wzrosnie konkurencja przy przejmowaniu linii - moze i LO na tym skorzysta (choc nie chodzi mi o przejęcie przez Rosjan)
Czyli Malev, którego 49% było już obecnie w posiadaniu Abramowicza, stanie się w całości rosyjski, przejęty zostanie przez «Внешэкономбанк». Oczywiście "zachowany zostanie charakter narodowy", bla bla, a przede wszystkim prawa do korzystania ze swobody lotów na terenie Unii.Russia's state-owned Vnesheconombank will take over Hungarian national airline Malev and operate the airline in partnership with Russia's Aeroflot, Hungary's Finance Minister Janos Veres announced at a press conference held jointly with Russia's First Deputy Prime Minister Viktor Zubkov on Saturday.
Veres said that the Russian owner had agreed to keep Malev a national airline as well as its rights in European Union air traffic.
Ale to nie koniec. Jedna z gazet już pisze: "Русские идут".W najbliższym czasie Aeroflot zamierza podać do wiadomości swój zamiar nabycia Czech Airlines. Kto następny?Аэрофлот намерен в самое ближайшее время подать заявку на участие в конкурсе по приватизации чешской авиакомпании Czech Airlines.
wzrosnie konkurencja przy przejmowaniu linii - moze i LO na tym skorzysta (choc nie chodzi mi o przejęcie przez Rosjan)
Hoho
Rusyfikacja MALEVa. MALEV był państwowy i będzie państwowy Podtrzymują znamienite tradycje MaSzovLetu Czyli znaczy MALEV wyjdzie z OneWorld i wejdzie do SkyTeam
No to świetna wiadomość dla zwolenników zakupu LOTu przez BA, a z tymi Czechami jakby się udało to także świetna wiadomość dla zwolenników zakupu LOT przez Lufthansę
LOT ma się szansę stać regionalną oazą wolną od ruskich wpływów
Ciekawa akwizycja, ale wydaje mi się że chodzi bardziej o to, żeby mieć maszyny zarejestrowane w UE i żeby to wszystko miało ręce i nogi. A po odrzuceniu zalotów przez AZ wiadomo było że wcześniej czy później Rosjanie coś w Europie kupią.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Pewnie tak, bo większość lata Austrian Airlines z Wiednia ;pZamieszczone przez opary
Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!
Chyba wszyscy padną! Tusk, Kaczyński, pracownicy LOTu, pasażerowie!Zamieszczone przez kris200
LOT od upadku komunizmu odkręcał dzielnie opinię linii sowieckiej i powinien zostać sprywatyzowany.
Czy upaństwowienie poprzez rusyfikację to prywatyzacja? Wprowadzenie ruskiego stylu rządzenia firmą, wszystkiego na modłe ruskiego Państwa? Niech to nawet są decyzje nie szkodzące Państwu Polskiemu. Ja wolałbym robić nawet za połowę pensji pod kimkolwiek innym...
przepraszam Cie bardzo, ale ta firma zarzadzana przez "ruski styl" ma sie dobrze, czego o Locie powiedzic nie mozna... Rozumiem niechec Polski w stosunku do Rosji, ale ludzie, bez przesady.Zamieszczone przez Stoarn
Firma ma się dobrze bo jej rynek macierzysty to kraj który opiera się na systemie umów bilateralnych, może narzucać ceny jakie chce, warunki jakie chce, tam nie istnieje pojęcie wolnej konkurencji w lotnictwie, dzięki zwierzchnictwu terytorialnemu nad ogromną połacią lądu nikt nie będzie się czepiał i wytykał, że niektóre decyzje Państwa jak np. sprawa tranzytu w lotach na Daleki Wschód może podpadać pod niedozwoloną pomoc publiczną.Zamieszczone przez saszkin
LOT jest za to skrępowany wolnym Europejskim niebem.
Zresztą, Gazprom też ma się doskonale!
[quote="Stoarn"][quote="saszkin"]nie mam nic do samej wypowiedzi, ale jej ostatni fragment nie jest prawdziwy. Gazprom ma bardzo duze problemy, olbrzymi spadek wartosci giełdowej i ponad 10 miliardów $ zadluzenia przy spadku cen ropy (gaz jest z cenami ropy "polaczony" srednio z 6-8 miesiecznym opoznieniem) źle wrozy tej firmie. Dodatkowo gazprom kupowal gaz z "panstw trzecich" i potem sprzedawał go do Europy - teraz zostal z umowani na zakup po wysokich cenach. Dodatkowo gaz na rynku krajowym jest praktycznie dotowany, a zyski przynosi tylko eksport (ok 70% zysków)Zamieszczone przez Stoarn
Zakładki