Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Komisja Europejska przyjrzy się przejęciu Brussels Airlines przez Lufthansę


    Polecamy

    Wygląda na to, że po obecnych zakupach Lufthansy, zapaliło się kilka lampek ostrzegawczych na biurkach urzędasów w Brukseli:
    The European Commission opened an in-depth investigation into Lufthansa's proposed takeover of Brussels Airlines parent SN Airholding because of competition concerns regarding several routes between Belgium, Germany and Switzerland.

    The EC said its initial investigation found that the merger would lead to a monopoly on service from Brussels to Frankfurt, Hamburg and Munich and substantially reduce competition on BRU-Berlin Tegel.
    Źródło

    Pokrótce: chodzi o obawy, że Lufa/nowe Brussels będzie miała wtedy monopol na obsługę lotów między Brukselą a Frankfurtem, Hamburgiem i Monachium. Tylko, że ktoś zapomniał o Otwartym Niebie - przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na tej samej trasie zaczął latać na przykład taki KLM...

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Pytanie jak wygląda dostępność slotów na tej trasie... Na LHR na przykład slot jest na wagę złota - nie wiem jak na Schipolu, ale myślę że różowo nie jest..
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie Re: Komisja Europejska przyjrzy się przejęciu Brussels Airlines przez Lufthansę

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Wygląda na to, że po obecnych zakupach Lufthansy, zapaliło się kilka lampek ostrzegawczych na biurkach urzędasów w Brukseli:
    The European Commission opened an in-depth investigation into Lufthansa's proposed takeover of Brussels Airlines parent SN Airholding because of competition concerns regarding several routes between Belgium, Germany and Switzerland.

    The EC said its initial investigation found that the merger would lead to a monopoly on service from Brussels to Frankfurt, Hamburg and Munich and substantially reduce competition on BRU-Berlin Tegel.
    Źródło

    Pokrótce: chodzi o obawy, że Lufa/nowe Brussels będzie miała wtedy monopol na obsługę lotów między Brukselą a Frankfurtem, Hamburgiem i Monachium. Tylko, że ktoś zapomniał o Otwartym Niebie - przecież nic nie stoi na przeszkodzie, żeby na tej samej trasie zaczął latać na przykład taki KLM...
    Ale nie chodzi o to czy teoretycznie by zaczął latać czy nie, tylko czy lata czy nie. Nie lata. Będzie miała monopol? Będzie! Nie znaczy to od razu że KE do tego nie dopuści. Pozycja dominująca i koncentracja jest jak najbardziej dopuszczalna, pod warunkiem że zasady ochrony konkurencji nie są złamane a konsumenci na tym nie ucierpią.

    To KE zbada, i wielce prawdopodobne, że stwierdzi, że przecież można z Belgii do Niemiec lecieć RYANAIRem, KLMem z przesiadką, LOTem z przesiadką, CSA z przesiadką, Alitalią z przesiadką, SASem z przesiadką, AF z przesiadką i de facto wciąż mamy wybór

  4. #4
    Don
    Don jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy KE zgodziłaby się na kupno przez LH równocześnie SK i LO? Taka sytuacja oznaczałaby praktycznie monopol na loty poza Europę we WRO, POZ i GDN. Do Europy niby zostaną "lołkosty" ale i one w obliczu zmniejszenia się konkurencji podniosą ceny. W takim WRO pozostałyby tylko LH i FR, a to chyba niezbyt dobrze...

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja tam myślę, że jakby był rynek i sens, to by się znalazło nawet 100 linii, które by z Wrocławia czy każdego innego miasta miało latać.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •