Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
  1. #1
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie AA przymierza sie do wymiany floty


    Polecamy

    American Airlines zaczyna sie przymierzac do wymiany ich MD-8X. Jest to dla nich wol roboczy na trasach wewnetrznych. Lubia ten samolot, znaja go od podszewki i maja ich ponad 300 sztuk ale wiekszosc tych samolotow zaczyna zblizac sie do sedziwego wieku. Mysla o 737-800 ale tez kombinuja czy aby nie kupic tylko powiedzmy setki tych samolot po czym naprawde zlozyc duze zamowienie jak pojawi sie nastepca 737/A320 co ma nastapic okolo 2015. Niewatpliwie ciekawe zajecie dla ksiegowych w tej lini aby znalezc balans miedzy natychmiastowymi potrzebami i czekaniem na najnowsza technologie ... do tego dochodzi sytuacja finansowa AA ktora nie jest rozowa.

  2. #2
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ooo, to byłaby rewulacja na amerykańskim niebie! Taka wymiana to dopiero wyzwanie. Tu pewnie nawet pojedyncza firma leasingowa by nie dała rady i tzrebaby robić konsorcjum finansujące. No ale kiedyś to musiało nastąpić. Z drugiej strony, średni wiek MD80 w AA to 17,2 lata, czyli nie tak baaaardzo dużo
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Ooo, to byłaby rewulacja na amerykańskim niebie! Taka wymiana to dopiero wyzwanie. Tu pewnie nawet pojedyncza firma leasingowa by nie dała rady i tzrebaby robić konsorcjum finansujące. No ale kiedyś to musiało nastąpić. Z drugiej strony, średni wiek MD80 w AA to 17,2 lata, czyli nie tak baaaardzo dużo
    A ja wiem czy beda leasingowali? Napewno znaczna czesc kupia na wlasnosc, zwlaszcza ze jak sam piszesz samolotu u nich lataja dluuuuugo, niemal wiecznie.
    Jakis czas temu mieli pomysl aby wymienic silniki na bardziej ekonomiczne,ale niestety nie zdecydowali sie na ten ruch. Jesli jest prawda to co slepowron pisze to mozna sie spodziewac zamowienia na B738 w raczej niedlugim czasie, zamowienie tych samolotow za powiedzmy 2 lata nie bedzie mialo sensu, bo przy obecnym popycie na maszyny otrzymaliby te maszyny gdzies ok 2010 i przy wiekszej partii (powiedzmy 100 sztuk) dostawa trwala by az za dzien w ktorym na niebie pojawia sie nastepcy B737/A320. Po za tym MD nie beda lataly wiecznie
    no risk, no fun ;D


  4. #4
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    zamowienie tych samolotow za powiedzmy 2 lata nie bedzie mialo sensu, bo przy obecnym popycie na maszyny otrzymaliby te maszyny gdzies ok 2010 i przy wiekszej partii (powiedzmy 100 sztuk) dostawa trwala by az za dzien w ktorym na niebie pojawia sie nastepcy B737/A320. Po za tym MD nie beda lataly wiecznie
    Gabec, pamietaj ze zawsze ktos kupuje ten ostatni samolot z tasmy, UPS zlozylo zamowienia na 767, ktos kiedys kupil ten ostatni DC-10 lub ten ostatni 737-200 - jak widac nie wszyscy musza miec najnowsze nowiniki techniczne. Jest zawsze dylemat miedzy tym co mozesz miec teraz a tym "lepszym" co mozesz miec troche pozniej.
    Faktem jest ze tak jak Witek podal ich MD-80 nie sa jeszcze tak stare zeby noz mieli na gardle, jak zamowia to bedzie to typowy phase-in kiedy ich MD-80 beda wycofywane stopniowo zaczynajac od najstarszych.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    UPS zlozylo zamowienia na 767
    Z tego co wiem to DHL nie UPS złożyło ostatnio takie zamówienie.

  6. #6
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Craviec
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    UPS zlozylo zamowienia na 767
    Z tego co wiem to DHL nie UPS złożyło ostatnio takie zamówienie.
    Zarowno DHL jak i UPS zlozyly zamowienia na B767F
    no risk, no fun ;D


  7. #7
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec
    Po za tym MD nie beda lataly wiecznie
    Moglyby i latac tyle co NW DC-9s.

    Tak naprawde to AA nie trzyma samolotow tak dlugo jak np. CO, NW lub DL. Jeszcze pare lat temu w tych trzech liniach byly 727s, 747-100s, DC-10s, L1011, DC-9s (Dalej lataja), 737-200 ktore byly duzo starsze niz AA MD80s.
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  8. #8
    Vazovsky
    Goście

    Domyślnie

    O wymianie starych MD w AA slysze juz od kilku lat.
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    wiekszosc tych samolotow zaczyna zblizac sie do sedziwego wieku
    Tu nie chodzi o wiek tych maszyn tylko o ich zacofanie technoloigczne, sa paliwozerne, a ich obsluga kosztuje krocie w stosunku do nowszych maszyn ze stajni Airbus'a czy Boeing'a

  9. #9
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vazovsky
    O wymianie starych MD w AA slysze juz od kilku lat.
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    wiekszosc tych samolotow zaczyna zblizac sie do sedziwego wieku
    Tu nie chodzi o wiek tych maszyn tylko o ich zacofanie technoloigczne, sa paliwozerne, a ich obsluga kosztuje krocie w stosunku do nowszych maszyn ze stajni Airbus'a czy Boeing'a
    Wiek wiaze sie z technologia a to wiaze sie z paliwozernoscia. Jedno idzie za drugim - myslalem ze to oczywiste. Poza tym, jesli o tym nigdy nie slyszales, stare maszyny zaczynaja podchodzic pod specjalne przepisy co do okresowego sprawdzania poszycia, rdzy, zmeczenia materialow - pomijajac koszty paliwa ich remonty/insepekcje zaczynaja byc dosc drogie.

  10. #10
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Cytat Zamieszczone przez Vazovsky
    O wymianie starych MD w AA slysze juz od kilku lat.
    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    wiekszosc tych samolotow zaczyna zblizac sie do sedziwego wieku
    Tu nie chodzi o wiek tych maszyn tylko o ich zacofanie technoloigczne, sa paliwozerne, a ich obsluga kosztuje krocie w stosunku do nowszych maszyn ze stajni Airbus'a czy Boeing'a
    Wiek wiaze sie z technologia a to wiaze sie z paliwozernoscia. Jedno idzie za drugim - myslalem ze to oczywiste. Poza tym, jesli o tym nigdy nie slyszales, stare maszyny zaczynaja podchodzic pod specjalne przepisy co do okresowego sprawdzania poszycia, rdzy, zmeczenia materialow - pomijajac koszty paliwa ich remonty/insepekcje zaczynaja byc dosc drogie.
    Ciekawe ile kosztuje C/D Check na AA MD80s a ile np. lease payment na nowym 738.

    Jedyny powod dla ktorego NW jeszcze lata DC9s to jest ze sa splacone w calosci..
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #11
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie

    Wypowiedzial sie pare dni na ten temat szef finansow w AA. Coprawda woleliby kupic samoloty generacji 787 ale nie bardzo moga dluzej czekac (zdaja sobie sprawe ze takie samoloty moga sie nie pojawic przed 2015) wiec najprawdopodbniej zamowia obecne 737.

  12. #12
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ślepowron
    Wypowiedzial sie pare dni na ten temat szef finansow w AA. Coprawda woleliby kupic samoloty generacji 787 ale nie bardzo moga dluzej czekac (zdaja sobie sprawe ze takie samoloty moga sie nie pojawic przed 2015) wiec najprawdopodbniej zamowia obecne 737.
    Narazie przyspieszaja dostawy 47 B738 tak aby otrzymac wszystkie maszyny pomiedzy 2009-2011, po za tym maja znaczna liczbe praw które być moze zamienia na zamówienia. W sumie do wymiany maja 300 maszyn MD

    March 28 (Bloomberg) -- AMR Corp.'s American Airlines, the world's largest carrier, will buy 47 Boeing Co. 737 jets four years earlier than planned to begin replacing some of its oldest planes. The aircraft are valued at as much as $3.5 billion.
    http://www.bloomberg.com/apps/news?p...ZDY&refer=home

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •