Oby jak najprędzej to nastąpiło
Aktualnie ważne pozwolenie ma 24 samolotów, wszystkie w wersji Ił-62M i nowsze, w barwach Rosji, Kazachstanu, Korei Północnej, Libii i Ukrainy. Pozwolenie dla ostatniego Kubańskiego Ił-62M wygasło w lutym tego roku. Większość samolotów ma pozwolenia ważne do tego roku, tylko w przypadku 8 maszyn wygasa ono w latach 2010-2014. Można się więc spodziewać, że w tym roku wycofanych zostanie wiele z nich...
Pełny spis:
????????? ????? ??????????? ????????? ??-62 ?? 01 ????? 2009 ???? :: ??-62 :: IL-62.RU
Dlaczego jak najprędzej?
To piękne maszyny, smukłe, długie. Skoro u nas nie latają i naszych nie tłuką, niech nadal latają, cieszą oko. Dzięki nim świat lotniczy jest bardziej różnorodny.
*Powyższe twierdzenie jest skrajnie subiektywne
Przeżył prawdziwe chwile grozy Podwozie nie chciało się wysunąć. Krążyli nad lotniskiem godzinę albo dwie (muszę się dopytać) i kończyło się im paliwo, musieli zaryzykować. Wtedy po wielokrotnych próbach wysunięcia dostali informację z wieży, że widzą podwozie lecz piloci nie widzieli tego na przyrządach. Musieli lądować tylko nie wiedzieli czy podwozie się nie złoży. Wylądowali i reszta poszła pomyślnie. Dopytam się o więcej szczegółów.
Ja z przyjemnoscia bym sie nim przelecial,narazie z radzieckich produkcji lecialem tylko Tu-134 i bylo ciekawie:-).
[SIGPIC][/SIGPIC]Jest tylko jeden prawidlowy kierunek SCANDINAVIA!!!
Leciałem nim z SVO do PEE w 2003.Na bagaż podęczny były otware półki( bez klapy).Ale miejsca miejsca między fotelami full.
YouTube - Il-62M UUEE cockpit landing
Ehhh, niestety, niedługo można będzie tylko sobie na tubie na nie popatrzeć.
Wiesz moja ciotka stryjeczna przeżyła podobne chwile grozy w B757 czy w związku z tym należy wycofać je ze służby?Nie twierdzę,że 62M to cud techniki ale pragnę zauwazyć iż od 1989 nie doszło do żadnego tragicznego zdarzenia z udziałem tych maszyn więc jak chodzi o mnie byłbym gotowy nim polecieć pomimo tego,że najmłodsze egzemplarze dożywaja swych dni
To jednak trochę retoryka. No bo ile osób zginęło ostatnio na Spitfire'ach albo Cometach. Przy takiej liczbie maszyn to nie ma sensu. Samolot był niebezpieczny i jest strasznie archaiczny. Niebezpieczeństwo nie wynikało tylko z zastosowanych materiałów - bo te można - do pewnego stopnia - zamienić. Ale także sama konstrukcja rodziła zagrożenie.
„Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"
Ja bym nie demonizował.Przejrzałałem raporty dotyczące katastrof 62M i nie można powiedziec,że wywoływały je wyłącznie błędy konstrukcyjne.Zresztą jeśli już można mówić o błędach to bardziej w sensie jakości wykonania podzespołów napędowych samolotu co szczególnie odbiło się na śmiertelnym uszkodzeniu maszyn lotowskich oraz wypadków np Interflugu w 1972 i Areoflotu w 1982.Proszę nie zapominać,że jest to samolot skonstruowany w latach 60-tych więc automatycznie nie można spodziewać się aby oferował poziom niezawodności współczesnych konstrukcji ale np w ubiegłym roku na MPL mozna było przeleciec się Li2 który miał kilkadziesią lat i chętnych nie brakowało
Ale ile maszyn zrobiło coś takiego
YouTube - IL 62 Ackerlandung 1989
Osobiście uważam, że mimo tragicznych zdarzeń z przeszłości to nie jest zła maszyna. Nowsza wersja ma poprawione wady konstrukcyjne, lepsze materiały... Przy profesjonalnym i starannym serwisie to nie jest gorsza od zachodnich konstrukcji z tego samego okresu.
Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!
Zakładki