Strona 103 z 174 PierwszyPierwszy ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 153 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 2,041 do 2,060 z 3463
Like Tree607Likes

Wątek: Ryanair - fakty, mity, ciekawostki.

  1. #2041

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Gorzów

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mimis Zobacz posta
    No właśnie, na zimę. A WMI zaczyna działać w lecie.
    No właśnie dlatego 4 Boeingi przeznaczone dla bazy w Budapeszcie w tej chwili, nie muszą oznaczać braku maszyn dla Modlina...

  2. #2042
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    @londoner

    Wolne są teraz, ale na lato mogły mieć już swoją wstępną "rozpiskę" (MDI). Zimą ma Ryanair samolotów za dużo, natomiast latem zbyt mało. Raczej nie wątpię, że FR do Modlina "wejdzie" (zapowiedź BUD), ale jeśli dogada się w sprawie bazy, to samoloty umieści tam dopiero jesienią, kiedy znów kilkadziesiąt maszyn nie będzie miało co robić.

  3. #2043

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eu01 Zobacz posta
    Raczej nie wątpię, że FR do Modlina "wejdzie" (zapowiedź BUD), ale jeśli dogada się w sprawie bazy, to samoloty umieści tam dopiero jesienią, kiedy znów kilkadziesiąt maszyn nie będzie miało co robić.
    Myślę, że Ryanair "wejdzie" do Modlina ale tylko w postaci kilku połączeń z innych swoich lotnisk. Być może były lub są negocjacje z Modlinem o założenie bazy, jednak nie wyobrażam sobie aby miasto Warszawa czy województwo mazowieckie miały dopłacić FR za wejście do Modlina. Warszawa (w odróżnieniu od innych miast) ma LOT oraz Wizz Air więc nie musi ściągać FR na siłę. Mając kilka połączeń z innych baz FR będzie miał czas rozejrzeć się jakie ceny można uzyskać za loty do/z WMI, skontroluje jak po przenosinach powodzi się W6 i wtedy podejmą decyzję o ewentualnej bazie.

  4. #2044
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Czy jest gdzieś informacja z jakiego terminalu Ryanair będzie korzystał w Budapeszcie? Jakoś sobie nie wyobrażam, aby korzystali z terminalu 2-go, a z kolei terminal pierwszy szczególnie w godzinach rannych może być za mały zakładając w ciągu godziny odlot 4 samolotów FR i 6 samolotów W6.

  5. #2045
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Warszawa (w odróżnieniu od innych miast) ma LOT oraz Wizz Air więc nie musi ściągać FR na siłę. Mając kilka połączeń z innych baz FR będzie miał czas rozejrzeć się jakie ceny można uzyskać za loty do/z WMI, skontroluje jak po przenosinach powodzi się W6 i wtedy podejmą decyzję o ewentualnej bazie.
    Ale trzeba przyznać, że oferta lotów z Warszawy i tak jest dość słaba. Praga ma w ofercie 30-50 więcej destynacji bezpośrednich.

  6. #2046
    Awatar Razze

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pitras Zobacz posta
    Czy jest gdzieś informacja z jakiego terminalu Ryanair będzie korzystał w Budapeszcie? Jakoś sobie nie wyobrażam, aby korzystali z terminalu 2-go, a z kolei terminal pierwszy szczególnie w godzinach rannych może być za mały zakładając w ciągu godziny odlot 4 samolotów FR i 6 samolotów W6.
    T1, wystarczyło wejść na stronę ryana

    Wysłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk

  7. #2047
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak Zobacz posta
    Nie oceniałbym tego tak, musiał mieć mocne powody że aż do tego się posunął, trochę go to będzie przecież kosztować. Żyjemy w wolnych krajach protestować każdy może.
    chyba 1000 funciaków
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  8. #2048

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Heh, i teraz niech ktoś mi jeszcze powie że żyjemy w świecie gdzie informacje biznesowe są albo tajemnicą firmową albo jawne i ogólnie dostępne. Już wiadomo jaki cel miała niedawna wizyta MOL w Budapeszcie. Założenie bazy z całą infrastrukturą od zera w ciągu dwóch tygodni? No way! To było planowane już dużo wcześniej, nie zdziwiłbym się jeśli z dokładną datą ruszenia...

  9. #2049
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Sepy od FR krazyly nad BUD pewnie juz od dawna nie spuszczajac z oczu agonii MA
    tango fox likes this.

  10. #2050

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SkyGuy Zobacz posta
    Sępy od FR
    Ale o co chodzi? Trzymali rękę na pulsie, mieli przygotowany wariant, szybka decyzja, na tym polega zarabianie pieniędzy.
    Expat and Ztof like this.

  11. #2051
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Na tym polega rynek kapitalistyczny i nie ma czemu się dziwić, bez zbędnej biurokracji zyskujemy operatywność. Jedyne co mogę zarzucić, to tylko wybór kierunków. Świadome dublowanie wielu tras Wizza, choć znalazłoby się wiele innych miast, do których opłacałoby się loty uruchomić.

  12. #2052

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Coś czuję że w następnej zimie znow będziemy mowić o bankructwie, tym razem Wizz

    Wysłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk

  13. #2053
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rayman Zobacz posta
    Coś czuję że w następnej zimie znow będziemy mowić o bankructwie, tym razem Wizz
    Poczekaj jeszcze trochę. Na razie Ryan próbuje coś uzyskać rozgrzewając sprawę do czerwoności, ale może się naciąć. Sprzedaje loty z Budapesztu "od zaraz", ale nie zdążył uzgodnić w BUD warunków, zawrzeć porozumienia ani nawet... zarezerwować slotów. Więcej w Financial Times (in English).

  14. #2054
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    A to ciekawostka. Czyli:
    A) Upada teoria, że FR miał wszystko ugadane z lotniskiem na wypadek upadku Maleva
    B) Potwierdza się, nie pierwszy raz, brutalna postawa FR. I doskonały marketing:
    "As for any threat that Budapest Airport would be blamed if the flights did not work out, McNamara said; “How would that be a threat, would that not just be the truth?”"
    Z jednej strony rozumiem FR - przychodzą na lotnisko, które straciło największego przewoźnika. BUD obsłużyło 8,9 mln pax, z czego Malev przynosił 40% przychodu lotniska (nie mogę znaleźć statystyki w pax; 1/3 'air traffic' nie wiem czy oznacza ilość operacji czy pax). Ryanair ma więc ogromne poczucie przewagi - druga linia lotnicza w Europie (pod względem pax), największy LCC, ze znacznie też większą flotą (a więc elastycznością) niż Wizz, przychodzi i mówi - no OK, Wasza sytuacja jest kiepska, Lufthansa będzie Was wozić tylko przez Niemcy i znacznie drożej niż my. My Wam damy bezpośrednie loty na wakacje, możemy też sprowadzić turystów do Was, rzucamy 30 kierunków. Zbazujemy samoloty, część personelu Maleva znajdzie więc - od razu - zatrudnienie, bez potrzeby przeprowadzki, bez potrzeby zmiany kwalifikacji. I co, nie pasuje? Bo nie musimy. Możemy uruchomić kilka - na pewno opłacalnych naszym zdaniem - kierunków, bez bazy. Komu się to bardziej opłaca? Co zrobił Wizz - dodał jeden samolot, kilka tras (i np. taką Malagę na początku, czyli w kwietniu widzę tylko 1x w tygodniu - jaki jest tego sens?). To nie jest wielka konkurencja.



  15. #2055
    Awatar Pitras

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Puszczykowo

    Domyślnie

    Na chwilę obecną z Budapesztu jest około 65 lotów dziennie. A więc zakładając pracę lotniska 18 godzin dzienne to mamy średnio 3,6 lotu na godzinę. A więc nie jest to za duży ruch. Wejście Ryana mogłoby to zwiększyć do około 81 lotów dziennie, czyli nieco ponad 5 lotów w czasie godziny. Lotnisko pewnie trochę z ceny zjedzie. A MOL zapewne chciałby aby mu jeszcze za ekspresowe uzupełnienie siatki dopłacili. Reakcja W!ZZa trochę późna. Oni chyba nie liczyli się z tak odważnym ruchem ze strony Irlandczyków. A i flotę mają mniejszą i cały czas używaną. No i to, że Malev miał samoloty 737-800 to też bardzo duży plus dla FR. Ale czy piloci będą chcieli zmieniać warunki pracy? Nie wiem dokładnie jak to wygląda, ale na pewno piloci w tanich liniach zarabiają ileś % mniej od swoich kolegów w tradycyjnych liniach. W sumie mogą iść na chwilę licząc, że coś powstanie nowego- narodowego, albo spróbować pracy w Austrian Airlines, gdzie do Wiednia, a zwłaszcza na lotnisko ( znajdujące się na wjeździe od Budapesztu) nie jest jakaś duża odległość.

  16. #2056
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Prz - ale niekoniecznie Hotchtief musi to kupić zwłaszcza, że otwarcie mówi, że chodzi o nacisk na subsydiowanie FR. Może im się zwyczajnie nie opłacać rozdawanie usług za free tylko dla utrzymania ruchu. Mogą poczekać, aż inne linie zwiększą swój ruch za normalne stawki. Rachunek może poprawiać im bankructwo Maleva - pewno jak u nas jego zaplecze robiło dla innych przewoźników i biznes jest do przejęcia od ręki. Kluczowe jest upublicznienie sporu, Hotchtief gra na ostro i wyraźnie zakłada fiasko rozmów. To jest ciekawe - HOCHTIEF AirPort / Press and Services > Press releases

    Piotr

  17. #2057

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Ale... jakich warunków? Taryfy portu są doskonale znane, ANSP również, handling to kwestia na jedno spotkanie, a przed chwilą MAH padł, więc o jakich slotach w BUD mówimy?

  18. #2058

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Raynair zdubluje połączenia wizza, odbierze im klientów (bo zapewne cenowo wyjdzie taniej za bilet) a później będzie wprowadza Nowe destynacje

  19. #2059

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Weź pod uwagę to, że Wizz Air jest w Budapeszcie bardziej rozpoznawalny niż Ryanair. Tak więc to MOL musi się przebijać do świadomości ludzi latających. Poza tym W6 już niejednokrotnie udowodnił że potrafi być naprawdę tani a chętkę na nieodpuszczenie sobie Budapesztu może wzmagać mimo wszystko krajowa przynależność która w jakiś sposób tkwi w każdym człowieku.
    Generalnie w sprawie Budapesztu jest bardzo gorąco ostatnimi dniami i wygląda to coraz ciekawiej. Najlepszy numer będzie jak FR nie uzbiera ekipy na bazę. Wprawdzie może ściągnąć ludzi z innych miast, ale pytanie czy uzbiera ich prośbą czy może będzie się starał "prośbą"? ;D

  20. #2060

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeżeli chodzi personel lotniczy, to chyba w Budapeszcie nie ma z tym problemu teraz?

Strona 103 z 174 PierwszyPierwszy ... 3 53 93 101 102 103 104 105 113 153 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-03-2016, 11:32
  2. 05-03-2016, 22:25
  3. 04-09-2015, 09:15
  4. 18-06-2015, 16:06
  5. 25-05-2015, 20:02
  6. 20-05-2015, 10:43
  7. 12-05-2015, 10:20
  8. 22-04-2015, 14:28
  9. 02-04-2015, 15:56
  10. 01-04-2015, 08:27
  11. 04-03-2015, 07:42
  12. 05-02-2015, 09:42
  13. 18-01-2015, 08:34
  14. 15-01-2015, 19:56
  15. 07-01-2015, 06:31
  16. 28-12-2014, 19:10
  17. 09-12-2014, 08:58
  18. 13-11-2014, 14:56
  19. 24-10-2014, 20:33
  20. 20-09-2014, 18:53
  21. 06-09-2014, 13:10
  22. 19-08-2014, 08:40
  23. 11-08-2014, 21:47
  24. 11-08-2014, 12:12
  25. 21-03-2014, 11:24
  26. 19-03-2014, 16:12
  27. 02-03-2014, 19:31
  28. 09-12-2013, 09:58
  29. 26-11-2013, 12:28
  30. 13-11-2013, 16:20
  31. 08-11-2013, 22:36
  32. 30-09-2013, 13:09
  33. 25-09-2013, 18:32
  34. 23-09-2013, 10:16
  35. 25-08-2013, 13:25
  36. 01-08-2013, 07:59
  37. 13-07-2013, 21:28
  38. 09-07-2013, 21:48
  39. 21-06-2013, 20:57
  40. 20-06-2013, 12:41
  41. 12-06-2013, 12:54
  42. 11-05-2013, 10:42
  43. 28-04-2013, 23:32
  44. 21-04-2013, 19:57
  45. 11-04-2013, 13:53
  46. 28-03-2013, 05:15
  47. 28-03-2013, 05:07
  48. 17-03-2013, 12:55
  49. 04-03-2013, 18:45
  50. 20-01-2013, 20:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •