Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 158
Like Tree4Likes

Wątek: Rok 2009 będzie początkiem ostatecznego końca dla Ił-62M

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków, Poland

    Domyślnie Rok 2009 będzie początkiem ostatecznego końca dla Ił-62M


    Polecamy

    Aktualnie ważne pozwolenie ma 24 samolotów, wszystkie w wersji Ił-62M i nowsze, w barwach Rosji, Kazachstanu, Korei Północnej, Libii i Ukrainy. Pozwolenie dla ostatniego Kubańskiego Ił-62M wygasło w lutym tego roku. Większość samolotów ma pozwolenia ważne do tego roku, tylko w przypadku 8 maszyn wygasa ono w latach 2010-2014. Można się więc spodziewać, że w tym roku wycofanych zostanie wiele z nich...

    Pełny spis:
    ????????? ????? ??????????? ????????? ??-62 ?? 01 ????? 2009 ???? :: ??-62 :: IL-62.RU

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oby jak najprędzej to nastąpiło

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dlaczego jak najprędzej?
    To piękne maszyny, smukłe, długie. Skoro u nas nie latają i naszych nie tłuką, niech nadal latają, cieszą oko. Dzięki nim świat lotniczy jest bardziej różnorodny.

    *Powyższe twierdzenie jest skrajnie subiektywne

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Dlaczego? Bo to latające trumny, rzęchy nad rzęchami! Może cieszą oko, ale martwią ucho i nerwy. Po co ludzie mają ginąć...

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mi też ich szkoda. Chciałbym kiedyś polecieć Iłem 62.


  6. #6
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Dlaczego? Bo to latające trumny, rzęchy nad rzęchami! Może cieszą oko, ale martwią ucho i nerwy. Po co ludzie mają ginąć...
    A ilu ludzi zginęło w IL-62M w ostatnich 10 latach?

  7. #7
    Awatar marjak92

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kłodzko

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sebek1994 Zobacz posta
    Mi też ich szkoda. Chciałbym kiedyś polecieć Iłem 62.
    sorry za szczerość ale ja bym do niego nie wszedł! Nawet przy darmowym locie


    Nikon D90 + 18-105mm f/3.5-5.6G VR + 50mm f/1.8 + SB 600 + MB-D80

    marjak92

  8. #8
    Awatar michalelk

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Mój ojciec mało nie zginął lecąc tą maszyną do Kijowa.

  9. #9
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Czy możesz podać bliższe szczegóły?To może być ciekawe

  10. #10
    Awatar mapa

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marjak92 Zobacz posta
    sorry za szczerość ale ja bym do niego nie wszedł! Nawet przy darmowym locie
    A ja mialem okazje nim leciec, z tymze w latach 80-tych jak jeszcze nalezal do floty LOTu Ale bylem jeszcze mlody, wiec bylo to dla mnie przezycie ale troche z innego punktu widzenia - samego faktu wyjazdu zagranice

  11. #11
    Awatar michalelk

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ełk

    Domyślnie

    Przeżył prawdziwe chwile grozy Podwozie nie chciało się wysunąć. Krążyli nad lotniskiem godzinę albo dwie (muszę się dopytać) i kończyło się im paliwo, musieli zaryzykować. Wtedy po wielokrotnych próbach wysunięcia dostali informację z wieży, że widzą podwozie lecz piloci nie widzieli tego na przyrządach. Musieli lądować tylko nie wiedzieli czy podwozie się nie złoży. Wylądowali i reszta poszła pomyślnie. Dopytam się o więcej szczegółów.

  12. #12
    Awatar Ragnar

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Katowice/Grimstad Norge

    Domyślnie

    Ja z przyjemnoscia bym sie nim przelecial,narazie z radzieckich produkcji lecialem tylko Tu-134 i bylo ciekawie:-).
    [SIGPIC][/SIGPIC]Jest tylko jeden prawidlowy kierunek SCANDINAVIA!!!

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    Lodz

    Domyślnie

    Leciałem nim z SVO do PEE w 2003.Na bagaż podęczny były otware półki( bez klapy).Ale miejsca miejsca między fotelami full.

  14. #14
    Awatar marjak92

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    Kłodzko

    Domyślnie

    z tego co mi wiadomo to konstrukcja Ił 62 jest oparta na brytyjskim samolocie Vickers VC10


    Nikon D90 + 18-105mm f/3.5-5.6G VR + 50mm f/1.8 + SB 600 + MB-D80

    marjak92

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Kraków, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marjak92 Zobacz posta
    z tego co mi wiadomo to konstrukcja Ił 62 jest oparta na brytyjskim samolocie Vickers VC10
    Spekulacje na ten temat pojawiają się dość często, tej tematyce poświęcony jest oddzielny wątek. Ten, w zamierzeniu autora dotyczy wycofywania tych maszyn ze służby w lotnictwie.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    YouTube - Il-62M UUEE cockpit landing

    Ehhh, niestety, niedługo można będzie tylko sobie na tubie na nie popatrzeć.

  17. #17
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michalelk Zobacz posta
    Przeżył prawdziwe chwile grozy Podwozie nie chciało się wysunąć. Krążyli nad lotniskiem godzinę albo dwie (muszę się dopytać) i kończyło się im paliwo, musieli zaryzykować. Wtedy po wielokrotnych próbach wysunięcia dostali informację z wieży, że widzą podwozie lecz piloci nie widzieli tego na przyrządach. Musieli lądować tylko nie wiedzieli czy podwozie się nie złoży. Wylądowali i reszta poszła pomyślnie. Dopytam się o więcej szczegółów.
    Wiesz moja ciotka stryjeczna przeżyła podobne chwile grozy w B757 czy w związku z tym należy wycofać je ze służby?Nie twierdzę,że 62M to cud techniki ale pragnę zauwazyć iż od 1989 nie doszło do żadnego tragicznego zdarzenia z udziałem tych maszyn więc jak chodzi o mnie byłbym gotowy nim polecieć pomimo tego,że najmłodsze egzemplarze dożywaja swych dni

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabor Zobacz posta
    A ilu ludzi zginęło w IL-62M w ostatnich 10 latach?
    To jednak trochę retoryka. No bo ile osób zginęło ostatnio na Spitfire'ach albo Cometach. Przy takiej liczbie maszyn to nie ma sensu. Samolot był niebezpieczny i jest strasznie archaiczny. Niebezpieczeństwo nie wynikało tylko z zastosowanych materiałów - bo te można - do pewnego stopnia - zamienić. Ale także sama konstrukcja rodziła zagrożenie.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Ja bym nie demonizował.Przejrzałałem raporty dotyczące katastrof 62M i nie można powiedziec,że wywoływały je wyłącznie błędy konstrukcyjne.Zresztą jeśli już można mówić o błędach to bardziej w sensie jakości wykonania podzespołów napędowych samolotu co szczególnie odbiło się na śmiertelnym uszkodzeniu maszyn lotowskich oraz wypadków np Interflugu w 1972 i Areoflotu w 1982.Proszę nie zapominać,że jest to samolot skonstruowany w latach 60-tych więc automatycznie nie można spodziewać się aby oferował poziom niezawodności współczesnych konstrukcji ale np w ubiegłym roku na MPL mozna było przeleciec się Li2 który miał kilkadziesią lat i chętnych nie brakowało

  20. #20
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie


    Polecamy

    Ale ile maszyn zrobiło coś takiego

    YouTube - IL 62 Ackerlandung 1989


    Osobiście uważam, że mimo tragicznych zdarzeń z przeszłości to nie jest zła maszyna. Nowsza wersja ma poprawione wady konstrukcyjne, lepsze materiały... Przy profesjonalnym i starannym serwisie to nie jest gorsza od zachodnich konstrukcji z tego samego okresu.
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 07-03-2012, 19:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •