Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 98
  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie Zamówienia 2009


    Polecamy

    Na początek FedEx i 15 B777F

    UPDATE 1-FedEx buys more Boeing freighters, defers deliveries
    Mon Jan 12, 2009 5:10pm EST

    * Exercises options to buy 15 more 777 Freighters

    * Defers some 777 deliveries

    * Capex to increase $15 mln in fiscal 2009

    NEW YORK, Jan 12 (Reuters) - Federal Express Corp (FDX.N) said on Monday its FedEx Express unit exercised options to buy 15 more Boeing Co (BA.N) 777 freighters, worth $3.75 billion at list prices, but it deferred delivery of some of the planes as the U.S. economy faces a bleak outlook.

    The giant package delivery company now has 30 of Boeing's 777 Freighters on order, and holds an option to purchase a further 15.

    In an update of a 2006 purchase agreement, Boeing is set to deliver four 777s in FedEx's fiscal 2010, four in fiscal 2011, three in each subsequent fiscal year through fiscal 2018, and the remaining one in fiscal 2019.

    As a result of the extra orders and the rescheduled delivery dates, FedEx said its capital expenditures are expected to increase by about $15 million in fiscal 2009 and by about $2.75 billion over the following 10 fiscal years.

    Last month FedEx cut pay for all salaried personnel by 5 percent and suspended retirement plan contributions as it looked to slash costs in the face of a global economic slowdown. (Reporting by Bill Rigby; editing by Richard Chang)
    http://www.reuters.com/article/marke...0090112?rpc=44
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Nie jestem pewien czy wszystkie sa ze stycznia, czy tez moze niektore z grudnia:

    Agusta Westland AW109 Power Policja (Bulgaria) 1szt. Dostarczony bedzie w 2010
    Agusta Westland AW139 Ministerstwo Obrony (Cypr) 3 szt.
    Agusta Westland AW139 Policja (Estonia) 1 szt. Dostarczony bedzie koncem 2010.
    Agusta Westland Future Lynx armia (UK) 34. szt.
    Agusta Westlan Future Lynx Marynarka Wojenna (UK) 28 szt.
    Airbus A320 Uzbekistan Airways 4 szt.
    ATR 72-500 Vietnam Airlines 6 szt. W 2010.
    Embraer E195 Air Europa (Hiszpania) 6 szt. Potwierdzenie opcji. Dostawa 2010.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Linie Air Austral zamówiły dwa A380-800. Będą posiadały 840 miejsc w klasie ekonomicznej. Jest to pierwsze zamówienie na ten samolot w konfiguracji jednoklasowej.

  4. #4
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Linie Air Austral zamówiły dwa A380-800. Będą posiadały 840 miejsc w klasie ekonomicznej. Jest to pierwsze zamówienie na ten samolot w konfiguracji jednoklasowej.
    A po co im aż tak duże samoloty. Nie wystarczą im 777

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk
    A po co im aż tak duże samoloty. Nie wystarczą im 777
    Najwidoczniej nie wystarczą. Poza tym jakby na to nie patrzeć, taniej wychodzi puścić jednego A380 zamiast dwóch 777, jeśli jest takie zapotrzebowanie.

  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    No w sumie racja.

  7. #7
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Linie Air Austral zamówiły dwa A380-800. Będą posiadały 840 miejsc w klasie ekonomicznej. Jest to pierwsze zamówienie na ten samolot w konfiguracji jednoklasowej.
    Reunion-based carrier Air Austral has signed a memorandum of understanding for two Airbus A380s to be configured for 840 passengers.

    The aircraft will have a single-class layout, and would have the highest density seating of any A380 so far.

    Air Austral will use the jets on services between Reunion and Paris. No engine choice has been given.
    http://www.flightglobal.com/articles...eat-a380s.html
    no risk, no fun ;D


  8. #8
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    US regional operator Pinnacle Airlines Corporation has extended is agreement with Continental Airlines and ordered 15 Bombardier Q400 NextGen turboprop aircraft to an existing 15 Pinnacle's Colgan Air subsidiary operates on behalf of Continental.
    http://www.flightglobal.com/articles...-aircraft.html
    no risk, no fun ;D


  9. #9
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Ciekawostka, Boeing znalazł nabywcę na B764 który po anulowaniu przez Amerykanów jednego z projektów wojskowych ostał się Boeingowi na stanie. Nabywca to Bahrain Royal Flight


    http://paineairport.com/kpae1627.htm
    no risk, no fun ;D


  10. #10
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Lufthansa lada moment potwierdzi zamówienie na 30 CSeries-110 plus 30 opcji. Ponadto flightglobal twierdzi, że trzecim klientem będzie firma leasingowa (ILFC??) na 20 egzemplarzy CSeries-130 plus 20 opcji. Źródło

  11. #11
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Turkish Airlines zamawia 5 777-300ER
    no risk, no fun ;D


  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Turkish Airlines zamawia 5 777-300ER
    Wczesniej UFO.

  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Wczesniej UFO.
    z kiedy? 05-Dec-2008 ? w takim razie zamowili takze 15 787-9 ?
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Royal Air Maroc zamówiły 6 ATRków 72-600, dla nowej spółki córki Atlas Inter.
    Royal Air Maroc is planning to announce an order for six ATR 72-600s later today which will be used to launch its new domestic operation, tentatively dubbed Atlas Inter.
    Last October Royal Air Maroc president Driss Benhina told ATI that he was planning to create a new domestic subsidiary, called Atlas Inter, in 2009. At the time he said that the new carrier would be a "low-cost regional operator".

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LCI zamawia 20X Bombardier CSeries. 3xC100 17xCS300 plus 20 opcji.

  16. #16
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ma ktoś możliwość, sprawdzenie harmonogramu dostaw A320 dla S7 airlines

  17. #17
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    ILFC rozważa anulowanie zamówienia na 10 A380
    BERLIN, June 8 - The US aircraft leasing company ILFC may cancel its orders for 10 Airbus A380 superjumbo jets because clients' interest in the huge plane has waned, its boss said in comments published on Monday.

    "We are asking ourselves if we are really going to take delivery of the 10 planes" on order, Steven Udvar-Hazy told the the business weekly Wirtschaftswoche in comments published in its online edition.

    A cancellation would be the first for the A380, the world's largest passenger jet.

    "We can cancel our order without penalty between January and June 2009, but we might also postpone deliveries or replace the A380 with another plane," Udvar-Hazy added.

    At catalogue prices, ILFC's order was worth around three billion euros (4.2 billion dollars), the magazine noted.

    Large airplane orders almost inevitably result in discounts, however.

    The leasing giant has noticed "an important change in attitude by airlines regarding the A380" and found that "interest is weaker than expected in particular among the Chinese," Udvar-Hazy was quoted as saying.

    Such a huge plane, which can carry up to 853 passengers, cannot operate on as many lines as expected, and is expensive for leasing companies owing to costs involved in making modifications for different clients.

    "If I were Airbus I would be very worried," said the boss of ILFC, a unit of US insurance group AIG, which was recently nationalised to prevent its bankruptcy.

    "At current production rhythms, it will be very hard to make money with this plane," he said.

    The first carrier to operate the A380, Singapore Airlines, said in late March that it would receive four of the planes this year as planned, but could not rule out deferring future deliveries as passenger and cargo volumes fell.
    http://www.capitalfm.co.ke/business/...ders-2395.html
    no risk, no fun ;D


  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    JAL skasował zamówienie na wszystkie 787-3. W ich miejsce zamówiono 13 dodatkowych 787-8. ANA z kolei rezygnuje z dwóch 787-3, które zostały zamienione na 2 787-8.

    Tym samym liczba zamówionych 787-3 zmalała do 23 egzemplarzy.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    ILFC jest prawie bankrutem i będzie anulowało co się da. Z pewnością nie stać ich na samoloty po 250-300M millionow $ za sztuke.

  20. #20
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    ILFC jest prawie bankrutem i będzie anulowało co się da. Z pewnością nie stać ich na samoloty po 250-300M millionow $ za sztuke.
    ILFC czy moze jednak AIG, bo to dosc istotna roznica?
    no risk, no fun ;D


Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •