Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
  1. #1

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Warszawa (EPWA)

    Domyślnie Pierwszy 738 KLM z wingletami!


    Polecamy

    Pozdrawiam serdecznie!
    Austrian.

  2. #2
    Awatar marcin_epkk

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie


    Polecamy

    www.klm.com
    Winglets reduce fuel consumption and CO2 emissions

    AMSTELVEEN, March 19, 2007 – KLM Royal Dutch Airlines’ first Boeing 737 with winglets arrived at Schiphol Airport on Saturday, March 17, 2007. The Boeing 737-800 PH-BXV was delivered to KLM at the Boeing plant in Seattle on Friday, March 16.

    Winglets are vertical wingtips that improve the aerodynamics of an aircraft, reducing fuel consumption and related CO2 emissions.

    These winglets will be a standard feature on all new Next Generation Boeing 737 aircraft delivered to KLM. In addition, KLM’s existing fleet of 14 Boeing 737-800s and five 737-900s will be equipped with winglets before the spring of 2008.

    Although the winglets increase the standard weight of an aircraft, increasing fuel consumption, this is more than compensated by their aerodynamic benefits. Once they are installed on KLM’s entire Boeing 737 New Generation fleet they are expected to reduce fuel consumption by around 3%.
    Dla potrzeb regulaminu : Pierwszy ich benek z wingletami (738-8K2 PH-BXV przyleciał do AMS 17.03.2007 z Seattle. Winglety poprawiają właściwości aerodynamiczne samolotu, przyczyniają się do reduksji spalania i zmniejszenia emisji CO2. Mają być one standardem we wszystkich 737 NG należących do KLM-u. W 2008 roku będą w nie wyposażone wszystkie z 5 737-9 i 14 737-8 KLM. Chociaż winglety zwiększają masę samolotu, to korzyści wynikające z poprawy przez nie aerodynamiki pozwalają na zaoszczęzenie około 3% paliwa.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •