Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie A propos malowań jubileuszowych


    Polecamy

    Mam pytanie, dotyczące jubileuszowych malowań samolotów. Część z tych malowań oryginalnie była wykonana w moim ulubionym stylu, tj. brzuch wygolony do blachy i góra pomalowana na biało z barwnymi pasami na granicy. Np. Lufthansa: http://www.boeing707.de/D_111-13-A3-P.jpg Moim zdaniem, jest to niezwykle efektowne, dlatego nie rozumiem, dlaczego współczesne malowanie retro Luftu wygląda tak: http://lotnictwo.net/pic/0505/050530032.jpg Tam, gdzie oryginalnie połyskiwała blacha jest matowy kolor szary. Stąd moje pytanie, czym może być spowodowane to, że pomalowano jednak brzuch: względy marketingowe, eksploatacyjne, czy przepisy?

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    Raczej material z ktorego wykonany jest kadlub. Zauwaz ze znikoma liczba Airbusow wogole ma srebrne brzuszki.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  3. #3
    Awatar Intercontinental

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Citizen of World

    Domyślnie

    myślę, że można pomalować skoro AA ma tak pomalowaną całą flotę:

    http://www.jetphotos.net/viewphoto.p...6460684&nseq=3

    ale retro w zasadzie ma chyba łączyć teraźniejszość z przeszłością i może właśnie dlatego został ten szary

    takim dobrym przykładem retro jest dodge challenger
    Nie da się wypić całej wódki na świecie, ale próbować trzeba.

  4. #4
    Awatar Kamil1231

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Radom/Chełm

    Domyślnie

    A ja tak troszeczkę OT.
    Co na wylotach z silników ma ten 707

    Czy miało to za zadanie wyciszyć prace silnika

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    k_sko, no jasne, kompozyty nie połyskują , ale możnaby pomalować, jak radzi RENO. Samoloty, które posiada AA, mają chyba aluminiowe poszycie, dlatego nie muszą być malowane. Choć głowy za to nie dam. Niemniej, nie bardzo też wiem, w jaki szczególny sposób miałoby się w tą metodą łączyć nowoczesność z przeszłością. Nie wystarczy nowy samolot + stare malowanie? Ale możesz mieć rację, bo znalazłem tego DC-10 http://www.planepictures.net/netshow.php?id=808803, który na 100% jest z aluminium a brzuch ma szary.

    Co do gondoli w 707. Nie mam szczególnego pojęcia, ale z badania zdjęć wyniosłem, że gondole wyglądały w ten sposób tylko w 707-42x. Sprawdziłem, jakie miał silniki i okazało się, że to Rolls-Royce Conway, Mk508. Ten model, jako jedyny z rodziny (przynajmniej wg angielskiej Wikipedii) miał odwracacz ciągu. I mnie się wydaje, że to coś z tym reverserem związane. Zwróć uwagę na prostokątne ciemne pola przed tymi żebrami, wydaje mi się, że ożebrowanie to stanowiło szkielet, dla "parasola", który odwracał ciąg wypuszczany przez te czarne łaty, które są "drzwiczkami". Ale to wymaga jeszcze przestudiowania schematów silnika.

    Pozdrawiam

  6. #6
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez serpenta
    k_sko, no jasne, kompozyty nie połyskują , ale możnaby pomalować, jak radzi RENO.
    Tyle że ze srebrną/perłową/metalową farbą jest więcej problemów niż z szarą - patrz Clickair.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •