Strona 2 z 175 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 3482
Like Tree1250Likes

Wątek: Boeing 787 "Dreamliner"

  1. #21
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    mysle ze "niedostepny" byloby bardziej odpowiednie niz "niepotrzebny"
    Zgoda.

  2. #22
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Po drugie widac nie widziales zdjec z wnetrza samolotu ani nie jestes zorientowany co do innych licznych 'nowosci' pod wzgldem pasazera w 787 jak twierdzisz ze bedzie to "stara" technologia. Kompletny nonsens.
    Zdjęcia pozostaną zdjęciami, wnętrze Dreamlinera nie będzie się aż tak bardzo różniło od tego w 777. Nowości będą na dłuższą metę tylko trzy: wyższe ciśnienie w kabinie, automatyczne przyciemnianie okien oraz większa wilgotność.
    Co ciekawe: Okazało się również, że wymiana silników z Trent na GENx
    wyjdzie dłużej, niż Boeing to na początku zakładał, bo technologia wspólnego pylonu nie jest dopracowana.

  3. #23
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Nowości będą na dłuższą metę tylko trzy: wyższe ciśnienie w kabinie, automatyczne przyciemnianie okien oraz większa wilgotność.
    Jakkolwiek "3" jest nieduza liczba to akurat te nowosci maja duzy wplyw na samopoczucie pasazera. Dodajmy do tego nastepne "2": znacznie wieksze okna i specjalne zintegrowane oswietlenie wnetrza. Mozna oczywiscie bawic sie w malkontenta i wszystko umniejszac - naprzyklad ze ladowanie ludzi bylo tylko na Ksiezycu a nie naprzyklad Marsie.

  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    To, czy będą miały wpływ na poprawę samopoczucia pasażerów, dopiero się okaże. A znacznie większe okna będzie miał również A350XWB. Natomiast oświetlenie LED wypiera tradycyjne w każdej dziedzinie gospodarki - nie tylko w lotnictwie. Żadne malkontenctwo - po prostu stwierdzam fakty.

  5. #25
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    TA znacznie większe okna będzie miał również A350XWB
    A co ma piernik do wiatraka? 787 bedzie PRZED A350. Mowimy o rzeczach ktore sa pierwszy raz w samolocie.
    Żadne malkontenctwo - po prostu stwierdzam fakty.
    Niestety malkotenctwo.

  6. #26

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Po drugie widac nie widziales zdjec z wnetrza samolotu ani nie jestes zorientowany co do innych licznych 'nowosci' pod wzgldem pasazera w 787 jak twierdzisz ze bedzie to "stara" technologia. Kompletny nonsens.
    Zdjęcia pozostaną zdjęciami, wnętrze Dreamlinera nie będzie się aż tak bardzo różniło od tego w 777. Nowości będą na dłuższą metę tylko trzy: wyższe ciśnienie w kabinie, automatyczne przyciemnianie okien oraz większa wilgotność.
    Co ciekawe: Okazało się również, że wymiana silników z Trent na GENx
    wyjdzie dłużej, niż Boeing to na początku zakładał, bo technologia wspólnego pylonu nie jest dopracowana.
    Jeszcze są specjalnie dopracowane silniki jak sporzycie mają takie "falki" na końcu które mają powodować, że maszyna będzie się ciszej zachowywała.


    pzdr.

  7. #27
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dzis odbyla sie konferencja poswiecona B787:
    - Rollout - 7/8/07, pierwszy lot koncem sierpnia 2007
    - pierwszy egzemplarz dostarczony dla ANA zgodnie z planem w maju 2008
    - liczba zamowionych maszyn wkrotce przekroczy 500 egz
    - beda 4 LCF

    jak ktos jest zainteresowany szczegolami to odsylam na strone producenta:
    http://phx.corporate-ir.net/phoenix....ventID=1497269.
    no risk, no fun ;D


  8. #28
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    A co ma piernik do wiatraka? 787 bedzie PRZED A350. Mowimy o rzeczach ktore sa pierwszy raz w samolocie.
    Akurat jeśli chodzi o okna, to większe już od dobrych kilkudziesięciu lat mają Gulfstreamy I - VSP. Najważniejszą innowacją będzie system bezpośredniego napędu generatorów prądu przez silniki.

  9. #29
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Akurat jeśli chodzi o okna, to większe już od dobrych kilkudziesięciu lat mają Gulfstreamy I - VSP.
    To nie jest prawda. Usiadz sobie w Gulfstreamie i zobacz czy z punktu widzenia pasazera (od srodka) okna sa wieksze niz w innych samolotach. Nie sa. Jedynie co Gulfstream ma unikalnego to ksztalt okien (podobno nawet ten ksztalt jest czescia ich 'trademark'). Okna w kazdym biz-jecie beda sie pozornie z zewnatrz wygladac wieksze bo kadlub jest duzo mniejszy stad zludzenie optyczne. Przyczepiles sie do tych okien w 787 a prawda jest taka ze wlasnie pierwsza rzecz jaka pasazerom sie rzuci w oczy po wejsciu do 787 bedzie rozmiar okien - okolo 30% wiekszy od dzisiejszych.

    Akurat pasazer nic nie odczuje ze 787 jest w sumie "elektryczny" i jakie ma generatory - mowimy tu o rzeczach ktore dotkna bezposrednio pasazera.

    I tak na marginesie technicznych faktow to kazdy dzisiejszy duzy samolot ma generatory napedzane bezposrednio przez silniki - co 787 bedzie miec unikalnego to brak pneumatyki i "bleedless" silniki. (pneumatyka bedzie ograniczona tylko do engine-anti-ice).

    Korekta: zwracam honor, Gulfstream ma rzeczywiscie znacznie wieksze okna w swoich samolotach niz inni. Ale czy to ma jakikolwiek zwiazek z 787? Jaki procent przyszlych psazerow w 787 kiedykolwiek lecialo/siedzialo w Gulfstreamie?

  10. #30
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    - Rollout - 7/8/07
    Prosze zauwazyc date - 7/8/7 .... zbieg okolicznosci?, ee... chyba nie
    (dla tych co nie wiedza miesiac w USA jest podawany na pierwszym miejscu a wiec rollout odbedzie sie 8-go lipca)

    Szkoda ze nie ma Dannego, on by nam udowodnil ze opoznienie i tak bedzie mimo ze go teraz pozornie nie ma

  11. #31
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Jaki procent przyszlych psazerow w 787 kiedykolwiek lecialo/siedzialo w Gulfstreamie?
    ...chociażby ci, którzy zamówią 787 w konfiguracji BBJ A także wszyscy, którym bardziej będzie się opłacało lecieć rejsowym 787 w klasie business czy first (ze względu na budżet przedsiębiorstwa, dogodny rozkład, koszty, etc, etc).

    BTW z pneumatyką faktycznie o to mi chodziło, ale próbując używać polskiej terminologii (z ang. bleedless air) użyłem złego skrótu myślowego

    Ale wracamy do tematu: a'propos roll-outu, to nie zdziwiłoby mnie, gdyby pierwszy lot miał miejsce 7.8.07 (wg systemu światowego).

  12. #32
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Ale wracamy do tematu: a'propos roll-outu, to nie zdziwiłoby mnie, gdyby pierwszy lot miał miejsce 7.8.07 (wg systemu światowego).
    Wg tego co wczoraj mowil szef Boeinga, rollout bedzie mial miejsce 7/8/7 - co zreszta powtorzyl po mnie slepowron
    no risk, no fun ;D


  13. #33
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    7.8.07 - wg prawidłowego systemu - to 7 sierpnia. To miałem na myśli. O dacie roll-outu wiem (w końcu sam troche się pomęczyłem nim przestawiłem się na ten ichniejszy system pisania dat).
    Spekulując:
    - rollout: 2007-07-08
    - pierwszy lot: 2007-08-07 (???)*

    *) co prawda mówili o końcu sierpnia, ale mając na uwadze, że Boeing zwykle dokonuje oblotów swoich prototypów około miesiąc po pierwszej prezentacji, nie jest to takie nieprawdopodobne.



    Boeing 787-10X... Aż dziw, że nikt tego renderingu jeszcze nie zapodał w tym temacie

  14. #34

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    A narazie jeden z najnowocześniejszych samolotów boeinga to 767 nie??

  15. #35
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mathy_j
    A narazie jeden z najnowocześniejszych samolotów boeinga to 767 nie??
    w jakim sensie najnowoczesniejszy?
    no risk, no fun ;D


  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gdańsk GDN/EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mathy_j
    A narazie jeden z najnowocześniejszych samolotów boeinga to 767 nie??
    Zapewne to literówka 8) zapewne chodziło o 777

  17. #37

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Estraven
    Widzę już ten zlot wkoło lotniska... tych spotterów czających się pod płotami
    Ech, gdyby tak... wspolny wyjazd Forumowiczow... Tylko trzeba by znac date oblotu dokladnie, bo okreslenie "koniec sierpnia" jest jednak dosc pojemne. BTW, szkoda ze to jednak jeszcze w_high season - ale gdyby znac dokladnie date, to w_tej chwili mozna jeszcze zlapac bilet WAW-SEA na ten czas za ponizej 3_tysiecy zlotych (az bylem zaskoczony).

    Ciekawe, swoją drogą, jak czesto po samym oblocie beda loty testowe tego pierwszego egzemplarza, oraz kiedy, w_jakiej ilosci i_z_jaką czestotliwoscią lotow dolączą do niego kolejne maszyny. Bo np._A380 F-WWOW latal chyba poczatkowo przez jakis czas sam, i_chyba nie_codziennie.

    PS. Ciekawe tez, czy w Seattle pedzą spod płota.

  18. #38

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    http://airlinepilotcentral.com/web_v...070211192.html

    Filmik dość długi ale warty obejrzenie

  19. #39
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czterosilnik
    Ciekawe, swoją drogą, jak czesto po samym oblocie beda loty testowe tego pierwszego egzemplarza, oraz kiedy, w jakiej ilosci i z jaką czestotliwoscią lotow dolączą do niego kolejne maszyny.
    Tak naprawde to juz pierwszy lot jest lotem testowym. Nastepne loty o ile pamietam nastepuja dosc szybko po sobie - oni musza tym samolotem sporo wylatac - setki godzin.

  20. #40
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Wszystkie elementy z kompozytow do pierwszego 787 juz sa gotowe i ich jakosc jest lepsza niz sie spodziewano. Elementy kompozytowe o tak duzych rozmiarach byly/sa najwiekszym ryzykiem w tym przedsiewzieciu i jak dotad nie ma z tym problemow:

    All the structural composite sections for the first aircraft are out of the autoclave, and their quality has been "better than anticipated." The use of large composite structures was identified as a "major risk area" during the program's planning, said Bair. There have been "no real surprises" so far with the overall production process
    Silniki tez sa juz prawie gotowe:

    The engine manufacturers have also been making good progress, Bair said. Both engines are proving to be "very calm and well behaved." GE has finished the first flight of the GEnx on a test bed, and Rolls-Royce plans to fly its Trent 1000 on a test bed in April.

Strona 2 z 175 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 52 102 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 02-08-2015, 21:29
  2. 25-03-2015, 18:27
  3. 05-03-2015, 08:33
  4. 31-01-2015, 16:12
  5. 13-01-2015, 03:42
  6. 04-01-2015, 17:50
  7. 23-12-2014, 21:07
  8. 23-12-2014, 20:56
  9. 22-12-2014, 11:13
  10. 22-12-2014, 08:37
  11. 06-12-2014, 09:53
  12. 07-11-2014, 01:37
  13. 02-11-2014, 08:54
  14. 20-10-2014, 11:02
  15. 29-09-2014, 13:09
  16. 17-08-2014, 14:53
  17. 12-08-2014, 10:55
  18. 01-08-2014, 22:47
  19. 25-07-2014, 14:27
  20. 09-07-2014, 15:10
  21. 08-07-2014, 08:17
  22. 05-07-2014, 22:19
  23. 24-06-2014, 18:15
  24. 24-06-2014, 16:30
  25. 17-06-2014, 15:18
  26. 07-06-2014, 06:33
  27. 04-06-2014, 19:11
  28. 21-05-2014, 14:56
  29. 17-05-2014, 02:55
  30. 10-05-2014, 12:05
  31. 09-05-2014, 20:58
  32. 09-05-2014, 20:56
  33. 09-05-2014, 20:54
  34. 05-05-2014, 16:20
  35. 29-04-2014, 10:16
  36. 29-03-2014, 20:41
  37. 14-03-2014, 02:24
  38. 27-02-2014, 22:46
  39. 27-02-2014, 22:39
  40. 20-02-2014, 22:51
  41. 17-02-2014, 18:24
  42. 17-02-2014, 11:08
  43. 13-02-2014, 09:25
  44. 05-02-2014, 10:17
  45. 05-02-2014, 10:15
  46. 04-02-2014, 12:49
  47. 01-02-2014, 21:54
  48. 22-01-2014, 19:40
  49. 18-01-2014, 05:14
  50. 15-01-2014, 20:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •