działalności przewozowej (likwidacji definitywnej)... Chyba tylko Atlas Global, Flybe, Thomas Cook Aviation, Thomas Cook Balearics i South African Airways, przy czym ten ostatni jeszcze formalnie nie wszedł w procedurę likwidacji. Poza tym podobno LGW Luftfahrtgesellschaft Walter. Air Italy, Germanwings i TAME Ecuador (?) są likwidowane bez ogłaszania niewypłacalności.

    Cała reszta jeszcze definitywnie z nieba nie zniknęła - chyba, że coś przeoczyłem.
    ZTCP FlyBe ma nadal aktywny certyfikat operacji lotniczych, więc jeśli znajdzie się chętny, to może zostać wskrzeszone.

    Air Italy jest likwidowane, ale ubiega się o pozwolenia na loty za ocean...
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #1031

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jakie znaczenie ma to czy jest to chapter 11, 111111 czy 11111111? Bankrut, nie bankrut - rzeczone linie kasy nie mają a tylko długi, i jedynym ratunkiem dla nich jest kreatywna księgowość połączona z rządową bądź prywatną kroplówką.

  12. #1032

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Jakie znaczenie ma to czy jest to chapter 11, 111111 czy 11111111? Bankrut, nie bankrut - rzeczone linie kasy nie mają a tylko długi, i jedynym ratunkiem dla nich jest kreatywna księgowość połączona z rządową bądź prywatną kroplówką.
    Chapter 11 nie oznacza, że linia nie będzie musiała spłacić wierzytelności. Oznacza tylko tyle, że linia ma ochronę przed wierzycielami przez określony czas. Pozwala to linii na restrukturyzację i renegocjację umów itp.
    Ztof, MatSi, AllOver and 4 others like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  13. #1033
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wrocławianin Zobacz posta
    Jakie znaczenie ma to czy jest to chapter 11, 111111 czy 11111111? Bankrut, nie bankrut - rzeczone linie kasy nie mają a tylko długi, i jedynym ratunkiem dla nich jest kreatywna księgowość połączona z rządową bądź prywatną kroplówką.
    Różnica jest kluczowa - jeśli tego nie rozumiesz poczytaj o rodzajach upadłości, choćby na wiki (angielskiej) jest to całkiem spoko opisane na czym polega restrukturyzacja z ochroną przed wierzycielami pod Chapter 11. Kreatywna księgowość nic nie daje jak nie masz gotówki na pokrycie zobowiązań.
    travellersmc likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  14. #1034

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    https://www.reuters.com/article/heal...-idUSL8N2DV2JO

    Level Europe (VK), spolka z grupy IAG, planuje zlozyc wniosek o upadlosc. Czesc siatki zapewne przejdzie pod Vuelinga, ale wiekszosc tras zniknie. Z punktu widzenia WizzAira, swietna wiadomosc - bo po Laudamotion ubywa kolejny konkurent w Wiedniu.

  15. #1035

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie podejrzewam, aby IAG zechciało brnąć dalej w podbój tego rynku, biorąc pod uwagę, że Austria wprowadza minimalną cenę biletu 40 EUR.

    Mimo zamknięcia bazy LaudaMotion, Ryanair rozwija się tam solidnie. + Wizzair...

  16. #1036
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Austria wprowadza minimalną cenę biletu 40 EUR
    A można tak?

  17. #1037

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    A można tak?
    Widać, można. Minimalna cena odpowiada mniej więcej wysokości minimalnym podatkom za wylot pasażera z lotniska w Wiedniu.
    Kazor likes this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  18. #1038

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy wolno - wynika z Rozporządzenia 1008/2008, i o to będzie wojna. Moim zdaniem nie wolno wprost pisać "minimum 40 EUR".

    Art. 22 vs. art. 23 Rozporządzenia - wyciąg:

    (...) przewoźnicy lotniczy z państw trzecich swobodnie ustalają taryfy lotnicze i stawki za wewnątrzwspólnotowe przewozy lotnicze (...)

    Ostateczna cena, którą należy zapłacić, jest zawsze wskazywana i zawiera obowiązujące taryfy lotnicze (...), a także wszystkie należne podatki, dopłaty, opłaty i należności, które są niemożliwe do uniknięcia i możliwe do przewidzenia w chwili publikacji. Poza wskazaniem ostatecznej ceny określa się przynajmniej następujące informacje:
    a) taryfę lotniczą (...);
    b). podatki;
    c) opłaty lotniskowe; oraz
    d) inne opłaty, dopłaty i należności, takie jak związane z ochroną lub paliwem;
    jeżeli do taryfy lotniczej lub stawki lotniczej dodano kwoty wymienione w lit. b), c) i d)

    Taryfa to wynagrodzenie za przewóz + warunki przewozu. Czyli nie można przewoźnika zmusić, aby "podstawa" (bez opłat i podatków) wynosiła min. X albo max. X, nie można zmusić, by w warunkach przewozu zastrzeżono prawo do przewozu bagażu rejestrowanego albo prawo do darmowego picia.

    Kluczem w sporze interpretacyjnym między Austrią a przewoźnikami i innymi państwami będzie zdanie "jeżeli do taryfy lotniczej zostały dodane".

    Czy wolno np. Ryanairowi albo Laudzie nie dodawać do ostatecznej ceny opłat lotniskowych i podatków, jeśli ich wysokość obliczana jest za każdego odprawionego pasażera?

    Czy jeśli opłata za odprawę pasażera przy wylocie z VIE wynosi 40 EUR, to czy może ostateczna cena być 1 EUR? Prawo mówi, że taryfa może wynosić choćby 0 EUR, ale wszystkie inne dodatki należne podmiotom trzecim za każdego paxa nie są objęte swobodą ich kształtowania - pytanie czy przewoźnik może sam je z własnej kieszeni pokrywać i nie odzyskiwać ich od pasażera.

    Skoro ostateczna cena musi je zawierać, to można bronić tezy, że muszą być do niej dodane...

  19. #1039

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Czy wolno - wynika z Rozporządzenia 1008/2008, i o to będzie wojna. Moim zdaniem nie wolno wprost pisać "minimum 40 EUR".
    AFAIK to media piszą o "minimum 40 EUR", z tego co zrozumiałem rząd Austrii chce, by każdy pasażer płacił należny podatek czyli chodzi o zmuszenie Ryanaira do pokazania ceny "taryfa 0 EUR + podatki i opłaty 39.33 EUR". Z jednej strony to dobre, bo (IMHO!) każdy pasażer powinien płacić samodzielnie należny podatek. Z drugiej strony Ryanair i tak za każdego pasażera musi odprowadzić należny podatek, wiec rząd Austrii nie będzie stratny, jeśli linie sprzedają bilety po 9.99 EUR (bo i tak za każdego pax odprowadzą 39.33 EUR).
    Moje loty | Moje zdjęcia | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  20. #1040

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Tego typu mechanizmy są często oceniane przez KE jako niedozwolona pomoc publiczna.

Strona 52 z 57 PierwszyPierwszy ... 2 42 50 51 52 53 54 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •