Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    nowy targ

    Domyślnie koleje vs tanie linie


    Polecamy

    czytaliscie o tym projekcie kilku duzych linii kolejowych w europie, ktore chca stworzyc cos na kształ aliansu, dac dobre i szybkie polaczenia w dobrych cenach, czeste polaczenia z centrum miasta do centrum miasta, wydaje sie ze ma ten projekt duuuze szanse powodzenia, jest notka na onet (polskie koleje nie sa brane pod uwage przy budowaniu aliansu)

  2. #2
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Tak jak widzę sens latania (a nie np. jeżdżenia samochodem) na odległości powyżej 500 km, tak popieram jednocześnie ideę szybich kolei na krótszych dystansach. Szybko, ekologicznie, z centrum do centrum. Zjawiskiem patologicznym jest tylko to, że podróż tanimi liniami okazuje się z reguły tańsza niż ekspresami ICE/TGV. Jeśli to się zmieni, tak trzymać, byle tylko Polska nie pozostała na uboczu! Podejrzewam jednak, że w Rzeczypospolitej zwycięży raczej idea budowania równoległych lotnisk, by np. mieszkańcy Torunia nie musieli dojeżdżać do Bydgoszczy i odwrotnie. Kiedy niektóre pośpieszne przemieszczają się z szybkością 30 km/godz. i to przestaje dziwić.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Mielec

    Domyślnie

    Przy zakładanych czasach Londyn-Paryż 2h15 minut, Londyn-Bruksela 1h 51 minut samolot wydaje się zbędny... no chyba, że będzie tańszy

  4. #4
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Sojusz przewoźników kolejowych odbierze klientów tanim liniom lotniczym?

    Siedmiu największych europejskich przewoźników kolejowych postanowiło wspólnie walczyć o pasażerów z tanimi liniami lotniczymi - napisał "Dziennik". Dziełem grupy jest projekt Railteam, a celem działanie podobne do lotniczego sojuszu Star Alliance. W kolejowym sojuszu najważniejszymi partnerami są niemiecki Deutsche Bahn i francuska szybka kolej TGV, a partnerują im narodowi przewoźnicy z Austrii, Szwajcarii, Belgii oraz Holandii i Wielkiej Brytanii.

    Przejazd z Londynu do Paryża trwał będzie tylko 2 godz. 15 minut - godzinę krócej niż dotychczas, z Londynu do Brukseli godzinę i 51 minut czyli o 30 minut krócej. TGV, jadący z prędkością 320 km/h, skróci podróż z Paryża do Stuttgartu do dwóch godzin (z czterech). Biorąc pod uwagę fakt, że pasażerowie rozpoczynają i kończą trasę w centrum miasta, oferta Railteamu jest dla nich bardzo atrakcyjna. Tym bardziej że przelot z Londynu do Paryża trwa prawie godzinę.

    Sojusz planuje przejmować klientów tanich linii lotniczych przede wszystkim dzięki gęstej siatce połączeń. Drugą silną bronią będzie ich częstotliwość. Na przykład między Londynem a Paryżem Eurostar, który kursuje Eurotunelem pod kanałem La Manche, zamierza uruchomić 15 połączeń dziennie. Silną stroną sojuszu będą również ceny biletów - nie powinny one przekroczyć 30 euro.

    Według planów, szybka kolej przejmie przewozy w czworokącie - między Budapesztem lub Wiedniem na wschodzie, Paryżem na zachodzie, Londynem na północy i Marsylią na południu. Polska na razie nie jest brana pod uwagę, m.in. z powodu nieodpowiedniej infrastruktury kolejowej.
    Zaorać, buraki posiać...

  5. #5
    Awatar SITOR

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Żędowice/EPKT

    Domyślnie

    Nie ma sie co dziwić,że Polska nie jest brana pod uwagę.W Polsce są duże ograniczanie prędkości nie tylko przez stan torów ale też przez złodziejswo!Od mojego kolegi ojciec pracuje na koleii i mówił, że co dziennie spotyka się z głoszeniemi o "brak szyn" może jest to śmieszne ale taka jest przykra prawda.Jedyną nadzieją są mistrzostwa EURO 2012 kiedy to Polska będzie musiała coś z tym zrobić ponieważ kolej wtedy będzie bardzo ważna...Przecież ludzie nię będą jeździć ani latać prze Warszawę np. z Gdańska to Katowic.Może to dziwny przykład ale tak myślę
    FS PILOT =)
    Lotnictwo moim życiem...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No, już za kilka lat podróż koleją z Gdańska do Katowic via Warszawa ma wynosić nieco ponad 4h, więc chyba inna trasa mało konkurencyjna będzie...

  7. #7
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Niecierpię koleji - każdych, nie tylko PKP. Zawsze mnie denerwują, nudzą i złoszczą. Ale... Mam doświadczenia z pobytu w Japonii. Tam przejazdy Sinkansenem są upiornie drogie. Niech wystarczy Wam, że za dwie osoby za 12 dni dość intensywnego przemieszczania się w zakresie Tokio - Kiusiu wydaliśmy 1200 Euro na bilety (wydalibyśmy po zliczeniu cen, bo mieliśmy Japan Rail Pass, co potaniło te przejazdy). Nie przyszło nam jednak do głowy latanie samolotami. Są one w tej samej cenie, ale kwestia dojazdu z/na lotnisko rozwiązuje dylemat na rzecz pociągu. Oczywistym warunkiem jest szybkość przejazdu. Atut w postaci dojazdu do samego centrum Kioto podczas gdy dolot na KIX oznacza dodatkowo 1,5 h dojazdu koleją do Kioto jest nie do pobicia.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  8. #8
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No, już za kilka lat podróż koleją z Gdańska do Katowic via Warszawa ma wynosić nieco ponad 4h, więc chyba inna trasa mało konkurencyjna będzie...
    od tych wakacji mialo sie jechac z KRakowa do Gdyni 5 godzin. 2:40 do Wawy i 2:30 do Gdyni no i jak narazie do Wawy sie fajnie jezdzie ale dalej sie intercity wlecze i podroz przez cala Polske trwa 7:45 wiec nie wiem czy i kiedy nasi cos z tym zrobia. Jezeli chodzi o reszte Europy to tak jestem w stanie w to uwierzyc

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piter_EPTM_EPKK
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    No, już za kilka lat podróż koleją z Gdańska do Katowic via Warszawa ma wynosić nieco ponad 4h, więc chyba inna trasa mało konkurencyjna będzie...
    od tych wakacji mialo sie jechac z KRakowa do Gdyni 5 godzin. 2:40 do Wawy i 2:30 do Gdyni no i jak narazie do Wawy sie fajnie jezdzie ale dalej sie intercity wlecze i podroz przez cala Polske trwa 7:45 wiec nie wiem czy i kiedy nasi cos z tym zrobia. Jezeli chodzi o reszte Europy to tak jestem w stanie w to uwierzyc
    remont trasy W-wa Gdańsk od sierpnia (lub października zaleznie od terminu rozsztrygniecia przetargu) - będzie się jechało 1,5 godziny dłużej, za to po remoncie (2009) czas przejazdu będzie wynosił 2 godziny i 15 minut

  10. #10
    piter_EPTM_EPKK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    remont trasy W-wa Gdańsk od sierpnia (lub października zaleznie od terminu rozsztrygniecia przetargu) - będzie się jechało 1,5 godziny dłużej, za to po remoncie (2009) czas przejazdu będzie wynosił 2 godziny i 15 minut
    no super czyli teraz kolejne 1,5 godziny w plecy czad na maksa po prostu zyc nie umierac. I jeszcze plany na sierpien kiedy wszyscy chca na wakacje. Widze ze bede mial utrudniony dojazd do dziewczyny wiec pozostaje LOT

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC, TXL

    Domyślnie

    Od czasu zaliczenia kolei transsyberyjskiej (w sumie pozytywne wrażenia) jestem organicznie niezdolny do przejechania polskimi kolejami nawet trasy Szczecin-Warszawa. Po prostu czuję wtedy że umieram. Wolę zaoszczedzić trochę grosza i poleciać samolotem -- albo wcale.

    Jazda samochodem na długich trasach jest jeszcze gorsza.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Niecierpię koleji - każdych, nie tylko PKP. Zawsze mnie denerwują, nudzą i złoszczą.
    A próbowałeś SBB albo NSB?

  13. #13
    SEO
    SEO jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Krakow

    Domyślnie

    a ja lubie dobre pociagi zwłaszcza hiszpański AVE z MAD-SEV , zdarzyło mi sie tez 4 krotnie pokonac trase Kraków -Marrakesz (+ prom z Tangeru do Algecirras ) koleja .



    Pociągiem po Polsce 220 km/h
    :
    http://miasta.gazeta.pl/krakow/1,357....html?skad=rss

  14. #14
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie


    Polecamy

    SBB jest rzeczywiście super Ale najpier i tak trzeba tam dolecieć samolotem :P
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •