Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22

Wątek: Fokker FX100

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie Fokker FX100


    Polecamy

    Na stronie http://www.rekkof.nl/ można zapoznać się z planowanym odświeżeniem Fokkera. Wygląda całkiem przyzwoicie. Nowy konkurent na rynku regionalnych samolotów pasażerskich.

  2. #2
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    Hmm... wygląda bardzo ładnie
    ciekawa koncepcja zasłonięcia ostatnich okien przez silniki...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cudny Prawie jak E95 8) Tylko czemu się Rekkof nazwali

  4. #4
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Strona internetowa i nic więcej. Nie ma kompletnie żadnych konkretnych informacji, same ogólniki. Nie chcę źle wróżyć, ale w obecnej sytuacji ten samolot nie ma najmniejszych szans wyjść poza etap tejże strony internetowej...
    KZ

  5. #5
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Cudny Prawie jak E95 8) Tylko czemu się Rekkof nazwali
    Przeczytaj Rekkof od tyłu...
    KZ

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KZ
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Cudny Prawie jak E95 8) Tylko czemu się Rekkof nazwali
    Przeczytaj Rekkof od tyłu...
    No właśnie nie rozumiem czemu Rekkof a nie Fokker... Taki adres to by się nadawał do bloga jakiegoś amsterdamskiego podwórkowego koła miłośników lotnictwa, a nie na nazwę firmy która chce produkować następcę F100...

    Istnieje taki koncern Rekkof bv faktycznie...

  7. #7
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Na Wikipedii ostatnie zdanie w opisie procesu upadłościowego fokkera brzmi:

    Meanwhile, Rekkof Aircraft ("Fokker" backwards) is attempting to restart production of the Fokker XF70 and XF100, supported by suppliers and airlines.

    Tu z kolei pojawia się Irański ślad:
    http://www.highbeam.com/doc/1G1-134143228.html

    A tutaj Indyjski
    http://www.dnaindia.com/report.asp?NewsID=1052646

    Tylko ile w tym prawdy może być ?



  8. #8

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Prawdy jest dużo. Z tego, co mi jest wiadomo, Rekkof to "restart" filli Fokkera zajmującej się projektowaniem maszyn, która upadła po bankructwie "matki" 1996 - założony przez zwolnionych pracowników i inżynierów. Oczywiście nie mają pieniędzy na przejęcie montowni, więc szukają sposobów na produkcje - i znaleźć nie mogą...

  9. #9
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ależ to temat stary jak rzeka. Od kilku lay (co najmniej od 2005 r.) Rejkkof zapowiada to samo i .... nic. Trochę szkoda, bo F100 to bardzo fajna i wygodna maszynka. No i duuużo ładniejsza niż BAe/Avro RJ 85/100.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom_EPKK
    ciekawa koncepcja zasłonięcia ostatnich okien przez silniki...
    To nic nowego, one tak mają. Siedziałem w F100 na ostatnim miejscu koło silnika, ciekawe przeżycie, ale drugi raz juz bym nie chciał.
    Poza tym samolot wygląda ciekawie. Kiedyś na innym forum widziałem porównanie kosztów godziny lotu podobnych samolotów z którego wynikało że F70/100 był na pierwszym miejscu przed 737 i A320 (o ile te dane były prawdziwe). Ale w luka na rynku po Fokkerze chyba już została zapełniona, chociażby przez ERJ.

  11. #11
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pawel_
    To nic nowego, one tak mają. Siedziałem w F100 na ostatnim miejscu koło silnika, ciekawe przeżycie, ale drugi raz juz bym nie chciał.
    O tak, ja kiedyś wybierając miejsca myślałem, że będe leciał 737. Niestety okazał się to być F100 i trafiłem na ostatni rząd. Chyba nigdy nie miałem tak rozwalonego łba po nieco ponad godzinnym locie.
    Przy tym - przedostatni rząd w Tu154 to czysta przyjemność.

    pzdr,P.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Wlasnie tez sie chcialem zapytac w ktorym miejscu F100 jest wygodny, bo jakos mam zupelnie inne odczucia...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Wlasnie tez sie chcialem zapytac w ktorym miejscu F100 jest wygodny, bo jakos mam zupelnie inne odczucia...
    W jedną stronę leciałem F100 w pierwszym rzędzie i było całkiem przyjemnie. Więc pewnie wszystkie miejsca są dobre oprócz powiedzmy 2 ostatnich rzędów. Wracałem za to przy silniku. Ciekawe były odgłosy rozruchu. Jakby ktoś włączył stara tokarkę i szumiące łożyska jak w kołach starego malucha. Później czytałem że te miejsca mają grubsze pasy na wypadek rozbicia okna przez kawałki turbiny. Nie wiem czy tak jest, nie zwróciłem na to uwagi. Był taki przypadek wyssania w F100 z miejsca przy silniku. Jest to gdzieś na aviation-safety.net.
    Chyba takie miejsca obok silników ma też IŁ62, to musi być przeżycie obok 2 silników, leciał ktoś?

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    NS

    Domyślnie

    Ja gdzieś na A.net widziałem zdjęcie z md-ka gdzie z tyłu koło silników były słuchawki "ala pilot" dla paxów - toby nie ogłuchli w czasie lotu. Czy w Fokkerku też tak jest?

  15. #15
    Awatar Chandler

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Dwa razy leciałem MD-88 Delty, obydwa na tym samym miejscu tuż przy silniku i niestety w obu przypadkach takich słuchawek nie było, a szkoda :P

  16. #16
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Wlasnie tez sie chcialem zapytac w ktorym miejscu F100 jest wygodny, bo jakos mam zupelnie inne odczucia...
    Leciałem 4-krotnie w konfiguracji 100 miejscowej i odległości między siedzeniami były więkze niż w Locie czy Lufie.
    A koło silników to nigdzie nie jesyt wygodnie

  17. #17
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Old
    A koło silników to nigdzie nie jesyt wygodnie
    Jednak w jakimkolwiek samolocie z silnikami pod skrzydłami nawet jak siedzisz przy samym skrzydle jesteś zdecydowanie dalej od silnika niż w ostatnich rzędach F100 czy MD-80, a co za tym idzie jest ciszej. Z drugiej strony w eMDeku jak siedziałem w drugim rzędzie to nawet podczas startu słabo słyszałem silniki, a w trakcie lotu niemal wcale.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  18. #18
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Moim skromnym zdaniem F100 ma wybitnie niewygodne siedzenia w rzedzie A. Nie mieszcze sie tam po prostu zupelnie i lece z wygietym kregoslupem...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #19
    Old
    Old jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Cytat Zamieszczone przez Old
    A koło silników to nigdzie nie jesyt wygodnie
    Jednak w jakimkolwiek samolocie z silnikami pod skrzydłami nawet jak siedzisz przy samym skrzydle jesteś zdecydowanie dalej od silnika niż w ostatnich rzędach F100 czy MD-80, a co za tym idzie jest ciszej. Z drugiej strony w eMDeku jak siedziałem w drugim rzędzie to nawet podczas startu słabo słyszałem silniki, a w trakcie lotu niemal wcale.
    Myślałem o F100, MDkach czy turbopropach. Tym niemniej podtrzymuję swoje zdanie nt. wygodnego rozstawu fotelu w konfiguracji 100 - miejscowej

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen
    Moim skromnym zdaniem F100 ma wybitnie niewygodne siedzenia w rzedzie A. Nie mieszcze sie tam po prostu zupelnie i lece z wygietym kregoslupem...
    Zawsze pozostaje do wyboru B,C,D lub E.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •