Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie Sverigeflyg rzuca wyzwanie...


    Polecamy

    ...nieLOTowi.

    Szwedzkie przedsiębiorstwo planuje uruchomienie własnego oddziału w Polsce pod nazwą Wings of Wrocław i obsługę połączenia Wrocław - Warszawa. Informację taką podał serwis gazeta.pl . Jeśli trzymam kciuki za powodzenie,.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodar...roclawiem.html

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Gazeta Wyborcza:

    Polski oddział szwedzkiej linii lotniczej Sverigeflyg chce przełamać monopol LOT na połączenia z Wrocławia do Warszawy. Bilety mają być dużo tańsze. To kolejna próba stworzenia konkurencji dla państwowego przewoźnika na krajowych liniach.


    Szwedzka linia lotnicza, która ma obsługiwać połączenie z Wrocławia do Warszawy, będzie nazywać się Wings of Wrocław.

    Wojciech Kielmas, dyrektor zarządzający Sverigeflyg w Polsce: - Z analizy rynku wynika, że największe możliwości konkurowania z LOT ma linia z Wrocławia do Warszawy. Na tej trasie państwowy przewoźnik utrzymuje najwyższe ceny biletów. Wrocław płaci frycowe za brak autostrady do stolicy i beznadziejne połączenia kolejowe. LOT to wykorzystuje, dyktując zaporowe ceny. Chcemy dać wrocławianom wybór. Rzucamy rękawicę LOT.

    Polski oddział Sverigeflyg planuje, że od czerwca na trasie do stolicy będzie latał niewielki, 33-miejscowy samolot Saab 340. Bilet będzie kosztował 160 zł w jedną stronę. Małe powietrzne taksówki będą kursowały do Warszawy trzy razy dziennie przez pięć dni w tygodniu i raz w weekend. Zaplanowano dwa połączenia rano i jedno po południu. Wings of Wrocław utworzy własne centrum rezerwacji biletów i zajmie się promocją połączenia.

    Na Strachowicach się cieszą

    Pomysłowi wprowadzenia na trasę do stolicy konkurencyjnej dla LOT firmy kibicują władze wrocławskiego lotniska na Strachowicach. Dariusz Kuś, prezes wrocławskiego lotniska: - Trzymamy za nich kciuki i zrobimy wszystko, by Wings od Wrocławia jak najszybciej rozpoczęło działalność. Mimo naszych starań LOT nie robi nic, by zmienić warunki przelotu do Warszawy. Bilety są drogie, a pory odlotów niewygodne dla pasażerów. LOT jako jedyny przewoźnik w zeszłym roku obsłużył we wrocławskim porcie mniej podróżnych niż w 2007 roku. Wszystkie inne linie zanotowały wzrosty.

    Nie może nas spotkać nic lepszego niż konkurencja na zdrowych zasadach.

    Sprawdziliśmy stawki w LOT. Bilet w jedną stronę na 17 marca z Wrocławia do Warszawy waha się od 204 zł do aż 622 zł. W tym samym dniu z Krakowa do stolicy można polecieć za 185 do 228 zł; z Gdańska od 159 do 298; z Poznania od 159 do 202 zł; a z Rzeszowa od 152 do 291 zł. Lot z Katowic do stolicy kosztuje 160 zł.

    Kielmas: - Wejście na trasę z Wrocławia do stolicy na pewno nam się opłaci.

    To już druga próba przełamania monopolu lotu na krajowych liniach. Pierwszą podjęła firma DirectFly, ale w 2007 roku zawiesiła działalność.

    Dla Gazety komentuje Sebastian Gościniarek, ekspert PricewaterhouseCoopers

    - Trzymam kciuki za to przedsięwzięcie. LOT jako monopolista na trasach krajowych do każdego biletu dorzuca prowizję monopolistyczną. Jestem pewien, że w Polsce jest ogromny rynek dla takich przedsięwzięć. Przyszłość to małe samoloty latające o regularnych porach oferujące konkurencyjne ceny. To tylko kwestia czasu, aż powstaną podobne połączenia w innych miastach. Za chwilę bardzo popularne staną się loty pomiędzy portami regionalnymi. Otworzy się rynek, który obecnie w Polsce praktycznie nie istnieje. LOT-owi może wyrosnąć niezwykle mocna konkurencja. Jeśli polski przewoźnik szybko się nie zrestrukturyzuje i nie zmniejszy cen, zacznie przegrywać.

    ** Wings of Wrocław

    Wings of Wrocław jest spółką-córką jednej z najszybciej rozwijających się linii lotniczych na świecie - Sverigeflyg. Szwedzka linia działa od 2001 roku. Działalność zaczęła od uruchomienia regionalnego połączenia lotniczego na trasie Visby - Stockholm. Wcześniej latał tam jedynie duży krajowy przewoźnik dyktujący ceny. Przez osiem lat Sverigeflyg otworzyła w Szwecji sześć regionalnych linii i stała się szóstą najbardziej dochodową firmą lotniczą w Europie.


    1. Ciekawe czy SAABy będą wypożyczane z Golden Air czy z DirectFly (Sverigeflyg grupa własnych maszyn nie ma)?

    2. Moja wróżba: wejdą, LOT obniży ceny, a ponieważ LOT ma dużo dogodniejszy rozkład od nich (do tego bardziej komfortowe maszyny od SAABów i lepszy serwis i stałych klientów), wkrótce zwiną się z powrotem.

    Dopóki nie wejdzie jakaś prawdziwa tania linia, to nikt z LOTem nie wygra...

  3. #3
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTBD; EPWA

    Domyślnie

    Koledzy - a po co cytować cały artykuł - nie można zalinkować?
    Ad rem - kolejni "jajcarze" - co to za "kolejna-wielka-linija-co-to-rzuca-wyzwanie-wiadomo-komu"?? A strona web po angielsku?? Że o śmiesznych 2 linijkach w wiki nie wspomnę?? Low-cost? Jakoś nie widzę nikogo, co by by na takich maluchach przetrwał dłużej - jeśli sie mylę to wdzięczny będę za przykłady! Nie piszę tego żeby bronić LOT bo - nie da się, ale obawiam się, że ma być dobrze, a wyjdzie jak zawsze - z szabelką, "rzucamy wyzwanie" itepe, po czym polatają chwilę, po czym zaczną odwoływać rejsy po czym nastpektakularny, aczkolwie przypuszczam że baaardzo cichy koniec... No i ATR przy SAAbie to super komfort
    Pozdrawiam!
    Piotr

  4. #4
    Don
    Don jest nieaktywny

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ja nie wiem w czym problem ich kasa? Ich i mogą z nią robic co chcą. Rzeczywiście ,zachowują się jakby byli jakiś FR czy BA, ale może jakiś cudem im się uda, dobrze że pojawiają takie "inicjatywy" jak ta i O2.

  5. #5
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bedrzich Zobacz posta
    Ad rem - kolejni "jajcarze" - co to za "kolejna-wielka-linija-co-to-rzuca-wyzwanie-wiadomo-komu"?? A strona web po angielsku?? Że o śmiesznych 2 linijkach w wiki nie wspomnę?? Low-cost? Jakoś nie widzę nikogo, co by by na takich maluchach przetrwał dłużej - jeśli sie mylę to wdzięczny będę za przykłady! Nie piszę tego żeby bronić LOT bo - nie da się, ale obawiam się, że ma być dobrze, a wyjdzie jak zawsze - z szabelką, "rzucamy wyzwanie" itepe, po czym polatają chwilę, po czym zaczną odwoływać rejsy po czym nastpektakularny, aczkolwie przypuszczam że baaardzo cichy koniec... No i ATR przy SAAbie to super komfort
    Zgadzam się z Toba.
    Prawdopodobnie ta sama linia w zeszłym roku chciała uruchomić "bazę" w Rzeszowie.
    W tym przypadku chcieli operować z RZE do Paryża, Rzymu i kilku innych kierunkach.
    I jak zwykle nic z tego nie wyszło.
    Oczywiście WRO ma znacznie większy potencjał niż RZE ale w większości przypadków LOT także nie koniecznie zarabia na połączeniach p2p lecz używa Okęcia jako hub gdzie spora część pasażerowie przesiada się dalej.
    A tak historycznie to nie tylko Direct Fly latał na trasach WRO-WAW ale Air Polonia i to na B737.
    Po pierwsze Polski rynek na loty krajowe jest niewielki a w dobie kryzysu w branży lotniczej taki business jest mało prawdopodobny.
    Pozdrawiam, Airliner

  6. #6
    HG
    HG jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta

    1. Ciekawe czy SAABy będą wypożyczane z Golden Air czy z DirectFly (Sverigeflyg grupa własnych maszyn nie ma)?

    2. Moja wróżba: wejdą, LOT obniży ceny, a ponieważ LOT ma dużo dogodniejszy rozkład od nich (do tego bardziej komfortowe maszyny od SAABów i lepszy serwis i stałych klientów), wkrótce zwiną się z powrotem.

    Dopóki nie wejdzie jakaś prawdziwa tania linia, to nikt z LOTem nie wygra...
    ad. 1 jeszcze jest SkyTaxi ze swoimi dwoma Saabami (SP-MRB,SP-MRC)
    ad. 2 Lot do tej pory bez problemów radził sobie z konkurencją na trasie WRO-WAW, obniżał ceny a na najbardziej popularne rejsy (LO3851/3852, LO3847/3848) wstawial B735/734. Zgadzam się, że Saabami z Lotem trudno będzie wygrać.

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    tak czy siak konkurencja się przyda zarówno na tej, jak i na innych trasach (czyt. może więcej połączeń innych low costów?).
    Co do rentowności połączeń krajowych, to ostatnio w Reusie widziałem przylatujący samolot z Sewilli albo Santiago. Około 50 pax i aż 7 walizek oddanych do luku bagażowego. Na czym więc FR ma w takim przypadku zarabiać, jak większość takich połączeń jest w najtańszych ofertach? Jak dla mnie ma to znaczenie komercyjne. Jeśli FR założyłby bazę we Wro, to też pewnie otworzyłby połączenie z Wawą i w przypadku prawie ciągle darmowych lotów śmiałbym twierdzić, że zawsze samolot byłby wypełniony w przynajmniej połowie. No dobra... może 40%, ale i tak linia by na tej trasie nie zarabiała nic, oprócz reklamy a ściągałaby większość paxów. Lot miałby wtedy kolejną trasę w swej siatce, która nie przynosiłaby zysku

  8. #8
    Awatar Ragnar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Katowice/Grimstad Norge

    Domyślnie

    Witam wszystkich.Od dlugiego czasu czytam to forum wiec pomyslalem ze czas w koncu cos napisac.A wracajac do tematu,to bardzo dobra wiadomosc dla Wrocka!!!Mam nadzieje ze polaczenie sie rozwinie i moze powstana kolejne wewnatrz krajowe trasy.

  9. #9
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ragnar Zobacz posta
    Mam nadzieje ze polaczenie sie rozwinie i moze powstana kolejne wewnatrz krajowe trasy.
    Nie chce być pesymistą ale są spore szanse że skończy się tylko na zapowiedziach i ani jedna maszyna na tej trasie nie wystartuje.
    Pozdrawiam, Airliner

  10. #10
    Awatar michalek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Sztokholm

    Domyślnie

    Sverigeflyg to zdolna firma, ktora na szwedzkim rynku bardzo dobrze sobie radzi. Juz SAS sie wycofal z nie jednego miasta gdzie Sverigeflyg lata. Jest to linia z malymy kosztami a duzymi mozliwosciami. "Wings of Wroclaw" to poczatek, potem bedzie "Wings of Szczecin", "Wings of Gdansk" itd...

    Sverigeflyg, Ronnebyflyg, Gotlandsflyg, Kullaflyg, Sundsvallsflyg, Kalmarflyg i Flysmaland to jest wszystko jedna firma.

    Belkingeflyg latalo na lini Ronneby - Gdansk przez ponad rok, takze pokazli ze potrafia latac, tylko ze na tej lini akurat klientow zabraklo.
    Ostatnio edytowane przez michalek ; 19-02-2009 o 03:58

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na rynku polskim raczej sobie nie poradzi SAS i Norwegian mają za duże maszyny i dlatego się z wielu tras krajowych się wycofały. Ale z LOTem na Wrocławiu ciężko będzie przy tak wysokich cenach wygrać...

    Jeśli LOT spuści ceny do poziomu Wingsów to nie będzie żadnych rozsądnych argumentów żeby wybierać tych drugich...

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Oczywiście, ale tylko jeśli spuści ceny. Pamiętajmy że lot potrafi ciąć połączenia potencjalnie przynoszące zyski - vide Dublin z Wawy (na którym Aer Lingus ma już ile, dwa połączenia dziennie?) czy np. skandynawia. Ja się zastanwiam czy oni chcą latać tylko do Warszawy, czy może gdzieś jeszcze? W sumie nie sprawdzałem jak jest przykładowo z koleją (czas, ceny, dostępność), ale kto wie czy nie byłoby dobrym pomysłem dodać do opcji np. Berlina i Pragi? Dobra, do Berlina jest jeszcze autostrada, ale do Pragi niektórym nie chce się jechać prze górskie drogi...

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli LOT spuści ceny do poziomu Wingsów to nie będzie żadnych rozsądnych argumentów żeby wybierać tych drugich...
    1) Bardziej dogodny rozkład (jeśli przewoźnik się postara)
    2) Mniejsza liczba odwoływanych rejsów z powodu braku frekwencji

    Argumenty jak najbardziej rozsądne, IMHO...

  14. #14
    Awatar Ragnar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Katowice/Grimstad Norge

    Domyślnie

    Dokladnie Dogodny rozklad,plus dobry marketing moga im przyniesc sukces.Co do Saab-ow 340-tych to na krotkich trasach naprawde nie ma co im zarzucic.Ja lecialem takim z Dundee do Belfastu i naprawde milo wspominam tamten lot.
    [SIGPIC][/SIGPIC]Jest tylko jeden prawidlowy kierunek SCANDINAVIA!!!

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    1) Bardziej dogodny rozkład (jeśli przewoźnik się postara)
    2) Mniejsza liczba odwoływanych rejsów z powodu braku frekwencji

    Argumenty jak najbardziej rozsądne, IMHO...

    1) Jeśli LOT oferuje 8 lotów dziennie a Wings tylko trzy to nie sądzę, żeby udało się lepszy rozkład zaproponować. LOTowski jest git

    2) LOTowi dochodzi jeszcze ruch tranzytowy przez Warszawę... Ponieważ rejsów jest więcej to można polecieć następnym. A jak Wings odwoła swój rejs to co? A jak mu się zepsuje jego jedyny SAAB?

    LOT porzucił Irlandię i Norwegię wobec zmasowanego ataku taniej konkurencji. Chwilę później zresztą niemal cała konkurencja się zwinęła, i znowu mamy monopol, tylko że zamiast LOTu, odpowiednio EI i DY.

    Za to tu nie zapowiada się żaden zmasowany atak i myślę że LOT nie złoży broni.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Wbrew pozorom nawet wśród irlandzkiej poloni robotniczej jest spora grupa ludzi, którzy nie widzą się w samolotach tanich przewoźników. Dlatego imho potencjał zawsze był a ich wycofanie się było strzeleniem gola do własnej bramki. Dali prezent Aer Lingusowi, chociaż część z tego tortu mógł zachować choćby Central Wings. Przykładowo ich wycofanie się z połączeń WRO-DUB i WRO-LGW z powodów małego zainteresowania było dla mnie bzdurą. W końcu FR zwiększył na wakację częstotliwość na dwa loty dziennie, a na WRO-DUB robi pewnie kokosy jakich mało

    Co do zwijania się LoTu z WRO - NIE! Nie zwinie się i niech się nie zwija, niech znajdzie się nisza dla obu linii lotniczych i niech będzie wreszcie jakaś zdrowa konkurencja!

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    1) Jeśli LOT oferuje 8 lotów dziennie a Wings tylko trzy to nie sądzę, żeby udało się lepszy rozkład zaproponować. LOTowski jest git

    2) LOTowi dochodzi jeszcze ruch tranzytowy przez Warszawę... Ponieważ rejsów jest więcej to można polecieć następnym. A jak Wings odwoła swój rejs to co? A jak mu się zepsuje jego jedyny SAAB?

    LOT porzucił Irlandię i Norwegię wobec zmasowanego ataku taniej konkurencji. Chwilę później zresztą niemal cała konkurencja się zwinęła, i znowu mamy monopol, tylko że zamiast LOTu, odpowiednio EI i DY.

    Za to tu nie zapowiada się żaden zmasowany atak i myślę że LOT nie złoży broni.
    1) ...a pomyślałeś, że Wings może zaoferować nie 3, ale np. 10 rejsów dziennie?
    2) Pasażer tranzytowy nie jest docelowym klientem Wings.
    3) Jeśli SAAB się zepsuje, to go naprawią. ATR-y i inne Embriony też się psują.
    4) Porzucenie Irlandii i Norwegii było jednym z największych głupstw popełnionych przez nieLOTa (co nieraz było poruszane na tym forum).
    5) (OT) ten nowy skrypt ssie... na starym forum można było łatwiej robić wielokrotny cytat...

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    1) ...a pomyślałeś, że Wings może zaoferować nie 3, ale np. 10 rejsów dziennie?
    2) Pasażer tranzytowy nie jest docelowym klientem Wings.
    3) Jeśli SAAB się zepsuje, to go naprawią. ATR-y i inne Embriony też się psują.
    4) Porzucenie Irlandii i Norwegii było jednym z największych głupstw popełnionych przez nieLOTa (co nieraz było poruszane na tym forum).
    5) (OT) ten nowy skrypt ssie... na starym forum można było łatwiej robić wielokrotny cytat...

    5. Radzimy sobie cyframi

    4. Ale na szczęście o porzuceniu Wrocławia się nie mówi.

    1. Sami twierdzą że będzie 17 lotów tygodniowo - 1 w sb i nd i 3 w dni powszednie... Chyba że o czymś nie chcą mówić

    2. Nie jest i w tym jego problem! Bo LOT ma kim dopełniać samoloty, a Wings nie za bardzo...

    3. Ale zanim go naprawią, to LOT zdąży podesłać na podmianę Linia mająca samoloty w zapasie jest pewniejsza.

    6. Latając SAABami dużo tanich biletów się nie zaoferuje. Wróżę im na tej trasie fiasko.

  19. #19
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ja bardzo kibicuje nowej linii
    ps: Polacy to taki naród który tylko narzeka i krytykuje wszystko co mogło by wypalić...

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ja bardzo kibicuje nowej linii
    ps: Polacy to taki naród który tylko narzeka i krytykuje wszystko co mogło by wypalić...
    Właśnie to wieczne krytykowanie LOTu jest nie wiem sam czy śmieszne czy...nieważne.

    LOT na razie jest monopolistą, ale jak wejdzie Wings i ceny w LOT spadną (a o to jestem spokojny), to której linii oferta jest atrakcyjniejsza: tej co wozi 8 razy dziennie Embrearami i ATRami czy tej która wozi 3 razy dziennie SAABami, bez możliwości zbierania mil i przesiadek?

    Ja kibicuje nowej linii po to, żeby LOT obniżył ceny na trasie do Wrocławia i tylko po to Nie zamierzam z usług Wings'a korzystać bo po co...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •