Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
  1. #1

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie Program lojalnosciowy BMI - DiamonClub


    Polecamy

    Ktos uzywa, jakie wnioski, przemyslenia?

    Z tego co widze to dosyc hojnie obdzielaja milami, za bilety w najtanszych klasach rezerwacyjnych lini zrzeszonych w star aliance dostaje sie wiecej mil niz np. 125 w M&M, wyglada, ze latwiej dozbierac mil na status i nagrode niz we wspomnianym juz M&M.

  2. #2
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Dużo osób sobie chwali latając w Biznes i Pierwszej - z promocjami można dostać 325% lub 625% przelecianych mil.
    W ekonomicznej dużo zależy od teryfy i linii - większość z kółka M&M dostaje tylko 50%.

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Używam od 2 lat. Porzuciłem M&M i z bmi mam szybsze i lepsze zbieranie mil. Co prawda za najtańsze taryfy dostaje sie 300 mil, ale o i tak wiecej niz w M&M. Poza tym bmi robi mase promocji na zbieranie mil, istnieja programy wspolpracujace do zbierania mil (jak np. wymiana punktow za wypelnianie ankiet na mile bmi), mozna mile zbierac za przeloty bmibaby. Od dwóch sezonow mam srebrny status.

  4. #4

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Tez sie mocno zastanawiam wlasnie nad porzuceniem skromnych kilku tysiecy mil w M&M na rzecz programu BMI. A sa wlasnie ciekawe oferty zachecajace:
    - dolacz do programu przed koncem marca i za lot przed koncem kwietnia potrojne mile statusowe lub odleglosciowe,
    - dolacz i lot przed koncem marca a dodatkowe 9000 mil na koncie.
    - 1500 promo mil za dolaczenie do programu teraz .

  5. #5
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Co prawda za najtańsze taryfy dostaje sie 300 mil, ale o i tak wiecej niz w M&M.
    Piszesz chyba o krajówka na Locie, które od zeszłego roku zgaraniają tylko 125 mil (S i W - zamiast 500 wcześniej). Najtańsze na Lufthanie na przykład nie dają w ogóle mil (L, T, E) w DC. Półkę wyżej (W S U) jest 500/750 na domestic/international w M&M i 300/400 w DC. Na dłuższych trasach 100% mil mamy dopiero od naprawdę wysokich taryf.

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Poza tym bmi robi mase promocji na zbieranie mil, istnieja programy wspolpracujace do zbierania mil (jak np. wymiana punktow za wypelnianie ankiet na mile bmi), mozna mile zbierac za przeloty bmibaby. Od dwóch sezonow mam srebrny status.
    W M&M jest więcej promocji jednak - rejestracji an t-mo, subskrypcje gazet, abonamenty telefoniczne, dodatkowe mile za promocyjne trasy itp.
    Srebro z liniami które nie mają w zasadzie zbyt dużej obecności w Polsce jest też mniej warte niż w M&M (choć łatwiejsze do zdobycia).

    DC za to ma tańsze nagrody - w tym świetną opcję "cash + miles". Choć M&M ma flysmarty za 27k mil z podatkai w Europie, co też nie jest złą wartością.

    No i jeszcze jedno dość ważne - po wykupie BMI przez LH można się spodziewać wchłonięcia w niedalekiej przyszłości DC do M&M.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    L4: ja jednak widze spora przewage DC, przyklad, lecialem swissem z ZRH do IST, rezerwacja w (najtanszej) klasie T, wiec 125 mil do M&M, za ten sam lot w DC dalo by 50% mil.

  7. #7
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    M&M dodam opłaca się tym, którzy wyrobią sobie kartę Citibank VISA LOT (Silver/Gold/Platinum).
    Nie trzeba w ogóle latać. Kupujemy sobie paliwo do auta, płacimy w sklepach, a mile się same
    zbierają. Mile nie wygasają jak się ma kartę. W ten sposób, nie dopłacając niejako do interesu,
    za parę lat liczę na jakiś darmowy lot w takie miejsce jak Nowa Zelandia, czy Australia
    Jeśli w BMI też jest taka możliwość, to chyba wartoby skorzystać.
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  8. #8

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    W ten sposób, nie dopłacając niejako do interesu,
    za parę lat liczę na jakiś darmowy lot w takie miejsce jak Nowa Zelandia, czy Australia
    Darmowy bilet oczywiscie , bo za przelot zaplacisz -> taxy i lotniskowe.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    Nie trzeba w ogóle latać. Kupujemy sobie paliwo do auta, płacimy w sklepach, a mile się same
    tać.
    karta jest dobra, ale jako dodatek - bez latanie zebranie odpowiedniej liczby mil zajmie naprawdę dość duzo czasu - 5 zł to jedna mila (w przypadku platinum 4 zl) - to aby uzbierac na lot do Nowej Zelandii trzeba w sumie wydac naprawdę duzo pieniędzy. Chyba ze się trochę lata a do tego płaci kartą - praktykuję od jakiegos czasu i jest OK

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    L4: ja jednak widze spora przewage DC, przyklad, lecialem swissem z ZRH do IST, rezerwacja w (najtanszej) klasie T, wiec 125 mil do M&M, za ten sam lot w DC dalo by 50% mil.
    Najtańsza jest E - równe 0 mil daje w DC.

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    M&M dodam opłaca się tym, którzy wyrobią sobie kartę Citibank VISA LOT (Silver/Gold/Platinum).
    Nie trzeba w ogóle latać. Kupujemy sobie paliwo do auta, płacimy w sklepach, a mile się same
    zbierają. Mile nie wygasają jak się ma kartę. W ten sposób, nie dopłacając niejako do interesu,
    za parę lat liczę na jakiś darmowy lot w takie miejsce jak Nowa Zelandia, czy Australia
    Jeśli w BMI też jest taka możliwość, to chyba wartoby skorzystać.
    W BMI też są takie (jak i każdym innym programie). Tyle, że żeby nawet przy stawce 4/5 zł za mile trzeba by wydać prawie pół miliona złotych żeby dostać "darmowy" bilet do Australii w ekonomicznej, do którego trzeba dopłacić dobre 2k zł opłat i podatków.

  11. #11
    Awatar twinsen

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin

    Domyślnie

    No ale ja nie płacę pół miliona złotych, tylko zakładam, że jeśli przepuszczę tyle kasy w ciągu normalnego
    nie przegiętego życia przez tą kartę - dostanę bilecik za darmo. A kosztuje mnie to tyle co samo życie.
    I mogę na to czekać i 10 lat, a na opłaty mogę sobie odkładać jakąś kwotę na lokacie. Kwestia podejścia
    --
    Leszek A. Szczepanowski


  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Najtańsza jest E - równe 0 mil daje w DC.
    Patrze ze swojego punktu widzenia, patrze na ostatnie moje loty i ani razu nie trafilem w E, za to moze 10 lotow (swiss, tap, ...) bylo w klasach, ktore w M&M daly 125 mil, podczas gdy wszystkie daly by mi w DC przynajmniej 50% mil.
    Powazniejsza kwestia, to ta, ktora poruszyles, czyli wykup przez LH udzialow w BMI i potencjalne przeniesienie BMI do M&M, wychodzilo by, ze najlepiej bylo by osiagnac status Silver/Gold w DC (i to raczej szybko), bo taki najprawdopodobniej bylby "przeniesiony" do odpowiedniego M&M (zdaje sie tak ze swissowymi bylo), mile moze by przeniesli 1:1 a moze i nie.

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twinsen Zobacz posta
    No ale ja nie płacę pół miliona złotych, tylko zakładam, że jeśli przepuszczę tyle kasy w ciągu normalnego
    nie przegiętego życia przez tą kartę - dostanę bilecik za darmo. A kosztuje mnie to tyle co samo życie.
    I mogę na to czekać i 10 lat, a na opłaty mogę sobie odkładać jakąś kwotę na lokacie. Kwestia podejścia
    Przy założeniu, że nie tracisz/zyskujesz czegoś innego względem innych kart na rynku. A tak stety niestety nie jest - są takie które oferują np 1% zwrotu za każdy zakup.

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    Patrze ze swojego punktu widzenia, patrze na ostatnie moje loty i ani razu nie trafilem w E, za to moze 10 lotow (swiss, tap, ...) bylo w klasach, ktore w M&M daly 125 mil, podczas gdy wszystkie daly by mi w DC przynajmniej 50% mil.
    Ja zazwyczaj latam w S, W, U - czyli w zasadzie najtańszych normalnie dostępnych taryfach w LO/LH. M&M daje tutaj 750 mil za lot międzynardowy, DC byłoby 400.
    Inaczej sprawa wygląda jak się lata na przykład amerykańskimi liniamii - gdzie natasze taryfy to 50% w M&M i 100% w DC.

    Cytat Zamieszczone przez piotro Zobacz posta
    Powazniejsza kwestia, to ta, ktora poruszyles, czyli wykup przez LH udzialow w BMI i potencjalne przeniesienie BMI do M&M, wychodzilo by, ze najlepiej bylo by osiagnac status Silver/Gold w DC (i to raczej szybko), bo taki najprawdopodobniej bylby "przeniesiony" do odpowiedniego M&M (zdaje sie tak ze swissowymi bylo), mile moze by przeniesli 1:1 a moze i nie.
    Można też mieć status w M&M i się nie przejmować ;-).
    Pierw zobaczymy pewnie integracje SN w M&M to może dać pogląd na dalszy rozwój sytuacji z DC.

  14. #14
    Awatar SWISSboi

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ja troche zrobie OT, ale ja porzucam MM na program United - za loty w LH daja 100% mil, za LO mniej wiecej tak jak MM, a jako ze ja najwiecej LH latam, to mi sie to oplaca.
    Bilet nagroda po Europie jest za 20k, ale oplaty lotniskowe sa minimalne - maja zastrzezenie, ze max 99USD. Jak ostatnio dostalem bilet do Wloch (Ancona via MUC) za punkty w UA, to zaplacilem 70USD taxow, a za dokladnie ten sam bilet w MM chcieli ponad 600PLN taxow... nie wiem jak to dziala, ale jakos dziala ;-)


    A jak to jest w DC z taxami? takie same jak w MM?

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    Ja troche zrobie OT, ale ja porzucam MM na program United - za loty w LH daja 100% mil, za LO mniej wiecej tak jak MM, a jako ze ja najwiecej LH latam, to mi sie to oplaca.
    Bilet nagroda po Europie jest za 20k, ale oplaty lotniskowe sa minimalne - maja zastrzezenie, ze max 99USD. Jak ostatnio dostalem bilet do Wloch (Ancona via MUC) za punkty w UA, to zaplacilem 70USD taxow, a za dokladnie ten sam bilet w MM chcieli ponad 600PLN taxow... nie wiem jak to dziala, ale jakos dziala ;-)
    United jest dobre jak się lata United - i to raczej sporo. Bonusy w ich samolotach są typowo amerykańskie - darmowy upgrade do E+ lub wyżej itp. Dodatkowo różnego rodzaju instrumenty typu SWU.
    Za LO dają jednak mniej niż M&M.
    Latając LH lepiej zbierać mile w LH - dzięki statusowi można zdobyć lepsze miejsca w samolocie.
    No i United filtruje dostępność biletów u partnerów ze *A.

    W M&M taxy na loty europejskie możesz zapłacić milami (12k mil, jeszcze w zeszłym roku 10k) - przy lotach z przesiadką jest to jeden z bardziej efektywnych sposobów wydatkowania.

    Cytat Zamieszczone przez SWISSboi Zobacz posta
    A jak to jest w DC z taxami? takie same jak w MM?
    Ciut niższe jednak, ale generalnie podobny poziom. Zresztą w M&M to zależy też od linii - bookując nagrodę w Sasie dodatkowy haracz jest minimalny, bo taka jest ich polityka cenowa.

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Singapore

    Domyślnie

    Myślę, że nie ma uniwersalnego, najlepszego programu. Na Flyertalk często toczą się dyskusje na ten temat. Faktycznie DC jest super dla tych co latają biznes i first, w ekonomicznej zbieranie punktów wypada blado.

    Jeśli zależy na statusie Golda w Star Alliance (Senator, 100k mil w M&M), to najłatwiej:

    > Aeroplan (Air Canada) - 35k mil w roku kalendarzowym, najmniejszy wymóg dla Golda w chwili obecnej ze wszystkich programów Star Alliance. Mają też fajną wyszukiwarkę dla biletów - nagród i racjonalne "ceny=mile". Minusem jest, że punkty trzeba zdobyć w roku kalendarzowym od 1go stycznia do 31go Grudnia, a nie od momentu zapisania się. Aby odnowić Golda, ponownie trzeba uzbierać 35k mil. Ważność mil 7 lat, pod warunkiem że raz w roku jest aktywność na koncie.

    > Miles&Smiles (Turkish Airlines) - 40k w ciągu roku od przystąpienia, ale status Golda przyznawany na dwa lata, aby go przedłużyć wystarczy 25k mil w pierwszym roku lub 37.5k mil w ciągu dwóch lat. Można dokupić mile statusowe. Ważność mil 3 lata. Najłatwiejszy program jeśli chodzi o odnawianie Golda.

    > Asiana Club (Fly Asiana) - 40k w ciągu 24 miesięcy od przystąpienia. Najłatwiejszy program do zdobycia Golda w Star Alliance. Ważność statusu 24 miesiące. Czyli jeśli w ciągu 12 miesięcy od przystąpienia do programu zdobędziemy 40k mil, to przez 36 miesięcy mamy status Golda w SA (Diamond w Asiana). Natomiast "drogo" wychodzą bilety nagrody za mile, ale przynajmniej ich ważność jest 7 lat.

    Na pewno powyższe trzy nie są "asami" jeśli chodzi o nagrody. BMI jest chojny, tylko uzbierać punktów ciężko jeśli lata się w economy. Świetny system M&M dla rezerwacji nagród też jest ciężko przebić, aczkolwiek tutaj faworyzowanie zwłaszcza długodystansowych lotów swoimi (LH) samolotami jest przesadne. A Golda dobrze mieć, za nadbagaż linie liczą jak za zboże.

  17. #17
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    A ja mam inne pytanie. Otóż od jakiegoś czasu jestem czlonkiem M&M ale ostatnio podczas rezerwacji w LH przeoczyłem moment podawania nr karty. Czy jest jeszcze jakaś mozliwość zdobycia tych mil, czy przepadło?
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  18. #18

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Singapore

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    A ja mam inne pytanie. Otóż od jakiegoś czasu jestem czlonkiem M&M ale ostatnio podczas rezerwacji w LH przeoczyłem moment podawania nr karty. Czy jest jeszcze jakaś mozliwość zdobycia tych mil, czy przepadło?
    Pokaż kartę podczas check-inu, nic nie przepadło. Mile można dopisać nawet jeśli nie pokażesz karty podczas checkinu, jest taki program o brakujących milach, gdzie wysyłasz im boarding cards i dopisują mile, a pewnie jeśli loty są LH to nawet automatycznie nawet do 6 (może i 12) miesięcy po podróży.

  19. #19
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    dziękuję bardzo
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  20. #20
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie


    Polecamy

    Czy chodzą może jakieś słuchy o tym, że bmi diamond club zostanie zintegrowany z M&M, czy też na razie to nie grozi?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •