Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 43
  1. #21
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie


    Polecamy

    Przepustowość jest kiepska. Bez rozbudowy Okęcia albo budowy nowego lotniska nie ma co liczyć na nowych przewożników w Warszawie. Kto będzie się pchał na takie zatłoczone lotnisko. Dziwię się też LOT że nie jest zainteresowane nowym lotniskiem w którym mógłby ulokować swój HUB i próbować tworzyć sieć połączeń z Europy Zachodniej do Azji. Polska jest w idealnym położeniu do takich połączeń. Ale tylko duże lotnisko może dać powodzenie takim planom. Nikt z Europy nie będzie się przesiadał na Okęciu gdy nawet po otwarciu T2 jest zatłoczony a w następnych latach będzie tylko gorzej. Dziwię się że rząd tak walczy o LOT aby przypadkiem nie znalazł się w obcych rękach a nie zapewnia szans rozwoju naszemu przewoźnikowi. Teraz pewnie i tak jest już za poźno na takie rozwiązania bo konkurencja nie śpi. Jedyna szansa to dociągnięcie jakoś do czasu otrzymania B787 i rozbudowa Okęcia albo budowa nowego lotniska.

  2. #22
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A kto niby nie chce latac do WAW z powodu małego lotniska ? Nie latają, bo nie ma dużego zapotrzebowania na loty p2p. Chyba nikt nie wierzy, że jakieś linie azjatyckie czy amerykańskie lub inne europejskie zrobią sobie w WAW hub. Dla Lotu Okęcie starczy jeszcze na 100 lat, bo wzrost przewiezionych paxów w ostatnich latach to zasługa czarterów i low costów, które w przytłaczającej większości przeniosą sie do Modlina. To tak, jakbyna dzień dobry spadła 1/4 - 1/3 lotów (w tym prawie wszystkie nocne), albo i więcej. Poza tym rozwój lotnictwa cywilnego wskazuje, że za kilkanaście lat będą trzy duże linie i ich satelici (w tym Lot). Jeśli Szwajcarów czy Wlochów nie stac na dokładanie do państwowych (chociaż częsciowo) przewoźników, tonas tym bardziej. A LH, AF czy BA na pewno nie będą rozwijac swoich podwładnych i zależnych finansowo spółek własnym kosztem. Jednym słowem Mszczonów-Mirabel to mrzonki.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    To było a propos argumentu, że wg FAA da się na takim lotnisku zrobić 265000 operacji, nie wiem, ile wg CFMU jest max na godzinę.
    Przypominam też o układzie TWY.
    No oczywiście, że w idealnych warunkach to da się zrobić. Ale przy obecnym układzie to na taką ilość operacji nie można liczyć.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  4. #24
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko
    No oczywiście, że w idealnych warunkach to da się zrobić. Ale przy obecnym układzie to na taką ilość operacji nie można liczyć.
    Nie wiem jakie to maja niby byc te "idealne" warunki. FAA naogol uzywa w swoich obliczeniach formuly sprawdzone ich wlasna praktyka. Jakby ktos przetransportowal cale Okecie do USA to tyle by tam z tego uzyskali a sam fakt ze lotnisko jest w Polsce samo w sobie nie jest pewnie idealna sytuacja ale to inna sprawa

  5. #25
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez k_sko
    No oczywiście, że w idealnych warunkach to da się zrobić. Ale przy obecnym układzie to na taką ilość operacji nie można liczyć.
    Nie wiem jakie to maja niby byc te "idealne" warunki. FAA naogol uzywa w swoich obliczeniach formuly sprawdzone ich wlasna praktyka. Jakby ktos przetransportowal cale Okecie do USA to tyle by tam z tego uzyskali a sam fakt ze lotnisko jest w Polsce samo w sobie nie jest pewnie idealna sytuacja to inna sprawa
    Hehe to jest swieta prawda.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  6. #26
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No, ekspercie, co takiego jest świętą prawdą?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #27
    Awatar jubell

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA/EPSY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Jakby ktos przetransportowal cale Okecie do USA to tyle by tam z tego uzyskali a sam fakt ze lotnisko jest w Polsce samo w sobie nie jest pewnie idealna sytuacja ale to inna sprawa
    a to w USA samoloty jakoś inaczej latają? czy chodzi Ci o to, że Okęcie ma niewykorzystany potencjał, a w stanach dało by się w pełni go wykorzystać? (nie dlatego, że w Polsce ktoś tego nie potrafi, a dlatego, że nie ma takiej potrzeby)

  8. #28
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    [głosem Polonusa z "Kochaj albo rzuć"]:
    -U nas w Ameryka wszystko największe, najlepsze!
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  9. #29
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jubell
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Jakby ktos przetransportowal cale Okecie do USA to tyle by tam z tego uzyskali a sam fakt ze lotnisko jest w Polsce samo w sobie nie jest pewnie idealna sytuacja ale to inna sprawa
    a to w USA samoloty jakoś inaczej latają? czy chodzi Ci o to, że Okęcie ma niewykorzystany potencjał, a w stanach dało by się w pełni go wykorzystać? (nie dlatego, że w Polsce ktoś tego nie potrafi, a dlatego, że nie ma takiej potrzeby)
    Nie kapujesz co napisalem - ja nic nie twierdze. Tylko jak 'eksperci' od ATC w Polsce twierdza ze przepustowosc Okecia jest jaka jest (w zrozumieniu kiepska) i ze tych FAA cyfr na da sie osiagnac to jakie sie nasuwaja wnioski? Nie, samoloty w Polsce lataj tak samo ale biurokracja ktora tymi samolotami zarzadza 'lata' widocznie troche inaczej Jak nie w biurokracji to gdzie indziej jest ta niemoznosc?

  10. #30
    keylan
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old
    to zasługa czarterów i low costów, które w przytłaczającej większości przeniosą sie do Modlina.
    niewiem czy się przeniosą, jakieś pół roku temu czytałem że ULC nie ma żadnych planów co do zmiany zagospodarowania przestrzeni powietrznej nad warszawą, a zdaje się że jedno z podejść do okęcia przechodzi nad modlinem...

  11. #31
    Awatar Tusha

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Gostyń (Górny Śląsk)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old
    A kto niby nie chce latac do WAW z powodu małego lotniska ? Nie latają, bo nie ma dużego zapotrzebowania na loty p2p. Chyba nikt nie wierzy, że jakieś linie azjatyckie czy amerykańskie lub inne europejskie zrobią sobie w WAW hub.
    Nie chodziło mi o latanie do Warszawy tylko przez Warszawę do Azji. Warszawa ma bardzo dobre położenie do takich połączeń. Ale nikt nie będzie się przesiadał na tak małym lotnisku jakim jest Okęcie.

  12. #32
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    [głosem Polonusa z "Kochaj albo rzuć"]:
    -U nas w Ameryka wszystko największe, najlepsze!
    No jesli chodzi o latanie to akurat prawda

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    [głosem Polonusa z "Kochaj albo rzuć"]:
    -U nas w Ameryka wszystko największe, najlepsze!
    No jesli chodzi o latanie to akurat prawda
    Ale A380 to nie mają

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  14. #34
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez k_sko
    Ale A380 to nie mają
    Żadna linia nie ma A380 :P
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  15. #35
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho
    Cytat Zamieszczone przez Atco
    [głosem Polonusa z "Kochaj albo rzuć"]:
    -U nas w Ameryka wszystko największe, najlepsze!
    No jesli chodzi o latanie to akurat prawda
    Ano prawda. :P

  16. #36
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    No, ekspercie, co takiego jest świętą prawdą?
    Swieta prawda ze biurokracja Polska ogranicza numer operacji na Okeciu. To nie jest chyba takie trudne do zrozumienia..
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #37
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tusha
    Cytat Zamieszczone przez Old
    A kto niby nie chce latac do WAW z powodu małego lotniska ? Nie latają, bo nie ma dużego zapotrzebowania na loty p2p. Chyba nikt nie wierzy, że jakieś linie azjatyckie czy amerykańskie lub inne europejskie zrobią sobie w WAW hub.
    Nie chodziło mi o latanie do Warszawy tylko przez Warszawę do Azji. Warszawa ma bardzo dobre położenie do takich połączeń. Ale nikt nie będzie się przesiadał na tak małym lotnisku jakim jest Okęcie.
    Kto niby miałby tak latac ? Która linia zrobiłaby tu transkontynentalny hub przesiadkowy ? Lot Żaden Francuz, Niemiec czy Anglik nie poleci Lotem zamiast LH, AF czy BA (chy chociazby SASu lub Austriana). Żadna z azjatyckich linii też nie ulokuje tu swojego hubu, bo są już w sojuszach z wiodącymi liniami europejskimi. Samo położenie geograficzne nic nie znaczy (np. Mińska ma lepsze :P ).

  18. #38
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    Swieta prawda ze biurokracja Polska ogranicza numer operacji na Okeciu. To nie jest chyba takie trudne do zrozumienia..
    Można bardziej konkretnie?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old
    Kto niby miałby tak latac ? Która linia zrobiłaby tu transkontynentalny hub przesiadkowy ? Lot Żaden Francuz, Niemiec czy Anglik nie poleci Lotem zamiast LH, AF czy BA (chy chociazby SASu lub Austriana). Żadna z azjatyckich linii też nie ulokuje tu swojego hubu, bo są już w sojuszach z wiodącymi liniami europejskimi. Samo położenie geograficzne nic nie znaczy (np. Mińska ma lepsze :P ).
    Czy Europa to sami Francuzi, Niemcy i Anglicy? Austrian się z Dalekiego Wschodu wycofuje BTW. Położenie geograficzne Warszawy akurat znaczy dużo, trudno ją porównywać z Mińskiem. To najbliższa większości miast na Dalekim Wschodzie ponadmilionowa stolica UE. To, że jej potencjał nie jest obecnie wykorzystany, to nie znaczy że go nie ma. Tu nie musi być hub przesiadkowy na taką miarę, żeby Chopin nie wystarczył, ale z Europą to mamy dużo lepsze połączenia od Vantaa... I spokojnie moglibyśmy obsługiwać kilka większych Azjatyckich miast. Poza tym, ruch rośnie a duże lotniska się zapychają... Warszawa ma tę zaletę, że w wielu przypadkach jest na Daleki Wschód po drodze. To kwestia lat, ale skoro już nawet Ryga i Wilno kombinują...

  20. #40
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Atco
    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42
    Swieta prawda ze biurokracja Polska ogranicza numer operacji na Okeciu. To nie jest chyba takie trudne do zrozumienia..
    Można bardziej konkretnie?
    # Operacji na danym lotnisku jest obliczany przez FAA. Jak pogoda sie pogarsza to FAA robi czape z ATC na # operacji, dla przykladu powiedzmy ze z 100 spada do 60. W tym wypadku FAA z lotniska ktore ma podobny uklad WAW w USA by nie kontrolowala ruchu tak samo jak PPL lub EuroControl.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •