Masz jeszcze drugi podręczny - kanapki się zmieszczą. I oczywiście - co kto lubi. I mam wrażenie opisując powyższą scenkę że ludzie po prostu lubią się wymordować w takiej podróży i wystać w kolejce bo za bardzo niczym innym nie potrafię tego wytłumaczyć.
I jeszcze podbiję: na tym samym Luton pamiętam obrazek jak grupa 10ciu januszy i grażyn czatowała na takich schodkach na początku pirsu wpatrując się w ekran. Tak centralnie stali przy ścianie i japili się w tablicę. Jak wyświetlił się numer bramki - wyścig ruszył. Well - priority boarding po polsku
EDIT: OK, żeby nie podgrzać niepotrzebnie dyskusji: rozumiem sytuację jak lecę 4h do Hiszpanii albo prawie 6 na Kanary. Pewnie tu bym się zastanawiał nad priority. Ale ja opisuję tu doświadczenia z lotu WMI-GDN - 40 minut!!! Leki, kanapki, naprawdę? Tymczasem wygląda to tak że jak dojeżdżam o 18.30 na lotnisko to z 80 luda stoi już w kolejce a czasem więcej. Na pokład wchodzisz realnie o 18.50 - 18.55. Odlot jest o 19.20.
Dzisiaj będzie fajnie bo zapowiada się "pełna chata" - strzelę specjalnie dla Was fotę jak tylko wejdę na odloty
Podstawowym problemem z nową polityką FRancy, przynajmniej w WMI, jest niezwracanie uwagi na rozmiar poszczególnych bagaży, w rezultacie czego na początku kolejki wchodzą paxy z dwoma sztukami w okolicy maksymalnych wymiarów, a na końcu obsługa usiłuje wcisnąć naklejki na rzeczy typu 13-litrowego plecaka, które bez problemu mieszczą się pod siedzeniem. Dla mnie przekreśla to wszelkie korzyści ze zniesienia freeseatingu, bo w kolejce i tak musze stać, a nie mam wpływu na to gdzie, a przede wszytkim obok kogo siedzę.
Laptop to dla mnie kluczowy przykład i w zasadzie tylko o to mogę się czepiać.
Resztę rzeczy mogę pominąć. Mogą iść do luku. Kanapek nie zabieram
Nawet jak nie było przydziału miejsc w FR zawsze wsiadałem ostatni i wysiadałem ostatni. Uwielbiałem patrzeć siedząc wygodnie na stojących "karnie" w kolejce i wstających z miejsc w samolocie sekundę po zatrzymaniu. Skrajnym przykładem był dla mnie wylot z LCJ do BRS gdzie jakieś 130-150 osób stało już w kolejce a samolot z BRS dopiero miał wylądować...
Od dziś w systemie rezerwacji Ryanair, można regulować płatności za bilety przy pomocy PayPal.
Takie pytanko mam.
Czy FR nie wymaga podania numeru dowodu przy lotach krajowych? (WRO-WMI)
Przy rezerwacji biletów nie dostałem takiego zapytania, to mysłalem, że dostanę przy odprawie online.
Odprawę zrobiłem i jedyne o co zapytali to data urodzenia...
Nie wymaga.
Tak w ogóle na krajowych lotach można podróżować na paszporcie, dowodzie osobistym (Mogą być po upływie ważności) prawo jazdy. Dzieci, paszport, dowód, legitymacja szkolna.
.................Don't let me die, I want to fly
O ile nic się nie zmieniło to prawo jazdy, ani legitymacje studenckie i uczniowskie NIE są dokumentami uprawniającymi do odprawy, ani lotu jakimikolwiek liniami lotniczymi.
A319 A320 A321 A33(23) A34(36) A388 AT42 AT72 B717 B737(345789) B744 B752 B763 B77(2W) B78(89) CRJ(279) DH8X E120 E145 E170 E175 E190 E195 F100 RJ1H
9V 9W AA AB AC AD AF AK AP AY AZ B6 BA BJ BR C0 CX DJ DL DY EK EY FB FR G3 HA JJ JL JQ K2 K6 KL LH LO MU MQ MW NE NH NZ OO OS OZ QF QK QQ QR SG SK SN SU TG TR TZ U2 UA US VA W6 XQ
Tekst z 2010 roku.
Kilka lat temu leciałem do Gdańska Eurolotem i mimo że miałem paszport, zapytałem o możliwość podróżowania z legitymacją. Pan/Pani na lotnisku powiedział(a), że jeżeli jest to lot krajowy, to można.
W związku z pojawiającymi się medialnymi doniesieniami, związanymi z problemami małoletnich pasażerów z podróżowaniem samolotem LOT-u po kraju, Urząd Lotnictwa Cywilnego odniósł się tego istotnego problemu.
Sprawa dotyczy lotów krajowych i tego, w jaki sposób identyfikować pasażerów - dzieci, które powinny zostać wpuszczone do samolotu; ostatnio obsługa naziemna LOT-u kategorycznie odmawiała wejścia na pokład jednemu z nastoletnich chłopców, który legitymował się szkolną legitymacją. Gdyby nie determinacja ojca dziecka, który w samotną podróż samolotem chciał wysłać syna z Warszawy do Wrocławia, ten nie skorzystałby z przelotu. Jak przyznał sam rzecznik prasowy LOT-u, wygrał rozsądek pracowników przewoźnika, a nie surowe przepisy. Czy rzeczywiście?
Na podstawie § 44 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie Krajowego Programu ochrony Lotnictwa Cywilnego realizującego zasady ochrony lotnictwa cywilnego (KPOLC), przewoźnik lotniczy ma obowiązek sprawdzenia na podstawie dokumentu tożsamości czy do odprawy biletowo-bagażowej stawił się pasażer, który jest zapisany w systemie rezerwacyjnym przewoźnika.
Zgodnie ze stanowiskiem MSWiA istnieją dwa dokumenty, co do których ustawodawca wyraźnie wskazał, iż poświadczają one tożsamość obywatela polskiego tj. dowód osobisty i paszport. Na podstawie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych, osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana posiadać dowód osobisty od ukończenia 18 roku życia. A zatem w stosunku do osób pełnoletnich podróżujących drogą lotniczą tożsamość powinna być potwierdzana na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.
Równocześnie, aktualnie obowiązujące przepisy prawa nie nakładają na osobę małoletnią obowiązku posiadania dokumentu tożsamości. Jednocześnie nie regulują kwestii związanych z potwierdzeniem tożsamości takiej osoby. Możliwość uzyskania przez osobę małoletnią dokumentów tożsamości takich jak paszport czy dowód osobisty jest prawem, nie zaś obowiązkiem (za wyjątkiem sytuacji gdy osoba małoletnia po ukończeniu 15 roku życia pozostaje w stosunku pracy lub nie zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką pozostaje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką – wówczas powstaje obowiązek posiadania dowodu osobistego). Natomiast posiadanie paszportu pozostaje w każdej sytuacji prawem obywatela polskiego.
W związku z powyższym, zdaniem ULC oraz MSWiA zasadne jest, aby dopuścić określone rodzaje dokumentów tożsamości ze zdjęciem osoby małoletniej (np. legitymacji szkolnej), który ułatwiłyby ustalenie jej tożsamości dla celów podróży w ruchu krajowym. Z regulacji prawnych dotyczących innych dziedzin życia (np. imprez masowych, stanu wyjątkowego, ulgowych przejazdów środkami transportu publicznego) wynika, że takim dokumentem może być legitymacja szkolna, która uznawana jest jako dokument umożliwiający potwierdzenie tożsamości osoby małoletniej.
Stanowisko to w zakresie dokumentów wymaganych do potwierdzenia tożsamości osób małoletnich zostało przekazane w grudniu 2008 roku do wszystkich zarządzających portami lotniczymi w Polsce, którzy zobowiązani byli na posiedzeniu Zespołu Ochrony Lotniska poinformować o nim wszystkie zainteresowane podmioty.
Ciekawi nas jedno: czy to był jedyny przypadek, gdy dziecko chcąc podróżować po kraju bez paszportu, miało takie problemy? Czy może takich przypadków, gdy małoletni z legitymacją nie byli wpuszczani na pokłady samolotów, było więcej, ale zabrakło "woli walki" i determinacji o zdrowy rozsądek?
^^ Tak samo miałem przy locie RYR WMI-GDN, nikt nie prosił o dokumenty inne niż karta pokładowa.
Ryanair: nowa taryfa âBusiness PlusâRyanair dziś rano udostępnił nową taryfę „Business Plus”, której grupą docelową są pasażerowie podróżujący biznesowo. Jest to kolejny etap zmian, jakie kilka miesięcy zapowiedział przewoźnik, a które mają poprawić wizerunek linii lotniczej. Koszt nowej usługi w zależności od wybranej trasy to od 170 PLN do prawie 300 PLN za każdy odcinek lotu.
Osoby, które podróżują biznesowo i skorzystają z oferty (kupujemy ją na etapie rezerwacji biletów) otrzymują:
- Elastyczność w modyfikacji biletów
- Limit bagażu 20 kg
- Ekspresowe przejście przez kontrolę bezpieczeństwa na lotnisku
- Pierwszeństwo wejścia na pokład
- Wybór miejsc premium (Więcej miejsca na nogi i szybkie opuszczenie pokładu)
Informację o nowej taryfie przekazał SamolotemTaniej.pl, partner portalu Fly4free.pl
Jak czytamy w regulaminie, w dniu podróży, zarezerwowany lot może być bezpłatnie zmieniony na wcześniejszy lub późniejszy (w zależności od dostępności miejsc). Bezpłatnej zmiany lotu można dokonać na 1 godzinę przed planowanym wylotem samolotu, jeśli dotyczy ona zmiany lotu na późniejszy, oraz na 1 godzinę przed wylotem nowego rejsu, jeśli zmiana dokonywana jest na lot wcześniejszy. Zmiany można dokonać na lotnisku lub za pośrednictwem Centrum Rezerwacji (w godzinach pracy centrum). Za wszelkie zmiany lotu dokonywane przed datą podróży, opłata za zmianę lotu, nie będzie pobierana, natomiast pobierana będzie opłata za różnicę w cenach taryf zmienionych lotów.
Usługi w pakiecie Business Plus: jedna torba 20kg, miejsce premium (w zależności od dostępności), Pierwszeństwo wejścia na pokład, przejście ‘Fast Track’ (dostępne w Londyn Stansted, Dublin, Bruksela Charleroi, Mediolanu Bergamo, Barcelony, Manchesteru, East Midland Liverpool) oraz wysłanie szczegółów lotu SMS.
Wszystkie w/w usługi muszą być wybrane podczas dokonywania rezerwacji, aby mogły być bezpłatnie uwzględnione w rezerwacji. Jeśli zostaną wybrane po dokonaniu rezerwacji, ich koszt będzie liczony według obowiązującej tabeli opłat.
właśnie me o3 widziały na tvp2 przed Lisem reklamę Ryan'a za 79 PLN
Etam, kiedyś leciałem nawet na "Świadectwo radiooperatora w służbie lotniczej" bo jakimś cudem był to jedyny dokument ze zdjęciem jaki przy sobie posiadałem
W tej chwili na krajówkach przynajmniej w LOT / EuroLOT nie jest sprawdzany żaden dokument na lotnisku (być może przy odprawie, ale z tej na lotniskach nie korzystam).
Jeśli mówisz o zagranicznych to się zgodzę.. Ale na krajowych, wierz mi... odprawiam FR i K2 i na pewno można lecieć na tych dokumentach. (Oprócz studenckiej którą wymieniłeś)
Edit:
http://www.ryanair.com/pl/pytania/czy-musze-miec-wize/
http://eurolot.com/usefulinformation/documents.html
Ostatnio edytowane przez Pzlm28 ; 01-09-2014 o 22:35
.................Don't let me die, I want to fly
No cóż.. przy każdym odlocie FR muszą być sprawdzane dokumenty. Jak widać, nie zawsze wychodzi.
Natomiast w LO, jak ktoś się odprawi przez internet, to nie sprawdza się tej osobie dokumentów.
.................Don't let me die, I want to fly
W Modlinie mówią o konieczności ustawienia sie w odpowiedniej kolejce, proszą o przygotowanie kart pokładowych oraz dokumentu tożsamości na stronie otwartej ze zdjęciem. Nie pamietam czy mówił to człowiek czy automat.
Ale zanim mi sie aplikacja Ryana otworzy na iPadzie to nikt nie kontroluje mi dokumentów. Czasami tylko wracając pod gate rzucają okiem na karte pokładową
W Gdańsku jest tylko kontrola kart pokładowych (GDN-WAW). Nawet nie ogłaszają konieczności przygotowania dokumentów.
Czytałam w ostatnim Newsweek dość ciekawy art. , przytoczono w nim wypowiedz szefa Raynair, iż w UU jest bardzo popularne motto, Kłamstwo ma krótkie nogi, a skandal ma skrzydła..
hmm nie ma to jak marketing szeptany, skuteczna metoda budowania silnej pozycji na rynku.
I pomyśleć, że w latach 90tych otarli się o bankructwo.
Zakładki