Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Cmentarzyska samolotów


    Polecamy

    Krótki artykuł odnośnie cmentarzysk samolotów:


    http://wiadomosci.onet.pl/1840402,441,item.html

  2. #2
    Awatar .piotr

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    "...większość z nich to samoloty wąskokadłubowe należące do rodzimych przewoźników, w tym trzy Boeingi 767..."

    Ciekawe

    pzdr.piotr

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Witam
    mam pytanie odnośnie własnie takich cmentarzysk. Czy można wykupić np. jeden z takich samolotów prywatnie, chodzi mi o te najbardziej zdezelowane które juz nigdy nie polecą? I ile mógłby taki samolot kosztować powiedzmy B737?
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

  4. #4
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Pewnie w cenie złomu,znajdź sobie masę powiedzmy B737 i pomnóż przez cenę aluminium


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Witam
    jeżeli faktycznie sprzedaja samolot za cene aluminium, to taki B737 do tanich należeć nie będzie.
    Masa B737-300 - 32704kg
    cena aluminium na rynku to: 2594USD/T
    kurs dolara na dzień 19.10.2008 to: 2,65zł
    a więc cena samolotu to 84834,176USD lub 224810,57zł
    biorąc jednak pod uwagę cenę w skupie złomu: 3,3zł/kg
    samolot będzie kosztować: 107923,2zł, tu już cena wygląda o wiele lepiej.
    UL980, UL979, UL735, UP31, UT710, UL867, UT708
    ____________________________________________

  6. #6
    Awatar 6182

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Myślę że 2594 dolców jest za tonę czystego,nieużywanego aluminium,przy zakupie samolotu z cmentarza bierze się pod uwagę cenę aluminiowego zomu,a zatem owe 3,30 zl/kg


    Nikon D50,Nikkor 18-55 ED i 55-300 VR
    Maycom AR-108

    Pozdrawiam
    Daniel

  7. #7
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Ok teraz policzcie ile moze kosztowac transport takiego zlomu z Mojave do Polski.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  8. #8
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    I "wyskrobcie" wszystkie części niealuminiowe.
    Bo nie policzą jako czyste aluminium

  9. #9
    Awatar b747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Arlanda

    Domyślnie

    haha, dobra abstrakcja to co moi poprzednicy pisali, otoz pracuje w firmie ktora zajela sie przejeciem 747 ktory stal na arlandzie jako zlom i zaadoptowala go ja "Jambo Hostel" ogolnie zalozenie jest takie ze gdzie nie kupujesz tego zlomu jest gdzies jego wlasciciel,

    Tak i w tym przypadku po upadku szwedzkiego przewoznika zlom stal kolo pasa ale byl jego wierzyciel.


    Po zakupie "skorupy" zostalo wyjete z niego wszystko nie przez nas ale przez wierzyciela dlatego teraz jest to taki smieszny widok pylon bod ktorymi nie ma silnikow .

    zostala wyjeta cala awionika i wszystkie kable rowniez.

    Dlatego jesli ktos chce kupic sobie samolot na pustynii...., to moze byc maly problem z przeniesieniem go gdziekolwiek , lepiej sie wtedy przeniesc samemu do samolotu.


    Samolot nawet jesli pelny by ktos kupil na pustyni gotowy do lotu ale bez pelnej dokumentacji i calego maintance to raczej chyba tez nie polata daleko....
    To człowiek człowiekowi najbardziej potrzebny jest do szczęścia.

  10. #10
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez b747
    haha, dobra abstrakcja to co moi poprzednicy pisali, otoz pracuje w firmie ktora zajela sie przejeciem 747 ktory stal na arlandzie jako zlom i zaadoptowala go ja "Jambo Hostel" ogolnie zalozenie jest takie ze gdzie nie kupujesz tego zlomu jest gdzies jego wlasciciel,

    Tak i w tym przypadku po upadku szwedzkiego przewoznika zlom stal kolo pasa ale byl jego wierzyciel.

    Czy o tej maszynie pisałeś?
    http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5950065
    Pozdrawiam, Airliner

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    http://lotnictwo.net.pl/viewtopic.ph...ht=jumbohostel

    Tutaj wątek o tym hostelu... Ale Viking Airlines dalej lata, tylko że małymi maszynami?

    BTW b747 pracujesz dla ODIOS? Kiedy otwarcie? Wybrałbym się chętnie

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    w ostatnim focusie na fotostronach jest fota z satelity cmentarzyska w Tucson

  13. #13
    Awatar b747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Arlanda

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    [/quote]

    TAK!!!

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn


    tak pracuje dla Oscar Diös, otwarcie przewidziane jest na poczatek grudnia ale juz mozna podejsc jak wiesz i poogladac hostel narazie z zewnatrz. Samolot ma wlasny adres

    To człowiek człowiekowi najbardziej potrzebny jest do szczęścia.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  15. #15
    Awatar Preskaler

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Krosno

    Domyślnie


    Polecamy

    Szkoda tych pięknych maszyn! W Anglii ludzie wyciągają samoloty z takich
    cmentarzysk i remontują je w większości doprowadzając do stanu użytkowego. Oczywiście dotyczy to głównie mniejszych jednostek (ze względów finansowych). W Getwick tuż koło lotniska zauważyłem coś takiego.

    Preskaler


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •