Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 29
  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie SAS i jego problemy


    Polecamy

    Wg. hiszpanskich mediow lotniczych SAS dogadal sie wstepnie w sprawie sprzedazy Spanair. Kupcem mialaby byc grupa z Katalonii w sklad ktorej wchodza Consorcio de Turismo de Cataluna i Catalana de Iniciativas. Katalonczycy mieliby zostac wiekszosciowym udzialowcem JK a SAS mialby pozostac w Spanair aby pomoc w opracowaniu planu strategicznego i w dalszym umacnianiu pozycji JK na rynku hiszpanskim. Spanair chce zostac najbardziej liczaca sie linia na El Prat. Negocjacje sa na ukonczeniu i obie strony maja nadzieje na ostateczne podpisanie porozumienia przed 31.01.2009. Consorcio del Turismo nalezy do Urzedu Miasta Barcelony a akcje Catalana de Iniciativias naleza do Telefonica, La Caixa, Santander, Gas Natural, Repsol, Ferrovial, CAM, Endesa, Banco Sabadell, Planeta, Agbar, Dragados, Agrolimen , Catalana Occidente i paru jeszcze innych firm. Nie wiem jakie kwoty wchodza w gre jak i nie wiem jaki bylby udzial SASu po dokonaniu transakcji. Nie wiem, bo obie strony uzgodnily, ze nie podadza szczegolow, az do ostatecznego podpisania umowy, ale nieoficjalnie mowi sie, ze SAS zachowa dla siebie 20% akcji przewoznika.

    No mam nadzieje, ze w koncu uda sie sprzedac moja ulubiona linie, ktora jak nigdy potrzebuje spokoju i dobrego planu na przyszlosc (spadl LF po katastrofie sprzed paru miesiecy, linia nie jest dobrze zarzadzana, paliwozerne i nie najnowsze MD, ktore stanowia podstawe floty itd.). W branzy malo kto wierzy, ze linia sie utrzyma na rynku, mam nadzieje, ze rokowania dla JK z czasem beda lepsze.

    Swoja droga to lubie Hiszpanow i ich podejscie do sprawy - szkoda, ze w Rzeszowie czy Wroclawiu (czy innym miescie) Departament Turystyki Urzedu Miejskiego w porozumieniu z prywatnym inwestorem nie kupi/zalozy swojej lini lotniczej zamiast narzekac na brak nowych przewoznikow . Wiem, wiem - zal retoryczny money, money, money....
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Haha, i co najlepsze SAS tym konsorcjom pożyczy na transakcję kase.... Szkoda że nie pozbędą się całego tego balastu. Air Baltic i Estonian już opuszczają Grupę, przyszłość Blue1 też niepewna.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    W związku z fatalnymi wynikami za 2008 jest nowa strategia: Core SAS.

    W skrócie: pozbywają się udziałów w prawie wszystkim, zostaje tylko nowa linia SAS (obecne 4 podmioty SK + BU) i Wideroe. Skupiają się na Skandynawii. Pod nóż pójdzie nawet 9000 etatów w całej Grupie.

    Flota skórczy się do ok. 130 maszyn krótkich, 9 długich i WF.

    Szczegóły

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    No cos jakby zaciskanie pasa. Ale SAS od jakiegos czasu przeciez mial problemy. Nalykali sie okolicznych linii i nabawili sie ciezkostrawnosci. Ciekawe ktore typy beda obcinane, pisze ze kilka duzych i reszta male.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na bank w tym roku idzie pod nóż przynajmniej 8 MD-82 ze Szwecji, 2 735 i 2 F50 z Norwegii.

  6. #6
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Kupili i teraz nacjonalisci katlunscy przebakuja cos o zmianie nazwy, zeby sie kojarzylo z Katalunia
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    I mimo to SAS stracił w pierwszym kwartale 400 milionów złotych...

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Kupili i teraz nacjonalisci katlunscy przebakuja cos o zmianie nazwy, zeby sie kojarzylo z Katalunia
    Catalair?

  9. #9
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Stenus mowilo sie o tym, ze to bedzie Catair, ale cos przycichlo mam nadzieje, ze odeszli od tego pomyslu...

    Cos nie na temat, ale mimo wszystko dotyczacy mojej ulubionej linii lotniczej - otoz kolejni "mundrzy" w zarzadzie JK postanowili odswiezyc troche logo linii. To piekne, tradycyjne logo - na stronie internetowej przewoznika przedstawili 2 projekty i to pasazerowie maja wybrac, ktore logo im sie bardziej podoba - jak pisza na www: "Poniewaz latamy razem, decydujemy tez razem". Szkoda, ze nie ma 3 opcji - pozostawienia starego loga. Oba sa kiepskie jak na moj gust, ale gdybym byl podstawiony pod sciana to wybralbym raczej Mundo.

    Sami ocencie:

    Juntos elegimos la nueva identidad visual de Spanair
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    '

    Domyślnie

    No chyba to po lewej lepsze, ale okropnie skromne obydwa.

    KS
    Deluxe Limited Edition with Bonus Track & DVD

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Obydwa kiepskie, ale trzeba jakoś sprawić żeby ludzie zapomnieli o sierpniowej katastrofie... Nazwę trudno zmieniać, jeśli musiałbym wybrałbym opcję estela. W opcji mundo globus jest kapitalny, ale te litery są toporne jak w nazwie jakiejś podmoskiewskiej spółdzielni mleczarskiej... W opcji estela literka P jest za bardzo dominująca i topornawa, ale to i tak lepiej...

  12. #12
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mi się pierwsza opcja bardziej podoba nawet od obecnego logo (chociaż czcionka mogła by byc ciut lżejsza).

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Ja bym pobrał grafikę z mundo, a czcionkę z esteli.

  14. #14

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Sprzedawszy airBaltic, większość udziałów w Spanair oraz wkrótce wszystkie udziały w liniach innych niż Wideroe i Blue1, SAS podejmuje kolejne cięcia w operacjach.

    Cztery linie SAS zostaną połączene w jedną od nowego rozkładu. Od września 2 A340 opuszczą flotę, prawdopodobnie od listopada ten sam los czeka kolejne 2 A340. Wtedy linia zostałaby tylko z 7 maszynami dalekodystansowymi, wszelkie połączenia dalekie ze Sztokholmu zostałyby zawieszone...

  15. #15
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Cztery linie SAS zostaną połączene w jedną od nowego rozkładu.
    Znowu????

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie, dopiero, miało być od kwietnia... Będzie jeden AOC i jedna siedziba linii w Solna.

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie, dopiero, miało być od kwietnia... Będzie jeden AOC i jedna siedziba linii w Solna.
    Miałem na mysli to, że się niedawno dzielili na cztery, bo narodowe partykularyzmy nie pzowalały na jedną linię. A teraz się łaczą. Smród w dupę zajrzał?

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Podzielili się na cztery ze względu na jakieś problemy z Danią i Szwecją i ich kontrolą na samolotami...

    Teraz mają latać pod jednym AOCem jako szwedzka linia.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Podzielili się na cztery ze względu na jakieś problemy z Danią i Szwecją i ich kontrolą na samolotami...

    Teraz mają latać pod jednym AOCem jako szwedzka linia.
    Ja się wcale nie dziwię, że oni mają problemy, skoro zajmują się takimi rzeczami w okresie, kiedy trzeba zajmować się innymi...

    Teraz Danii już nagle nie przeszkadza? A co z Norwegią?

  20. #20
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Wink


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Teraz Danii już nagle nie przeszkadza?
    No pewnie że nie. Jeśli stanie się to, co się stać może, Duńczycy będą mogli oznajmić światu: zbankrutowały SZWEDZKIE linie lotnicze SAS.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •