777-200ER będzie latał z wingletami Aviation Partners Boeing
Według artykułu zamieszczonego na stronie Air Transport World, spółka Aviation Partners Boeing do końca roku sfinalizuje projekt wingletów dla samolotu 777-200/-200ER. Pierwszym klientem mają zostać linie Air New Zealand. Wiadomość ta została opublikowana przy okazji ujawnienia zamówienia Air NZ na pięć kompletów wingletów do instalacji na maszynach 767-300ER tejże linii.
Re: 777-200ER będzie latał z wingletami Aviation Partners Boeing
Cytat:
Zamieszczone przez ojcie_c
Według
artykułu zamieszczonego na stronie Air Transport World, spółka Aviation Partners Boeing do końca roku sfinalizuje projekt wingletów dla samolotu 777-200/-200ER. Pierwszym klientem mają zostać linie Air New Zealand. Wiadomość ta została opublikowana przy okazji ujawnienia zamówienia Air NZ na pięć kompletów wingletów do instalacji na maszynach 767-300ER tejże linii.
Niech mnie, prosze, ktos w prostych slowach oswieci:
Jesli, jak na to wychodzi, winglety sa korzystniejsze z powodow ekonomicznych od braku wingletow, to dlaczego egzemplarze Boeinga (767 i 777) opuszczaja fabryke bez takowych i jak sie chce oszczedzac paliwo, trzeba je dorabiac? Airbus przeciez stosowal winglety od modelu 310. (OK, wiem, ze te koncowki skrzydel w A310 i 320 zwa sie nieco inaczej).
Nie chce wywolywac kolejnej bitwy na temat Boeing-Airbus, chodzi mi tylko o zrozumienie roznej filozofii obu firm dotyczacej tego, jak sie okazuje, nieblahego detalu konstrukcji.
jrk