Ale ten SAS międzynarodowy zostanie jeden
SAS zostanie wkrótce rozdzielony na 4 niezależne linie, 3 narodowe + SAS IC, każda z własnym kodem ICAO, jak donosi norweski portal Dagens Næringsliv i forum scanair.
Podobno ma to ułatwić Danii, Szwecji i Norwegii kontrole swoich samolotów...
Ale ten SAS międzynarodowy zostanie jeden
No wyraznie Stoarn pisze, ze beda 3 narodowe oraz Internetional.Zamieszczone przez jester
To po to sie kiedys laczyly, aby teraz sie dzielic? A co, nie moga sie samolotow doszukac?
A kod IATA zostanie ten sam?
Kod IATA NOrge ma BU, nie wiadomo jak z innymi.
SAS International, czyli A330/340, choć to nie wynika z artykułu, ale spekuluje się wśród znajomych, że będzie linią norweską, operującą z CPH i ARN, bo Norwegia ma najwygodniejsze dla linii prawodawstwo jeżeli chodzi o leasing zwrotny etc.
Do tej pory kontrole wszystkich samolotów odbywały się w Sztokholmie, a państwa zwierzchnie nad maszynami (głównie Norwegia) miały problem z efektywną kontrolą nad nimi.
Od strony pasażera chyba różnica będzie niezauważalna.
A jak z czlonkostwem formalnym w Star Alliance?
Wczoraj przed północą wylądowałpo raz pierwszy w Kopenhadze pierwszy Canadair 900 dla SAS Danmark.
Maszyna ma reg'a OY-KFA, nazywa się Johan Viking i bierze na pokład 88 pasażerów (o 16 więcej niż DH4).
Pierwszy rejs rozkładowy (do Aalborg) odbędzie się 17 grudnia, w 105. rocznicę pionierskiego lotu braci Wright.
Oto fotka maszyny
Do stycznia 2010 w sumie dostarczonych zostanie 12 maszyn.
Będą obsługiwać trasy z CPH do Aarhus, Aalborg, Birmingham, Stuttgartu, Dusseldorfu, Amsterdamu, Bergen, Brukseli, Bukaresztu, Gdańska, Goteborga, Hamburga, Kijowa, Luksemburga, Moskwy, Stavanger, Turku, Warszawy i Zurychu.
W Polsce od lutego-marca.
Zakładki