Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 73
  1. #21

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie


    Polecamy

    Z tego co piszą to nie są prywatne pieniądze tylko z budżetu woj. świętokrzyskiego.
    Ryanair nie wciśnie połączeń gdy nie dostanie pieniędzy, dodatkowo lata już z Łodzi, Krakowa, Katowic więc blisko Kielc. Tutaj rządzi ekonomia a nie zachcianki i wizje.

  2. #22
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Nie chcę się kłócić z nikim i nie mieć z wami na pieńku więc nie będę już się rozpisywać. Każdy ma w tym co pisze trochę racji więc ok. Są argumenty za i przeciw. Przeciw tak jak pisaliście: infrastruktura drogowa i kolejowa, bliskość kilku lotnisk. Ale są też argumenty za: ładny region, targi, dosyć szybki rozwój miasta i woj. Świętokrzyskiego.

    Może i jestem młody ale głupi nie. Więc trochę rozumu mam. Mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie za to że pragnę mieć lotnisko w swoim mieście. Pozdrawiam i liczę na dalszą przyjazną atmosferę w tym wątku.

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Pewnie, że nikt Cię tu nie zlinczuje. Zważ tylko jedno: Twoje chęci i ekonomiczny sens powstania lotniska za publiczne (jednak) pieniądze to są dwa odległe bieguny.

  4. #24
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mateusz_95 Zobacz posta
    Nie chcę się kłócić z nikim i nie mieć z wami na pieńku więc nie będę już się rozpisywać. Każdy ma w tym co pisze trochę racji więc ok. Są argumenty za i przeciw. Przeciw tak jak pisaliście: infrastruktura drogowa i kolejowa, bliskość kilku lotnisk. Ale są też argumenty za: ładny region, targi, dosyć szybki rozwój miasta i woj. Świętokrzyskiego.

    Może i jestem młody ale głupi nie. Więc trochę rozumu mam. Mam nadzieję że mnie nie zlinczujecie za to że pragnę mieć lotnisko w swoim mieście. Pozdrawiam i liczę na dalszą przyjazną atmosferę w tym wątku.
    To prawda iż Targi w Kielcach to powiew świeżości w Kielcach i to z roku na rok co raz wieksza impreza.
    Okolice Kielc to także wiele uroczych zakątków.

    Druga stona medalu to naprawde duże bezrobocie w świętokrzyskim aktualnie na poziomie 14% i należy do najwyższych w Polsce a perspektywy wcale nie są optmistyczne cytuję marszałka województwa:
    "grupa wiekowa bezrobotnych do 25 lat, nie posiadające zatrudnienia osoby po 45 roku życia, kobiety oraz osoby niepełnosprawne. Marszałek zwrócił uwagę, że w pierwszej z wymienionych grup zanotowano w ostatnich latach 40-procentowy wzrost bezrobocia, a dla osób przed 50. rokiem życia jest najmniej ofert pracy."

    Dochody mieszkańców województwa są jednymi z najniższych w Polsce (poniżej są tylko mieszkańcy warmińsko-mazurskiego, oraz podkarpackiego).

    W samych Kielcach bezrobocie wynosi 10% a średnie wynagrodzenia wyglądają kiepsko w porównaniu z innymi dużymi miastami (tylko w Lublinie jest niższe średnie wynagrodzenie).

    Nie chce odbierać Kielcom szans na lotnisko do okoła świętokrzyskiego prawie z każdej strony istnieją duże lotniska Okęcie, Balice, Pyrzowice ale także Jasionka i Lublinek i naprawde trudno będzie z nimi konkurować.

    Najlepszym rozwiązaniem na początek był by rozwój istniejącego lotniska w Masłowie wybudowanie pasa startowego do obsługi maszyn klasy 737/320.

    Lokalni notable przed wyborami ale także dla swoich znajomych którzy mają fimy budowlane, transportowe,cementownie etc i nie mogą się doczekać zleceń na budowe.

    Ale pamiętaj iż wybudowanie lotniska do dopiero początek lawiny kosztów.
    Samo utrzymanie lotniska generuje gigantyczne koszty.
    Można pewnie sciągnać Ryaniara ale w przypadku zupełnie nowego lotniska opłaty z tego tytułu będą ogromne.
    Pozdrawiam, Airliner

  5. #25

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Myślę, że trochę przesadzacie. Kiedy to lotnisko wreszcie powstanie, a z pewnością potrwa to dobrych kilka lat, zamożność mieszkańców woj. świętokrzyskiego wzrośnie i znajdzie się klient na latanie. Wątpię oczywiście, czy pojawi się tam jakiś przewoźnik lowcostowy albo inny na B737/A320, ale regionalne połączenia na 20-45 osobowych turbopropach? Czemu nie. Gdańsk, Praga, może coś w Niemczech?

    Problem tylko w tym, że Kielce mają już lotnisko. Nie znam dokładnie lokalnej sytuacji, ale wydaje mi się że przy niewielkiej modernizacji Masłów byłby w stanie przyjmować małe samoloty pasażerskie.

  6. #26
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Problem tylko w tym, że Kielce mają już lotnisko. Nie znam dokładnie lokalnej sytuacji, ale wydaje mi się że przy niewielkiej modernizacji Masłów byłby w stanie przyjmować małe samoloty pasażerskie.
    I tutaj jest początek rozwoju lotniska a Kielce Masłów ma dwa pas startowe betonowy o długości 900m kiernek 11R / 29L oraz trawiasty 11L / 29R.
    Pozdrawiam, Airliner

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przyjmuje sie, że szacunkowo lotnisko zaczyna zarabiać przy 200.000 pasażerów rocznie. Wychodzi po 22 połączenia samolotem 25cio miejscowym dziennie, przy założeniu 100% LF...

  8. #28

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner Zobacz posta
    I tutaj jest początek rozwoju lotniska a Kielce Masłów ma dwa pas startowe betonowy o długości 900m kiernek 11R / 29L oraz trawiasty 11L / 29R.
    No więc właśnie. Co prawda 900x30m to chyba trochę za mało na podejście bez widoczności, ale przy niewielkiej rozbudowie... (a jak widać - możliwości są)


  9. #29

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Na Masłowie wylądowała w ubiegłym roku Cessna Citation ale to tylko jeden samolot, gdyby było zapotrzebowanie na takie większe lotnisko takich lotów było by z pewnością więcej.

  10. #30

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Wg mnie nie można rozwijać lotnictwa cywilnego kosztem lotnisk aeroklubowych i na pewno źle by było gdyby Masłów został zamieniony na "port lotniczy" (poza tym byłoby to mało prawdopodobne, ponieważ wokół znajdują się tereny chronione PN i rezerwaty). Zabierając lotniska aeroklubowe zabieramy ośrodki szkolenia. Świętokrzyskie ma świetne warunki do latania na szybowcach, dla nich musi być przecież gdzieś przestrzeń w powietrzu.
    Ale wracając.
    Myślę, że tak jak sądzicie, Obice nie będą miały szans na większy ruch pasażerski (zresztą jest liczone na max. 1,5mln) ale cargo? Gdyby wraz z lotniskiem "poszła" infrastruktura drogowa to Kielce jako port (przede wszystkim) cargo chyba mogłyby się odnaleźć i może nawet stać się gł. w Polsce.
    Nie porównywałbym także stacji "Włoszczowa" do lotniska w Obicach Chodźby dlatego, że "jeśli dobrze pójdzie" Polska ma być imperium XXI wieku; kolej to przeszłość, a lotnictwo do przyszłość


  11. #31
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Wspomnę tylko, że wywłaszczanie z gruntów pod planowaną inwestycję to interes życia dla miasta

    Wykupujemy za bezcen w interesie publicznym, pełen euforii szum o inwestycji trwa przez kilka miesięcy, by następnie zrobiło się w materii cicho, potem ktoś sporządzi studium opłacalności, z którego słusznie będzie wynikać, że to pieniądze wyrzucone w błoto.
    W związku z tym prawdopodobnie następna już ekipa rządząca we władzach lokalnych z uśmiechem na twarzy ukręci łeb projektowi głoszonemu przez poprzedników.

    Lotniska nie ma, ale za to miasto ma masę wykupionych tanio gruntów, które będzie mogło sprzedać np deweloperce z dwukrotnym przebiciem
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  12. #32
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    A gimnazjaliści niech się chlastają...
    For every solution there is a problem.

  13. #33

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Airfan zapomniałeś że lotnisko komunikacyjne musi mieć CTR oraz TMA w takim wypadku Masłów i Pińczów nie latają lub mają bardzo utrudnione latanie.
    Cargo jako główne lotnisko w Polsce także nie będzie, nie ma warunków. podstawowy powód brak dróg, nawet kolej nie będzie tutaj rozwijana. Połączenia Warszawa - Kraków realizowane są CMK czyli z ominięciem Kielc szerokim łukiem.
    Ja widziałem jeszcze większą "prognozę" Polska mocarstwem światowym z prowincją Kamczatka oraz prowincją Brazylijską http://www.wielkarzeczpospolita.net/img/mapa_big.jpg więc jak najbardziej Kielce muszą mieć lotnisko.
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 14-01-2010 o 16:12

  14. #34
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W Poznaniu jakoś da się pogodzić latanie Ławicy, Krzesin, Kobylnicy i Żernik więc z tym to bym nie panikował.
    Podłączam się do pytania Quantasa, zwłaszcza że mamy kolegę na miejscu. Skoro w Kielcach kupuje się na potrzeby lotniska grunty ze sporą nadwyżką, to może ktoś wie, od kogo i po jakich stawkach? Ja bym z przyjemnością prześledził transakcje na rynku gruntów w Świętkorzyskiem od chwili narodzin pomysłu na lotnisko Obice do ich ostatecznej sprzedaży miastu, a także związki ostatecznych beneficjentów z największymi lobbystami na rzecz otwarcia lotniska.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  15. #35

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Atco mówię to z własnego doświadczenia czyli z Pobiednika który jest 30 km od progu pasa EPKK, gdyby ktoś chciał spokojnie szybowcem wchodzi z kręgu do CTRu, TMA 400 m nad lotniskiem, latania szybowcowego nie ma. W takim wypadku w Masłowie latania nie będzie bo akurat latają głównie na zachód a tam wypadnie CTR i TMA
    Ostatnio edytowane przez wrzesinski1 ; 14-01-2010 o 16:39

  16. #36
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie znam oczywiście lokalnych uwarunkowań ale z perspektywy Poznania nie jest to przeszkoda nie do usunięcia. Kobylnica ma z nami nienajgorzej a leży naprawdę rzut kamieniem i od osi, i od samego lotniska.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  17. #37
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Ludzie, w Innsbrucku szybowce lataja 100m od pasa nie rozmawiajac z ATC... Zreszta w Warszawie paralotnie lataja w CTRze i problemu nie ma. Wszystko mozna zorganizowac.

  18. #38
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    A gimnazjaliści niech się chlastają...
    Masz jakiś problem kolego do gimnazjalistów.

    A wracając do sprawy to dużo w tym prawdy że można by rozbudować lotnisko w Masłowie ale to też by kosztowało miasto dużo pieniędzy ponieważ wkoło lotniska jest kilka wsi i bardzo dużo domów a to by się wiązało z dużymi wydatkami na wykupienie terenów razem z domami.
    Drugi problem to podejście do betonowego pasa 11R. Kto był to widział że z lewej strony na podejsciu są takie wzgórza a to wiązałoby się chyba z tym że większy samolot typu 737 nie mógł by lądować ze względu na bliskość ( YouTube - Chaîne de saku88miliard -widać to na tym filmiku). Jeśli jest to spokojna odległość od podejścia to poprawcie mnie bo nie wiem dokladnie.
    Kolejna sprawa to Park Narodowy kilkanaście kilometrów od lotniska.
    Aeroklub to najmniejszy problem bo są lotniska w Polsce(Łódź,Bydgoszcz) które potrafią pogodzić jedno z drugim.

    wrzesinski1 ta cessna citation to ląduje prawie cały czas bo to samolot Michała Sołowowa i on ma swój hangar na Masłowie gdzie stoi ten samolot.

  19. #39
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    To tez zadne przeszkody, duze samoloty laduja na lotniskach z wiekszymi przeszkodami, a Park Narodowy jest chocby kolo EPWA. Przeszkody sa innego rodzaju.

  20. #40
    Awatar mateusz_95

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Kielce EPKA

    Domyślnie


    Polecamy

    Jeśli możesz to fachową ręką napisz o tych przeszkodach.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •