Strona 156 z 173 PierwszyPierwszy ... 56 106 146 154 155 156 157 158 166 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,101 do 3,120 z 3457
Like Tree603Likes

Wątek: Ryanair - fakty, mity, ciekawostki.

  1. #3101

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Ja mam nadzieję, że media jednak nagłośnią, iż UE nakazuje wypłatę tych 250 euro. Jeśli wiesz, że ci się tyle należy, to jednak się raczej po to pofatygujesz.
    I tutaj (o ile będą takie kampanie nagłaśniające skuteczne) odbije się to rykoszetem po wszystkich liniach (w tym LOT) - raz tak "uświadomiony" pasażer już takiego "zarobku" w każdym kolejnym przypadku nie raczej odpuści. Pamiętaj, że na tej nieświadomości LOT i inni też nieźle korzystają

    Adam
    Ostatnio edytowane przez AdamT ; 19-09-2017 o 10:52 Powód: styl
    STYRO likes this.

  2. #3102
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    - To oczywisty bałagan, biorę za niego odpowiedzialność i muszę go posprzątać - mówił Michael O‘Leary, prezes Ryanaira. - Czy odwołaniami zaszkodziłem reputacji Ryanaira? Tak, ale wolę zrobić to odwołując 2 proc. naszych połączeń niż znacząco opóźniając 40 proc. lotów - dodał cytowany przez Reutersa O'Leary. )...= Szef firmy na konferencji prasowej podał też, że przewoźnik przygotowuje się na wypłatę odszkodowań, co może go kosztować nawet 20 milionów euro. Kolejne 5 milionów euro to straty związane z niewykupionymi biletami. Według analityków, całkowite koszty mogą być nawet jeszcze wyższe.
    Reszta tutaj: Ryanair publikuje pełną listę odwołanych lotów. I szykuje miliony euro na odszkodowania
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  3. #3103

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    OK. Zapłacą miliony Euro, ludzie na nich pomyje wyleją (i tak regularnie wylewają), ale różnica między nimi a wieloma innymi liniami jest taka, że Ryanair na to stać .
    O ile gdzieś za rogiem nie czai się coś więcej w całej tej sytuacji, to sprawa za chwilę ucichnie. Ryan "rzuci" trochę tanich biletów tu i tam i za kilka tygodni a już na pewno miesięcy nikt nie będzie tego nawet wspominał - 99,99% tych, co tymi liniami latają będzie latała nadal.
    Jeżeli tak się to potoczy (a sądzę, że ma duże szanse), to po raz kolejny okaże się, że ich model biznesowy po prostu działa . Co więcej, cała sytuacja pokaże jeszcze dobitniej, że działa bardzo dobrze, skoro takie "tąpnięcie" może przeżyć bez większych problemów (między innymi dlatego, że zyski umożliwiają "zamortyzowanie" takiej sytuacji).
    A po "spłukaniu" wspomnianych wyżej "pomyj" zadziała stare powiedzenie, że "pecunia non olet" .
    Więc jeszcze Modlina nie pakujcie

    Adam
    maciass, Mimis, Maciek RS and 1 others like this.

  4. #3104

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A nie jest to kwestia tego, że Norwegian do którego tylu pilotów przeszło nie ma baz w CEE ani Grecji?
    W Portugalii i Włoszech też nie ma

  5. #3105
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    W Portugalii i Włoszech też nie ma
    Przeprowadzka za pracą z Portugalii/Włoszech do Hiszpanii/UK to co innego niż z CEE czy Grecji.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  6. #3106
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    OK. Zapłacą miliony Euro, ludzie na nich pomyje wyleją (i tak regularnie wylewają), ale różnica między nimi a wieloma innymi liniami jest taka, że Ryanair na to stać .
    O ile gdzieś za rogiem nie czai się coś więcej w całej tej sytuacji, to sprawa za chwilę ucichnie. Ryan "rzuci" trochę tanich biletów tu i tam i za kilka tygodni a już na pewno miesięcy nikt nie będzie tego nawet wspominał - 99,99% tych, co tymi liniami latają będzie latała nadal.
    Jeżeli tak się to potoczy (a sądzę, że ma duże szanse), to po raz kolejny okaże się, że ich model biznesowy po prostu działa . Co więcej, cała sytuacja pokaże jeszcze dobitniej, że działa bardzo dobrze, skoro takie "tąpnięcie" może przeżyć bez większych problemów (między innymi dlatego, że zyski umożliwiają "zamortyzowanie" takiej sytuacji).
    A po "spłukaniu" wspomnianych wyżej "pomyj" zadziała stare powiedzenie, że "pecunia non olet" .
    Więc jeszcze Modlina nie pakujcie
    Zgadzam się, że firmę na to stać ale moim zdaniem ta historia wpłynie i na RYR i na branżę:
    - wypłat z odszkodowań gdzieś MOL-owi zabraknie i obstawiam przyhamowanie ekspansji - może subtelne ale jednak;
    - chętni na powtórzenie ruchu Norwegiana może i są ale nielicznych na to stać tym niemniej obstawiam poprawę (może niewielką ale jednak poprawę) warunków zatrudnienia pilotów i w RYR i u pozostałych przewoźników z podobną historią;
    - istotnie poprawi się świadomość EU261 wśród paxów co odczuje cała branża.
    Podsumowując - przez jakiś czas nie będzie taniej.

    Piotr
    maciass likes this.

  7. #3107

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    moim zdaniem ta historia wpłynie i na RYR i na branżę:
    - wypłat z odszkodowań gdzieś MOL-owi zabraknie i obstawiam przyhamowanie ekspansji - może subtelne ale jednak;
    - chętni na powtórzenie ruchu Norwegiana może i są ale nielicznych na to stać tym niemniej obstawiam poprawę (może niewielką ale jednak poprawę) warunków zatrudnienia pilotów i w RYR i u pozostałych przewoźników z podobną historią;
    - istotnie poprawi się świadomość EU261 wśród paxów co odczuje cała branża.
    Podsumowując - przez jakiś czas nie będzie taniej.
    Zgadzam się.
    Oczywiście, że w pewnym stopniu odczuwalne to będzie - nie tylko dla RYR ale również dla innych.
    Chodziło mi o fakt, że model biznesu, który pozwala przejść takie "zawirowanie" jest generalnie dobry (patrząc na czysto ekonomiczną stronę właściciela linii). Przypuszczam, że LOT przy takiej skali odszkodowań miałby już poważne problemy.

    Adam

  8. #3108
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    - wypłat z odszkodowań gdzieś MOL-owi zabraknie i obstawiam przyhamowanie ekspansji - może subtelne ale jednak;
    Wpływ całego zamieszania szacowany jest na 2,6% prognozowanego zysku przed podatkiem.
    Stoarn and GoldenDave like this.

  9. #3109

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    189 miejsc * 60 lotów * 6 tygodni * 7 dni * 250 euro = 119.070.000 euro.
    Ryanair od 2011 roku dolicza do każdego biletu 2EUR właśnie na taki przypadek .Przy 130.000.000 pasażerów mamy w 2017 roku kwotę 260.000.000EUR na wypłaty odszkodowań.

  10. #3110
    Awatar scomin

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Problem dotyczy tylko 2% lotów, a atmosfera (zwłaszcza w niektórych mediach) jakby Ryanair miał zaraz zbankrutować...

    Przypomnę, że 2 lata temu sam Norwegian odwoływał loty na znacznie większą skalę:
    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/stra...polaczen/q9cz7
    https://www.pb.pl/osmy-dzien-strajku...rwegian-785704

    W zeszłym roku z poważnymi problemami operacyjnymi zmagał się Vueling. Że nie wspomnę o takich liniach jak Air France, Alitalia czy Lufthansa, gdzie strajki pracowników co jakiś czas powodują masowe odwołania lotów...
    STYRO, cohontes, Mimis and 1 others like this.

  11. #3111
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    Jezeli cis mialoby zagrozic FRancy to kolejni pilocie ktorzy bty odvhodzi zabirzajac kolejne loty a nad tym bylo by coraz ciezej zapanowac.

    tapnięte z paczkomatu

  12. #3112
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Jezeli cis mialoby zagrozic FRancy to kolejni pilocie ktorzy bty odvhodzi zabirzajac kolejne loty a nad tym bylo by coraz ciezej zapanowac.
    I zabiorą ze sobą samoloty, trasy i pasażerów?

  13. #3113

    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Zakładając pełne obłożenie i faktycznie 60 odwołanych lotów dziennie (dochodzą mnie głosy, że realnie jest ich póki co więcej), to odszkodowania wyniosłyby:

    189 miejsc * 60 lotów * 6 tygodni * 7 dni * 250 euro = 119.070.000 euro.

    Ładna kwota (dałoby się pewnie za nią kupić truchło AirBerlin ), a do tego jeszcze koszty samych przebukowań.

    W Twoich wyliczeniach jest jeden podstawowy błąd: odszkodowanie 250 Euro należy się tylko jeżeli lot został odwołany na mniej niż 2 tygodnie przed odlotem. Wszystkie loty odwołane po 2-3 października (zakładając poinformowanie pasażerów 18-19 września) nie kwalifikują się do odszkodowanie, a jedynie do zwrotu kosztów lub zmiany rezerwacji.

  14. #3114

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jedno co może wszystkich nas zrujnować to piloci na L4 en masse, czyli powtórka z Tuifly.

    Czytając pprune, jest to realna groźba we FR.

    Przed TS UE wisi już 30 pytań prejudycjalnych o to, czy strajk w postaci zbiorowej choroby jest nadzwyczajny. Moim zdaniem nie można tego wykluczyć, co by oznaczało jeszcze więcej lotów odwołanych i to bez odszkodowań.

    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka

  15. #3115

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jedno co może wszystkich nas zrujnować to piloci na L4 en masse, czyli powtórka z Tuifly.

    Czytając pprune, jest to realna groźba we FR.
    Cokolwiek by nie pisać - szukam jakiejś trasy na 10-12 listopada i przeglądam Easy Jeta...

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka

  16. #3116
    xyz
    xyz jest nieaktywny
    Awatar xyz

    Dołączył
    Nov 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Koleżance odmówili przebukowania na własne połączenie z przesiadką, to teraz siedzi sobie 5 dni z całą rodzinką na ich koszt na Kanarach, bo najbliższe wolne miejsca z Lanzarote były na za 5 dni...
    @Stoarn, czy Twoim zdaniem, na podstawie EU261 można takie przebukowanie w FR egzekwować, czy FR ma rację (korzysta z luki w prawie)?

  17. #3117

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez xyz Zobacz posta
    @Stoarn, czy Twoim zdaniem, na podstawie EU261 można takie przebukowanie w FR egzekwować, czy FR ma rację (korzysta z luki w prawie)?
    Temat wałkujemy od 9 lat i pozostaje bez odpowiedzi.

    Polski ULC lansuje teorię życzliwą przewoźnikom. Fakt jest taki, że w ULC interpretacji takiej dokonują osoby związane z przewoźnikami, zawodowo wieloletnio związane z resztą.

    Ostatnio w rozmowie z KOPP uslyszalem tekst który mnie rozwalił: "Proszę Pana, to że to połączenie jest dostępne przez Internet do zakupu przez Pana to nie znaczy że dla przewoźnika jest dostępne".

    Ergo polski ULC wyznaje zasadę ze przewoźnik nie musi oferować wcześniejszego lotu konkurencją, jeśli musiałby wyłożyć na to dużo kasy

    Gdyby sprawa dotyczyła tylko FR i W6, nie byłoby problemu, ale loty cudze na koszt własny biją po kieszeni także Lufthanse, AF czy LO, dlatego władze krajowe wcale nie spieszą się jakkolwiek tu pomagać. Regiony czy lotniska tez nie są tym zainteresowane, bo interpretacja życzliwa dla pasażera bije w politykę lotów na próbę 2 razy w tygodniu typu Bydgoszcz-Lwów, Radom-Praga czy Gdańsk-Tromsř.

    W sprawie Brännström wyrok TS UE był już blisko, ale niestety FR ze strachu przed skutkami potencjalnego wyroku wypłacił powodom polubownie koszty taksówki z Charleroi do Skavsty.

    Obecnie wisi przed TS UE sprawa Heintges, w której jest szansa na rozwiązanie problemu chociaż częściowo (sprawa dotyczy niezaoferowania lotu alternatywnego wcale a nie zaoferowania późniejszego własnego zamiast wcześniejszego cudzego, no niemniej liczę na owocne obiter dicta).

    Fińska wersja Rozporządzenia nie mówi "w najwczesniejszym możliwym terminie" ale "tak aby możliwie jak najszybciej dotarł do miejsca przeznaczenia". Gdyby ktoś miał wątpliwość.

    Jeśli biznesmen nie ma z kolegami po fachu korzystnych umów o reprotection, to znaczy że kiepski z niego biznesmen, i nie ma co się nad nim litowac, niech placi jak wynegocjowal.

    Czekam bardzo na ten wyrok...
    Rafal, scomin and xyz like this.

  18. #3118

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Lufthansa, Lot czy inne tradycyjne linie mają umowy interline z większością linii tradycyjnych, FR czy W6 takich umów nie mają. Jak lot Lufy czy BA zostaje opóźniony / odwołany, to przebookowanie idzie w następujący sposób:
    1) przebookowanie na własny lot
    2) przebookowanie na lot linii partnerskiej/z sojuszu
    3) przebookowanie na lot dowolnej linii, z którą jest umowa interline.

    Dla linii z umową interline przebookowanie pax to niski koszt, dla FR/W6 i innych low cost, to dość wysoki koszt, bo LCC musiałyby zapłacić pełną cenę.

    Moja siostra miała taką przygodę z BA - leciała BA przez Londyn do Toronto, jej lot do Londynu był na tyle opóźniony, że nie zdążyłaby na lot do Toronto. BA przebookowało ją na lot operowany przez Air Canada 2 godziny później, a przy rękawie czekała na nią laska z obsługi z nową kartą pokładową. Zakładam, że dla BA taniej było wziąć miejsce w AC niż wypłacić 600€ odszkodowania.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  19. #3119

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez scomin Zobacz posta
    Problem dotyczy tylko 2% lotów, a atmosfera (zwłaszcza w niektórych mediach) jakby Ryanair miał zaraz zbankrutować...
    Z jednej strony racja, z drugiej ruchy jakie robi Ryanair by ją poprawić tylko bardziej wkurzają pasażerów a zwłaszcza pilotów, którzy na razie nawołują do strajku włoskiego.

    Swoją drogą jeśli FR w swoim modelu biznesowym polegał na freebies od pracowników to i tak cud, że dopiero teraz mleko się wylało.

  20. #3120

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    EPWA, choć bliżej do EPMO

    Domyślnie


    Polecamy

    No przecież te problemy są konsekwencją modelu biznesowego... ma być tanio, to jest. Tanio oznacza również większe ryzyko dla pasażera, tu akurat widoczne na przykładzie problemów z połączeniami alternatywnymi.

    Mieć króliczka i go zjeść się nie da. Darmowych lanczyków też nie ma. Może to kiedyś dotrze do szerokiego ogółu.
    AdamT, PeK and Ztof like this.
    -----
    Nienawidzę polskiego malkontenctwa.



LinkBacks (?)

  1. 19-03-2016, 11:32
  2. 05-03-2016, 22:25
  3. 04-09-2015, 09:15
  4. 18-06-2015, 16:06
  5. 25-05-2015, 20:02
  6. 20-05-2015, 10:43
  7. 12-05-2015, 10:20
  8. 22-04-2015, 14:28
  9. 02-04-2015, 15:56
  10. 01-04-2015, 08:27
  11. 04-03-2015, 07:42
  12. 05-02-2015, 09:42
  13. 18-01-2015, 08:34
  14. 15-01-2015, 19:56
  15. 07-01-2015, 06:31
  16. 28-12-2014, 19:10
  17. 09-12-2014, 08:58
  18. 13-11-2014, 14:56
  19. 24-10-2014, 20:33
  20. 20-09-2014, 18:53
  21. 06-09-2014, 13:10
  22. 19-08-2014, 08:40
  23. 11-08-2014, 21:47
  24. 11-08-2014, 12:12
  25. 21-03-2014, 11:24
  26. 19-03-2014, 16:12
  27. 02-03-2014, 19:31
  28. 09-12-2013, 09:58
  29. 26-11-2013, 12:28
  30. 13-11-2013, 16:20
  31. 08-11-2013, 22:36
  32. 30-09-2013, 13:09
  33. 25-09-2013, 18:32
  34. 23-09-2013, 10:16
  35. 25-08-2013, 13:25
  36. 01-08-2013, 07:59
  37. 13-07-2013, 21:28
  38. 09-07-2013, 21:48
  39. 21-06-2013, 20:57
  40. 20-06-2013, 12:41
  41. 12-06-2013, 12:54
  42. 11-05-2013, 10:42
  43. 28-04-2013, 23:32
  44. 21-04-2013, 19:57
  45. 11-04-2013, 13:53
  46. 28-03-2013, 05:15
  47. 28-03-2013, 05:07
  48. 17-03-2013, 12:55
  49. 04-03-2013, 18:45
  50. 20-01-2013, 20:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •