Strona 160 z 180 PierwszyPierwszy ... 60 110 150 158 159 160 161 162 170 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,181 do 3,200 z 3594
Like Tree1448Likes

Wątek: Boeing 787 "Dreamliner"

  1. #3181
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    @bedrzich to ja z kolei poproszę Cię o porównanie "kompatybilności" jeśli chodzi o przejście z 787 na 777 (i vice versa): czy ich kabiny rzeczywiście mają tyle wspólnego i przejście z jednego na drugi jest rzeczywiście taką łatwizną, jaką to objawia propaganda boeingowska, czy są jakieś wyzwania dla pilota "po drodze"?

  2. #3182
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    To chyba linie naciskają a nie nadzory, żeby zaoszczędzić na TR. Łączony TR (jak A330/A350, czy 777/787) daje też większą elastyczność linii (przy mniejszych kosztach).Nie debil, ale im więcej trzeba przeszkolić tym więcej to kosztuje . Największą pewnie różnicę to robi dla jednolitych i licznych flot (LCC jak Southwest czy Ryanair).
    Eee tam...
    Z tymi kosztami to czy ja wiem? Weźmy u nas - 800 pilotów 777 można by przeszkolić na 787 prawda? No to mamy - 2 sesje FTD + 3FFS + skill test + sesja RNAV = 5 razy 800 razem 4000 sesji symulatora (!) - dziennie symulator robi 5 czyli przeszkolenie wszystkich pilotów 777 na 787 zajęło by... ponad 2 lata! A gdzie okresowe sesje LPC/OPC na które wykorzystywane są 3-4 sesji dziennie?? Trening nowych pilotów? Przy dostępności 1 sesji na dzień przeszkolenie wszystkich zajęłoby... 10 lat! Kwestia skali...
    Pozdrawiam!
    Piotr

  3. #3183
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    @bedrzich to ja z kolei poproszę Cię o porównanie "kompatybilności" jeśli chodzi o przejście z 787 na 777 (i vice versa): czy ich kabiny rzeczywiście mają tyle wspólnego i przejście z jednego na drugi jest rzeczywiście taką łatwizną, jaką to objawia propaganda boeingowska, czy są jakieś wyzwania dla pilota "po drodze"?
    Propaganda - duży LAJK ode mnie
    Są tak podobne jak są różne! Inny kokpit, inne systemy, inaczej latają... Procedury za to podobne, choć czasem lekko to naciągane. Dobrze, że choć awaryjnie tzw. Memory Items są takie same. Ale czasem można sie przejechać próbują zrobić coś na 787 wg "way-a" z 777...
    Pisałem, że fajnie czasem polatać na light twin
    ojcie_c likes this.

  4. #3184

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    bardzo prosty FMC, żeby nie rzec inaczej, o takiej sobie ergonomii - klawisze funkcyjne na ekranie to taki sobie pomysł
    Przecież i tak wszystko macie przesyłane więc tak dużo nie musicie tam klepać.

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Górny panel z ciągłą zabawą w przełączanie (kto tak robi w 21 wieku??)
    O czym konkretnie mowa?

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Jest to nowy samolot to i wygląda fajnie, ale te bajery nawet dla pasażerów są słabo widoczne - może okna?
    Najfajniejsze jest właśnie to czego nie widać. Wyższe ciśnienie i wilgotność. Przejście na elektrykę co ma swoje dobre i złe strony. Hamulce z możliwościa rekonfiguracji systemu w przypadku usterek i "funkcją" zmniejszającą zużycie. "Wieczny" hamulec postojowy. Możliwości przekonfigurowania całego samolotu w przypadku usterek. To tak na szybko.

  5. #3185
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie Boeing 787 "Dreamliner"

    Panel gorny - przelaczanie pomp hydro, ogolnie panel mniej przejrzysty niz w Airbusie (niestety). FMC i tak trzeba uzywac wiec gdyby byly choc klawisze funkcyjne byloby szybcie, latwiejsze przelaczanie pomiedzy stronami. Cisnienie - w stos. do 777 zadna roznica, wilgotnosc i owszem. Choc w nowszych naszych samolotach nie bedzie moisturizera bo powoduje jednak klopoty z elektronika. Hamulce - moze i latwiej, ale dobiegi sa srednio o 15-20% dluzsze od 777 przy sporo mniejszej masie. Konfiguracja usterek - niektore moze i tak, ale nie zaiwazylem jakiejs roznicy, nie ma jednych ma za to drugie - generalnie bywa różnie... Diagnostyka w sumie na podobnym poziomie, choc mozliwosci beda wieksze kiedy kiedys moze zadziala diagnostyka bezprzewodowa (inne linie tez ciagle z tym walcza, a raczej chyba nadzory)
    Jest jedna rzecz w ktorej kazdy Boeing jest lepszy od innych - to prosta, przejrzysta dokumentacja, choc (ponoc) europejska konkurencja stara sie to podgonic
    Nie zrozum mnie zle - to dobry samolot, ale uwazam ze Boeing mogl go zrobic jeszcze lepiej!
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 28-11-2015 o 02:01
    thewho, mikmach, jtf2 and 2 others like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  6. #3186

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Hamulce - moze i latwiej, ale dobiegi sa srednio o 15-20% dluzsze od 777 przy sporo mniejszej masie.
    Ale czy muszą być krótsze?
    Jeśli dokładnie wiadomo ile dobieg zajmuje, dobiera się odpowiednie lotniska i w ogóle bezpieczeństwo jest zachowane to dzięki mniejszemu wyżyłowaniu systemu hamującego może on być lżejszy a więc bardziej ekonomiczny. A o to chyba teraz najbardziej chodzi w projektowaniu samolotów?

  7. #3187
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie Boeing 787 "Dreamliner"

    Nie to ze musza, bo to nie o normalne operacje mi chodzi! Mozliwosc uzycia krotszego pasa w sytuacji awaryjnej jest jednak bonusem, nie tylko chyba i dla mnie? A poza tym - przez 6 lat nie mialem "Hot Brakes" na 777 - a na 787 juz kilka razy, szczegolnie latem, na tych samych pasach...
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 30-11-2015 o 22:03
    ojcie_c, Mimis and Canonier like this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  8. #3188

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Tak z ciekawości. Do ilu, na wskaźniku, dobiły te gorące hamulce. Do pełnego obrazu poproszę o info co ile spadają hamulce na 777. Nie słyszałem o przypadku na dreamach firmy z tradycjami aby hamulec spadł z powodu zużycia. Może właśnie dlatego są takie a nie inne. Ciekawe byłoby porównanie z hamulcami na 767.

  9. #3189
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Wy tu gadu-gadu, a tymczasem Boeing zakończył testy zmęczeniowe płatowca 787, po ponad 160000 symulowanych cykli start-wznoszenie-przelot-zniżanie-lądowanie. Testowany egzemplarz doświadczalny nie wykazał żadnych negatywnych zmian w strukturze.

    Warto dodać, że projektowana żywotność płatowca 787 to 44000 cykli.

    http://aviationweek.com/commercial-a...67352798d828ed

  10. #3190
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Tak z ciekawości. Do ilu, na wskaźniku, dobiły te gorące hamulce. Do pełnego obrazu poproszę o info co ile spadają hamulce na 777. Nie słyszałem o przypadku na dreamach firmy z tradycjami aby hamulec spadł z powodu zużycia. Może właśnie dlatego są takie a nie inne. Ciekawe byłoby porównanie z hamulcami na 767.
    Co ile spadają? Nie mam pojęcia...
    Brake Temp na EICASie wyskakuje powyżej 4.9 - od 5.0 a miewałem ponad 6... Na 777 nie widziałem powyżej 3-3.5. Weź pod uwagę, że przeważnie jednak mamy tu nieco cieplej
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 02-12-2015 o 15:15
    Pozdrawiam!
    Piotr

  11. #3191

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Do 7 nie ma żadnych czynności do wykonania. Boeing cały czas bada zespoły więc myślę że za jakiś czas 5 nie będzie już żółta.
    W mojej opinii porównywanie hamulców z 777 i 787 jest niewłaściwe, to są różne konstrukcje i zapewne projektowane pod inne założenia. Nie zdziwiłbym się jakby Boeing wybrał dłuższe "życie" hamulca kosztem trochę gorszych parametrów. Jak pisałem w firmie z tradycjami nie znam przypadku wymiany zespołu na okoliczność zużycia.

  12. #3192
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie Boeing 787 "Dreamliner"

    W jednym (?) przypadku wpadli technicy i dawaj samolot na podnośniki i kołami kręcą, bo ponoć taka procedura! Nie pamiętam ile było! Poza tym dość często jest spora różnica na zespołach lewym/prawym w zależności w którą stronę po lądowaniu skręcałem - np. w prawo - prawe hamulce miały o ponad 2 jednostki więcej! Rzecz niespotykana na dużym... Pilotowi to w sumie KONSTRUKCJA hamulców to w sumie lata kalafiorem, aby zatrzymać samolot tam, gdzie trzeba! Poza tym - chciałeś opinii pilota latającego na obu, więc piszę... Dalej uważam, że wspólny type rating za lekko naciągany i z tego co rozmawiam z kolegami - nie jestem w tym odosobniony. Jak będą 777X pewnie będzie mniej różnic, przynajmniej w szoferce, bo w właściwości lotne trudno mi uwierzyć.
    Ostatnio edytowane przez bedrzich ; 02-12-2015 o 22:55
    Canonier likes this.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  13. #3193
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Znowu Wam przerwę.

    I znowu przez Aviation Week.

    Boeing zamroził projekt 787-10. Oznacza to, że prace projektowe są zakończone. Pierwszy lot w 2017, pierwsza dostawa w 2018. 95% części będzie wspólnych z wcześniejszymi wersjami samolotu.

    Design Milestone Clears Boeing 787-10 For Production | Commercial Aviation content from Aviation Week
    Goppel likes this.

  14. #3194
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Boeing zamroził projekt 787-10.
    Zamrozic projekt to kontynuować czy wstrzymać prace?
    Stoarn and michastrain like this.

  15. #3195

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    wyrazenie to freeze design ma troche inne znaczenie niz swojskie zamrozic projekt

  16. #3196
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    wyrazenie to freeze design ma troche inne znaczenie niz swojskie zamrozic projekt
    Dlatego wlasnie zapytałem.
    Po polsku post ojca brzmi trochę bez sensu.

  17. #3197

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Projekt został przekazany do realizacji.

  18. #3198
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Po polsku post ojca brzmi trochę bez sensu.
    Bez sensu to jest ponglisz na polskojęzycznym forum.
    Określenie "zamrozić projekt" od dziesięcioleci funkcjonuje w branży technicznej w Polsce.

    I nie, nie będę stosował spolszczeń angielskojęzycznych odpowiedników z myślą o dzieciach Neostrady. To samo tyczy się skrzydełek, lotnisk docelowych i innych terminów, posiadających polski odpowiednik.
    Maruś likes this.

  19. #3199
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Bez sensu to jest ponglisz na polskojęzycznym forum.
    Określenie "zamrozić projekt" od dziesięcioleci funkcjonuje w branży technicznej w Polsce.

    I nie, nie będę stosował spolszczeń angielskojęzycznych odpowiedników z myślą o dzieciach Neostrady. To samo tyczy się skrzydełek, lotnisk docelowych i innych terminów, posiadających polski odpowiednik.
    Co się tak uniosles?

  20. #3200

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    Zdradz ojciec offtopicowo w jakiej branzy.
    Wlasnie mija 10 lat jak zaprzestalem projektow w Pl i ciekawosc mnie zzera gdzie zamraza sie owe
    Jerry, michastrain and KZ like this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

LinkBacks (?)

  1. 02-08-2015, 21:29
  2. 25-03-2015, 18:27
  3. 05-03-2015, 08:33
  4. 31-01-2015, 16:12
  5. 13-01-2015, 03:42
  6. 04-01-2015, 17:50
  7. 23-12-2014, 21:07
  8. 23-12-2014, 20:56
  9. 22-12-2014, 11:13
  10. 22-12-2014, 08:37
  11. 06-12-2014, 09:53
  12. 07-11-2014, 01:37
  13. 02-11-2014, 08:54
  14. 20-10-2014, 11:02
  15. 29-09-2014, 13:09
  16. 17-08-2014, 14:53
  17. 12-08-2014, 10:55
  18. 01-08-2014, 22:47
  19. 25-07-2014, 14:27
  20. 09-07-2014, 15:10
  21. 08-07-2014, 08:17
  22. 05-07-2014, 22:19
  23. 24-06-2014, 18:15
  24. 24-06-2014, 16:30
  25. 17-06-2014, 15:18
  26. 07-06-2014, 06:33
  27. 04-06-2014, 19:11
  28. 21-05-2014, 14:56
  29. 17-05-2014, 02:55
  30. 10-05-2014, 12:05
  31. 09-05-2014, 20:58
  32. 09-05-2014, 20:56
  33. 09-05-2014, 20:54
  34. 05-05-2014, 16:20
  35. 29-04-2014, 10:16
  36. 29-03-2014, 20:41
  37. 14-03-2014, 02:24
  38. 27-02-2014, 22:46
  39. 27-02-2014, 22:39
  40. 20-02-2014, 22:51
  41. 17-02-2014, 18:24
  42. 17-02-2014, 11:08
  43. 13-02-2014, 09:25
  44. 05-02-2014, 10:17
  45. 05-02-2014, 10:15
  46. 04-02-2014, 12:49
  47. 01-02-2014, 21:54
  48. 22-01-2014, 19:40
  49. 18-01-2014, 05:14
  50. 15-01-2014, 20:36

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •