Przy lataniu cargo trzeba dodatkowo troszkę innej wiedzy.
Przy lataniu cargo trzeba dodatkowo troszkę innej wiedzy.
A czy tą dodatkową wiedzą nie zajmuje się Load Master?
Nie wiem, nie jestem ekspertem jakie są dokladne różnice miedzy lataniem cargo a lataniem pasażerskim. Natomiast co najbardziej rzuca się w oczy, to to ze w pierwszym wypadku przewozi części do iPhona, a w drugim ludzi.
I samolot z iphonami można rozwalic bez konsekwencji.
Ogłosili wyniki finansowe. Rekordowy rok zysków pomimo kryzysu ew Europie:
BBC News - Ryanair profits at record high despite fuel cost rise
Dawnośmy się nie awanturowali w Polsce, to trzeba się trochę poawanturować, stwierdził zapewne Ryanair - no i mamy nową awanturkę. Cytuję ze strony ryanair.com:
Komisja Europejska I Uokik Zbadają Dyskryminację Ryanair Przez Lotnisko Chopina Na Korzyść Pll Lot
Ryanair, jedyna w Europie ultratania linia lotnicza, dziś (31 maja) potwierdził, że złożył oficjalne skargi do Komisji Europejskiej i Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przeciwko bezprawnej dyskryminacji Ryanair na korzyść LOT na warszawskim lotnisku Chopina.
Zarządca lotniska Chopina (państwowy monopol – PPL) w ostatnich tygodniach próbował zmusić Ryanair do przyjęcia nieuzasadnionych i dyskryminujących warunków handlowych, według których Ryanair musiałby dokonywać przedpłat za usługi lotniskowe podczas gdy PPL zezwala Polskim Liniom Lotniczym LOT na znaczne opóźnienia w uiszczaniu ich płatności na lotnisku. Ta bezprawna dyskryminacja ma wyraźnie na celu sztuczne wsparcie LOT (z wykorzystaniem środków Ryanair) w czasie, gdy polski rząd dopier co podarował LOT 400 mln zł i przygotowuje się nagrodzić nieefektywność LOT kolejną subwencją w wysokości 300 mln zł lub więcej.
Juliusz Komorek, Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych Ryanair powiedział:
"Ryanair rozpoczął działalność na lotnisku Chopina w Warszawie w grudniu 2012 roku, aby zapewnić ciągłość operacji dla naszych pasażerów po awarii pasa startowego na lotnisku w Modlinie, którego PPL jest udziałowcem. Ryanair stosuje standardowe i prawowite terminy płatności – płatności są dokonywane w terminie 30 dni od końca miesiąca, w którym zostały wykonane usługi lotniskowe. Te standardowe warunki płatności są również stosowane na 8 innych polskich lotniskach, których PPL jest udziałowcem. W trakcie 8 lat współpracy z PPL Ryanair udowodnił, że współpraca z nami nie niesie ze sobą ‘ryzyka kredytowego’.
PPL obecnie stara się zmusić Ryanair do uiszczania opłat lotniskowych przed każdym lotem, ponieważ Ryanair prezentuje ‘ryzyko niezapłacenia faktur’. W ostatnim tygodniu Ryanair ogłosił rekordowe zyski – ponad €569 mln (po opodatkowaniu) i posiada rezerwy gotówkowe w wysokości ponad €3,5 mld, co obala tezę PPL. Bezprawne roszczenia i wymagania PPL pogarsza fakt, że obecnie PPL pozwala LOT na niezwykle korzystne warunki płatności. Uważamy, że powodem, dla którego PPL stara się obecnie zmusić Ryanair do przedpłat za usługi lotniskowe jest chęć wykorzystania pieniędzy Ryanair na finansowanie operacji LOT na Lotnisku Chopina w Warszawie.
Zwróciliśmy się dziś do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Komisji Europejskiej z prośbą o pilne zbadanie naruszenia prawa konkurencji przez PPL, zobowiązanie PPL do wycofania groźby zakłócenia lotów Ryanair na warszwskim lotnisku oraz o zapewnienie, że Ryanair nie będzie dyskryminowany na korzyśc LOT".
Francja skonfiskuje samoloty linii Ryanair? Przewoźnik zatrudniał nielegalnieTani irlandzki przewoźnik Ryanair popadł w konflikt z francuskimi władzami. Prokuratorzy podczas rozprawy sądowej w południowej Francji zażądali zabezpieczenia czterech maszyn irlandzkiego przewoźnika w związku z naruszeniem przez Ryanair francuskiego prawa pracy - podał portal Thelocal.fr
Prokurator zażądał ukarania irlandzkiego przewoźnika grzywną w wysokości 225 tys. euro oraz skonfiskowania czterech samolotów w związku z domniemanym naruszeniem francuskiego prawa pracy. Prokuratorka Annie Battini powiedziała, że wysokość i grzywny i tak jest wyjątkowo niska wobec zarzutów.
Proces przeciwko Ryanair ruszył w czwartek. Sprawa dotyczy kilku procederów, w których przewoźnik rzekomo łamał prawo. Prokuratura wymieniła m.in. rejestrację pracowników zatrudnionych we Francji jako irlandzkich pracowników czy uniemożliwianie dostępu do związków zawodowych. Związek pilotów i fundusz emerytalny żądają od przewoźnika 9,8 mln euro odszkodowania.
Sprawa Ryanaira łudząco przypomina wydarzenia sprzed trzech lat, w których to linie easyJet zostały zobligowane do wypłacenia 1,4 mln euro odszkodowania związkom zawodowym. Przez kilka lat linie lotnicze easyJet zatrudniały na francuskim lotnisku Paryż-Orly około 170 pracowników na podstawie brytyjskich umów o pracę. Dzięki temu firma oszczędzała na składach ubezpieczenia od bezrobocia.
Sprawa Ryanaira dotyczy bazy lotniczej Marignane pod Marsylią. Na lotnisku stacjonowały cztery samoloty przewoźnika i zatrudnionych było łącznie 127 pracowników, którzy nie wypełniali deklaracji podatkowych we Francji.
Ryanair twierdzi, że irlandzkie prawo powinno być stosowane także we Francji, ponieważ przewoźnik nie prowadził stałej działalności gospodarczej na tym obszarze.
Ryanair skarży się na Okęcie w Komisji Europejskiej
Jak im tak źle niech po prostu nie latają.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Czy placa przed operacja wkoncu czy nie? Oni (FR) mowia ze tak a lotnisko ze traktuje wszystkich tak samo (czyli pobieraja oplate po operacji..)
Jak rzeczywiscie placa przed to jest smieszne. To tak jak ja bym placil w restauracji przed zjedzeniem kolacji. Nonsens. Nie wydaje mi sie nic w tym nie-legalnego ale biznesowo jest to strzal w stope.
Fakt, istnieja takie przypadki w ktorych linie placal przed z oczywistych powodow...np. Air Zimbabwe -> BAA ale to nie ma nic wspolnego z FR.
Pytanie jak zawsze o umowę z lotniskiem i jej zabezpieczenia. Dla Okęcia Ryan jest przewoźnikiem 'tymczasowym'.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
No dobra, ale czy to zmienia zasady obslugi ze lataja do WAW tylko przez pare tygodni/miesiecy?
W cywilizowanym swiecie przy diversion nawet sie placi po fakcie jesli sie nie jest linia czarterowa (ktora wozi czesto ze soba karte kredytowa i nia placi) lub linia z trzeciego swiata. Przy takiej sytuacji prawodopodobienstwo ze przewoznik nie zaplaci jest duzo wyzsze.
Z punktu widzenia FR tez nie chcial bym placic przed wykonana robota, rozumiem ze ze strony PPL juz nie raz dali sie wydymac (OLT anyone?) takze chca pewnie kryc swoj tylek.
A Lotnisko w Modlinie płaci Ryanowi za każdy miesiąc z góry czy z dołu?![]()
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Nie mogą rozliczać się między sobą Modlin i Okęcie, w imieniu trzeciej strony, czyli Ryanaira?![]()
Mam do Was pytanie. Rodzina poprosiła mnie żebym kupił im bilet na FR. Lecą dwie osoby, jedna pełnoletnia, druga nie. Pełnoletnia osoba ma dowód więc nie ma problemu. Niepełnoletni podróżnik jest w trakcie wyrabiania paszportu. I tu pojawia się pytanie. Czy w FR trzeba na etapie rezerwacji podawać nr dokumentu tożsamości? Czy ewentualnie taki dokument można dodać później? Sorry za pytania, ale to mój debiut co chodzi o kupowanie biletów w FR.
"Sometimes your joy is the source of your smile, but sometimes your smile can be the source of your joy."
-- Thich Nhat Hanh
Numer dokumentu podajesz na etapie odprawy, a tej możesz dokonać do 4h przed odlotem (przez neta oczywiście)
Dzięki za szybką odpowiedź. Miałem nadzieję, że taka będzie![]()
"Sometimes your joy is the source of your smile, but sometimes your smile can be the source of your joy."
-- Thich Nhat Hanh
A swoją drogą czemu FR nadal żąda tych danych kiedy formalnie nie są one już nikomu do szczęścia potrzebne?
Jeden z CASE'ów jaki mi przychodzi do głowy:
1) Jan Kowalski odprawiając się wpisuje błędną datę ważności dokumentu
2) Spanikowany kontaktuje się z FR i dowiaduje się, za korektę zapłaci
3) Płaci i jest już spokojny.
Tak, wiem, że w pkt. 2 Kowalski robi błądNatomiast podejrzewam, że na miliony pasażerów zdarzają się tacy, którzy przez ten etap odprawy dokładają EUR RyanAir'owi.
Zakładki