Hmm... wygląda bardzo ładnie
ciekawa koncepcja zasłonięcia ostatnich okien przez silniki...
Na stronie http://www.rekkof.nl/ można zapoznać się z planowanym odświeżeniem Fokkera. Wygląda całkiem przyzwoicie. Nowy konkurent na rynku regionalnych samolotów pasażerskich.
Hmm... wygląda bardzo ładnie
ciekawa koncepcja zasłonięcia ostatnich okien przez silniki...
Strona internetowa i nic więcej. Nie ma kompletnie żadnych konkretnych informacji, same ogólniki. Nie chcę źle wróżyć, ale w obecnej sytuacji ten samolot nie ma najmniejszych szans wyjść poza etap tejże strony internetowej...
KZ
Przeczytaj Rekkof od tyłu...Zamieszczone przez Stoarn
KZ
Na Wikipedii ostatnie zdanie w opisie procesu upadłościowego fokkera brzmi:
Meanwhile, Rekkof Aircraft ("Fokker" backwards) is attempting to restart production of the Fokker XF70 and XF100, supported by suppliers and airlines.
Tu z kolei pojawia się Irański ślad:
http://www.highbeam.com/doc/1G1-134143228.html
A tutaj Indyjski
http://www.dnaindia.com/report.asp?NewsID=1052646
Tylko ile w tym prawdy może być ?
Prawdy jest dużo. Z tego, co mi jest wiadomo, Rekkof to "restart" filli Fokkera zajmującej się projektowaniem maszyn, która upadła po bankructwie "matki" 1996 - założony przez zwolnionych pracowników i inżynierów. Oczywiście nie mają pieniędzy na przejęcie montowni, więc szukają sposobów na produkcje - i znaleźć nie mogą...
Ależ to temat stary jak rzeka. Od kilku lay (co najmniej od 2005 r.) Rejkkof zapowiada to samo i .... nic. Trochę szkoda, bo F100 to bardzo fajna i wygodna maszynka. No i duuużo ładniejsza niż BAe/Avro RJ 85/100.
To nic nowego, one tak mają. Siedziałem w F100 na ostatnim miejscu koło silnika, ciekawe przeżycie, ale drugi raz juz bym nie chciał.Zamieszczone przez Tom_EPKK
Poza tym samolot wygląda ciekawie. Kiedyś na innym forum widziałem porównanie kosztów godziny lotu podobnych samolotów z którego wynikało że F70/100 był na pierwszym miejscu przed 737 i A320 (o ile te dane były prawdziwe). Ale w luka na rynku po Fokkerze chyba już została zapełniona, chociażby przez ERJ.
O tak, ja kiedyś wybierając miejsca myślałem, że będe leciał 737. Niestety okazał się to być F100 i trafiłem na ostatni rząd. Chyba nigdy nie miałem tak rozwalonego łba po nieco ponad godzinnym locie.Zamieszczone przez Pawel_
Przy tym - przedostatni rząd w Tu154 to czysta przyjemność.
pzdr,P.
Wlasnie tez sie chcialem zapytac w ktorym miejscu F100 jest wygodny, bo jakos mam zupelnie inne odczucia...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
W jedną stronę leciałem F100 w pierwszym rzędzie i było całkiem przyjemnie. Więc pewnie wszystkie miejsca są dobre oprócz powiedzmy 2 ostatnich rzędów. Wracałem za to przy silniku. Ciekawe były odgłosy rozruchu. Jakby ktoś włączył stara tokarkę i szumiące łożyska jak w kołach starego malucha. Później czytałem że te miejsca mają grubsze pasy na wypadek rozbicia okna przez kawałki turbiny. Nie wiem czy tak jest, nie zwróciłem na to uwagi. Był taki przypadek wyssania w F100 z miejsca przy silniku. Jest to gdzieś na aviation-safety.net.Zamieszczone przez egon.olsen
Chyba takie miejsca obok silników ma też IŁ62, to musi być przeżycie obok 2 silników, leciał ktoś?
Ja gdzieś na A.net widziałem zdjęcie z md-ka gdzie z tyłu koło silników były słuchawki "ala pilot" dla paxów - toby nie ogłuchli w czasie lotu. Czy w Fokkerku też tak jest?
Leciałem 4-krotnie w konfiguracji 100 miejscowej i odległości między siedzeniami były więkze niż w Locie czy Lufie.Zamieszczone przez egon.olsen
A koło silników to nigdzie nie jesyt wygodnie
Jednak w jakimkolwiek samolocie z silnikami pod skrzydłami nawet jak siedzisz przy samym skrzydle jesteś zdecydowanie dalej od silnika niż w ostatnich rzędach F100 czy MD-80, a co za tym idzie jest ciszej. Z drugiej strony w eMDeku jak siedziałem w drugim rzędzie to nawet podczas startu słabo słyszałem silniki, a w trakcie lotu niemal wcale.Zamieszczone przez Old
Moim skromnym zdaniem F100 ma wybitnie niewygodne siedzenia w rzedzie A. Nie mieszcze sie tam po prostu zupelnie i lece z wygietym kregoslupem...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Myślałem o F100, MDkach czy turbopropach. Tym niemniej podtrzymuję swoje zdanie nt. wygodnego rozstawu fotelu w konfiguracji 100 - miejscowejZamieszczone przez frik
Zakładki