Ciekawe czy są już zakłady bukmacherskie z pytaniem czy 787 poleci w tym roku, a jeśli tak, to jakie są stawki
Teraz tak, wlasnie to tlumaczylem. Skoro jednak wczesniej "pouczalem" rafsze, ze jest 850, uczciwosc nakazuje odnalezc brakujace 10 szt.
Zauwazylem...
Chociaz nie calkowicie z mojej winy to wszystko wytlumaczylem i przeprosilem.
Ciekawe czy są już zakłady bukmacherskie z pytaniem czy 787 poleci w tym roku, a jeśli tak, to jakie są stawki
Nowa garść wieści:
- instalacja poprawki konstrukcyjnej w łączeniu skrzydeł z kadłubem w egzemplarzu ZA001 została zakończona;
- testy na ZA997 mają się rozpocząć pod koniec listopada;
- pierwszy lot - prawdopodobnie tuż przed Bożym Narodzeniem.
Więcej - tutaj.
Wierzę w sukces tej maszyny równie silnie, jak nie wierzę w sukces komercyjny A380 i nie chodzi tu o sympatię do B czy brak sympati do A lecz o wizję rozwoju lotnictwa. Ale strasznie się obawiam, czy presja medialna nie będzie zgubna dla tej konstrukcji. Od początku każdy wiedział, że nie ma szans na realizację tego projektu "o czasie". Poślizg A380 był dowodem na to, że nawet mniej rewolucyjna konstrukcyjnie maszyna nie jest możliwa do stworzenia w zakładanym przez marketingowców czasie. Ciągłe przekładanie startu 787 buduje psychozę. Pytanie jest tylko takie: na ile tej psychozie poddadzą się ludzie z B. Powie ktoś "to profesjonaliści" tak, ale i oni podlegają presji. Ogromnej presji. Historia lotnictwa pisana jest krwią. Historia nowych konstrukcji zna przypadki zbyt pośpiesznych prób wprowadzenia maszyny na rynek. Obie maszyny o których myślę, były rewolucyjne, obie wprowadzały nowe standardy, obie zmieniły lotnictwo i obie były konstrukcyjnymi bublami. To oczywiście Comet i DC10. Mam nadzieję, że 787 wystartuje JAK BĘDZIE GOTÓW a nie "przed Bożym Narodzeniem" !!!
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Witek, nie panikuj Będzie dobrze. Boeing mimo wszystko nie pozwoliłby sobie na wypuszczenie bubla na rynek...
Bardzo symptomatyczne jest, że Boeing siedzi cicho jak mysz pod miotłą. Może zmienili PR na bardziej realistyczny i teraz 2 razy pomyślą zanim coś ogłoszą... Tak czy siak, bardzo bym się ucieszył z takiego prezentu gwiazdkowego
To teraz czas na testy statyczne. Ciekawe czy tym razem wyniki będą ok.
Pierwszy lot planowany na 22.12 ??
Boeing 787 Likely To Make First Flight Around Dec 22 -Source
Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbędzie się jeszcze w tym roku
Przedstawiciele Boeinga poinformowali w piątek (20 listopada) podczas , że firma przygotowuje się do przeprowadzenia pierwszych lotów testowych samolotu 787 Dreamliner.
Pomimo, że opóźnienie związane z wprowadzeniem nowego odrzutowca pasażerskiego wynosi już ponad dwa lata, przedstawiciele firmy twierdzą, że dziewiczy lot odbędzie się jeszcze w tym roku.
- Nasz plan zakłada, że samolot pierwszy raz poleci przed końcem roku, a pierwsze dostawy rozpoczną się pod koniec 2010 - powiedział Marco Cavazzoni, dyrektor generalny ds. końcowego montażu oraz dostaw firmy Boeing.
Pierwsze testy w locie miały się odbyć już kilka miesięcy temu, jednakże w ostatniej chwili firma zdecydowała o wyznaczeniu nowej daty ich przeprowadzenia. Głównym powodem tej decyzji było wykrycie, podczas testów statycznych, poważnej usterki jednej z części kompozytowego kadłuba.
Usterka została usunięta i obecnie prowadzone są dalsze testy na ziemi. Samolot ma się wzbić w powietrze po ich ukończeniu.
Samolot Boeing 787 Dreamliner będzie budowany w całości z materiałów kompozytowych. Według producenta będzie on dużo lżejszy oraz wydajniejszy od obecnie dostępnych na rynku samolotów pasażerskich tej samej klasy.
Kilkanaście linii lotniczych z całego świata zamówiło, jak do tej pory, 840 sztuk nowego samolotu.
Pierwszy lot testowy Dreamlinera odbędzie się jeszcze w tym roku - Lotnicza Polska -
Ostatnio edytowane przez Witek Z ; 23-11-2009 o 23:00
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Tekst artykułu już został zmieniony. Najwidoczniej autor wolał przyznać się do błędu niż strzelić sobie w łeb.Samolot Boeing 787 Dreamliner będzie budowany prawie w całości z materiałów kompozytowych. Według producenta będzie on dużo lżejszy oraz wydajniejszy od obecnie dostępnych na rynku samolotów pasażerskich tej samej klasy.
Do tej pory producent otrzymał zamówienie na 840 sztuk nowego samolotu.
Wygląda na to że już zakończyli dłubanie przy kadłubie i uparcie będą chcieli polecieć w tym roku. Prezencik na gwaizdkę?
Artykuł:
Boeing wzmocnił kadłub Dreamlinera | Forsal.pl
Według nieoficjalnych informacji testowanie wzmocnionego połączenia skrzydła z kadłubem powiodło się. Szczegóły - tutaj.
Gromy, jakie potem było słychać w okolicach Everett, były dźwiękiem kamieni spadających z serc inżynierów Boeinga
A400. Wróbelki ćwierkają, że moooże jeszcze w tym tygodniu, jeśli pogoda pozwoli.
W 787 było za dużo bebeszenia przy instalacji tych poprawek, poza tym muszą jeszcze zakończyć prace przy dokumentacji i przekazać ją do FAA, żeby otrzymać dopuszczenie do lotu - a to potrwa jeszcze "chwilkę".
Według tego co pisze Flightblogger, w grudniu będzie również latał ZA002 Nieźle, oby tak dalej...
Zakładki