Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie Testy nowego paliwa lotniczego


    Polecamy

    Użyty do testów silnik FJ44-3 spalił 2000 galonów nowego paliwa przepracowując 180 cykli w ciągu 21 godzin pracy.
    Firma informuje, że próby nowego paliwa ukazały jego wysokie właściwości, niemalże identyczne z paliwem Jet-A. Nowe paliwo użyte do doświadczeń zostało osiągnięte na Penn State University we współpracy z Intertek-PARC i Duquesne University. Paliwo jest całkowicie pozbawione siarki i azotu, posiadając wyższą energię niż Jet-A, co może przekładać się na zwiększenie zasięgów.

    Williams twierdzi, że testy pokazały również elastyczność silnika FJ44, który nie wymagał żadnych przeróbek adaptacyjnych do nowego paliwa. FJ44 to silnik powszechnie montowany w modelach Cessny CJ2+, CJ3 oraz w Beechcraft Premier II. Napęd cieszy się popularnością wśród konstruktorów poszukujących jednostek zwłaszcza ze względu na oszczędność. Może być dostosowany do spalania nie tylko paliw pochodzenia węglowego, ale również biomasy i odpadów organicznych. W przyszłości konstruktorzy z Williams International chcą do napędzania tego silnika użyć paliwa pochodzącego z alg.

    Williams International jest światowym liderem w tworzeniu i rozwoju silników odrzutowych. Siedziba firmy mieści się w Walled Lake w stanie Michigan w USA. Historia firmy sięga 1950 roku, kiedy dr Williams rozpoczął konstruowanie małych silników odrzutowych. Poprzez zamówienia od marynarki, miniatury turbin do napędzania pocisków rakietowych, firma ewaluowała na rzecz budowy silników głównie na potrzeby cywilnych odrzutowców.

    Jednym z wyjątkowych osiągnięć firmy jest ustanowienie rekordu prędkości w locie dookoła świata. Dokonał tego w marcu 2005 roku Steve Fosset swoim samolotem Global Flyer wyposażonym w silniki FJ44. Bez lądowania i tankowania okrążył ziemię ze średnią prędkością 342 mil na godzinę.
    źródło Testy nowego paliwa lotniczego - Lotnicza Polska -
    Pozdrawiam G

  2. #2
    Awatar eu01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UE

    Domyślnie

    Ominąłeś dość istotną sprawę: "nowego, opartego na węglu alternatywnego paliwa lotniczego". Opartego na węglu... którego akurat w Polsce jest pod dostatkiem. Niestety, nigdzie nie widzę wzmianki o tym ile produkcja paliwa z węgla miałaby kosztować. Obawiam się że sporo i tu widzę największe zagrożenie dla projektu.

  3. #3
    Student pilot
    Goście

    Domyślnie

    Jak paliwo węglowe to chyba jednak nie aż takie "zielone"...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Opartego na węglu w sensie skały której użyto jako surowca do produkcji paliwa?
    Ostatnio edytowane przez Mimi ; 01-04-2009 o 01:08

  5. #5

    Dołączył
    Nov 2008
    Mieszka w
    Gostynin

    Domyślnie


    Polecamy

    Raczej opartego na węglu w sensie skały... Nie znam paliwa, które nie ma w swojej cząsteczce żadnych atomów węgla (z wyjątkiem ciekłego wodoru do napędu wahadłowców, ale to dosyć ekstremalny przypadek).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •