No i z tego co czytałem chyba nawet w wątku o katastrofach Iłów, wszystkie silniki zmodernizowano
potem tak, by akurat ta usterka więcej nie wystąpiła.
--
Leszek A. Szczepanowski
A mam pytanie do szanownych kolegów wersja IŁ 62 kiedy wzbiła się ostatni raz w powietrze ????
Panowie nie zauważyli że do lamusa szybkim krokiem zbliża się również IŁ 86 w cywilu pozostało na 14 grudnia 2009 12 sztuk a w wojsku wersja 80/87 tylko 4 szt Bardzo ładny samolot - cieszył oko
Niestety tych silników nie zmodernizowano. Po katastrofach PLL LOT wiem o dwóch udokumentowanych przypadkach podobnych awarii silników-samolotów Aeroflotu (jeszcze МГА СССР) i Cubany. Awarie te skończyły się szczęśliwie-pilotom udało się awaryjnie wylądować...
W Polsce wdrożono natomiast specjalne procedury odnośnie obsługi tych silników (w Ił-62M i Tu-154M) obejmujące montaż dokładniejszych systemów wykrywania wibracji wałów silnika oraz laboratoryjną kontrole oleju. Olej z rządowych Tu-154M nadal badany jest w laboratoriach PLL LOT.
System wykrywania wibracji w Ił-62M obejmował jeden wskaźnik, z przełącznikiem. Kontrola parametrów czterech silników na raz nie była możliwa. Po katastrofie w Lesie Kabackim w Ił-62M i Tu-154M zamontowano dokładniejsze systemy kontroli, z wskaźnikiem i lampką dla każdego silnika.
Nie wiem jakie kroki podjęli inni użytkownicy tych samolotów.
Mimo, że koniec serii IŁ-62(M) wydawał się bardzo bliski, to w Kazaniu trwają próby nowego egzemplarza IŁ-62M. Ma to być już naprawdę ostatnia maszyna tej serii. Pierwotnie planowano remont starego IŁ-62 należącego do Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej. Kiedy remont uznano za nieopłacalny, postanowiono zbudować zupełnie nowy samolot. Szczerze mówiąc, brzmi to wszystko wręcz niesamowicie:
???? ?????????? ????????? ?????? ??-62? // ????????.???????
???? ?????????? ????????? ?????? ??-62? :: ??-62 :: IL-62.RU
Śmiem podejrzewać że poprostu mieli "prawie" gotowy egzemplarz, i zaproponowano że wykończenie go będzie tańsze niż remont złoma. Swoją drogą bardzo to dziwne będzie, gdy ów nowy samolot będzie przez naście lat latał jako jedyny egzemplarz na świecie, gdy wszystkie inne już będą na emeryturze.
Jeśli się to potwierdzi, to mimo tego że dziwna, to jednak wspaniała wiadomość .
No to co? Będzie po prostu rarytasem B707, B727 czy choćby B737-100 i 747-100 i wiele innych też są bardzo rzadko spotykane w tej chwili. Dla nas to lepiej, bo zawsze kolejna gratka spotterska, którą ciężko upolować.
Zapewne tak to wyglądało. Zresztą historia miała już miejsce:
Photos: Ilyushin Il-62M Aircraft Pictures | Airliners.net
Dostarczony z fabryki w 2005 ale zbudowany (sam kadłub?) w 1993.
Ale zastanawia Mnie jak to jest z opłacalnością utrzymywania jedynego sprawnego egzemplarza. A tu przykład buissnes jeta : Photos: Ilyushin Il-62M Aircraft Pictures | Airliners.net ;-))) Ktoś ma najnowszy wykaz "sprawnych samolotów" ???
Wykaz za OAO Ił jest aktualizowany na stronie:
äÁĚŘÎÉĘ ÍÁÇÉÓÔŇÁĚŘÎŮĘ ĐÁÓÓÁÖÉŇÓËÉĘ ÓÁÍĎĚŁÔ éĚ-62 :: éĚ-62 :: IL-62.RU
Link bezpośrednio do wykazu z 1 marca:
óĎÓÔĎŃÎÉĹ ĐÁŇËÁ ÇŇÁÖÄÁÎÓËÉČ ÓÁÍĎĚĹÔĎ× éĚ-62 ÎÁ 01 ÍÁŇÔÁ 2010 ÇĎÄÁ :: éĚ-62 :: IL-62.RU
Wiem kolego zapisałem sobie tą stronkę wcześniej, ale wydaje mi sie że nie jest ona do końca wiarygodna.
Np co z tym samolotem C5-GNM , i tym
Sudan Government
Ilyushin Il-62M Beijing - Capital (PEK / ZBAA)
China, June 9, 2008 Remark
Photographer
ST-PRA
Polecam te dwie fotki by 'slawekol'
Fotografia, reporterskie, I
Fotografia, reporterskie, W hangarze
Piękne zdjęcia A czy ktoś wie kiedy do lamusa odszedł IŁ62 bez M ???
A kiedy te fotki były robione?? Który rok to był??
Znaczy, ze pewnie już nie polecę..;-(
Zakładki