Mieli problem techniczny. Wspornik goleni głównej, zabezpieczający podwozie przed złożeniem w czasie lądowania, nie zablokował się jak należy. Najpierw załoga kilkakrotnie chowała i wypuszczała podwozie, a następnie wypuścili awaryjnie i wylądowali.
Wot, taki chochlik się znalazł
Obiło się komuś o uszy gdzie ANA puści pierwszego 787 ?
Szukam w sieci i pojawiają sie domysły, że będzie to Azja. Mnie zastanawia czy LHR będzie pierwszym portem w Europie obsługującym 787 ?
NIKON D5100, , MTO 11CA
Skrócony lot DreamlineraTvm24.plLĄDOWANIE PO PONAD GODZINIE LOTU TESTOWEGO
Drugi lot Dreamlinera odbył się już bez takiego zainteresowania mediów, jak ten sprzed tygodnia. Druga maszyna z prototypowej serii amerykańskiego Boeinga po raz drugi wzbiła się w powietrze we wtorek - i szybko wróciła na ziemię.
Po niespełna dwóch godzinach lotu Dreamliner był znów na lotnisku. Powodem były kłopoty z mechanizmem sterowania klapami, zgłoszone przez pilotów.
Testy odbywają się na lotnisku Everett Paine Field w stanie Waszyngton na Zachodnim Wybrzeżu USA. Tym razem w powietrze wzbiła się maszyna pomalowana w barwy japońskich linii All Nippon Airways, które są wśród pierwszych odbiorców nowego samolotu. Jak podano, do testów będzie używanych sześć Dreamlinerów z pierwszej serii.[...]
I jeszcze lotniczapolska.pl:Problemy Dreamlinera podczas lotu testowego
Boeing potwierdził wczoraj, że podczas drugiego lotu testowego samolotu 787 Dreamliner wykryto drobne problemy z przednim podwoziem. Miały one zostać usunięte jeszcze w powietrzu.
Informacja o problemach z podwoziem wyszła od anonimowego operatora radiowego, który nasłuchiwał wymiany korespondencji pomiędzy załogą 787 (na pokładzie było tylko dwóch pilotów), a pilotem samolotu asystującego. W pewnym momencie radiowiec usłyszał jak pilot asystujący mówi załodze o nieprawidłowym wychyleniu przedniego podwozia (około 15 stopni od normalnego położenia). Po otrzymaniu tej informacji piloci mieli odwołać decyzję o rozpoczęciu podejścia początkowego i zawrócić, dając szansę pilotowi asystującemu na ponowne przyjrzenie się podwoziu, a inżynierom na rozwiązanie tego problemu.
W oświadczeniu prasowym firma Boeing poinformowała, że usterka nie była poważna oraz, że loty testowe są właśnie po to, aby wykrywać tego typu problemy i usuwać je jeszcze w fazie testów. - Wymiana radiowa pomiędzy pilotami a inżynierami, słyszana poza systemem kontroli lotów, może być czasem źle interpretowana przez nasłuchujących. Ważne jest, aby pamiętać, że program lotów testowych prowadzony jest po to, aby wykrywać i rozwiązywać występujące problemy - napisano w oświadczeniu.
Tak się zastanawiam, skoro mają testować 6 maszyn, może któraś pojawi się w malowaniu LOTu
Też się zastanawiałem po co te samoloty lecą razem z testowanym samolotem. Problem z podwoziem uświadomił mi cel asysty. Z innych samolotów można ocenić właśnie czy z podwoziem wszystko ok, czy klapy działają jak należy, czy np. wszelkie drzwi, bagażniki nie otwarły się przypadkiem lub nie rozszczelniły itp itd.
Poza tym na pewno, fotki i filmiki ...
Wszystko jest kwestią czasu...
Nie pojawi się.
All Nippon zapewnił sobie reklamę w postaci malowania jednego z egzemplarzy testowych w momencie stania się pierwszym klientem 787. Tak samo było w przypadku United Airlines i 777.
Wszystkie pozostałe egzemplarze testowe 787 będa posiadały uproszczone malowanie firmowe a'la pierwszy egzemplarz 747-8. Na a.net są już nawet zdjęcia ZA003 w takim malowaniu.
Ostatnio edytowane przez ojcie_c ; 24-12-2009 o 04:24
Precyzując-nie jest powiedziane, że LOT dostanie to jako pierwsza linie, ponieważ harmonogram dostaw ciągle się zmienia i może się okazać, że pierwszy B787 w Europie dostanie inna linia, nie jest powiedziane jaka...
Nie jestem upoważniony do podawania danych mojego rozmówcy
Dzis ZA001 znowu latał
A tu większa galeria Dreamlinera
Boeing 787_: un album sur Flickr
Trasa lotu na żywo
FlightAware > Boeing Commercial Airplane Group #1
Można gdzieś oglądnąć relacje z lotu 7e7 (powtórkę) ?
Psikus jak psikus.
Pozwolę sobie zauważyć, że pierwszymi klientami w Europie były Blue Panorama (IT) i FirstChoice (UK). Jeśli ci dwaj klienci dogadali się z Boeingiem na wzięcie "gorszych" Dreamlinerów z początku serii, to nie powinno nikogo dziwić, że dostaną je przed Lot.
Lot miał być pierwszym odbiorcą 787 w Europie. Nigdy zaś nie był pierwszym klientem na tą maszynę na kontynencie europejskim.
Zakładki