Strona 157 z 180 PierwszyPierwszy ... 57 107 147 155 156 157 158 159 167 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,121 do 3,140 z 3594
Like Tree1448Likes

Wątek: Boeing 787 "Dreamliner"

  1. #3121
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Jakby ktoś się interesował nad Pacyfikiem leci b789 z LAX do MEL jakieś 12758 km.
    Wieczorem sobie popatrzę, zapewne będzie jeszcze w powietrzu
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  2. #3122

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

  3. #3123

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT
    Canon and jacek2 like this.

  4. #3124

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    AIR New Zeland chyba zaczął w końcu loty dalekodystansowe. Bo dotychczas widywałem ich 789 do Sydney i Perth, a dzisiaj a właściwie przed chwilą zobaczyłem jak leci z Auckland do Shanghaju, trasa ponad 9000 km.

  5. #3125

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Taka sobie ciekawostka zdaje się ,że wszystkie samoloty LAN lecą sobie i są widoczne w wąskim obrazku na FR 24 właśnie teraz.

  6. #3126

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Patrzę sobie właśnie na FR 24 i co widzę dostawę kolejnej czyli 3 maszyny wersji 900 dla ANZ, właśnie wyleciała z Everett, więc trochę w powietrzu pobędzie.

  7. #3127

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    No to chyba pierwsza maszyna dla AVianca'i leci właśnie do Bogoty,teraz jest nad zatoką Meksykańską.

  8. #3128

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    B787 wersja 900 na Rejestracji Boeinga ruszył właśnie niedawno z Abu Dhabi: czyżby testy dalekodystansowe, a może oblot Marketingowy?
    Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 19-12-2014 o 10:57 Powód: bład miasta

  9. #3129
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Witam!

    Znajdę gdzieś szczegóły dotyczące silników z 787 (RR Trent 1000)? Zainteresował mnie spręż 52:1 - czy są jakiekolwiek inne seryjnie produkowane silniki o sprężu większym niż 50? Jeśli tak, to jest możliwość znalezienia w sieci jakichś bardziej szczegółowych informacji o budowie/większej ilości parametrów?
    

  10. #3130
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Tyle co w sieci znajdziesz - a jakie parametry chcesz konkretnie znać i dlaczego cię akurat tak OPR zainteresował ? Bo o ile on ma tam znaczenie, to sam bez reszty parametrów nie ma wielkiej wartości. Zrobienie silnika z wysokim OPR nie jest wielkim problemem, zrobienie silnika z wysokim OPR który spełni wymagania jest już znacznie trudniejsze - co widać na pierwszy rzut oka po trencie właśnie - pali więcej niż konkurencja więc ten wysoki OPR niewiele dal...
    KZ

  11. #3131

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    KZ: kiedyś chyba Ty pisałeś o wadach silnika z trzema stopniami sprężarki w stosunku do dwustopniowych GE. Jak rozumiem, mimo lepszego OPR (dla 1000 jest 52, dla XWB nawet RR pisze o >=52) jednak to za mało? Czy dobrze się domyślam, że GE ma przewagę w zakresie skuteczności spalania (i temperatury na wyjściu z komory spalania)?

    I przy okazji: gdzieś na blogu A350 było o 4% przewadze (oczywiście, to tylko jakaś estymacja) 787 z GE nad 350 z RR. Biorąc pod uwagę mniej więcej 2-3% przewagi GE nad RR w aplikacji na 787, czy można zaryzykować twierdzenie, że A350 jest bardzo bliski do B787 w zakresie efektywności aerodynamicznej? Myślę głównie o L/D skrzydła oraz skuteczności wingletów A350 (w stosunku do chyba jednak droższych flexów)?

    Pozdrawiam, Adam

  12. #3132
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Więc Trent stopni to ma dużo, ma trzy waly / sprężarki / turbiny - ma wady i zalety. Wady to głównie masa i wynikające z konstrukcji lozyskowanie, cisnieniowanie tychże łożysk itd. Wysoki OPR oczywiście pomaga zrobić silnik o wysokiej sprawności, ale do całego równania wchodzi masę innych czynników - temperatura wlotowa turbiny która trzeba czymś schlodzic - chodzi się powietrzem bleedowanym ze sprężarki co z kolei ma negatywny wplyw na sprawność. Wysoki OPR wiąże też się zwykle z większa ilością stopni sprężarki (zakładajac ta sama technologie aero sprężarki) więc znowu masa (pomijając już ilość walow). Koniec końców liczy się SFC więc tak trzeba zrównoważyć parametry cyklu i architekture silnika żeby dostać najmniejsze SFC dla danego płatowca i jego przewidywanej misji. Jedni robia to lepiej, inni jak widać gorzej w dodatku nie uwzględniając potencjalnego wzrostu ciągu w związku z czym muszą budować nowy silnik.

    To tak w skrócie bo klepie z tableta co jest masakryczne... Na platowcach się nie znam więc nic nie potrafie powiedzieć - moge przy okazji spytac naszych gości od preliminary design.
    KZ

  13. #3133
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ Zobacz posta
    Tyle co w sieci znajdziesz - a jakie parametry chcesz konkretnie znać i dlaczego cię akurat tak OPR zainteresował ? Bo o ile on ma tam znaczenie, to sam bez reszty parametrów nie ma wielkiej wartości. Zrobienie silnika z wysokim OPR nie jest wielkim problemem, zrobienie silnika z wysokim OPR który spełni wymagania jest już znacznie trudniejsze - co widać na pierwszy rzut oka po trencie właśnie - pali więcej niż konkurencja więc ten wysoki OPR niewiele dal...


    Powiem szczerze, że zaciekawił mnie temat wysokiego OPR w stosunku do turbin gazowych do zastosowań energetycznych, gdzie 30:1 jest bardzo wysokim wynikiem (ABB GT24/26). Wiem, że w sumie nie ma co porównywać turbin gazowych do zastosowań energetycznych i lotniczych, ale właśnie z tego powodu chciałbym poznać rozwiązania pozwalające na osiąganie takich parametrów. Możecie polecić jakąś literaturę? Czy to są pierwsze konstrukcje trójwałowe w lotnictwie? Zaciekawiły mnie rozwiązania wał w wale dla lotnictwa, gdyż - jak wspomniałeś - okupione jest to wieloma problemami, które sumarycznie sprowadzają się do ogromnej masy turbiny (co w lotnictwie przecież powinno być problemem). Jak wyglądają parametry termodynamiczne w najważniejszych punktach omawianej turbiny? Są w ogóle dostępne? Jak ze sprawnościami wspomnianych jednostek, które najpewniej potrzebuję ogromnych ilości powietrza do chłodzenia łopatek? Czy jest fizycznie możliwe pójście jeszcze w górę ze współczynnikami dwuprzepływowości? Średnice silników w związku z tym i tak są już ogromne.
    

  14. #3134
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Dwa waly są stosowane od kilkudziesięciu lat, trzy tak samo - poczytaj trochę po co się je stosuje bo mi się klepac nie chce a to absolutne podstawy. Jak chcesz inaczej zrobić dwuprzeplywowy silnik bez umieszczania wału w wale (pomijając wynalazki z wentylatorem z tylu które żyły bardzo krótko ) ?
    Jakie parametry, jakiego silnika i w jakim punkcie misji ? Zadajesz bardzo ogólne pytania.
    KZ

  15. #3135
    Awatar bozzman

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Może źle zadałem pytanie, może źle mnie zrozumiałeś - doskonale wiem po co się stosuje układy wielowałowe, jednak chodziło mi konkretnie o trójwałowe turbiny gazowe dla lotnictwa.
    Parametry dla silnika RR Trent 1000, moce wewnętrzne ekspandera i sprężarki, temperatura spalin na wylocie z komory spalania, na wlocie do ekspandera, wylocie z ekspandera, wylocie ze sprężarki, maksymalna temperatura materiału łopatek, temperatura płomienia... dla pracy przy sprawności znamionowej, czyli wszystkie dane które bez problemu można znaleźć dla typowych turbin do zastosowań energetycznych. Może to zbytnie czepialstwo i doszukiwanie się nikomu nie potrzebnych danych, jednak chciałem się dowiedzieć jakie rozwiązania (typowo energetyczne) pozwalają na osiągnięcie takich a nie innych parametrów tych turbin.
    

  16. #3136
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Wiec zacznijmy od tego ze to nie turbina gazowa i nie ma zadnych ekspanderow - parametrow dokladnych to Ci nikt nie poda, ewentualnie przyblizone i to gazu, o temperaturze metalu lopatek to w ogole zapomnij - nie ma czegos takiego jak parametry przy sprawnosci znamionowej - to nie turbina gazowa z elektrowni. Zwykle parametry sie podaje sie dla punktow misji (idle, FRTO / RRTO (full / reduced thrust take off) / cruise) i roznorakich design pointow bo one sa istotne. Dane sa oczywiscie istotne ale nikt zdrowy na glowe Ci ich nie poda na forum.

    Zgrubnie w przecietnym turbowentylatorowym silniku (dokladnych danych dla RR z oczywistych powodow nie mam, mam dla innych ale z rownie oczywistych powodow ich nie podam) wylot ze sprezarki to ~1100-1200F, wlot do pierwszego stopnia HPT to ~2600-2800F.

    Technologii stosowanych do osiagniecia tego jest cala masa - i uwzglednia zarowno lopatki jak i wirniki i technologie chlodzenia HPT. Pytaj konkretnie o co Ci chodzi.
    KZ

  17. #3137

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Bardzo ożywiona dyskusja sie tu toczy, ale ja chciałbym cos wspomnieć na temat kolejnych 787 we służbie.
    Bo okazuje się iż od kilku dni (5) Virgin atlantic ma kolejnego 78 -9, a tak bardzo trudne do upolowania 787 dla Avianca nagle zrobiło się w stereo i ma już dwa egzemplarze. nie mówiąc już o samotnym wilku z północnej sachary czyli 788 AIR Maroc, który na dniach lata treningowo, to kolejne dostarczone 787 bedą ogólną niespodziewajką
    Ostatnio edytowane przez lelek7 ; 19-01-2015 o 07:26

  18. #3138
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Bardzo ożywiona dyskusja sie tu toczy, ale ja chciałbym cos wspomnieć na temat kolejnych 787 we służbie.
    Bo okazuje się iż od kilku dni (5) Virgin atlantic ma kolejnego 78 -9, a tak bardzo trudne do upolowania 787 dla Avianca nagle zrobiło się w stereo i ma już dwa egzemplarze. nie mówiąc już o samotnym wilku z północnej sachary czyli 788 AIR Maroc, który na dniach lata treningowo, to kolejne dostarczone 787 bedą ogólną niespodziewajką
    Avianca ma 4x B788 a RAM dziś zupełnie nietreningowo poleciał do ORY.
    no risk, no fun ;D


  19. #3139

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Znaczy się że ma czy, ma mieć, ta avianca bo ja, jak dotąd jej nie widzę na FR

  20. #3140
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Znaczy się że ma czy, ma mieć, ta avianca bo ja, jak dotąd jej nie widzę na FR
    Ma:
    N780AV
    N781AV
    N782AV
    N783AV
    Odebrane pomiędzy 17 a 30 grudnia 2014.
    Info wg All things 787

    Ma mieć 15.

    Póki co latają nimi do NYC od 16.01. Ponoć rzeczywiście lata tylko 2 egzemplarze. Linia dość długo ociągała się z odbiorem samolotów. Ponoć miała problemy z finansowaniem transakcji.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 22-01-2015 o 12:04
    no risk, no fun ;D


LinkBacks (?)

  1. 02-08-2015, 21:29
  2. 25-03-2015, 18:27
  3. 05-03-2015, 08:33
  4. 31-01-2015, 16:12
  5. 13-01-2015, 03:42
  6. 04-01-2015, 17:50
  7. 23-12-2014, 21:07
  8. 23-12-2014, 20:56
  9. 22-12-2014, 11:13
  10. 22-12-2014, 08:37
  11. 06-12-2014, 09:53
  12. 07-11-2014, 01:37
  13. 02-11-2014, 08:54
  14. 20-10-2014, 11:02
  15. 29-09-2014, 13:09
  16. 17-08-2014, 14:53
  17. 12-08-2014, 10:55
  18. 01-08-2014, 22:47
  19. 25-07-2014, 14:27
  20. 09-07-2014, 15:10
  21. 08-07-2014, 08:17
  22. 05-07-2014, 22:19
  23. 24-06-2014, 18:15
  24. 24-06-2014, 16:30
  25. 17-06-2014, 15:18
  26. 07-06-2014, 06:33
  27. 04-06-2014, 19:11
  28. 21-05-2014, 14:56
  29. 17-05-2014, 02:55
  30. 10-05-2014, 12:05
  31. 09-05-2014, 20:58
  32. 09-05-2014, 20:56
  33. 09-05-2014, 20:54
  34. 05-05-2014, 16:20
  35. 29-04-2014, 10:16
  36. 29-03-2014, 20:41
  37. 14-03-2014, 02:24
  38. 27-02-2014, 22:46
  39. 27-02-2014, 22:39
  40. 20-02-2014, 22:51
  41. 17-02-2014, 18:24
  42. 17-02-2014, 11:08
  43. 13-02-2014, 09:25
  44. 05-02-2014, 10:17
  45. 05-02-2014, 10:15
  46. 04-02-2014, 12:49
  47. 01-02-2014, 21:54
  48. 22-01-2014, 19:40
  49. 18-01-2014, 05:14
  50. 15-01-2014, 20:36

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •