Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Rosja zamyka niebo dla przewoznikow z UE?


    Polecamy

    Rosja może zamknąć swój obszar powietrzny dla niektórych linii lotniczych z krajów Unii Europejskiej - ostrzegła w piątek rosyjska Federalna Służba Aeronawigacyjna (Rosaeronawigacja).
    Rosaeronawigacja zarzuciła liniom nieprzestrzeganie przepisów regulujących ruch powietrzny nad Rosją. Nie sprecyzowała jednak, których unijnych przewoźników mogą dotknąć rosyjskie sankcje.

    Według Rosaeronawigacji, od lipca 2006 do lutego 2007 roku tylko w rejonie Moskwy zanotowano 18 przypadków przekroczenia przez samoloty należące do linii lotniczych z krajów UE wyznaczonego pułapu lotu oraz pięć przypadków wejścia w zakazane strefy.

    W lutym zakazem lotów do Unii Europejskiej objętych zostało dziewięciu przewoźników z Rosji, w tym Tatarstan, Gazpromavia i Lukoil.
    zrodlo: http://wiadomosci.gazeta.pl


    Rosjanie widac demonstruja wciaz te same nawyki.

    A tak swoja droga, dlaczego Gazpromavia i Lukoil sa na czarnej liscie?

  2. #2
    Awatar Mariusz

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPML

    Domyślnie Re: Rosja zamyka niebo dla przewoznikow z UE?

    Cytat Zamieszczone przez higher

    A tak swoja droga, dlaczego Gazpromavia i Lukoil sa na czarnej liscie?
    Oficjalnie - nie spełniają norm bezpieczeństwa. A dokładnych szczegolow Komisja UE nie podaje. Oprocz Gazpromavii i Lukoila z Rosji jeszcze wpisani zostali - Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon Zitotrans, Centre Avia, Russian Sky oraz Utair. Co nie znaczy ze wpisanie na czarna liste jest raz na zawsze, bo jesli linie poprawia stan techniczny - bezpoeczenstwa sowich maszyn to moga zostac skresleni tak jak np. DAS Air Cargo/Dairo Air Services z Udandy i Phuket Air z Tajlandii.
    You Can Fly

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Re: Rosja zamyka niebo dla przewoznikow z UE?

    Cytat Zamieszczone przez Mariusz
    Oficjalnie - nie spełniają norm bezpieczeństwa. A dokładnych szczegolow Komisja UE nie podaje. Oprocz Gazpromavii i Lukoila z Rosji jeszcze wpisani zostali - Aero Rent, Tatarstan, Atlant Soyuz, Aviakon Zitotrans, Centre Avia, Russian Sky oraz Utair. Co nie znaczy ze wpisanie na czarna liste jest raz na zawsze, bo jesli linie poprawia stan techniczny - bezpoeczenstwa sowich maszyn to moga zostac skresleni tak jak np. DAS Air Cargo/Dairo Air Services z Udandy i Phuket Air z Tajlandii.
    Ok, to wiedzialem. Tyle tylko, ze troche mnie dziwi, ze Gazpromavia nie spelnia norm bezpieczenstwa... chociaz akurat na lotnisctwie rosyjskim znam sie slabo.

  4. #4
    Awatar Marcin747

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Jerozolima, Izrael

    Domyślnie

    Moskwa grozi przewoźnikom z UE.

    Unijne linie lotnicze nie przestrzegają przepisów regulujących ruch powietrzny nad Rosją - twierdzi Aleksandr Nieradko, prezes rosyjskiej Federalnej Służby Aeronawigacyjnej

    Nieradko ostrzega, że ukarze te linie zakazem latania nad terytorium Rosji. Rosjanie wysłali w tej sprawie list do prezesa Europejskiej Konferencji Lotnictwa Cywilnego (ECAC) Michela Wachenheima, a jego kopię do unijnego komisarza ds. transportu Jacques'a Barrota. By nie szkodzić reputacji przewoźników, na razie nie ujawniają ich nazw.

    - Otrzymaliśmy taki list w ostatni czwartek - potwierdziła Angelika Kupka, asystentka prezesa Wachenheima. - Rzeczywiście zawiera on nazwy "pewnej liczby" unijnych przewoźników.

    W tej chwili ECAC bada sprawę i zanim odpowie na list prezesa Nieradki, skontaktuje się ze wszystkimi zainteresowanymi. -W tej chwili nie mamy w tej sprawie nic więcej do powiedzenia -ucina Kupka.

    Komisja Europejska nie potwierdziła otrzymania listu, a całą sprawę bagatelizuje. Jej zdaniem to konflikt między przewoźnikami a Rosjanami, konkretnie między rosyjskimi służbami kontroli a załogami samolotów, a nie między Rosją a Brukselą i nie ma tutaj żadnego kontekstu politycznego. Jednak federalne służby lotnicze Rosji traktują sprawę o wiele poważniej. Ostrzegają, że "jeśli władze lotnicze UE nie podejmą natychmiastowych działań w sprawie poprawy sytuacji, Rosaeronawigacja odmówi zgody na loty liniom, które zostaną przyłapane na nieprzestrzeganiu przepisów" -czytamy w liście.

    Zdaniem Rosjan od lipca ubiegłego roku do lutego 2007 tylko w rejonie Moskwy odnotowano 18 przypadków przekroczenia przez przewoźników UE wyznaczonego pułapu lotu oraz 5 przypadków wejścia w zakazane strefy, zarejestrowano również przypadki bezprawnego przekroczenia granicy rosyjskiej. Zdaniem Moskwy unijne maszyny tylko dzięki wyjątkowym zdolnościom rosyjskich kontrolerów lotów i ich współpracy z wojskiem uniknęły niebezpiecznych wydarzeń. Rosjanie uważają, że przyczyną naruszeń rosyjskich przepisów lotniczych jest niesubordynacja pilotów i niewystarczający poziom ich wykształcenia.

    Zastrzeżenia wobec unijnych przewoźników pojawiły się nieco ponad dwa tygodnie po zakazaniu przez Brukselę -ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa - dziewięciu rosyjskim liniom lotniczym lotów nad terytorium UE. Wśród nich znalazły się linie należące m.in. do gazowego potentata Gazpromu oraz koncernu naftowego Łukoil.

    Według biura prasowego PLL LOT załogi polskiego przewoźnika nie miały nieporozumień z rosyjskimi władzami lotniczymi. Ale polscy piloci często skarżą się, że zezwolenia na przelot wydawane są najczęściej w ostatnim momencie.

    DANUTA WALEWSKA
    Rzeczpospolita

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Ciekawe czy to tylko gra polityczna rosjan czy faktycznie mają powody, zastanawiający jest fakt że im sie akurat w tym okresie przypomniało o poinformowaniu o wykroczeniach które sobie notowali od lipca 06 : - |

  6. #6
    ślepowron
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Ciekawe czy to tylko gra polityczna rosjan czy faktycznie mają powody, zastanawiający jest fakt że im sie akurat w tym okresie przypomniało o poinformowaniu o wykroczeniach które sobie notowali od lipca 06 : - |
    Gra polityczna, u nich to normalka, oni zawsze stotsuja polityke odwetu
    Zwlaszcza jak pisza o "slabym poziomie wyksztalcenia pilotow z EU" lub ich "niesubordynacji". A jak wygladaja w tej skali ich wlasni piloci

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •