Strona 48 z 174 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 960 z 3463
Like Tree607Likes

Wątek: Ryanair - fakty, mity, ciekawostki.

  1. #941
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kztk Zobacz posta
    a mam jeszcze pytanie co trzeba zrobić żeby wejść do kokpitu po wylądowaniu?
    Przypiąć sobie bombę do nogi....

  2. #942

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Przypiąć sobie bombę do nogi....
    No ryzykowny komentarz, ryzykowny.

  3. #943
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Ryanair kpi z klientów - stwierdza szef brytyjskiego odpowiednika naszego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów John Fingleton. Rzecznik konsumentów uważa pobieranie przez Ryanair dodatkowych opłat za płatności kartą kredytową za "infantylne", czy wręcz "niemal dziecinne". - Oni grają w głupie gierki - podsumował "podstęp" Ryanaira przy kupowaniu biletów.



    Tani przewoźnik Ryanair chwali się, że oferuje najtańsze ceny biletów w Europie. Linia łączy ze sobą 26 krajów, sprzedając promocyjne bilety za darmo, 5 lub 10 funtów.

    Na przykład, przelot z Wrocławia do Rzymu oficjalnie kosztuje 5 euro - równowartość ok. 20 złotych. Jednak gdy dochodzi do finalizacji transakcji i chcemy zapłacić online kartą kredytową, w ostatniej chwili otrzymujemy komunikat, że cena jest 5 razy wyższa. Dlaczego? Taki rodzaj zapłaty za bilet obarczony jest dodatkową opłatą 20 euro (ok. 80 zł). Bilet miał kosztować 20 zł, a w rzeczywistości wyceniono go na 100 zł...



    Co więcej, Ryanair... zmienia rodzaje kart obarczonych dodatkową opłatą. W listopadzie jedyną kartą, z której można było nie płacić "dodatku" była Visa Electron. Miesiąc później zaś linia zmieniła rodzaj "bezpłatnych kart" na MasterCard.



    "Grają w głupie gierki"

    Taka procedura irytuje nie tylko klientów. Także Johna Fingletona, szefa Office of Fair Trading - brytyjskiego odpowiednika polskiego UKOiK-u, który postanowił wypowiedzieć wojnę "oszustwom" Rayanaira.

    - Oni szukają luk w prawie. Wyszukując mechanizmów "do obejścia", grają w głupie gierki. Ryanair kpi z klientów i tuż przed zakupem biletu mówi mu: och, wiemy, że to jest kompletnie niezgodne z duchem prawa. Ale w wąskim jego rozumieniu wszystko jest jak najbardziej w porządku - bez ogródek mówi Fingleton w wywiadzie dla dziennika "Independent".

    Zaapelował też do mediów, by nagłaśniały nieuczciwe zachowania Ryanaira. - Gniew i frustracja klientów potrafią uczynić znacznie więcej, niż sprawa w sądzie - uważa szef brytyjskiego urzędu.

    Zgodnie z unijnym prawem, każdy klient firmy lotniczej powinien wiedzieć konkretnie za co płaci (za bagaż, za paliwo, opłaty lotniskowe, ubezpieczenie itp.) i z części z nich może zrezygnować (ubezpieczenie lub bagaż). Ryanair pobiera wysoką opłatę za rodzaj płatności, a zgodnie z opłatami bankowymi, koszt pobierania pieniędzy z karty dla firm wynosi ok. 30 pensów.

    W czerwcu ubiegłego roku pobieranie dodatkowych opłat za nielegalne uznał niemiecki sąd. Orzeczenie dotyczyło jednak jedynie tamtejszych klientów linii.

    "Ryanair kpi z klientów" - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 04.01.2010



  4. #944
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Mnie martwi ostatnio to bezgraniczne poszanowanie prawa - no bo co z tego że FR pobiera opłaty niezgodne z regulacjami, skoro my-zorientowani w temacie - możemy latać za psie pieniądze.
    Jak Ryanowi zamkną ta furtkę, koniec pewnie nawet z promo za 5E

    Poza tym trudno mi się zgodzić z zarzutami o grę non fair play - przecież na końcu procesu rezerwacji jest wszystko czarno na białym napisane za co się płaci - i albo ktoś takie warunki akceptuje albo nie - gdzie tu ukrywanie dodatkowych kosztów podróży - nie wiem.

  5. #945

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

    Domyślnie

    Ryanair nie od dzisiaj oferuje loty za grosze, a ataki na te linie wydaja sie wprost proporcjonalne do wielkosci uzyskiwanych przychodow.

  6. #946
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kazor Zobacz posta
    przecież na końcu procesu
    Problem w tym że tą wiedzę klient powinien mieć na początku procesu. Ponadto dobrze aby zysk linii nie był fałszywie ukrywany pod płaszczykiem opłaty transakcyjnej.



  7. #947
    Awatar Chandler

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Mnie bardziej niż sam fakt pobierania opłaty za transakcję irytuje to, że jest ona pobierana za każdy przelot i osobę. No bo dlaczego kupując bilet RT dla - powiedzmy - trzech osób muszę za transakcję zapłacić sześciokrotnie? Przeciez płatność jest dokonywana raz za wszystkie osoby/przeloty w rezerwacji. Odprawa - OK, to jestem w stanie zrozumieć, chociaż też niezbyt logiczne jest płacenie liniom za to że zmusiły mnie do samodzielnego odprawienia się przez internet - ich to NIC nie kosztuje...
    Naprawdę dziwię się że nikt w KE się jeszcze do tego nie doczepił...

  8. #948
    Awatar woocash

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPRA/RDO

    Domyślnie

    Lepsze takie opłaty, których można uniknąć, niż np. opłata paliwowa, którą obligatoryjnie trzeba płacić. Na stronie FR są wszystkie opłaty (20 PLN a nie EUR -jak w artykule). A tekst wygląda jak pisany na zamówienie BA.

    P.S. Dlaczego nikt nie czepia się Wizzaira: płatność nawet za przelew!

  9. #949
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Chandler Zobacz posta
    Naprawdę dziwię się że nikt w KE się jeszcze do tego nie doczepił...
    Cytat Zamieszczone przez woocash Zobacz posta
    P.S. Dlaczego nikt nie czepia się Wizzaira: płatność nawet za przelew!
    Mnie dziwi, że muszę płacić za możliwość zapłacenia i nie ma znaczenia jakim środkiem płatniczym tego dokonuję. A wielokrotne naliczanie to przegięcie 1.klasa. Jak kiedyś napisałem: ludzie płaczą i płacą. Zatem nic się nie zmieni, a jeśli to na gorsze. "Rynek" czyli my wszyscy się na to godzimy i zgodzimy się na kolejne "dodatki". Byle największe linie rosły w siłę niosąc darmowe lub prawie darmowe bilety. I pierwszy po nie stanę w wirtualnej kolejce.

  10. #950
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez westin Zobacz posta
    Ryanair nie od dzisiaj oferuje loty za grosze, a ataki na te linie wydaja sie wprost proporcjonalne do wielkosci uzyskiwanych przychodow.
    To nie jest atak, to raczej próba obrony przed bezprawnymi i żenującymi działaniami ryanaira (świadomie z małej litery).
    Specyfika tej linii lotniczej poelga na tym, że oszukuje swoich klientów na każdym kroku: pobierając opłaty za transakcje kartą (i to dodatkowo za każdy odcinek i za każdego pasażera oddzielnie!), za odprawę online, zawyża opłaty lotniskowe i jeszcze do tego wszystkiego wyciąga budżetową kasę od samorządów.
    Gdyby choć była to linia przyjazna pasażerom, ale przecież poziom obsługi posprzedażowej jest rónież żenujący.
    Z zasady nie rozpatrują w terminie reklamacji (co jest jawnym łamaniem prawa), nie wypłacają naleznych odszkodowań i łupią oszukanych pasażerów na kolejnych opłatach (za rozmowę z call center).
    No a o komunikacji marektingowej ryanaira (świadomie z małej litery) napisano już chyba wszystko: prostactwo, cwaniactwo i zero klasy.
    pasażer


  11. #951

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Vantaa

    Domyślnie

    Zgadza się, jednak to co piszesz wynika z modelu biznesowego tej firmy, którą akceptuje miliony pasażerów rocznie. Pasażerowie mają wolną wolę i nie rozumiem dlaczego czują się urażeni dodatkowymi kosztami, które są zresztą przedstawiane na każdym etapie ewentualnej opłaty. Artykuł jest pozbawiony obiektywizmu, autor nie wie, na czym polega marketing, promowane ceny na stronie głównej na określone miejsca odpowiadają rzeczywistości, wskazuje że, co miesiąc zmienia się rodzaj darmowego systemu płatności, co jest nieprawdą. Tekst nie wspomina nawet słowa o konkurentach Ryanair, których w UK jest kilku, i którzy stosują niemal identyczne systemy płatności (choćby Wizzair czy easyJet). To jest jakieś nieporozumienie, pan z brytyjskiego urzędu myśli, że podobnie jak on, 66 mln osób ma inteligencję na poziomie deski klozetowej i nieoczekiwanie objawia im się trzycyfrowa końcowa cena, którą muszą zapłacić.

  12. #952

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez westin Zobacz posta
    Zgadza się.....
    1. To nie artykuł tylko stanowisko Office of Fair Trading.
    2. Czy mówi ci coś słowo "polityka"?
    3. Abstrahując od polityki, dla powalającej większości pasażerów FR opłaty nie są, jak piszesz, "ewentualne", tylko obligatoryjne - bo nikt poza entuzjastami latania za grosze nie będzie się chrzanić z otwieraniem prepaid card (a co gorsza, płaceniem za nią) żeby sobie polatać na promocjach. I o to właśnie przyczepiło się OFT - że kart prepaid używa ułamek % pasażerów.
    4. Jak nie płacisz za transakcje kartą, to płacisz za samo posiadanie karty... Tak źle i tak niedobrze, no chyba że latasz maniacko i w takich ilościach jak np. Stenus i zwisa Ci że lecisz w środku tygodnia, z dwiema przesiadkami, a ewentualna obsuwa nie zawala Ci planów na najbliższy miesiąc.
    5. Wypowiedź OFT była na temat nieprawidłowości w FR, a nie w liniach lotniczych ogółem. Zatem nie ma co zarzucać braku obiektywizmu bo nie mówią o innych liniach. Poza tym kto jak kto, ale ludzie z OFT mechanizmy marketingu znają raczej dość dobrze...
    Eee tam, podpis ;)

  13. #953

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    First, od ZTM, PKS też wymagasz klasy?? Wyobraź sobie że samolot to pekaes ze skrzydłami. Klasy to ja wymagam od restauracji w której płacę 200 zł za obiad, a nie od linii lotniczej która wozi mnie po Europie za 1 grosz... I chwała jej za to

  14. #954
    Awatar first

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migajos Zobacz posta
    First, od ZTM, PKS też wymagasz klasy?? Wyobraź sobie że samolot to pekaes ze skrzydłami. Klasy to ja wymagam od restauracji w której płacę 200 zł za obiad, a nie od linii lotniczej która wozi mnie po Europie za 1 grosz... I chwała jej za to
    Wyobraź sobie, że od wszystkich wymagam klasy, kultury i uczciwości, a ryanair (świadomie z małej litery) nie spełnia żadnego z tych warunków.
    pasażer


  15. #955
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Ten artykul pasuje do obecnej dyskusji
    Customers would like to see me dead, says Ryanair boss O’Leary - Local & National, News - Belfasttelegraph.co.uk

    W skrocie. Szef Ryanair sam stwierdza jaki jest niepopularny
    Okolo polowa pasazerow Ryana cieszylaby sie z jego smierci. Odkryl rowniez smutny fakt,ze wielu ludzi bedzie sie cieszyc z jego odejscia za ok dwa lata(cos na rzeczy??)
    Mimo to nadal stwierdza,ze Ryanair jest fenomenalny jesli chodzi o ceny
    Warto poczytac
    Come on Arsenal--))

  16. #956

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    heh... cały czas wiele osób się łapie na kolejne nowości od lotniczej dody

  17. #957

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale Doda jest chociaż nienaganną estetycznie kobietą

    Cytat Zamieszczone przez westin Zobacz posta
    To jest jakieś nieporozumienie, pan z brytyjskiego urzędu myśli, że podobnie jak on, 66 mln osób ma inteligencję na poziomie deski klozetowej i nieoczekiwanie objawia im się trzycyfrowa końcowa cena, którą muszą zapłacić.
    To chyba trzeba mieć samemu inteligencję "na poziomie deski klozetowej" żeby oczekiwać od przeciętnego pasażera, że ma przewidzieć, że mimo nakazu podawania cen ostatecznych cena w ostateczności wynosi pięciokrotność tego, co podawane jest jako cena ostateczna.

    W!ZZ Air podając cenę za bilet podaje od razu cenę najniższą ostateczną powszechnie dostępną włącznie z opłatą transakcyjną (domyślnie ustawiona jest płatność przelewem, a jeśli ktoś zaznaczy płatność kartą W!ZZ to odejmje się 11 złotych).

    RYANAIR to największa linia w Europie i Wielkiej Brytanii która takie praktyki uskutecznia i dlatego o nim zapewne był artykuł

    Artykuł porusza bardzo naganny fakt pobierania opłaty, której wysokość nie odpowiada rzeczywistym kosztom ponoszonym z tytułu czynności lub usług, które z jej nazwy wynikają. Obiektywnie rzecz ujmując, wszelka kwota która ma charakter komercyjny w stosunku do przewoźnika (czyli wszystko na czym przy płatności online przewoźnik zarabia, a nie oddaje osobom trzecim) powinna wchodzić w skład tego, co nazwane jest ceną biletu, w przeciwnym razie stanowi niekompletne podanie ceny biletu, celem wprowadzenia pasażera w błąd.

  18. #958
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez migajos Zobacz posta
    First, od ZTM, PKS też wymagasz klasy?? Wyobraź sobie że samolot to pekaes ze skrzydłami. Klasy to ja wymagam od restauracji w której płacę 200 zł za obiad, a nie od linii lotniczej która wozi mnie po Europie za 1 grosz... I chwała jej za to
    Oj jesteś przedstawicielem (obecnie chyba w większości, niestety) konsumentów, którym wystarczy że firma daje niższą cenę, więc znacząco redukują wobec niej wymagania zgodnie z zasadą wzajemności. Akurat patrząc na całokształt relacji konsument-globalne korporacje łatwo zauważyć, że masa prostego ludu traktowana od kilku lat jest jako pewny dostarczyciel pewnych przychodów. Pewnych z prostego powodu - masa prostego ludu nie wyobraża sobie, że ktoś mógłby te korporacje na rynku zastąpić. A korporacje robią wszystko, żeby do sytuacji zaistnienia takiej myśli w ogóle pospólstwo nie doszło. I tak się to pięknie kręci: ceny rosną, jakość usług/produktów spada... A konsument w swej masie się cieszy.

    Chwała tym globalnym graczom, którzy niosąc lepsze ceny nie obniżają jakości (nierealne założenie będące w sprzeczności z maksymalizacją zysku wg tzw. nowoczesnej ekonomii opartej o arkusz Excel)

  19. #959
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Zgadzam się z użytkownikiem migajos - latam prawie za darmo, więc nie wymagam od linii niczego więcej niż dostarczenia mnie z punktu A do B bydłowozem, godzę się, że Ryan będzie chciał mnie naciągnąć w każdym punkcie rezerwacji, akceptuję nawet fakt, że w przypadku gdy coś pójdzie "nie tak" - linia zostawi mnie na lodzie. Jest bardzo łatwy, Prosiaczku, sposób na uzewnętrznienie swojego niezadowolenia - po prostu Ryanem nie lataj.

  20. #960
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Niska cena niską ceną, ale naciągania klientów bym tak łatwo nie usprawiedliwiał.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 48 z 174 PierwszyPierwszy ... 38 46 47 48 49 50 58 98 148 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-03-2016, 11:32
  2. 05-03-2016, 22:25
  3. 04-09-2015, 09:15
  4. 18-06-2015, 16:06
  5. 25-05-2015, 20:02
  6. 20-05-2015, 10:43
  7. 12-05-2015, 10:20
  8. 22-04-2015, 14:28
  9. 02-04-2015, 15:56
  10. 01-04-2015, 08:27
  11. 04-03-2015, 07:42
  12. 05-02-2015, 09:42
  13. 18-01-2015, 08:34
  14. 15-01-2015, 19:56
  15. 07-01-2015, 06:31
  16. 28-12-2014, 19:10
  17. 09-12-2014, 08:58
  18. 13-11-2014, 14:56
  19. 24-10-2014, 20:33
  20. 20-09-2014, 18:53
  21. 06-09-2014, 13:10
  22. 19-08-2014, 08:40
  23. 11-08-2014, 21:47
  24. 11-08-2014, 12:12
  25. 21-03-2014, 11:24
  26. 19-03-2014, 16:12
  27. 02-03-2014, 19:31
  28. 09-12-2013, 09:58
  29. 26-11-2013, 12:28
  30. 13-11-2013, 16:20
  31. 08-11-2013, 22:36
  32. 30-09-2013, 13:09
  33. 25-09-2013, 18:32
  34. 23-09-2013, 10:16
  35. 25-08-2013, 13:25
  36. 01-08-2013, 07:59
  37. 13-07-2013, 21:28
  38. 09-07-2013, 21:48
  39. 21-06-2013, 20:57
  40. 20-06-2013, 12:41
  41. 12-06-2013, 12:54
  42. 11-05-2013, 10:42
  43. 28-04-2013, 23:32
  44. 21-04-2013, 19:57
  45. 11-04-2013, 13:53
  46. 28-03-2013, 05:15
  47. 28-03-2013, 05:07
  48. 17-03-2013, 12:55
  49. 04-03-2013, 18:45
  50. 20-01-2013, 20:58

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •